TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

En zelfs dan is het nog maar de vraag of het stabiel blijft werken. Hoe meer er gekoppeld worden aan de verschillende bluetooth kanalen hoe groter de kans dat het vroeg of laat problemen gaat geven.
 
En zelfs dan is het nog maar de vraag of het stabiel blijft werken. Hoe meer er gekoppeld worden aan de verschillende bluetooth kanalen hoe groter de kans dat het vroeg of laat problemen gaat geven.
Klopt. Ik heb de spraak vd 450 weer uit gezet, want hij stotterde gewoon.
 
Sterker nog, ik heb al de gegevens om telefoon activiteiten (zien wie er belt, whatsapp, etc..) uitgezet. Nu enkel verkeersinfo. En ik moet zeggen dat dat aardig stabiel is de laatste tijd. En ook heel handig dat je alle flits lokaties in beeld krijgt, incl. die mobile (soort flitsmeester)

Tevens heb ik ook geen headset.

Je kunt twee dingen aanzetten in de TomTom, een daarvan dus uitgeschakeld.

Ik heb dan ook een iPhone 8 met de laatste updates. (iPhone en de tomtom dat is nog geen goed huwelijk :) )
 
Hier galaxy s20, cardo freecom 1+ en tomtom450. De spraakbegeleiding van de tomtom stottert als die via de cardo loopt. Ook als de tomtom als zich bemoeit met het bellen stottert het bellen (geen idee hoe dat werkt, maar je ziet dan bijv op de tomtom wie je belt en je kan opnemen).

Heb dus alles maar weer losgekoppeld van de tomtom.
 
Ik heb mijn TomTom 400 ("Great Rides Edition"), alleen via bluetooth met de hotspot op mijn iPhone 8 verbonden. Ik krijg dus wel Livetraffic door en kan routes via mijn account laten lopen. Het gedeelte om telefoongesprekken via de TomTom aan te nemen heb ik nooit prettig gevonden, dat doe ik via spraakbediening op mijn Cardo (Packtalk Slim).
Het is wel bij installatie een beetje stoeien om de TomTom uit te leggen dat je alleen de data verbinding in stand wilt houden, en niet "de telefoon" wilt koppelen. Op zich werkt het bij mij redelijk vlekkeloos, behalve dat af en toe de verbinding met de hotspot niet wil lukken, maar dat ligt volgens mij meer aan de iPhone dan de TomTom. Telefoon opnieuw opstarten verhelpt dat ook, alleen lastig als ik er pas tijdens het rijden achter kom...
 
Stotteren van de verbinding schijnt te komen omdat de telefoon de Bluetooth verbinding verstoord door deze te lang open te houden.
Dit is vooral een probleem met de iPhone maar Samsung en Huawei geven ook iets meer BT problemen dan gemiddeld.

De wetgever heeft in.het verleden maar een zeer beperkt aantal frequenties vrijgegeven voor BT en WiFi met als gevolg dat we elkaar daar allemaal in de weg zitten.
Voor de meest stabiele BT verbinding moet je WiFi op de TomTom Rider uit zetten. (WiFi uitzetten op de telefoon helpook iets)
Zeker bij een iPmet iOS nieuwer dan 12 de verbinding laten lopen via een BlueTooth PAN (BT hotspot in apple termen) en inderdaad de opties voor bellen dus niet gebruiken. (Wel MyDrive en verkeersinfo)

Zo moet het volgens de experts die een iPhone bezitten echt stabiel werken.

Zelf heb ik een Android telefoon met Qualcomm Chipset daarmee heb ik zonder WiFi uit te zetten gewoon een stabiele verbinding met alle telefoon opties aan. Alleen zet ik deze zelf liever uit ik ben namelijk geen voorstander van bellen en muziek op de motor. Ook werkt bij mijn headset de intercom niet stabiel met herverbinden als er b.v. Een telefoongesprek wordt opgenomen.
wel

Wel heb ik regelmatig last van het wegvallen van 4G en soms ook het helle netwerk. Dit komt vooral voor in de vele zwarte gebieden van Vodafone.
 
Ik krijg het nog steeds niet goed.

Tomtom 550
Iphone met IOS 14.3, muziek beluisteren via itunes
Headset Cardo Freecom 4 plus

Dus ik wil navigeren TT 550/instructies ontvangen TT via headset, muziek luisteren via iphone,
telefoon iphone kunnen opnemen en beantwoorden.

Bij wie is het gelukt en wil dat delen.

Wie kan mij de correcte stappenplan geven.
Nee dat kan bij een 400 ook niet.
Tenminste telefoon opnemen kan wel, want dat doe ik met mijn cardo, muziek luisteren kan ook gaat ook met cardo, TT instructies hoor ik ook. Alleen bladeren door mijn telefoon op mijn TomTom gaat niet.
 
Hij heeft een Rider 550 die kan dat wel. Maar sinds Apple iOS 13 heeft uitgebracht werkt het niet meer stabiel met een iPhone.
iOS 14 gaat al weer iets beter. Laatste TomTom update werk ook weer een klein beetje beter.
Voor Android is een nieuwe MyDrive App in beta. Misschien dat de iPhone versie ook weer verbetering brengt.
Tot die tijd kun je met de Rider 550 beter een BT hotspot gebruiken met de iPone met WiFi uit op zowel de Rider als iPhone. Maar dan werkt bellen en Siri dus niet via de Rider maar wel via headset (Eigenlijk dus dezelfde methode als de Rider 400.)
 
Vraagje , jaren geleden had ik een GO710 , en kon je via TT Home verschillende POI's er op zetten .
Nu heb ik sinds een jaar of 4 denk ik een TT 450 , heb je nu ook nog POI's voor deze riders .
Zo ja waar kan je deze vinden en hoe zet je ze er eventueel op als er een interesante is of is het misschien niet verstandig om ze er op te zetten , conflicten bijv.
 
POI's kun je als een OV2 bestand via de MyDrive website op je Rider zetten.
Ga hiervoor naar Mijn-Plaatsen -> POI-Bestanden -> importeer POI bestand.

Op mijn website staat een uitgebreidere uitleg;
Als download ook in het Nederlands.
 
POI's kun je als een OV2 bestand via de MyDrive website op je Rider zetten.
Ga hiervoor naar Mijn-Plaatsen -> POI-Bestanden -> importeer POI bestand.

Op mijn website staat een uitgebreidere uitleg;
Als download ook in het Nederlands.
Ok , dank je ga het eens doorlezen .
 
Is het hier zo stil omdat het niet goed gaat met TT-rider? Ik krijg wel de indruk dat TT er zelf ook zo over denkt. Ik krijg namelijk regelmatig een bericht van TT dat ik mijn rider met een mooie korting mag inruilen voor een ander type navigatie maar nooit een rider.
 
TomTom verkoopt gewoon veel meer autokastjes dan Riders.
Er is net een nieuwe generatie autokastjes uitgekomen de Go Discover met NDS kaarten.
De aanbiedingen zijn voornamelijk oudere modellen.

Zelf verwacht ik zeker weer een nieuwe Rider die op de Go Discover is gebaseerd. Hopelijk krijgen we dan ook een nieuwe behuizing en een groter en beter scherm. Maar of het TomTom dit motorseizoen nog gaat lukken vraag ik mij af.
 
Is het hier zo stil omdat het niet goed gaat met TT-rider? Ik krijg wel de indruk dat TT er zelf ook zo over denkt. Ik krijg namelijk regelmatig een bericht van TT dat ik mijn rider met een mooie korting mag inruilen voor een ander type navigatie maar nooit een rider.
Ik krijg wel aanbiedingen van de 500. Maar ik denk dat iedereen zit te wachten op een opvolger.
 
Ik krijg wel aanbiedingen van de 500. Maar ik denk dat iedereen zit te wachten op een opvolger.
Dat is ook mijn idee.. Ik krijg gewoon bijna iedere week wel een aanbieding voor een nieuwe of om mijn oude in te ruilen...
"Daar trap ik mooi niet in" - al had ik afgelopen motorbeurs (2020) al een nieuwe verwacht om heel eerlijk te zijn
 
Is het hier zo stil omdat het niet goed gaat met TT-rider? Ik krijg wel de indruk dat TT er zelf ook zo over denkt. Ik krijg namelijk regelmatig een bericht van TT dat ik mijn rider met een mooie korting mag inruilen voor een ander type navigatie maar nooit een rider.
In het Rider 550 topic is genoeg leven hoor. Er zullen gewoon minder mensen zijn die nog met een Rider 4XX rijden.
 
Dat is ook mijn idee.. Ik krijg gewoon bijna iedere week wel een aanbieding voor een nieuwe of om mijn oude in te ruilen...
"Daar trap ik mooi niet in" - al had ik afgelopen motorbeurs (2020) al een nieuwe verwacht om heel eerlijk te zijn
Krijg je die van TomTom zelf?
 
Krijg je die van TomTom zelf?

Die emails cq. aanbiedingen ???
Jazeker..
En ze komen echt van tomtom - is geen phising of whatever

Screenshot from 2021-03-22 13-17-43.png
Screenshot from 2021-03-22 13-21-33.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een TT450, en nu na een eerste vervanging onder garantie weer een probleem met de koppeling met de telefoon. Eerst ging het prima, maar na de winter bleek de bluetooth het niet meer te doen Nog een andere telefoon gekoppeld, ging prima, maar om de services te krijgen heb de de telefoon nodig . Dus ik heb nu een gekoppelde telefoon, en als ik de services wil inschakelen krijg ik steeds de melding dat ik bluetooth op de telefoon moet inschakelen. Maar die is al ingeschakeld, tethering ook dus er zou geen probleem behoren te zijn . Vreemd genoeg is de koppeling met de Sena prima , dus het gaat om de verbinding tussen telefoon en de 450. Resetten is een hoop gedoe en zou niet nodig moeten zijn, dat heb ik de eerste keer gedaan en toen is het apparaat vervangen door Waypoint. Heeft iemand hier soortgelijke problemen en ervaringen ?
 
Ik heb een TT450, en nu na een eerste vervanging onder garantie weer een probleem met de koppeling met de telefoon. Eerst ging het prima, maar na de winter bleek de bluetooth het niet meer te doen Nog een andere telefoon gekoppeld, ging prima, maar om de services te krijgen heb de de telefoon nodig . Dus ik heb nu een gekoppelde telefoon, en als ik de services wil inschakelen krijg ik steeds de melding dat ik bluetooth op de telefoon moet inschakelen. Maar die is al ingeschakeld, tethering ook dus er zou geen probleem behoren te zijn . Vreemd genoeg is de koppeling met de Sena prima , dus het gaat om de verbinding tussen telefoon en de 450. Resetten is een hoop gedoe en zou niet nodig moeten zijn, dat heb ik de eerste keer gedaan en toen is het apparaat vervangen door Waypoint. Heeft iemand hier soortgelijke problemen en ervaringen ?
De meeste telefoons zetten voor de veiligheid bij het miste geringste tegenwoordig tethering uit.
Met de Blue Car Tethering App kun je er voor zorgen dat Tethering voor de Rider wordt aangezet zodra de Rider zichtbaar is.
 
In het Rider 550 topic is genoeg leven hoor. Er zullen gewoon minder mensen zijn die nog met een Rider 4XX rijden.
Ik heb nog een Rider 450 voorlopig voldoet het nog.
Niet van harte want het ding is echt rete traag.
Maar is de route eenmaal geladen of de bestemming in gegeven werkt het wel erg goed vind ik.
Goede kaart weer gave, en scherm is ook duidelijke genoeg.

Voor het off road werk gebruik ik mijn telefoon met Osmand.
Snel even iets zoeken en heen rijden gebruik ik liever google maps op die zelfde telefoon.
Voor GPX routes blijft de tomtom nog ff in gebruik dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan