TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Sorry, zijn inderdaad mra expert routes die ik zelf aanpas, begin en eindpunt verleg ik vaak en ik loop ze helemaal na om eventuele fouten er uit te halen.

Die spannende route functie heb ik vandaag gebruikt om naar huis te rijden, en gebruik ik ook wel eens als route, dan prik ik gewoon ergens op de kaart en als ik daar ben prik ik weer ergens in de buurt van mijn woonplaats.
Zal me hier eens wat meer in verdiepen.
 
OK, al best wat ervaring dus. Maar MRA Gold lid ? Dat heb je wel nodig voor betrouwbare TT routes/tracks te kunnen maken.
Er is hier trouwens ook een MRA draadje. (En een navigeren met Android/(iPhone) navigatie, met gebruik verschillende Apps)

Ken je de filmpjes en cursussen van MrGps ? Kijk eens op de site mrgps.nl voor meer tips mbt gebruik van MRA en de Rider.

Enige andere site voor routes te downloaden die me zo binnenvalt is routeyou.nl
Maar daar kun je tegenwoordig ook online routes plannen of zo.
(Ik meen dat Hans Vaessen/ Mr.Gps eerder zei dat de gedownloade routes in feite tracks zijn)
 
Ik ben Gold member inderdaad .

Bedankt voor alle info!
Ik kan mezelf weer even uitleven.
 
@Red Force
Ik heb de cursus Toeren met je TomTom bij MrGPS aangeschaft en ben daar enorm wijzer van geworden. Echt een aanrader als je meer uit je Rider wilt halen!
(En nee, ik heb geen aandelen bij MrGPS...:-) )
 
De site van Mr Gps heb ik inmiddels gevonden, en heb een paar video's bekeken, heel leerzaam inderdaad.
Wellicht schaf ik nog zo'n cursus aan.
 
Van garantiewerk, naar betalen, toch garantie en gisteren plots een nieuw toestel in de bus. Schiet mij maar lek.
Uitstekende service kan dus wel, je moet er alleen duidelijk om vragen :+
 
Ik heb een probleem met Tomtom Mydrive , sinds kort zie ik routes die ik vanaf MRA naar mydrive stuur niet meer op de telefoon, wel op mydrive op de pc en op de 550. Mydrive app op (android) Phone opnieuw geinstalleerd maar heeft niet geholpen.
zie ik iets over het hoofd?

een route die ik op mijn telefoon maak is wel zichtbaar op de PC en omgekeerd!
 
Laatst bewerkt:
De MyDrive app heeft hier niks mee te maken.
De routes die je van MRA stuurt komen niet in de MYDrive webpagina, noch in de MyDrive app.
Ze gaan rechtstreeks naar het toestel of je tel TT GO App.
 
De MyDrive app heeft hier niks mee te maken.
De routes die je van MRA stuurt komen niet in de MYDrive webpagina, noch in de MyDrive app.
Ze gaan rechtstreeks naar het toestel of je tel TT GO App.

ze staan wel in mydrive op de pc dus toch wel, ik bedoel de beta functie in MRA waarmee je ze naar my drive stuurt
1565180466468.png
 
Nee hoor, en zeker niet op je PC. Dit speelt zich allemaal af in de cloud.
Wat daar staat is verwarrend. MRA gebruikt jouw MyDrive - GPS (PND of App) om de route naar diezelfde PND of App te jassen. Tijdens dit proces wordt de route niet opgeslagen in MyDrive en daar zie je hem dus ook niet.
 
Nee hoor, en zeker niet op je PC. Dit speelt zich allemaal af in de cloud.
Wat daar staat is verwarrend. MRA gebruikt jouw MyDrive - GPS (PND of App) om de route naar diezelfde PND of App te jassen. Tijdens dit proces wordt de route niet opgeslagen in MyDrive en daar zie je hem dus ook niet.

De Route wordt wel degelijk door MRA opgeslagen in MyDrive Cloud net als alle andere MyDrive routes.
MRA gebruikt echter een oude API van TomTom. Dit had tot effect dat op een gegeven moment de routes niet meer zichtbaar waren in MyDrive.
(Dit is gekomen op het moment dat MyDrive het Sync to schuifje kreeg)

Na een factory reset werden al deze routes (dus ook degene die je al een keer had verwijderd op het toestel) weer op het toestel gezet.
MyDrive is hierna aangepast waardoor alle routes die door MRA in de MyDrive Cloud zijn gezet weer zichtbaar zijn.

Je kunt via MRA geplaatste routes dus ook weer gewoon verwijderen via MyDrive. Of het sync schuifje uitzetten dat MRA standaard aan zet.

Op mijn telefoon heb ik ook soms het probleem dat ik geen routes meer zie in de MyDrive App. Even uitloggen en opnieuw inloggen en het werkt weer.

Edit Bron fen de Fix door TomTom; How to delete hidden routes in MyDrive?
 
Laatst bewerkt:
Verrek, je hebt gelijk. Geldt alleen voor MyDrive web? Want in de MyDrive app zie ik ze niet.
 
dat is ook mijn probleem, werkte 4 weken geleden nog wel.....
ieder route die ik naar mijn 550 stuurde was ook zichtbaar in my drive op de pc en op de telefoon.
 
dat is ook mijn probleem, werkte 4 weken geleden nog wel.....
ieder route die ik naar mijn 550 stuurde was ook zichtbaar in my drive op de pc en op de telefoon.

Net even getest. Als ik een nieuwe route save in MRA dan in daze normaal zichtbaar in MyDrive Web.
Ook in de MyDrive App voor iOS (iPad) kan ik de route gewoon zien.

Maar in de MyDrive App voor Android op mij telefoon zie ik helemaal geen routes meer ook niet die ik er met MyDrive Web opgezet zijn. Ik krijg alleen de optie om nieuwe routes toe te voegen.
Ik kan wel Mijn Plaatsen zien (m.u.v. de POI's die met een OV2 bestand zijn geladen.)

Zie jij ook helemaal geen routes meer in MyDrive App voor Android?
En ziet daar alleen de optie om een route toe te voegen?
 
Net even getest. Als ik een nieuwe route save in MRA dan in daze normaal zichtbaar in MyDrive Web.
Ook in de MyDrive App voor iOS (iPad) kan ik de route gewoon zien.

Maar in de MyDrive App voor Android op mij telefoon zie ik helemaal geen routes meer ook niet die ik er met MyDrive Web opgezet zijn. Ik krijg alleen de optie om nieuwe routes toe te voegen.
Ik kan wel Mijn Plaatsen zien (m.u.v. de POI's die met een OV2 bestand zijn geladen.)

Zie jij ook helemaal geen routes meer in MyDrive App voor Android?
En ziet daar alleen de optie om een route toe te voegen?

Heb ik ook gehad, na een keer uitloggen en opnieuw inloggen waren de routes weer zichtbaar.
 
Heb ik ook gehad, na een keer uitloggen en opnieuw inloggen waren de routes weer zichtbaar.
Dat heb ik ook een aantal keren gehad dus ik had al twee keer uit en opnieuw ingologt.
Edit net telefoon opnieuw gestart. Zelfde probleem
MyDrive uitgelogd gestopt gestart inloggen nog steeds geen routes zichtbaar.
Mijn Plaatsen zijn wel zichtbaar dus inloggen gaat wel goed..
 
Laatst bewerkt:
Als Ben, in de MyDrive App Android staan geen routes. Alleen knop Route toevoegen.
 
Hallo allemaal! Ik heb een vraag over het plaatsen van een route in Mydrive. Ik heb een route geplukt van Moho.info en deze aangepast met de routeplanner van dezelfde site. Nu heb ik deze geïmporteerd naar Mydrive en hij verschijnt daar ook alleen inclusief twee kaarsrechte en dus hemelsbrede lijnen, ‘as the crow flies’ om maar zo te zeggen. Iemand enig idee hoe ik van deze lijnen af kom?
 
Terug
Bovenaan Onderaan