TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Gisteren track gereden, super mooi weer voor!!!!

Om 5.30 uur opgestapt en s Avonds om 23.00 weer thuis. 705 km.

Terugkomend op de track, track gaat helemaal goed, als je er vanaf wijkt dan probeert hij je terug te sturen. Je kan ook verder rijden, en dan later kiezen voor dichtsbijzijnde punt vd route. Dit hadden wij één keer omdat er een weg afgesloten was en de Belgen niet aangeven welke letter je moet volgen zoals in Nederland. Dus op gevoel ergens heen gereden en later dichtsbijzijnde punt van route kiezen, werkt super!
 
Ander vraagje, wie ervaart dat ook als de TomTom iets zegt, een lagere zin, dus zoals als "neem de afrit over 1200 meter en volg dan de A4 richting Den Haag" dat de 2e helft van de zijn zachter klinkt over mijn Cardo Packtalk dan de eerste helft.
 
He, dat lijkt op het afkappen van de zin wat de TomTom GO app doet. Daar worden lange zinnen niet volledig uitgesproken
 
Ander vraagje, wie ervaart dat ook als de TomTom iets zegt, een lagere zin, dus zoals als "neem de afrit over 1200 meter en volg dan de A4 richting Den Haag" dat de 2e helft van de zijn zachter klinkt over mijn Cardo Packtalk dan de eerste helft.

heb dit ook met de scala q1
gisteren ineens precies als het de stem uit een tunnel kwam
 
Nog een vraagje mbt Myroute app, hoe kan je een punt invoegen in een route? Als ik klik met mijn muis dan komt er bijvoorbeeld gewoon 34 te staan bij dat punt terwijl hij tussen bijv. 4 en 5 in moet en het nieuwe punt dus 5 moete worden en 5 moet dan 6 worden etc etc.
 
Op de route klikken (vasthouden) tussen 4 en 5 en slepen naar de plek waar het punt moet staan.
Dat punt heet dan 5 en 5 wordt 6.
 
Na jaren een Garmin Zumo 550 te hebben gebruikt vandaag een nieuwe TomTom Rider 50 CE aangeschaft. Voor de prijs van 179 euro kon ik die niet laten lopen, vooral omdat ik al de aanschaf van een TomTom Rider 550 overwoog. Nu nog even wachten totdat deze binnen is.
 
Ik heb weer een nieuw programaatje gemaakt waarmee eenvoudige ITN/GPX routes als route direct via MyDrive verstuurd worden naar een TomTom.

f.jwwb.nl%2Fpublic%2Fn%2Ft%2Fa%2Ftemp-fbapjvdvhglztgjkdoaq%2Ftn5oap%2FSendITNRoute-1.jpg



Meer info: Send ITN Route | Roadrider
 
Vooral de authenticatie was veel werk. Dit was verder eigenlijk een relatief eenvoudige van de lijst projecten met MyDrive integratie die ik van plan ben te maken.

Nu eerst nog geschikt maken voor Android en iOS daar zit voor mij nog veel uitzoekwerk.

Maar de komende dagen eerst lekker sturen in de Eifel.
 
Zodra je een route met MyDrive maar je TomTom stuurt maakt MyDrive er een Track van. Nu blijft het een (ITN) Route.

Bij een route met meerdere stops zoals een kastelen route heeft dat voordelen.

Ook geven sommige gebruikers voorkeur aan routes boven tracks b.v. omdat ze dat gewend waren op hun oudere Riders.
 
Zie de post van Ben boven je ...

Zodra je een route met MyDrive maar je TomTom stuurt maakt MyDrive er een Track van. Nu blijft het een (ITN) Route.

Bij een route met meerdere stops zoals een kastelen route heeft dat voordelen.

Ook geven sommige gebruikers voorkeur aan routes boven tracks b.v. omdat ze dat gewend waren op hun oudere Riders.
Of als bv een aantal adressen op een dag moet aandoen. Er is niks mis met een itn route. Ik vind het fijn dat ik die keuze nog heb.
Nadeel is dat je alle punten moet afgaan of handmatig moet skippen. En dat je maar 21 punten mag toevoegen.
Nadeel track: TT interpreteert de gemaakte track, geen 100% zekerheid en als je afwijkt stuurt hij je veel te lang terug naar de plaek waar je de track verlaten hebt.
Het is dus niet per definitie dat een beter is dan de andere!
 
Hoi allemaal, eerste post alhier.

Ik heb een Rider 450 op mijn Triumph Tiger 1200 en ik hier daar middels TT MyDrive ov2 files op gezet met POIs behorend bij een aantal routes.
Ik gebruik itn-files voor de routes die ik met MRA maak. Ik prefereer itn, om op die manier op verkeersproblemen geleid te worden.
(Ik rijd alleen, dus heb geen noodzak om deze te sharen met andere rijders die andere systemen gebruiken)

Nu mijn verwarring:
Ik zie mijn eigen POIs in de overzichtskaarten op de TT, ik zie de POIs ook in de 2D route-begeleidings view, maar wanneer ik deze view op 3D zet, raak ik de POIs opeens kwijt.:?
  • Klopt het dat de 3D begeleidingsview geen POIs toont ?
    • ik zie wel bezinepompen, maar niet mijn eigen POIs.
  • Is dit gewoon een beperking van de TT software ?
  • Is er nog ergens een setting die ik over het hoofd zie ?
graag wat hulp bij deze verwarring. Ik perefereer de 3D view, maar POIs missen is niet altijd handig ;(

gr, André
 
iemand interesse in dit zganieuwe hoesje?
itt alle ali express meuk is dit wél een originele ;)
bij Bol €24,95 maar bij mij €15

900DBF49-FE10-4168-98A2-0C1E1D0A3B3E.jpeg
 
Nog steeds Vocht in het scherm bij productie van de 450 van september 2019.

Inmiddels mijn 5de rider 450 terug mogen sturen voor reparatie in vier jaar tijd, tot nu toe altijd gratis, toch goede service.
Ik krijg dan een paar dagen later een nieuw product dat volledig is nagekeken of echt nieuw uit doos is.
De rider bewaar ik altijd binnen en zet hem er op als ik ga rijden. Na verloop van gebruik zie je als de zon erop schijnt een grote vlek dat soms kleiner wordt.
Gevraagd of ik een verbeterde versie kon krijgen, liefs een 500 serie maar dat doen ze niet of willen ze niet, ook niet met bijbetaling.
De laatste heb ik ontvangen in oktober 2019 en volgens TT geproduceerd in september 2019.

Ondanks de goede service vind ik het geen goede zaak dat dit telkens weer kan gebeuren.
Ik ben denk ik een uitzondering op het geheel. Zonder de vochtvlek ben ik erg tevreden over de rider.
Maar nu ga ik helaas opzoek naar iets anders, beters....

Ik hoop dat TT met een goede oplossing komt voor later voor de huidige gebruikers.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad met condens in het scherm. Ook nieuwe gekregen, maar ook daar weer condensvorming in gehad. Is een gebed zonder einde.

Aangezien de smartphone (althans de mijne) tegenwoordig waterdicht is gebruik ik die met de TomTom app. Dat bevalt veel beter dan de TomTom Rider. Scherm is veel duidelijker (ook in de zon) en reageert veel beter op de handschoen dan de TomTom Rider. En is stukken sneller (o.a. zoeken) en een betere schermresolutie. Plus je hebt 1 apparaat minder om mee te nemen en samen met de headset in de helm werkt dit ook beter. Als je voor de keuze staat voor een nieuwe TomTom Rider, dan zou ik zeker adviseren om dit te overwegen. Ik wil niet meer terug.
 
I

Aangezien de smartphone (althans de mijne) tegenwoordig waterdicht is gebruik ik die met de TomTom app. Dat bevalt veel beter dan de TomTom Rider. Scherm is veel duidelijker (ook in de zon) en reageert veel beter op de handschoen dan de TomTom Rider.

En welke telefoon gebruik je hiervoor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan