TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

81742A2E-AE1C-4441-8FA8-EE38FD20C2B5.jpeg
 
Voor gebruikers van de combinatie TomTom Rider 4xx/5xx en MyRouteApp is er goed nieuws.

Routes die naar de Rider worden geüpload met de Save as .. TomTom MyDrive functie in MyRouteApp zijn nu ook weer zichtbaar in TomTom MyDrive. TomTom heeft deze aanpassing gister doorgevoerd naar aanleiding van een klacht op het TomTom Discussions forum.

Dit maakt het aanpassen van de naam en het verwijderen van (oude)routes een stuk eenvoudiger.

Dit lost dus ook het probleem op dat bij ingebruikname van een nieuw of gereset toestel alle oude op het toestel verwijderde routes weer zichtbaar worden.
 
Natuurlijk hadden we allemaal liever een GarTom gehad die alles wat wij persoonlijk het beste vinden aan Garmin en TomTom combineert.

Ja, er blijft voldoende ruimte voor verbetering. Ook ik heb de nodige wensen geuit hier in het forum. Het feit dan TomTom nauwelijks met zijn achterban communiceert help hier ook niet.

Maar persoonlijk moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik mijn Garmin heb weggedaan en een Rider heb gekocht. Ik heb leren omgaan met de beperkingen die ik ervaar en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de MRA Gold en Rider combinatie voor het plannen en rijden van mijn routes.

:^
 
Laatst een 400 overgenomen voor een schappelijk prijsje. Nu zit hier een kabeltje bij om hem op de accu aan te sluiten waarop ik ook mijn Optimate aansluit. Is dit handig/verstandig of kan ik toch maar beter een kabeltje trekken vanaf mijn zekeringskastje.

Hoor het wel, alvast bedankt.
 
Laatst een 400 overgenomen voor een schappelijk prijsje. Nu zit hier een kabeltje bij om hem op de accu aan te sluiten waarop ik ook mijn Optimate aansluit. Is dit handig/verstandig of kan ik toch maar beter een kabeltje trekken vanaf mijn zekeringskastje.

Hoor het wel, alvast bedankt.

Ik heb het ook zo. In de aansluiting van de Optimate zit een inline zekering, dus dat is veilig genoeg. Let wel op dat de houder zonder TomTom erin al 5 mA trekt, dus je accu loopt langzaam leeg. Ik maak daarom altijd het stekkertje aan de houder los. Een via het contact geschakelde aansluiting is beter.
 
Ik weet niet wat voor motor je heb maar bij mij vorige motor had ik nog een lichtschakelaar en daar had ik de voedings kabel aangesloten op het stadslicht , dus zodra ik mijn stadslicht / verlichting aanzette schakelde mijn TomTom ook aan , en dit was op zich ook goed , licht uit , contact uit tomtom dock ook spanningloos
 
Er staat weer een nieuwe software update v18.202.0024 klaar. info en info2

Release notes:

Bug fixes and improvements:

Various performance improvements and bug fixes have been implemented.
 
Laatst een 400 overgenomen voor een schappelijk prijsje. Nu zit hier een kabeltje bij om hem op de accu aan te sluiten waarop ik ook mijn Optimate aansluit. Is dit handig/verstandig of kan ik toch maar beter een kabeltje trekken vanaf mijn zekeringskastje.

Hoor het wel, alvast bedankt.
Inderdaad, van het stadslicht aftakken is het handigste. (Of anders van het dimlicht als je geen stadslicht hebt. Brandt toch meestal)
Het veiligste is om er wel een "zwevende zekering" van 1,5 a 2 Ampère tussen te monteren voor als je bekabeling een keer knel komt te zitten, je niet zonder licht of met een kapotte accu komt te zitten.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk sluit ik de TomTom het liefst aan op de accessoire stekker (indien aanwezig) anders een draad welke geschakeld wordt via het contactslot.

In het een forum voor het type motor zijn deze meestal wel te vinden.

Als alternatief gebruik ik liever het achterlicht daar deze vaak eerder aan gaat en ook werkt bij grootlicht.
 
Vraagje... weet iemand waar ik die ronde schijf met knobbel kan kopen? die je achter de TomTom houder schroeft met 4 schroefjes... Of heeft iemand er een over?😁 ik heb die van mij verbouwd/gesloopt voor mijn vorige motor😁 maar voor mijn huidige ben ik hem weer nodig..
groeten Tiemen
 
Vraagje... weet iemand waar ik die ronde schijf met knobbel kan kopen? die je achter de TomTom houder schroeft met 4 schroefjes... Of heeft iemand er een over?😁 ik heb die van mij verbouwd/gesloopt voor mijn vorige motor😁 maar voor mijn huidige ben ik hem weer nodig..
groeten Tiemen

Ik weet niet of ze los te koop zijn. Maar op M plaats zullen ze ongetwijfeld aangeboden worden.
 
Vraagje aan de kenners.

Ik maak al mijn routes in MyRoute-app om deze daarna over te zetten naar mijn TomTom400 als track..

Nu mijn vraag, als ik in MyRoute-app een opgeslagen route, die ik zelf gemaakt heb open, kan ik deze dan aanpassen?
Om specifieker te zijn kan ik bijv tussen routepunt 10 en 11 routepunten bij plaatsen (op bijv een mooier stukje weg, of om de route groter te maken) en deze terug laten aansluiten op de bestaande route (routepunt 11 in dit geval) waarbij het oude route punt 11 nu bijv route punt 15 wordt en alle opvolgende routepunten worden aangepast.
Of is er een simpelere manier om je route aan te passen met behoud van de route die er reeds is, maar met toch een aantal routepunten meer.
 
In je Rider kan je weinig aan de route veranderen. Aanpassen in MRA is dan de beste optie. Dit kan onderweg ook via je smartphone. Daar heeft MRA immers ook een app voor. Je kan via de app ook de route weer opnieuw naar je Rider sturen (als je de Rider via Bluetooth aan het internet hebt hangen tenminste).
 
Een track kun je feitelijk niet aanpassen. Kan wel, maar dan zou je echt een heleboel punten moeten verplaatsen, zelf voor een kort traject. De track moet je echter mee zien als export-format: het format waarmee je een definitieve route naar je toestel zet. Zolang je route in MRA een route is kun je er straffeloos mee aanpassen, pas bij export wordt het een track.
 
Terug
Bovenaan Onderaan