TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Vandaag mezelf een 2de hands tomtom rider 400 cadeau gedaan. Ik gebruikte spaarzaam sygic navigatie op een android telefoon, maar die heeft niet de spannende route functie als de tomtom en niet geheel onbelangrijk het delen van routes al dan niet met verschillende bestandssystemen of de mogelijk om externe routes te importeren.
 
Wat zou je voorstellen dan? Heb je ervaring hiermee?

Ik volg effe, afgelopen vrijdag ook één buitje erop en...
IMG_20200628_063533.jpg


Doet gelijk helemaal niks meer, was verdomme de eerste dag van de vakantie.
De Bami navi van m'n broer doet het gelukkig wel goed.
Als ik thuis ben maar even langs Waypoint gaan

-O-
 
Wat zou je voorstellen dan? Heb je ervaring hiermee?

Nou, krijg net een mail.
Valt buiten garantie van 2 jaar. Repareren kost ons €128.

Ik kreeg 3 opties.
1. Repareren voor €128.
2. Ons demo toestel wat we hebben meegekregen kosteloos houden (is een TomTom 450,wel wat trager dan die van ons is)
3. Apparaat retour zonder reparatie

Ik neig naar optie 2, maar hij is wel trager en je weet niet wat ervoor mee gebeurt is.
Hij heeft ons wel overal gebracht afgelopen 2 weken. Maar geen idee of die 450 wel tegen water kunnen.

@Rucarodi kut dat jij het ook hebt... Zie hierboven je opties.... :X
 
Optie 2 lijkt mij een een zeer nette oplossing. De Rider 450 is nieuwer en heeft iets meer functies dan de Rider 410.

Wel of niet tegen water kunnen kan verschillen per toestel. Het lijkt er op dat niet altijd voldoende kit is gebruikt bij het monteren. Ook lijkt de veroudering van de kit een rol te spelen. Er zijn ook meldingen van Rider 550 toestellen met vocht problemen. Het wordt gelukkig wel steeds minder.
 
Optie 2 lijkt mij een een zeer nette oplossing. De Rider 450 is nieuwer en heeft iets meer functies dan de Rider 410.

Wel of niet tegen water kunnen kan verschillen per toestel. Het lijkt er op dat niet altijd voldoende kit is gebruikt bij het monteren. Ook lijkt de veroudering van de kit een rol te spelen. Er zijn ook meldingen van Rider 550 toestellen met vocht problemen. Het wordt gelukkig wel steeds minder.

Ik krijg het idee dat meer de warmte een rol speelt, die van mij had eerder lekker staan bakken in de zon (28°)
Misschien de kit zacht geworden en daardoor lekkage. Ik doe ook maar een gooi maar mijn vorige was precies dezelfde situatie, toen deze gekregen onder garantie en nu weer...
 
Ik heb geen Rider, dus dat advies kan niet .... en ook geen ervaring.
......
Probeer deze maar es: +31 20 8501007

....
Heb je ze nog gebeld? Een NAV heeft een langere te verwachten levensduur dan de twee jaar garantie.
 
er is maar 1 optie, het is een productie fout dus ze moeten gewoon ook buiten garantie een ander toestel leveren. 1000enden toestellen zijn er al vervangen, de mijne ook na ruim 2,5 jaar. eerst sputteren en om geld vragen, af kappen en verwijzen naar het gebrek.
 
er is maar 1 optie, het is een productie fout dus ze moeten gewoon ook buiten garantie een ander toestel leveren. 1000enden toestellen zijn er al vervangen, de mijne ook na ruim 2,5 jaar. eerst sputteren en om geld vragen, af kappen en verwijzen naar het gebrek.

WayPoint biedt me wel hun toestel aan. Een 450.
Dat is opzich wel coulant.
Dus ik twijfel nog of ik inderdaad op mijn strepen moet gaan staan en de 410 laten repareren (zonder daarvoor 128 euro te betalen uiteraard)
 
Wat zou je reden zijn om een 410 te laten repareren terwijl je een 450 kunt krijgen? 450 is toch beter dan 410? Qua toestel specs maakt het niet uit, je hebt nu wel wereld dekking ipv Europa. De 450 helemaal naar fabriek resetten en even netjes updaten etc.
 
De 410 heeft ook wereld dekking in ons geval. Enige verschil is die aanraakgevoeligheid die je kan instellen. Verder niet volgens mij. We hebben hem idd nu volledig opnieuw ingesteld en testen hoe het gaat, als dit goed werkt dan denk ik de 450 te houden. Toen we hem kregen was hij namelijk behoorlijk trager dan onze 410.
 
Wellicht niet qua hardware, maar er stond veel zooi op, alles eraf en reset gedaan. Nu testen. En dan houden we deze wel. Vraag me nog af hoe lang we hierop garantie hebben dan.
Zijn er mensen met een 450 die problemen hebben?
 
Wellicht niet qua hardware, maar er stond veel zooi op, alles eraf en reset gedaan. Nu testen. En dan houden we deze wel. Vraag me nog af hoe lang we hierop garantie hebben dan.
Zijn er mensen met een 450 die problemen hebben?
Heb 1 probleem gehad maar dat was op gelost door de schermrotatie uit te zetten.Voor de rest zeer tevreden met apparaat
 
Heb met de 450 ook vochtprobleem. Waypoint verwijst naar Tomtom en Tomtom doet niets want kort buiten garantietermijn (of betalen voor reparatie of nieuwe kopen waar je dan wat korting op krijgt)
 
Hou het simpel.
Gratis TT 450 accepteren en meteen account aanmaken voor garantie in de toekomst.
Ik heb al meerdere TT 450 nieuw gekregen bij defect (Vocht in het scherm en buiten garantie) en aangemeld via telefoon & ook via account. Niet via dealer regelen maar rechtstreeks via Service center. Service center maakt gratis verzendingen.
Ik vind de service perfect en afhandeling kan bijna niet beter. Meestal binnen 7 dagen een nieuwe TT
Enige nadeel is ze de geen duurdere uitvoering willen sturen, ook niet met bij betaling.
Helaas heb ik telkens vocht in het scherm, desondanks toch zeer tevreden met TT 450.
 
Mijn TomTom 400 heeft het afgelopen weekend begeven door dat het scherm is losgekomen, dit was al een vervangen van mijn eerste 400 die ik kocht in 2014 toen daar vocht in was gekomen. Zo te zien hebben ze die zooi nog altijd niet goed opgelost...
Omdat ik nu met een docking zit van TomTom op mijn motor ben ik toch aan het kijken voor een 500/550.

Mijn vraag, zitten de canarische eilanden op de 500? Ik zie dat Spanje er uiteraard opzit maar vind nergens terug of dit ook geldt voor de Canarische Eilanden.
 
Kan men bij een TT 550 een route ook stop zetten ( zoals bijv. Bij een Garmin )
Soms wil ik wel eens bepaalde stukken zonder navi rijden maar dan wèl een kaart voor me.
Alvast bedankt 👍
 
Ja, menu - huidige route of track en dan stop route of track.
Met het pijltje boven zoom kun je de weergave aanpassen.

Het is zelfs mogelijk om bij de instellingen een knop op het scherm aan te zetten om de route te stoppen. Dan hoef je niet eens naar het menu (dit kan alleen op een NAV 5 dus niet op der Rider 4x0)
 
Vraagje. Eergisteren was ik een track aan het rijden (in de auto met rider 450) in Luxemburg. Hij gaf netjes aan dat er onderweg een weg afgesloten was maar wou mij er doodleuk overheen sturen. Ik gok dat er een punt stond op die weg.

Is het mogelijk om een routepunt over te slaan? Had even zitten zoeken maar niet gevonden, uiteindelijk naar een nabijgelegen dorpje genavigeerd en vanaf daar de track weer aangezet. Zou toch graag willen weten hoe ik dit de volgende keer het beste kan aanpakken.
 
Een Track heeft geen routepunten dus kun je deze ook niet overslaan.
Met de nieuwe NDS navigatie houd TomTom wel rekening met wegopbrekingen bij het rijden van een track. De Rider 4x0 en 5x0 doen dit niet.

Door de track opnieuw te laden niet op rijd drukken en uit te zoomen kun je zelf eenvoudig een alternative route vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Terug
Bovenaan Onderaan