TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Zo ver ik weet is de cradle hetzelfde. En er zit standaard een stekkerverbinding aan de cradle. Dit lijkt ook nog hetzelfde te zijn.

@ferry34
Ieder zo zijn ding blijkt maar weer. Ik heb juist geen tablet. Wel een paar gehad maar ik mis een stabiel toetsenbord. Chromebook is daardoor mijn ding. Smartphone gebruik ik alleen maar om dingen te lezen. Het beantwoorden van een mail doe ik het liefst op een laptop/PC. Soms zelfs appjes beantwoorden pak ik mijn Chromebook erbij.
 
De craddle heeft dacht een wel een stevigheidsupdate gehad omdat de eersten al snel afbraken. (Vooral dan op die trilmachines, zoals 1 en 2 cilinders)
 
Ik ben mijn kabeltje vergeten, maar zou graag de TomTom400 willen updaten en een route willen inladen. Zou dat kunnen? Over WiFi? Als ik een beetje Google lijkt het alleen met kabel te kunnen? Klopt dat :( ?
 
Updaten kan alleen met een kabeltje... Updaten via Wifi is pas bij de 550 gekomen. Het is echter geen bijzonder kabeltje hoor, die micro-USB-kabel kun je overal kopen.
Routes inladen kan toch wel met Bluetooth?
 
Updaten kan alleen met een kabeltje... Updaten via Wifi is pas bij de 550 gekomen. Het is echter geen bijzonder kabeltje hoor, die micro-USB-kabel kun je overal kopen.
Routes inladen kan toch wel met Bluetooth?
Uiteindelijk toch gelukt, met een geleend kabeltje idd :)
 
Ik had inderdaad gekeken naar een 4XX of 5XX serie, maar die waren me veel te duur.

Ik was zo gewend aan TomTom 7, echt heerlijke besturing vond ik dat. Ook mijn Mio draait Windows Mobile, standaard WM5 maar zelf naar 6.5 geüpgraded :)
Het gekke ding doet t nog wel, maar door de recente wijzigingen in de GPS satellieten heeft ie nul ontvangst. En de kaarten zijn wel erg oud nu :')

Maar inmiddels de eerste paar honderd km met de Rider achter de kiezen en hij bevalt uitstekend!

Onlangs de laatste kaart-updates erop gezet en alles klopt. Gpx tracks heb ik nooit gebruikt, ik doe nog alles old-school met .itn (via Tyre) of zelf prutsen op t schermpje :)
 
De mijne is maanden te laat gefixt door een paar Indiërs.
Tomtom weer hé, achterlijk te laat maar de rider uit 2013 deed het weer.
 
Echt niet, dat kwam omdat de teller op nul ging:Y
Dat is de weekteller, die gaat tot maximaal 1024 en begint dan weer bij 0. Het is geen "recente wijziging", maar een proces waarvan het bekend was dat het zou optreden, en het was ook niet de eerste keer dat het optrad. Probleem is alleen dat er telkens ruim 19 jaar tussen zit, dan vergeten de ontwikkelaars van GPS-apparaten het wel eens...
Toch hoeft het niet per se een probleem te zijn, ook met geresette teller kan het nog steeds werken. Hooguit dat het opstarten wat langer duurt. Bij sommige merken is het helaas niet zo flexibel, daar werkt het zonder software update helemaal niet meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Dat is de weekteller, die gaat tot maximaal 1024 en begint dan weer bij 0. Het is geen "recente wijziging", maar een proces waarvan het bekend was dat het zou optreden, en het was ook niet de eerste keer dat het optrad. Probleem is alleen dat er telkens ruim 19 jaar tussen zit, dan vergeten de ontwikkelaars van GPS-apparaten het wel eens...
Toch hoeft het niet per se een probleem te zijn, ook met geresette teller kan het nog steeds werken. Hooguit dat het opstarten wat langer duurt. Bij sommige merken is het helaas niet zo flexibel, daar werkt het zonder software update helemaal niet meer.
Mijn V5 uit 2013 doet inderdaad nogal lang met opstarten maar bij mijn weten was er wel een update na een maand of 3.
Daarvoor was het drama met satellieten zoeken.

Maar ik vind hem eigenlijk nog steeds te traag.
Maarja, je kunt niet alles hebben.
 
Ik had inderdaad gekeken naar een 4XX of 5XX serie, maar die waren me veel te duur.

Ik was zo gewend aan TomTom 7, echt heerlijke besturing vond ik dat. Ook mijn Mio draait Windows Mobile, standaard WM5 maar zelf naar 6.5 geüpgraded :)
Het gekke ding doet t nog wel, maar door de recente wijzigingen in de GPS satellieten heeft ie nul ontvangst. En de kaarten zijn wel erg oud nu :')

Maar inmiddels de eerste paar honderd km met de Rider achter de kiezen en hij bevalt uitstekend!

Onlangs de laatste kaart-updates erop gezet en alles klopt. Gpx tracks heb ik nooit gebruikt, ik doe nog alles old-school met .itn (via Tyre) of zelf prutsen op t schermpje :)


Kerel echt...itn is echt waardeloos. Als je door wegomlegging/verkeerd tussenpunt of whatever zo'n vlaggetje mist, moet je 'm handmatig verwijderen.

Met zo'n track ziet de tomtom dat je dat viapunt wilt overslaan en kan je gewoon doorrijden.
Ook veel beter...regelmatig lag t beginpunt ofwel de start helemaal aan de andere kant van de rondrit en moet je veel kilometers rijden naar dat begin.
Met de nieuwe riders 400 en nieuwer kan je de route gewoon laten beginnen bij het dichtstbijzijnde viapunt...vervolgens rijd je de route vanaf daar naar t eindpunt en start je daarna vanaf t beginpunt.

Ook is t zo makkelijk vanaf je tablet een route te maken, opslaan en draadloos naar de rider te sturen.
Flitsers, ook de mobiele, files, alle poi in de zoekbalk,...het is zoveel makkelijker.
 
Kerel echt...itn is echt waardeloos. Als je door wegomlegging/verkeerd tussenpunt of whatever zo'n vlaggetje mist, moet je 'm handmatig verwijderen.

Met zo'n track ziet de tomtom dat je dat viapunt wilt overslaan en kan je gewoon doorrijden.
Ook veel beter...regelmatig lag t beginpunt ofwel de start helemaal aan de andere kant van de rondrit en moet je veel kilometers rijden naar dat begin.
Met de nieuwe riders 400 en nieuwer kan je de route gewoon laten beginnen bij het dichtstbijzijnde viapunt...vervolgens rijd je de route vanaf daar naar t eindpunt en start je daarna vanaf t beginpunt.

Ook is t zo makkelijk vanaf je tablet een route te maken, opslaan en draadloos naar de rider te sturen.
Flitsers, ook de mobiele, files, alle poi in de zoekbalk,...het is zoveel makkelijker.
Welke app/site gebruik je op de tablet om routes te maken? Mydrive site werkt niet op mijn tablet en de app heeft te weinig functies om fatsoenlijk routes te kunnen maken
 
Een iPhone is geen tablet... Op een iPad werkt de Mydrive site wel, en op een Adroid tablet blijkbaar ook volgens @ferry34.
Het apparaat moet wel redelijk nieuw zijn, Mydrive vereist behoorlijk wat rekenkracht.
 
Een iPhone is geen tablet... Op een iPad werkt de Mydrive site wel, en op een Adroid tablet blijkbaar ook volgens @ferry34.
Het apparaat moet wel redelijk nieuw zijn, Mydrive vereist behoorlijk wat rekenkracht.
Owww, sorry.
Ik dacht toch echt dat IPhone een tablet had.
Dat ding van mijn schoonvader was geen Samsung, was speciaal deze omdat ie beter was.
Dus dat moest dan wel een iPhone zijn, want fans zweerden altijd bij het scrollen in vergelijking met Samsung.
 
iPhone is een smartphone van Apple. Denk dat je daarmee in de war bent.
Een tablet van Apple heet iPad.
 

Probeer de app, als die t niet doet probeer dan gewoon de browser versie.

Bij browser versie moet je soms bij instellingen in t browser scherm ff een vinkje zetten bij "desktop site"
 
Ik heb een probleem met mijn TomTom 400, alle verbindingen gemaakt, en ik heb een aantal routes op de Tomtom staan, maar zodra ik druk op Mijn Routes blijft hij lang hangen en gaat daarna weer terug naar de kaart? Iemand weet wat ik kan doen? Enige haast is geboden want morgen wil ik een rondje Limburg doen.
 
Eerst ever een drum reset uitvoeren.
TomTom uit en dan de aan knop net zo lang inhouden tot je het opstart drum muziekje hoord.

Als dit niet lukt de factory reset proberen. Je raakt hierbij wel je instellingen kwijt maar 80% wordt weer teruggezet na het koppelen van je MyDrive account.
(taal, kleuren, routevoorkueren en scherm vergrendeling wel zelf instellen)
 
Eerst ever een drum reset uitvoeren.
TomTom uit en dan de aan knop net zo lang inhouden tot je het opstart drum muziekje hoord.

Als dit niet lukt de factory reset proberen. Je raakt hierbij wel je instellingen kwijt maar 80% wordt weer teruggezet na het koppelen van je MyDrive account.
(taal, kleuren, routevoorkueren en scherm vergrendeling wel zelf instellen)
Dank je wel het is gelukt. Drum reset mocht niet baten, ff naar online routes mydrive gaan en daar routes wissen does the job.
 
Bij mij is het als er teveel routes op mijn TT staan , dan werkt het ook tegen terwijl er genoeg schijf ruimte is .
Daarom zet ik mijn routes op een sd kaartje dan gaat het goed , heb ik dan wat routes gereden dan verwijder ik ze van mijn TT anders heb ik conflicten met mijn routes van niet opstarten tot weg vallen onder het rijden van de route .
 
Terug
Bovenaan Onderaan