TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Mijn 400 pakt hem automatisch op bij het begin van de route, misschien een software update doen?
 
Mijn 400 pakt hem automatisch op bij het begin van de route, misschien een software update doen?


Software update heb ik ervoor gedaan, het gebeurde als je klikt op het beginpunt van de route en je dan bijvoorbeeld vanaf huis er naar toe rijdt, op he beginpunt van de route als je daar bent start de route automatisch. Du als je naar het beginpunt rijdt druk je op het beginpunt en kies je rij naar beginpunt.

Alleen was de balk recht van je tomtom helemaal leeg en stond er "Route herberekenen 100%" .....
 
Net even gekeken bij mijn 400, hier is het balkje rechts wel in werking wanneer je naar het beginpunt rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Software update heb ik ervoor gedaan, het gebeurde als je klikt op het beginpunt van de route en je dan bijvoorbeeld vanaf huis er naar toe rijdt, op he beginpunt van de route als je daar bent start de route automatisch. Du als je naar het beginpunt rijdt druk je op het beginpunt en kies je rij naar beginpunt.

Alleen was de balk recht van je tomtom helemaal leeg en stond er "Route herberekenen 100%" .....
Ik heb dit (Route herberekenen 100% in de rechter balk) ook een tijd gehad, echter sinds gisteren (na de Update?) doet hij het wel goed.
 
Zelfde probleem ervaar ik. Zie hieronder vanuit een ander forum mijn vraag.

Als ik een route van internet heb gehaald en deze netjes synchroniseer met mijn TT550 en deze uiteindelijk wil gaan rijden dan gebeurt er nog steeds het volgende. Omdat de route niet bij mij voor de deur start maar 60 km verderop, wordt er gevraagd naar "dichtstbijzijnde punt" of naar "beginpunt" rijden. Nu tik ik meestal naar "beginpunt" rijden. Wat er dan op het scherm gebeurt is dat niet alle info in de rechterbalk weer gegeven wordt (er staat dan:route naar track wordt gezocht). Ben ik eenmaal op de route gestart dan geeft ie alles netjes weer. Zie foto's.

Is dat toch een instelling? Of is het eenmaal een bug die ergens inzit en moeten we wachten dat dit opgelost wordt?
 

Bijlagen

  • IMG_6140.JPG
    IMG_6140.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 16
  • IMG_6142.JPG
    IMG_6142.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 16
Zelfde probleem ervaar ik. Zie hieronder vanuit een ander forum mijn vraag.

Als ik een route van internet heb gehaald en deze netjes synchroniseer met mijn TT550 en deze uiteindelijk wil gaan rijden dan gebeurt er nog steeds het volgende. Omdat de route niet bij mij voor de deur start maar 60 km verderop, wordt er gevraagd naar "dichtstbijzijnde punt" of naar "beginpunt" rijden. Nu tik ik meestal naar "beginpunt" rijden. Wat er dan op het scherm gebeurt is dat niet alle info in de rechterbalk weer gegeven wordt (er staat dan:route naar track wordt gezocht). Ben ik eenmaal op de route gestart dan geeft ie alles netjes weer. Zie foto's.

Is dat toch een instelling? Of is het eenmaal een bug die ergens inzit en moeten we wachten dat dit opgelost wordt?


Thnx dat dus... Dat bedoel ik ook
 
Bestaat er zoiets als een bescherming voor de stekker aan de motor-zijde?
Ik kan me voorstellen dat de connector niet zo dol is op water..

Plaatje bijgevoegd ter leering ende vermaeck;

33EC73C5-94C8-4C6E-BD74-D0F93EF823DE.jpeg
 
Mijn accu van mijn tomtom rider 40 is aan z'n eind lijkt het. Hij heeft zeer weinig capaciteit over.
Online zie ik heel veel types accu's, maar ik kan niet specifiek de juiste vinden voor mijn rider 40.

Wie kan me helpen met het juiste type?
 
Staat drie pagina’s terg
Top, dank.
Ik ga zoeken.

Daarnaast kwam er nog een andere gedachte op.
Ik heb de TT nu een paar uur aan de oplader, en hij houdt best spanning eigenlijk.
Maar waarom laadt hij dan tijdens het rijden niet goed bij?
1, accu zó leeg dat hij niet goed wil laden.
2, laadsysteem defect of haperend.

Maar, spanning op de tomtomhouder contactpuntjes is keurig 5,5Volt.
En als ik de TT in de lader zet, knippert het bliksemschichtje in het batterij-icoontje af en toe aan. Zó leeg was hij.

Uur lang rijden met navi uit, maar geen verschil.

Dus, ding aan de lader, vol, en dan weer op de houder. Geen probleem, Hij laat batterij-icoontje zien zónder bliksemschicht. (Want hij is al vol)

Kortom, kwam dat rare gedrag nou gewoon omdat hij káts-leeg was?
 
Het komt nog wel een voor dat de pinnen van de houder een beetje vast zitten.
Schoonmaken en smeren (vaseline) helpt dan.

Is de 12v verbinding met de houder goed stabiel? Stroomdiefjes maken vaak slecht contact na enige tijd.
Ook kan een soldeer verbinding in de houder slecht geworden zij door het trillen.
Dan maakt hij niet altijd contact. (Komt niet zo vaak voor)
Nieuwe houder is goedkoper dan een accu. Misschien kun je even testen op de houder van een motormaat.
 
Tussentijdse update, de voedingskabel krijgt keurig 12V, maar heeft aan het andere eind rare voltages. Lijkt op een draadbreuk in de min-ader.
Nieuw kabeltje besteld.
 
Lekker bezig hier mannen :t

Ik heb mijn 550 inmiddels paar dagen in huis en gisteren getest en zeer goed bevonden :}
Heerlijk snel en goed afleesbaar, zelfs met lage zon.

Wat ik afvroeg; is er een Windows desktop app (icoontje) voor het programma MyDrive?
Of dien je ten alle tijde de website zelf te bezoeken?
 
Iemand al ervaring met die api van MRA en de combi met Mydrive app? Is nog steeds niet te versturen helaas...morgen TT maar eens bellen..volgens hen zou het goed moeten komen maar nee.

addendum; as we speak toch ineens wel zichtbaar op de Rider. Niet op de app maar het belangrijkste is in orde, namelijk nieuwe routes of wijzigen tijdens de route kunnen aanpassen net als voor de update
 
Laatst bewerkt:
ff een vraag,
Ik heb nu een tomtom 410 en wil graag een 550 aanschaffen,.
Is de houder om de navigatie te plaatsen op de motor van de 410 hetzelfde als die van de 550?
 
Terug
Bovenaan Onderaan