TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Is gelijk. Maar, kleine tip: wacht even tot na middernacht met bestellen; dan kom je in aanmerking voor de 40 euro cashback van TomTom (let op: alleen bij geselecteerde dealers).
 
Is gelijk. Maar, kleine tip: wacht even tot na middernacht met bestellen; dan kom je in aanmerking voor de 40 euro cashback van TomTom (let op: alleen bij geselecteerde dealers).

Dank voor de tip. ( je kunt even wachten tot na middernacht om te kijken of er al een bestelling is ;-)
 
Auto en motor Dock zijn gelijk. Wij gebruiken ook de autodock van de Rider 410 voor de 550.
(Alleen de ring heeft een lichtere kleur)
 
Ik ben aan het overwegen om een 550 aan te schaffen, ter vervanging van mn 450. Ik gebruik wel 'm ook wel eens in de auto, moet ik nu een nieuwe autodock erbij kopen, of zijn die gelijk aan de 450 exemplaren?
Wat is de reden om over te stappen van een 450 naar een 550?
 
Wat is de reden om over te stappen van een 450 naar een 550?
Ik heb de mijne vanmiddag een keer of vijf moeten resetten. Hij valt steeds vaker uit. En soms start ie op, soms niet, soms na 5 minuten. En dat slome reageren begint me te irriteren. In principe een mooi apparaat, maar hij moet het wel doen...
 
Ik heb de mijne vanmiddag een keer of vijf moeten resetten. Hij valt steeds vaker uit. En soms start ie op, soms niet, soms na 5 minuten. En dat slome reageren begint me te irriteren. In principe een mooi apparaat, maar hij moet het wel doen...
Heb je weergave vergrendeling en 2D aangezet?
Zo nee probeer eens.
 
@GS_BEN & @kwastert
Is dat de meerprijs waard? Hoeveel moet je bij betalen?

Ik weet ondertussen wel om te gaan met de snelheid, en verwacht t eigenlijk stiekem niet veel beter bij de 550.
 
Dan is het verstandig de Rider een factory reset te geven.
Je kunt eerst de eenvoudige reset uit het menu proberen.
Als dat ook niet werkt de lastige reset via MyDrive Connect en de 3x aan/uit knop met de juiste timing.

Als dat ook niet helpt rij dan eens zonder BlueTooth verbindingen.
Tja en als het als hij dan nog niet stabiel functioneert opsturen voor reparatie.
 
@GS_BEN & @kwastert
Is dat de meerprijs waard? Hoeveel moet je bij betalen?

Ik weet ondertussen wel om te gaan met de snelheid, en verwacht t eigenlijk stiekem niet veel beter bij de 550.

Volgens mij ruilen de winkels geen oude Riders in op een nieuwe. Dat wordt dus op Marktplaats zetten. voor mij was de meerprijs na verkoop iets meer dan 100 euro. (maar heb je ook weer 2 jaar garantie)

Wij hadden hiervoor beide een Rider 410. Waarbij ik mij regelmatig ergerde daar ik deze net te traag vond. Dit bij het opstarten de bediening, het inzoomen maar ook tijdens het rijden was de schermopbouw voor mij net te traag. Ook had je voor de connectie met de MyDrive Cloud altijd een telefoon nodig.

De Rider 550 is duidelijk veel sneller en thuis gaan de updates en connectie met de MyDrive Cloud via Wifi. Als ik de Rider even pak of Thuis voor de deur op de motor klik en aanzet staan voor je het weet de routes die ik had klaargezet er al op.
Ook de Bluetooth koppeling met de telefoon werkt nu anders en gaat via de MyDrive App met een BT Low Energy verbinding. Dit is met mijn telefoon duidelijk stabieler dan met de 410. (Maar oudere smartphones of exemplaren met een vervuilde Cache kunnen hier problemen mee hebben. De oude tethering methode van de 4x0 serie is dan ook beschikbaar op de 550. Alleen werken dan de nieuwe integratie functies met de smartphone die ik vrijwel nooit gebruik niet meer.)

Ik ben dus blij met de upgrade. TomTom had van mij de Rider 550 jaren eerder uit mogen brengen.
 
Volgens mij ruilen de winkels geen oude Riders in op een nieuwe. Dat wordt dus op Marktplaats zetten. voor mij was de meerprijs na verkoop iets meer dan 100 euro. (maar heb je ook weer 2 jaar garantie)

Wij hadden hiervoor beide een Rider 410. Waarbij ik mij regelmatig ergerde daar ik deze net te traag vond. Dit bij het opstarten de bediening, het inzoomen maar ook tijdens het rijden was de schermopbouw voor mij net te traag. Ook had je voor de connectie met de MyDrive Cloud altijd een telefoon nodig.

De Rider 550 is duidelijk veel sneller en thuis gaan de updates en connectie met de MyDrive Cloud via Wifi. Als ik de Rider even pak of Thuis voor de deur op de motor klik en aanzet staan voor je het weet de routes die ik had klaargezet er al op.
Ook de Bluetooth koppeling met de telefoon werkt nu anders en gaat via de MyDrive App met een BT Low Energy verbinding. Dit is met mijn telefoon duidelijk stabieler dan met de 410. (Maar oudere smartphones of exemplaren met een vervuilde Cache kunnen hier problemen mee hebben. De oude tethering methode van de 4x0 serie is dan ook beschikbaar op de 550. Alleen werken dan de nieuwe integratie functies met de smartphone die ik vrijwel nooit gebruik niet meer.)

Ik ben dus blij met de upgrade. TomTom had van mij de Rider 550 jaren eerder uit mogen brengen.

Oke! Duidelijk! Opzich klinkt het allemaal mooier en vooral het internet gebeuren!

De snelheid heb ik ondertussen mee leren leven, ik wacht nog even. Het is voor mij nog even 100 euro te veel!

Veel plezier met je nieuwe toestel!
 
Ik ben nu een aantal dagen aan het touren in de Eifel. Nu kom je daar geregeld wegwerkzaamheden tegen.

Ik krijg bij het omrijden naar een stuk verderop mijn track het vermoede dat de “TomTom stuurt je telkens terug naar het punt waar je de route bent verlaten BUG” nog niet goed is opgelost.

Soms stuurt hij mij halverwege het punt waar ik de route ben verlaten inderdaad naar het punt waar ik de track wil hervatten. Maar andere keren word ik 500 meter van het punt waar ik de track wil hervatten rustig nog 4 Km teruggestuurd naar het punt waar ik de route ben verlaten.

Gelukkig had ik ook de POI track overlay actief zodat ik goed kon zien waar de track loopt.

Ervaren jullie ook nog te veel dat je terug gestuurd word waar je de track bent verlaten?
 
Is in het verleden bij een vorige versie wel eens opgelost geweest maar zit er nu weer in.......
#Hans,....weet jij hoe het er mee staat...?
 
Ja, echt irritant. Ik heb dit maanden geleden al gevraagd (na een firmware update), maar toen geen reactie.
 
Ik heb een ander irritant probleem de laatste tijd met mijn 450 , al het andere hier boven kan ik mee leven maar met mijn 450 als landscape op mijn dock zeg maar schakeld het beeld ineens op portret zeg maar en staat mijn beeld ineens dwars terwijl ik mijn TomTom niet heb gedraaid en om naar een sec of 10 als een soort van draaikolk in mijn beeld te verdwijnen en dan bevriest mijn TomTom om paar sec later weer op te starten.
Ook kan ik af en toe mijn routes niet openen ook dan start hij zich zelf weer op , zijn er misschien nog meer die hier sinds de laatste tijd last van hebben .
 
Vandaag was het helemaal leuk. Ik moest uiteraard weer een aantal keer omrijden i.v.m. Wegwerkzaamheden.
De tweede omleiding gaf TomTom sneller dan verwacht de route naar mijn track terug. Maar nu komt het hij wil mij via de track in omgekeerde richting terug sturen naar het punt waar ik de route was verlaten.
Dus beter opletten en bij de volgende omleiding wil hij mij weer in omgekeerde richting mijn uitgestippelde track opsturen.

De laatste omleiding was zoveel extra kilometers dat ik een nieuwe route naar de eindbestemming ben gestart. De TomTom van mijn vrouw had ik niet opnieuw ingesteld. Deze gaf 40 Km voor her eindpunt aan det ze nog 185 Km moest rijden. Dit terwijl de terug route van mijn track dichter bij was dan de heen weg.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een ander irritant probleem de laatste tijd met mijn 450 , al het andere hier boven kan ik mee leven maar met mijn 450 als landscape op mijn dock zeg maar schakeld het beeld ineens op portret zeg maar en staat mijn beeld ineens dwars terwijl ik mijn TomTom niet heb gedraaid en om naar een sec of 10 als een soort van draaikolk in mijn beeld te verdwijnen en dan bevriest mijn TomTom om paar sec later weer op te starten.
Ook kan ik af en toe mijn routes niet openen ook dan start hij zich zelf weer op , zijn er misschien nog meer die hier sinds de laatste tijd last van hebben .

Het instellen van weergavevergrendeling wordt aanbevolen om dit probleem te voorkomen.
Het draaien van het scherm wordt dan bevroren in de stand waarin deze staat.
 
Vandaag was het helemaal leuk. Ik moest uiteraard weer een aantal keer omrijden i.v.m. Wegwerkzaamheden.
De tweede omleiding gaf TomTom sneller dan verwacht de route naar mijn track terug. Maar nu komt het hij wil mij via de track in omgekeerde richting terug sturen naar het punt waar ik de route was verlaten.
Dus beter opletten en bij de volgende omleiding wil hij mij weer in omgekeerde richting mijn uitgestippelde track opsturen.

De laatste omleiding was zoveel extra kilometers dat ik een nieuwe route naar de eindbestemming ben gestart. De TomTom van mijn vrouw had ik niet opnieuw ingesteld. Deze gaf 40 Km voor her eindpunt aan det ze nog 185 Km moest rijden. Dit terwijl de terug route van mijn track dichter bij was dan de heen weg.

Is uitzoomen om zo de track in de gaten te houden en op eigen richting gevoel de track zsm weer terug te vinden een optie ?laat je m ondertussen lekker herberekenen tot dat ie iets gevonden heeft waar je het mee eens bent. Dat doe ik zelf ook regelmatig in nederland. Ik weet dat het in duitsland moeilijker is omdat het een heel ander wegen netwerk heeft en het soms veel meer tijd vreet om de route te kunnen herpakken.
 
Is uitzoomen om zo de track in de gaten te houden en op eigen richting gevoel de track zsm weer terug te vinden een optie ?laat je m ondertussen lekker herberekenen tot dat ie iets gevonden heeft waar je het mee eens bent. Dat doe ik zelf ook regelmatig in nederland. Ik weet dat het in duitsland moeilijker is omdat het een heel ander wegen netwerk heeft en het soms veel meer tijd vreet om de route te kunnen herpakken.

Ik ben inmiddels een expert in het zo snel mogelijk weer terug komen op mijn track.

Nu ik naast de track deze ook als POi track overlay laad. En ik ook nog een tweede veel minder ingezoomd TomTom GO mobile scherm heb meelopen op mijn telefoon (zonder op Rijd de drukken) kan ik zeer goed zien waar ik ben en waar mijn track loopt.

Hoewel het mij eind vorig jaar al was opgevallen verbaas ik mij toch hoe onbetrouwbaar de navigatie instructies zijn als je van je track moet afwijken.

Ik vraag me ook af hoe jullie dit doen zonder tweede scherm en POi track overlay?
 
Ik ben inmiddels een expert in het zo snel mogelijk weer terug komen op mijn track.

Nu ik naast de track deze ook als POi track overlay laad. En ik ook nog een tweede veel minder ingezoomd TomTom GO mobile scherm heb meelopen op mijn telefoon (zonder op Rijd de drukken) kan ik zeer goed zien waar ik ben en waar mijn track loopt.

Hoewel het mij eind vorig jaar al was opgevallen verbaas ik mij toch hoe onbetrouwbaar de navigatie instructies zijn als je van je track moet afwijken.

Ik vraag me ook af hoe jullie dit doen zonder tweede scherm en POi track overlay?
Op richting gevoel 😉 Ik heb nog geen ervaring in het buitenland met de nieuwe versie.Met de urban rider skipte ik een waypoint die stonden toch vaak ver uit elkaar. maar de go app raadplegen vind ik een goeie tip van jou die ga ik zeker raadplegen als ik duitsland induik en vast loop 👍
 
Op richting gevoel 😉 Ik heb nog geen ervaring in het buitenland met de nieuwe versie.Met de urban rider skipte ik een waypoint die stonden toch vaak ver uit elkaar. maar de go app raadplegen vind ik een goeie tip van jou die ga ik zeker raadplegen als ik duitsland induik en vast loop 👍

Dat is stoer doen.

GS Ben heeft wel gelijk, als je op gevoel gaat rijden rij je je heel vaak vast in Duitsland.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan