TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
daar kan ik nog inkomen. maar waarom doet-ie dat dan (ook) als ik geen punten langs de weg zet?

Verschil in kaartmateriaal is het enige wat ik zo kan bedenken. Het blijft lastig zonder verdere grafische voorbeelden en routebestanden.
Ik hoop dat Hans nog iets zinnigs hierover kan zeggen.
 
daar kan ik nog inkomen. maar waarom doet-ie dat dan (ook) als ik geen punten langs de weg zet?

met welk programma maak jij je routes? en wat zijn precies de stappen die je neemt om de gemaakte route in je tomtom te krijgen?

Heb het vermoeden dat je je route op een andere kaart maakt als die van TomTom en dat je daarom af en toe naast de 'tomtom' weg zit en je op de andere kaart wel op de weg zit.
 
Goed, de vakantie-voorbereidingen zijn begonnen. Top!
Het plan is Slovenie.

Nu wil ik graag campings in mijn TomTom zetten zodat ik na een aantal uur sturen gemakkelijk een camping vind.

Wie kan me uitleggen hoe dat in zijn werk gaat?

Het makkelijkst is om via mydrive een bestandje met poi te uploaden. Bestand van Archies is zeer uitgebreid, wellicht iets verouderd. Volledige bestand is wel te groot, maar is ook in losse kleinere bestanden te downloaden. Je Rider synct vanzelf zodra je verbinding maakt met Mydrive.

Link: Archiescampings
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je lopen klungelen met verouderde POI lijsten als je gebruik kunt maken van de laatste POI van TT zelf?
  • Menu / Zoek
  • Klik op "Hele kaart" en verander dit evt. naar "Dichtbij", "In plaats", "Op de route" of "Nabij bestemming".
  • Type bij "Voer een adres of naam in": Camping
  • Klik op het toetsenbord icoon, geheel rechts onderin het scherm om het toestenbord te verbergen.
  • In de rechterkolom zie je nu de categorie "Camping" in de gekozen omgeving.
Wellicht geeft dit de actueelste resultaten, het blijft jammer dat deze POI's niet continu op het scherm getoond kunnen worden (tenzij je de route niet start, maar evt zelf de routelijn volgt.)
Indien ze wel continue getoond moeten worden moet een los POI bestand geladen worden met/in MyDrive. (maar dient men deze wel zelf te controleren op de actualiteit ervan.)
 
Laatst bewerkt:
Het makkelijkst is om via mydrive een bestandje met poi te uploaden. Bestand van Archies is zeer uitgebreid, wellicht iets verouderd. Volledige bestand is wel te groot, maar is ook in losse kleinere bestanden te downloaden. Je Rider synct vanzelf zodra je verbinding maakt met Mydrive.

Link: Archiescampings
De Archiescampings wordt regelmatig geupdate.
Durf niet te zeggen hoelang verdwenen campings nog in de lijst blijven staan.
 
daar kan ik nog inkomen. maar waarom doet-ie dat dan (ook) als ik geen punten langs de weg zet?
Tenzij je met de TT-kaart in de betaalde MyrouteApp werkt (of een ander hulpprogramma met TT-kaart) zet jij waarschijnlijk de route uit met Tyre of MyrouteApp (of een andere planner) op een GM-kaart.

Jouw rider werkt echter wel met de TT-kaart en tussen de TT-kaart en de GM-kaart zitten nou eenmaal kleine verschillen.

Gevolg: jij zet een punt exact op de GM-kaart weg, de rider zet de gegevens om op de TT-kaart, waardoor het punt net naast de weg komt et voilà: daar heb je je probleem...

(oeps... dit kwam al meerdere keren voorbij, eerst alles lezen dism, voordat je wat post...)
 
Laatst bewerkt:
ik heb de routes gemaakt in ITNconv. Tyre vind ik een *ruk*programma.

in de situatie dat TT-R40 mij het talud af stuurde, had ik daar geen hard punt in de route gezet. ook niet op het eerdere punt net voor de rotonde in de D417 in Gerardmer. ik heb toen echt het door mij ingestelde route punt (en dat kan niets anders geweest zijn dan mijn vakantie-adres) moeten verwijderen om TT_R40 weer helder te krijgen en me de route verder te laten volgen. tot het moment dat hij me in Fraize achter de Mairie om stuurde (wat ook geen hard punt was en dus ook niet op de ITN-route stond) en even verderop zou ik dus een tuin in gemoeten hebben. om weer op de route te komen, moest ik nogal door Fraise heen kruipen. op gegeven moment kom ik bij een kruispuntje aanrijden en ik hoor Miep zeggen: rechtsaf slaan. en dat doe ik dus. fout...ik had 30 meter verderóp rechtsaf gemoeten...dat ziet TT-R40 dus niet helemaal duidelijk.
 
ik heb de routes gemaakt in ITNconv. Tyre vind ik een *ruk*programma.

in de situatie dat TT-R40 mij het talud af stuurde, had ik daar geen hard punt in de route gezet. ook niet op het eerdere punt net voor de rotonde in de D417 in Gerardmer. ik heb toen echt het door mij ingestelde route punt (en dat kan niets anders geweest zijn dan mijn vakantie-adres) moeten verwijderen om TT_R40 weer helder te krijgen en me de route verder te laten volgen. tot het moment dat hij me in Fraize achter de Mairie om stuurde (wat ook geen hard punt was en dus ook niet op de ITN-route stond) en even verderop zou ik dus een tuin in gemoeten hebben. om weer op de route te komen, moest ik nogal door Fraise heen kruipen. op gegeven moment kom ik bij een kruispuntje aanrijden en ik hoor Miep zeggen: rechtsaf slaan. en dat doe ik dus. fout...ik had 30 meter verderóp rechtsaf gemoeten...dat ziet TT-R40 dus niet helemaal duidelijk.


Mail je route eens, dan kijk ik wat er nu gebeurd. Zie profiel voor mail adres.

Weet niet of dat deze week nog gaat lukken, want vertrek donderdag voor 4 dagen naar de Eiffel
 
Hoe zit het tegenwoordig met 2e hands kopen van een rider?
Bij de oude tomtom weet ik dat als deze al eens is geregisteerd op de site de volgende gebruiker moet betalen voor lifetime maps. Iemand die weet hoe dat nu zit?

Ik heb voor de auto een TomTom go met Europa maps.
Die kun je zeker niet gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het tegenwoordig met 2e hands kopen van een rider?
Bij de oude tomtom weet ik dat als deze al eens is geregisteerd op de site de volgende gebruiker moet betalen voor lifetime maps. Iemand die weet hoe dat nu zit?

Ik heb voor de auto een TomTom go met Europa maps.
Die kun je zeker niet gebruiken?
Kaarten, en ook LifeTime zijn aan het toestel gelinkt. (En daarmee volgens mij op persoon overdraagbaar)
Wat je dus op je toestel geinstalleerd hebt kun je niet ook nog eens op een ander toestel installeren..

Verder noem je tweedehands Rider..., de oudere modellen of een 40/400/410 ?
Bij de vorige modellen moest je kaarten updaten m.b.v. TomTom-Home. De 40/400/410 update je m.b.v. MyDrive-Connect.
Hetzelfde geldt voor de GO's. De vorige generatie ging met Home, de huidige generatie m.b.v. MyDrive-Connect.

Beetje Off-Topic; Wat wel sinds een paar maanden is veranderd, is dat je meerdere toestellen onder een account (een emailadres) kunt registreren/koppelen.
Vroeger moest je voor ieder toestel een ander email adres gebruiken. Deed je dat niet dan kon het gebeuren dat er een nieuw toestel onder je bestaand account herkend/geregistreerd werd en je je betaalde services (voor dat andere toestel) kwijt was.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel een inderdaad een van die Riders.
Stel dat ik die van jou koop en jij het aparaat al hebt geregistreerd in mydrive (die ik overigens ook gebruik voor mijn GO). Dat moet je doen om kaarten te kunnen updaten.

Als ik hem van je heb overgenomen en met mijn account inlog. Kan ik dan ook lifetime maps updaten of moet ik dat eerst kopen aangezien jij het apparaat als eerste hebt geregistreerd.
 
ja dat kan . ik heb de rider die van mijn partner is ook op mijn account gezet. Kreeg gewoon een nwe welkomst mail en alle updates ed gaan gewoon verder
 
Ok bedankt. Heeft wel weinig effect zie ik want er is weinig aanbod op marktplaats.
Zal het in de gaten houden!
 
Ok bedankt. Heeft wel weinig effect zie ik want er is weinig aanbod op marktplaats.
Zal het in de gaten houden!
Heb intussen paar keer een 40 te koop gezien en een keer een 400. (Niet dat ik er zo op let)
Aangezien de Firmware het laatste jaar verschillende keren verbeterd is, en de toestellen op zich best gebruiksvriendelijk zijn, zien maar weinig mensen de noodzaak om hun nieuwe Rider weg te doen, denk ik.

Bijv.; Om mijn 400 te verkopen en een 410 terug te kopen, schiet ik niets mee op.
Om een 40 eventueel te vervangen door een 400 of 410 zie ik het voordeel wel van. Vraag me af of die 40's ook daarom te koop werden aangeboden.
(Een 40 heeft minder intern geheugen, en daarom alleen kaart van West-EU. Tevens geen LifeTime verkeersinfo en flitsservice, de andere toestellen hebben dat wel)

Je kan trouwens ook zelf een vraag-advertentie plaatsen op MP of op het forum. (Tenminste.., als je een tweedehands toestel zoekt. Daar ging in nl van uit.)
 
Laatst bewerkt:
Het makkelijkst is om via mydrive een bestandje met poi te uploaden. Bestand van Archies is zeer uitgebreid, wellicht iets verouderd. Volledige bestand is wel te groot, maar is ook in losse kleinere bestanden te downloaden. Je Rider synct vanzelf zodra je verbinding maakt met Mydrive.

Link: Archiescampings


Moet dat via mydrive? Of kan het ook via de USB kabel?

Heb tot nu toe de routes e.d. vooral via USB gedaan namelijk
 
Waarom zou je lopen klungelen met verouderde POI lijsten als je gebruik kunt maken van de laatste POI van TT zelf?
  • Menu / Zoek
  • Klik op "Hele kaart" en verander dit evt. naar "Dichtbij", "In plaats", "Op de route" of "Nabij bestemming".
  • Type bij "Voer een adres of naam in": Camping
  • Klik op het toetsenbord icoon, geheel rechts onderin het scherm om het toestenbord te verbergen.
  • In de rechterkolom zie je nu de categorie "Camping" in de gekozen omgeving.

Wij gaan binnenkort ook toeren in Oostenrijk, Slovenië en Kroatië. Erg mooi rijden daar.


Thnx, ik zal eens kijken of dat werkt.

Dat lijkt hier thuis in elk geval te werken. Geheel nieuw voor mij dit. Fantastisch! Dan hoef ik ook niet moeilijk te doen met zaken inladen, gewoon als ik een camping zoek ff checken, kan idd ook op een bepaalde plaats enzo. Top! Laat de vakantie maar beginnen :D
 
Laatst bewerkt:
ik heb de routes gemaakt in ITNconv. Tyre vind ik een *ruk*programma.

in de situatie dat TT-R40 mij het talud af stuurde, had ik daar geen hard punt in de route gezet. ook niet op het eerdere punt net voor de rotonde in de D417 in Gerardmer. ik heb toen echt het door mij ingestelde route punt (en dat kan niets anders geweest zijn dan mijn vakantie-adres) moeten verwijderen om TT_R40 weer helder te krijgen en me de route verder te laten volgen. tot het moment dat hij me in Fraize achter de Mairie om stuurde (wat ook geen hard punt was en dus ook niet op de ITN-route stond) en even verderop zou ik dus een tuin in gemoeten hebben. om weer op de route te komen, moest ik nogal door Fraise heen kruipen. op gegeven moment kom ik bij een kruispuntje aanrijden en ik hoor Miep zeggen: rechtsaf slaan. en dat doe ik dus. fout...ik had 30 meter verderóp rechtsaf gemoeten...dat ziet TT-R40 dus niet helemaal duidelijk.

Lijkt alsof de tomtom jouw positie niet correct had.
Ik had dat gisteren met mn auto tomtom omdat er apparatuur stoorde en daardoor mn positie zon 50 meter verkeerd stond.

Dus n stuk achter lopen en dus verkeerde aanwijzingen geven. Vandaag gelukkig nergens last van.
 
Moet dat via mydrive? Of kan het ook via de USB kabel?

Heb tot nu toe de routes e.d. vooral via USB gedaan namelijk
Ja, dat moet via MyDrive.
POI bestand uploaden in MyDrive en de Rider middels je smartphone aan het internet hangen. (Hotspot of tethering)
MyDrive synct het bestand met je toestel en plaatst het op de juiste plaats in het interne geheugen.
(Dit intern geheugen is het afgeschermde gedeelte, waar je met de verkenner, of via USB niet bij kan.)

Zorg wel dat je zowel met MyDrive, als met het toestel zelf, met dezelfde gegevens aangemeld bent. Anders zal er niet gesynct worden.
 
Waarom zou je lopen klungelen met verouderde POI lijsten als je gebruik kunt maken van de laatste POI van TT zelf?
  • Menu / Zoek
  • Klik op "Hele kaart" en verander dit evt. naar "Dichtbij", "In plaats", "Op de route" of "Nabij bestemming".
  • Type bij "Voer een adres of naam in": Camping
  • Klik op het toetsenbord icoon, geheel rechts onderin het scherm om het toestenbord te verbergen.
  • In de rechterkolom zie je nu de categorie "Camping" in de gekozen omgeving.

Wij gaan binnenkort ook toeren in Oostenrijk, Slovenië en Kroatië. Erg mooi rijden daar.


Ik ben taxichauffeur, rij veel verdere ritten en dus veel snelweg.
Ben gek op cappuccino en vooral die van de BP (wildbean :9 ).
Als ik dus n verre rit heb of heb gehad en de tomtom go mobile de route heb laten navigeren druk ik op
Bijzondere plaatsen- poi op route- soort: benzinepompen.


Vervolgens verschijnt er n lijst met alle benzinepompen nabij (geel) en op de route (groen) met de namen en afstanden erbij.
Dus kijk ik of er een BP bijstaat en hoeveel km ver die is, maar kan deze ook aanklikken zodat hij er naartoe navigeert.

Reuze makkelijk :)
 
Laatst bewerkt:
Als ik dus n verre rit heb of heb gehad en de tomtom go mobile de route heb laten navigeren druk ik op
Bijzondere plaatsen- poi op route- soort: benzinepompen.

Vervolgens verschijnt er n lijst met alle benzinepompen nabij (geel) en op de route (groen) met de namen en afstanden erbij.
Dus kijk ik of er een BP bijstaat en hoeveel km ver die is, maar kan deze ook aanklikken zodat hij er naartoe navigeert.
Op de TomTom iPhone of Android App ?

Deed zelf gisteren een soortgelijke test op mijn 400 met de zoekwoorden "benzinepomp" en "restaurant". Kan me niet herinneren dat ik een onderscheid kreeg tussen geel en groen gemarkeerde resultaten.
Bij mij leek alles dezelfde kleur.
Ik vond dat wel jammer want kon zo niet zien of de restaurants, op de route of naast de route lagen, zelfs niet of ze aan de andere kant van de snelweg lagen. Enkel de weg-restaurants op de tegenoverliggende rijstrook (andere rijrichting dus) werden niet getoond zag ik aan het kaartoverzicht.
 
Even een reactie op een paar opmerkingen die ik hier heb gelezen over mijn hobby website.

Archiescampings is een verzameling van zoveel mogelijk campingmogelijkheden in heel Europa. Dat zijn er inmiddels meer dan 32.000!
Behalve dat ik er zelf meer dan een doorsnee werkweek aan besteed de gegevens zo actueel mogelijk te houden, kan ik absoluut niet zonder de input die ik ontvang van de honderdduizenden gebruikers uit heel Europa. Daarmee is de website niet alleen vóór, maar vooral ook dóór kampeerders. Er gaat geen dag voorbij of er verandert wel iets in al die gegevens.

Mocht je dus verouderde of onjuiste informatie aantreffen, stuur dan even een mailtje zodat we met elkaar de informatie zo actueel en correct kunnen houden en teleurstellingen voorkomen voor al die anderen die gebruik willen maken van de informatie!!

Wat het installeren van de gegevens op Tomtom betreft, maak gebruik van de installatie-instructies op mijn website in plaats van gebruik te maken van My Drive. Een stuk makkelijker, alles kan in één keer op je Tomtom en je voorkomt er bovendien ook nog mee dat Tomtom (feitelijk illegaal)kan meekijken.

Allemaal veel rijplezier gewenst!!

Archie
www.archiescampings.eu
 
Even een reactie op een paar opmerkingen die ik hier heb gelezen over mijn hobby website.

Archiescampings is een verzameling van zoveel mogelijk campingmogelijkheden in heel Europa. Dat zijn er inmiddels meer dan 32.000!
Behalve dat ik er zelf meer dan een doorsnee werkweek aan besteed de gegevens zo actueel mogelijk te houden, kan ik absoluut niet zonder de input die ik ontvang van de honderdduizenden gebruikers uit heel Europa. Daarmee is de website niet alleen vóór, maar vooral ook dóór kampeerders. Er gaat geen dag voorbij of er verandert wel iets in al die gegevens.

Mocht je dus verouderde of onjuiste informatie aantreffen, stuur dan even een mailtje zodat we met elkaar de informatie zo actueel en correct kunnen houden en teleurstellingen voorkomen voor al die anderen die gebruik willen maken van de informatie!!

Wat het installeren van de gegevens op Tomtom betreft, maak gebruik van de installatie-instructies op mijn website in plaats van gebruik te maken van My Drive. Een stuk makkelijker, alles kan in één keer op je Tomtom en je voorkomt er bovendien ook nog mee dat Tomtom (feitelijk illegaal)kan meekijken.

Allemaal veel rijplezier gewenst!!

Archie
www.archiescampings.eu

Archie, bedankt voor al het werk wat je in je hobby hebt gestopt!! Heb er al heel veel plezier van gehad :Y
 
wat voor auto steun gebruiken jullie bij de 400/410?
die originele is nogal aan de prijs vind ik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan