TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Ik heb het origineel, dus voordat ik het naar Mydrive exporteerde, in mijn bestanden staan. Kan ik het daarvandaan ook niet gewoon hier inzetten, als bijlage?
 
Dat heb ik ook een aantal keren gehad dus ik had al twee keer uit en opnieuw ingologt.
Edit net telefoon opnieuw gestart. Zelfde probleem
MyDrive uitgelogd gestopt gestart inloggen nog steeds geen routes zichtbaar.
Mijn Plaatsen zijn wel zichtbaar dus inloggen gaat wel goed..

Misschien ligt het er aan welke app versie je gebruikt, die van mij is 2.6.0. De laatste is 2.7.0.
Ik heb dus niet geupdate en mijn routes zijn zichtbaar
 
Misschien ligt het er aan welke app versie je gebruikt, die van mij is 2.6.0. De laatste is 2.7.0.
Ik heb dus niet geupdate en mijn routes zijn zichtbaar

Klopt ik heb 2.7.0 en kon voorheen mijn routes ook gewoon zien.
Ik heb echter nog geen antwoord op mijn vraag op het TomTom Discussions Forum.
 
Is er nog iemand die een 2e hands houder over heeft voor de TomTom? (Dus laaddock en verbinding naar het rambolletje)
 
Hier een tip voor diegenen die een route vooraf plannen, probeer het eens met Motorrad-Tourenplaner
Hier kun je met de kronkelstand de dorpen en steden vermijden, dat is echt super.
Je rijdt er omheen, dat is de grootste ergernis als je de tt zelf een route laat plannen.
Probeer ook de rondrit functie eens, zo gemakkelijk kan een route plannen zijn...
Tom Tom zo kan het ook!
 
heb een vraagje over een route die ik in mijn tom tom gezet heb: ik heb via itn converter een route gemaakt zonder snelwegen nu heb ik die als gpx opgeslagen en in mijn tomtom 400 gezet maar op mijn tom tom stuurt hij me wel langs de autosnelweg en ik heb ook al snelweg vermijden aangevinkt in de rider. maar toch stuurt hij me langs daar iemand een oplossing? mvg
 
Dat kan veel redenen hebben. De TomTom kaart is anders dan de gebruikte bron.

Het kan b.v. zijn dat de gekozen weg volgens TomTom niet toegankelijk is. Dus zoek hij dan het beste alternatief.
Indien de route met MyDrive op het systeem gezet wordt zal deze op het systeem gezet worden als Track. Bij tracks kijkt de Rider niet naar “snelweg vermijden”. Je moet dan snelweg vermijden aanzetten in MyDrive.

De routepunten kunnen o.a. door de andere bronkaart net naast de weg komen te staan. Een routepunt naast de snelweg kan zo net op de snelweg komen.

Persoonlijk zou ik de route even openen in myrouteapp.com (er is ook een gratis Basic version na de trail) en dan alle routepunten nalopen (liefst op de TomTom kaart maar de Basic OSM kaart kan ook)
Hierna opslaan naar TomTom MyDrive of als GPX 1.1.

Dan de Track gebruiken bij een rondrit. (Tenzij het een kastelen Tour is met veel stops. Dan de route met USB kabel of SD-kaart op het systeem zetten en de route gebruiken)

Veel plezier met het rijden van de route.
 
Op mijn motor zit een touratech beugel met dwarsstang van 12mm.
Nu wil ik daar graag mijn Rider 400 aan monteren, maar vind alleen een heel dure houder van touratech.
Is hier ook een betaalbare oplossing voor?
 
Ik kan het niet vinden mbv de zoekfunctie (eerlijkgezegd ook niet álle paginas van deze threads doorgelezen), dus wellicht ten overvloede, maar dan zie ik graag een linkje ;).

Ik heb een Rider 450 en gebruik deze met veel plezier, voornamelijk de kronkelroute functie. Nu valt mij daarbij op dat ik erg vaak door dorpen/woonwijken/steden word gestuurd. In NL is dit veruit het ergst, maar we hebben hier natuurlijk ook relatief weinig mooie buitenwegen als je van A naar B wil. Echter in het buitenland gebeurt mij dit ook veel, heel vervelend om steeds weer door drukke dorpskernen heen te moeten (file, kruispunten etc).

Het mooie van de kronkelroute functie vind ik juist dat ik sochtends bekijk waar ik ongeveer heen ga, die plaats intik, kronkelroute aan en de hele dag onderweg ben (a naar b). Dus de hele route nalopen en handmatig extra waypoints invoegen om dit te voorkomen vind ik eigenlijk ook niet een optie.

Heeft iemand nog andere tips om dorp/stads kernen te vermijden? Het gaat mij dan niet om die verlaten Franse/Duitse dorpjes; dat rijdt tenminste lekker door.
 
Als je ziet dat je door een centrum word gestuurd gewoon de ringweg pakken als die aanwezig is en anders gewoon het centrum vermijden door iets eerder links/rechts af te slaan en tom herberekent de boel wel weer. Zo doe ik het als ik op die manier ga rijden.
 
De Rider 550 heeft nog steeds dezelfde behuizing als de Rider 400.
Wel schijnt TomTom meer aandacht te besteden aan het goed monteren van het scherm om deze problemen te voorkomen.

Op het TomTom community forum heb ik toch een paar meldingen van het vocht probleem met een 550 gezien. (Dus veel minder als de 4x0 modellen)
Ik heb zelf geen probleem maar mijn Rider zit veilig achter het windscherm.
Er is een beschermkapje ontworpen https://www.thingiverse.com/thing:3068367
Ook een zonnekap kan al helpen TomTom Rider 410 sun shield by hgsjui

Tip! mocht je een Rider 550 kopen die ook duidelijk sneller is en eenvoudig update via WiFi neem dan ook de verkende garantie af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan