TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Nu ben ik niet zo bekend met TomTom, maar het is gebruikelijk dat een aantal gegevens opgeslagen worden in bestanden. Die bestanden (denk ook aan kaarten) worden niet gewist bij een reset, ook alle firmware updates blijven behouden. De instellingen worden wel allemaal op de standaard waarden teruggezet, en gegevens van o.a. de BT-koppelingen en accountinstellingen worden gewist.
Het toestel voor 100% terugzetten naar de situatie zoals hij uit de fabriek kwam is niet mogelijk (maar ook niet nodig).
 
Nu ben ik niet zo bekend met TomTom, maar het is gebruikelijk dat een aantal gegevens opgeslagen worden in bestanden. Die bestanden (denk ook aan kaarten) worden niet gewist bij een reset, ook alle firmware updates blijven behouden. De instellingen worden wel allemaal op de standaard waarden teruggezet, en gegevens van o.a. de BT-koppelingen en accountinstellingen worden gewist.
Het toestel voor 100% terugzetten naar de situatie zoals hij uit de fabriek kwam is niet mogelijk (maar ook niet nodig).
Ik had verwacht net als bij een smartfone , fabrieks instellingen terug zetten en dat alles dan gewist is zoals deze nieuw uit de doos is gekomen.
En dat je dan eventueel vanuit de cloud bepaalde dingen kan terug zetten , of de laatste kaart er terug op moet zetten maar dat is niet zo .
Vind eigenlijk dat er weinig of niets gebeurd , taal , account , telefoon en headset opnieuw er inzetten voor de rest is er voor mij eigenlijk weinig of niets veranderd .
 
Zelfs bij een smartphone blijft het laatste besturingssysteem erop staan, dat wordt niet teruggezet naar de versie die erop stond toen je hem kocht. Alle niet standaard aanwezige apps met bijbehorende (persoonlijke) data verdwijnen wel, maar dat heb je allemaal niet op een TomTom. Een kaart is geen persoonlijke data, die wissen is vooral omslachtig. De instellingen e.d. worden wel gewist, maar dat zijn er niet zoveel.
 
Iemand die nog misschien dit probleem heeft?
Als ik bij mijn routes probeer te scrollen, tikt deze echt héél vaak een route aan, welke de gps dan begint te laden.
Als ik de track niet zo noem dat ze bij de eerste 5 staat is het echt een heel gedoe om een route gestart te krijgen.

Heb al geprobeerd om de aanraakgevoeligheid te veranderen maar niks werkt echt goed :(
 
Ik heb al een aantal weken dat ik niet kan inloggen bij MyDrive op de TomTom. ik krijg de melding "Oeps Er zijn problemen met de toegang tot TomTom Services. Probeer het later opnieuw"
Aan de verbinding ligt het niet wat ik krijg wel verkeersinfo binnen. Het wachtwoord is ook goed want online en in de windows connect app kan ik wel inloggen.
Meer mensen dit probleem?
 
Ik heb al een aantal weken dat ik niet kan inloggen bij MyDrive op de TomTom. ik krijg de melding "Oeps Er zijn problemen met de toegang tot TomTom Services. Probeer het later opnieuw"
Aan de verbinding ligt het niet wat ik krijg wel verkeersinfo binnen. Het wachtwoord is ook goed want online en in de windows connect app kan ik wel inloggen.
Meer mensen dit probleem?
Wat je kan doen is op de pc proberen in het liggen en dan ww vergeten te drukken, dan krijg je een link en dan nieuw of zelfde ww aanmaken, inloggen. Dan op je TT inloggen met het nieuwe ww en dan werkt alles weer


Ik had hetzelfde paar maanden geleden
 
Wat je kan doen is op de pc proberen in het liggen en dan ww vergeten te drukken, dan krijg je een link en dan nieuw of zelfde ww aanmaken, inloggen. Dan op je TT inloggen met het nieuwe ww en dan werkt alles weer


Ik had hetzelfde paar maanden geleden
Bedankt voor de tip! Wachtwoord gereset via de webpagina op m'n telefoon.
De eerste keer daarna inloggen op de Rider werkte nog steeds niet. Heel even gewacht, nogmaals geprobeerd en nu wel verbinding met mydrive kunnen maken op de Rider!:}
Komen nu gelukkig weer gesynchroniseerde routes binnen op de Rider.
 
Bedankt voor de tip! Wachtwoord gereset via de webpagina op m'n telefoon.
De eerste keer daarna inloggen op de Rider werkte nog steeds niet. Heel even gewacht, nogmaals geprobeerd en nu wel verbinding met mydrive kunnen maken op de Rider!:}
Komen nu gelukkig weer gesynchroniseerde routes binnen op de Rider.
Ik heb hetzelfde gehad en dit werkte bij mij ook, ik gok dat dit komt door een update oid
 
Ik laad eigenlijk altijd de routes in via een micro-sd kaartje, nooit geen gezeur meer behalve dat
ik altijd een pincet nodig heb om het kaartje te (de)monteren...iets met dikke vingers.
Voordeel is dan wel dat als je als groep een route wilt rijden, dat je altijd de juiste route bij je
hebt en direct kunt delen/laden in andere navigaties.
Nadeel is dat ik dan vaak het haasje bent die dat allemaal moet regelen....luxe probleem
 
Ik laad eigenlijk altijd de routes in via een micro-sd kaartje, nooit geen gezeur meer behalve dat
ik altijd een pincet nodig heb om het kaartje te (de)monteren...iets met dikke vingers.
Voordeel is dan wel dat als je als groep een route wilt rijden, dat je altijd de juiste route bij je
hebt en direct kunt delen/laden in andere navigaties.
Nadeel is dat ik dan vaak het haasje bent die dat allemaal moet regelen....luxe probleem
Ik heb dat zelfde probleem en ik mag altijd voorop rijden
 
Ik laad eigenlijk altijd de routes in via een micro-sd kaartje, nooit geen gezeur meer behalve dat
ik altijd een pincet nodig heb om het kaartje te (de)monteren...iets met dikke vingers.
Voordeel is dan wel dat als je als groep een route wilt rijden, dat je altijd de juiste route bij je
hebt en direct kunt delen/laden in andere navigaties.
Nadeel is dat ik dan vaak het haasje bent die dat allemaal moet regelen....luxe probleem
Heb dat "probleem" niet meer: kan het Sd kaartje niet meer vinden........... Dus ook alles wat daar op stond foetsie |(
 
Ja jeetje.....niet handig
Vandaar dat ik eerst alles op mijn laptop zet, en dan pas op een micro-sd kaart,
met een paar klikken "tover" ik zo al mijn routes op het scherm
En ja, de hardeschijven staan ram vol (nog 39Gb over van de 2000Gb), maar vanaf
dag 1 goed en logisch opslaan doet wonderen _O-
 
Ik heb een wat oudere TomTom Rider 2 en een vriend heeft ‘m laatst ge-update. In een paar landen ben ik nu op de hoogte van nieuwe wegen. Helemaal blij, want hij deed het vorige week uitermate goed en dat is ook de bedoeling als je op vakantie gaat. Nu met meerdere personen, die navigeren via hun telefoon, naar België gereden en vandaag naar Duitsland. Elke keer laat mij TomTom zich prima instellen en geeft de route weer. Echter, zodra je gaat rijden zijn de satellieten ineens niet meer te vinden. Zulke storingen ben ik gauw zat en heb de TomTom uit nijd “ een harde reset” gegeven. Volgens mij raakte die het wegdek met 5G!! Waterdicht is ie niet meer , maar functioneren als een nieuwe!!
98CC4C24-73CF-4905-8E0E-2B9444A22F9D.jpeg
82DD63BC-CA9C-4759-8B43-446CB6399D25.jpeg
 
Ik ben in de markt voor een gebruikt Tomtom 400 systeem. Nu kom ik op Marktplaats telkens Rider 4GD00 tegen. Is dat een 400? Het lijkt me niet, er zit een ander soort cradle bij. Ouwe meuk?
 
Ik heb een wat oudere TomTom Rider 2 en een vriend heeft ‘m laatst ge-update. In een paar landen ben ik nu op de hoogte van nieuwe wegen. Helemaal blij, want hij deed het vorige week uitermate goed en dat is ook de bedoeling als je op vakantie gaat. Nu met meerdere personen, die navigeren via hun telefoon, naar België gereden en vandaag naar Duitsland. Elke keer laat mij TomTom zich prima instellen en geeft de route weer. Echter, zodra je gaat rijden zijn de satellieten ineens niet meer te vinden. Zulke storingen ben ik gauw zat en heb de TomTom uit nijd “ een harde reset” gegeven. Volgens mij raakte die het wegdek met 5G!! Waterdicht is ie niet meer , maar functioneren als een nieuwe!!Bekijk bijlage 1790221Bekijk bijlage 1790222
Wss los contact van Gps antenne geweest :) :) :)
 
Ik ben in de markt voor een gebruikt Tomtom 400 systeem. Nu kom ik op Marktplaats telkens Rider 4GD00 tegen. Is dat een 400? Het lijkt me niet, er zit een ander soort cradle bij. Ouwe meuk?
Oude meuk, ja. De cradles hiervoor zijn inmiddels niet meer te koop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan