TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Dus ik hoef idd niet van een Rider5 naar de Rider550 te gaan?
Dom?
Dat mag je helemaal zelf weten he :)
Ik heb na mijn Rider 1, Urban Rider ervanaf gezien, omdat zij van mij best een route mogen intepreteren, maar ik wil daarnaast ook de originele track in beeld. Ik heb de touwtjes graag zelf in handen.
 
Dat mag je helemaal zelf weten he :)
Ik heb na mijn Rider 1, Urban Rider ervanaf gezien, omdat zij van mij best een route mogen intepreteren, maar ik wil daarnaast ook de originele track in beeld. Ik heb de touwtjes graag zelf in handen.
Met de Rider5 kwam ook Tyre (misschien al wel eerde), met genoeg punten (49) om een goeie route in elkaar te kunnen draaien.
Maar jij rijd met groepen waaronder veel Garmin, en die combinatie werkte niet.

Wat een arrogant volk zeg, die Garmin-elite driete:r:?:Y:+
 
Ik ben nu een aantal dagen aan het touren in de Eifel. Nu kom je daar geregeld wegwerkzaamheden tegen.

Ik krijg bij het omrijden naar een stuk verderop mijn track het vermoede dat de “TomTom stuurt je telkens terug naar het punt waar je de route bent verlaten BUG” nog niet goed is opgelost.

Soms stuurt hij mij halverwege het punt waar ik de route ben verlaten inderdaad naar het punt waar ik de track wil hervatten. Maar andere keren word ik 500 meter van het punt waar ik de track wil hervatten rustig nog 4 Km teruggestuurd naar het punt waar ik de route ben verlaten.

Gelukkig had ik ook de POI track overlay actief zodat ik goed kon zien waar de track loopt.

Ervaren jullie ook nog te veel dat je terug gestuurd word waar je de track bent verlaten?

Dat gebeurt bij mij tot nu toe nooit.
En wegafsluitingen? Staan die niet aangegeven dan?
 
Er staan uiteraard borden dat de weg is afgesloten maar alleen de grote doorgaande wegen worden door de TomTom verkeersinfo aangegeven als afgesloten. Met normale van A naar B navigatie wordt je daar dan ook netjes omheen gestuurd.

Maar bij tracks probeert TomTom deze zo goed mogelijk deze te volgen.
Misschien is het wel een gave van mij om routes te maken waar afgesloten wegen in zitten.
 
Dan zal ik maar drie goede tips geven om snel weer je track te vinden bij een omleiding.

Ga even stilstaan en laad je track opnieuw maar druk niet op rijd. De Rider geeft dan weer de onaangepaste track weer. Druk op het pijltje boven in en uitzoomen om de kaart te laten draaien in de rijrichting. Zoom nu uit en zoek zelf op de kaart naar een goede route naar jou track voorbij de wegopbreking. Druk weer op rijd als je bij je track bent en twee maal op het pijltje boven zoom om de juiste weergave weer terug te zetten.

Probeer gewoon de omleidingsborden te volgen. (Liefst gecombineerd met de methode hier boven of onder)

Probeer eens mijn POI track overlay methode. GPX Track 2 OV2 | Roadrider
Dan weet je altijd waar je track loopt en zie je direct wanneer je verkeert bent gereden.

Als je telefoon toch al op het stuur zit gebruik dan TomTom GO mobile om de track met minder zoom en zonder op rijd te drukken weer toegeven als tweede scherm. (Ik heb zelf de betaalde versie maar volgens mij kan dit gratis daar je niet op Rijd drukt en dus de 75 gratis kilometers niet gebruikt worden.) (deze telt niet daar het gewoon tip 1 is op een tweede scherm)
Ik ben de track overlay ook aan het uit proberen.
Maar klopt het als je verschillende routes bewerkt hebt en die lopen door elkaar dat je dan allemaal tracks door elkaar ziet lopen.
Je kunt ze niet per route aan en uit zetten zeker.
Ze staan nu om de 25 meter als ik het goed heb wat is de ideale afstand eigenlijk.
Maar het werkt wel, alleen jammer dat het nodig is.
 
Als j alle tracks tegelijk aanzet staat inderdaad alles door elkaar.
Dus alleen de track die je rijd aanzetten. Dit die je door het Icon uit te zetten bij de instellingen van de Rider.

De afstand tussen de POI’s is afhankelijk van de bron. Bij MRA dat ik voornamelijk gebruik is 25 tot 50m een goede instelling. Maar sommige Track punten van MRA staan wel 100 meter uit elkaar. Op rotondes en in bochten staan ze veel dichter op elkaar. Soms overlappende punten zelfs.

Ik zie soms ook tracks met track punten veel dichter op elkaar. Dan is b.v. 50m tot 100m een goede instelling.

Ga in het begin uit van 800 tot 1400 punten per 100Km dan kun je dit later zelf aanpassen naar eigen voorkeur.
Let wel op dat zeker als er niet volledig is ingezoomd de Rider niet alle POI’s laat zien.

MrGPS gaf pas aan dat TomTom wel naar een oplossing kijkt maar dit lastiger blijkt dan wij denken. De definitieve oplossing zal dus nog wel een tijd duren.
 
Als er meerdere tracks in hetzelfde GPX bestand staan krijg je maar 1 OV2 bestand.
Dan kun je deze inderdaad niet apart aan en uit zetten.

Ik ging er van uit dat dit meestal reizen zijn van meerdere dagen die elkaar dus niet of nauwelijks overlappen.

Als de meerdere tracks in hetzelfde GPX bestand elkaar overlappen zul je eerst de tracks moeten splitsen in losse GPX bestanden.

Als er zaken zijn die in praktijk niet optimaal werken geef dit dan aan. Dan kan ik nadenken over een oplossing.
 
Bedankt voor de reactie ga het verder uit proberen.
Ben hier blij mee omdat ik ook nog wel eens fiets toertochten begeleid over fietspaden.
Maak deze in MRA in de OSM kaart over de fietspaden.
 
Ik ben nu een aantal dagen aan het touren in de Eifel. Nu kom je daar geregeld wegwerkzaamheden tegen.

Gelukkig had ik ook de POI track overlay actief zodat ik goed kon zien waar de track loopt.
Wordt je niet gek van al die POI pictogrammen op de route lijn ?
Ben bang dat daardoor andere details wegvallen omdat het druk overkomt.

Werkt zo'n overlay alleen op de Rider 550 of ook eerdere ?

Overigens mooi gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Meestal stel ik de slider zo in dat er ongeveer drie tot vijf POI's op de route lijn staan.
Voor mij is dit juist een welkome aanvulling die totaal niet druk overkomt.

Ik heb zelf een 550 maar het moet werken op elk apparaat dat OV2 bestanden ondersteund (volgens mij is dat vanaf de Rider 1)
Ik heb meerdere terugkoppelingen dat het goed werkt op een Rider 4X0 (NAV4)
Op oudere systemen dan NAV4 zul je zelf twee POI Icons moeten toevoegen die dezelfde naam hebben als Het OV2 bestand.
 
Wordt je niet gek van al die POI pictogrammen op de route lijn ?
Ben bang dat daardoor andere details wegvallen omdat het druk overkomt.

Werkt zo'n overlay alleen op de Rider 550 of ook eerdere ?

Overigens mooi gemaakt.
Inmiddels heb ik een paar routes gereden met een *.ov2 POI bestand als overlay, gefabriceerd met het tooltje van GS_BEN. De POI pictogrammen zijn totaal niet hinderlijk. Er staan er niet snel te veel op elkaar. En als je inderdaad van je track afwijkt dan is het zelfs wel fijn als ze dichter op elkaar staan. Je ziet dan meestal prima waar de track loopt. En als je echt flink afwijkt kun je even stoppen en uitzoomen, dan zie je echt direct waar je bent tov van je track. Werkt echt super.

Nogmaals dank voor deze gouden tip.
 
Wie kan mij vertellen waarom ik een GPX route via de mail verkregen en opgeslagen in my drive Google en Icloud op mijn iPad niet naar de app my drive van TT kan uploaden? Ik sta met de TT app gewoon ingelogd, kan echter niet route importeren en bestand selecteren. Het lukte 2 jaar terug wel via MyDrive connect via een oude Windows laptop die ik eigenlijk niet meer gebruik. Dit zou toch makkelijk moeten zijn tegenwoordig?
 
Op een PC (of laptop) kun je vanuit een applicatie een bestand openen waarbij je kunt bladeren door de mappen op zoek naar dat bestand.
Op een iOS-apparaat (iPhone, iPad) werkt dat niet zo: je kunt vanuit een applicatie niet zomaar bij de bestanden komen die bijvoorbeeld in de iCloud Drive staan.
Het kan wel andersom: je kiest in iCloud Drive bij een bestand om deze in een bepaalde applicatie te openen. Voorwaarde daarbij is dat die applicatie wel aan iOS heeft doorgegeven dat die bestanden met een bepaalde extensie (gpx in dit geval) kan openen. Als een applicatie dat niet doet, dan gaat het niet.
De MyDrive app van TomTom heeft dat dus niet gedaan, net zo min als de TomTom Go Mobile. Jij als gebruiker kan daar niets aan doen, TomTom wel.
 
Dank voor je duidelijke uitleg. TT wordt ook bedankt. Erg omslachtig dat ik voor het verkrijgen van eenroute nu eerst een 6 jaar oude Windows laptop moet reanimeren.
 
En weer een stap verder, routes staan erop. Weet iemand of dit in de nabije toekomst gaat veranderen? Of welke navigatiesystemen wel verenigbaar zijn met Apple?
 
Laatst bewerkt:
Met MRA (MyRoute App) kun je wel GPX routes openen op een iPhone en iPad.
Ook kun je die dan weer opslaan in TomTom MyDrive.
Dit werkt zowel in de browser als de App en ook met de gratis versie.
 
Met MRA (MyRoute App) kun je wel GPX routes openen op een iPhone en iPad.
Ook kun je die dan weer opslaan in TomTom MyDrive.
Dit werkt zowel in de browser als de App en ook met de gratis versie.
Die had ik inmiddels gevonden, ik had zelfs al een account welke ik vergeten was. Maar voor het transformeren naar TT mydrive moet je dan wel een Gold abbo hebben toch?
 
Ook opslaan naar TT MyDrive werkt in de gratis versie.

Overigens zij de extra kaarten waaronder die van TomTom en zaken als Google street view wel de moeite van het upgraden naar Gold waard.
 
Hoi :W
Ik zoek een route-site waarop je op een kaart gemakkelijk het begin en startpunt kunt zien, of hier gemakkelijk op kunt zoeken. Dus dat je bijvoorbeeld een startpunt (omgeving A'dam) en eindpunt (Zuid-Limburg) kunt kiezen. Ik meen me te herinneren dat ik iets dergelijks ooit eens had gezien.. Iemand tips?
 
Met MRA (MyRoute App) kun je wel GPX routes openen op een iPhone en iPad.
Ook kun je die dan weer opslaan in TomTom MyDrive.
Dit werkt zowel in de browser als de App en ook met de gratis versie.

Kan je mij vertellen hoe? Het lukt mij met geen mogelijkheid. Of toch Gold nodig? Hoe dan ook, erg intuïtief is het niet
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan