TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier plaatje hoe ik mijn tomtom heb bevestigd:
d2cc2442-10a6-11e7-afbd-024205433d4a.jpg


Op ene makkelijk afleesbare hoogte waardoor het navigeren minder afleid.
 
Bij mij zit ie links op het stuur. Zo'n beetje de enige plek waar ie past
 
Wel wat maar is ook afhankelijk van de motor maar meer van het wegdek
 
Laatst bewerkt:
Daar ik de gehele OnRoute kaart in de gebieden waar ik regelmatig rijd al ken en ik geen behoefte heb aan N-wegen heb ik mijn Garmin vervangen voor een TomTom.
Tijdens mij eerste rit stuitte ik wel op een nadeel van de TomTom. Als er geen route actief is wordt er alleen een teveel uitgezoomde kaart weergegeven. Ik wil eigenlijk net als bij de Garmin ook als er geen route actief is tijdens het rijden een weergave van de te verwachten bochten die mee draait met de rijrichting.
Kan dit of moet ik hiervoor een Dummy route laden? (Die ik dus niet ga rijden)
Is het ook mogelijk om de route weergave iets meer uit te zoomen als nu? Ik heb de TomTom inmiddels iets rechter op geplaats hopelijk werk de volgende geer het draaien wel. (Tip voor TomTom. Bij het volgende model het draaien detecteren met een magneetje in de houder)

In verband met de 30% Lentekriebels > Lentekorting van MyRoute-app heb ik nog een vraag.
Ik ben de laatste in mijn kennissenkring die zijn Garmin heeft vervangen door een TomTom. Nu heb ik even met MyRoute-app Gold gespeeld en vooral het vergelijken tussen de HERE maps (Garmin) en TomTom interpretatie van de route is een mooie optie.
Maar voor TomTom kun je ook gebruik maken van MyDrive.tomtom.com ook hiermee kan ik routes plannen en op de 410 zetten.
De routes die gedeeld worden op MyRoute-app vind ik over het algemeen van een te lage kwaliteit en ik vind deze functie dus niet interessant.
Wat zijn de voordelen van MyRoute-app als je alleen TomTom gebruikt?
 
Laatst bewerkt:
De Bibliotheek vind ik ook lang niet altijd even interessant. De meningen verschillen behoorlijk over wat leuke routes zijn.

Ik heb MyRoute Gold vanaf dag 1.
Het grootste voordeel van de Gold versie is toch de mogelijk om het verschillende kaarten te kunnen werken. De gratis Google Maps is lang niet altijd even betrouwbaar om puur en alleen die te gebruiken. Zeker niet als je van de kleinere wegen achteraf houdt.
Daarnaast kan je met de Gold versie je routes via je eigen MyDrive account draadloos naar je Rider sturen. Vind ik erg prettig werken.
MyRoute is duidelijk verder ontwikkeld als routeplanner dan MyDrive.
 
Trilt dat dan niet ?


Ja, nu nog te veel omdat de plaat waar hij op zit geschroefd iets kan torderen. Ik heb al een vervangende plaat liggen die stijver is.

Mijn ruit zit voorop aan de onderkant ook vast aan de koplamp en die beweegt niet.

Ik had vroeger mijn navigatie links op min stuur, maar dat was te lastig kijken. Nu kijkt t heel makkelijk en heb ik eigenlijk ook geen audio instructies meer nodig.
 
Ja, nu nog te veel omdat de plaat waar hij op zit geschroefd iets kan torderen. Ik heb al een vervangende plaat liggen die stijver is.

Mijn ruit zit voorop aan de onderkant ook vast aan de koplamp en die beweegt niet.

Ik had vroeger mijn navigatie links op min stuur, maar dat was te lastig kijken. Nu kijkt t heel makkelijk en heb ik eigenlijk ook geen audio instructies meer nodig.

Kan je niet beter een hoeklijn nemen ipv een dikkere strip?
 
Hoe is de dekking van de flitslocatie's en de mobiele flitsers van TomTom in het buitenland? We gaan in Mei richting Prenois in Frankrijk, en ik hoop ook daar de meldingen net zo nauwkeurig te ontvangen dan in Nederland.

Heeft iemand daar ervaringen mee?
 
In Fr hebben ze prima dekking, alleen mag een flitsmelding daar niet, dus melden ze een 'gevaarlijke zone' met een gele driehoek met uitroepteken.
 
Hallo even een vraagje hier.

Ik heb zelf geen tomtom maar moet een kennis uit de brand helpen.

Diegene heeft een tomtom en daarmee een route getrackt. Nu staat de route op zijn toestel maar hij wil deze delen met andere.

Mijn idee.... Corrigeer me als ik het fout heb.

Mydrive account aan maken de tomtom aanmelden en het toestel verbinding laten maken met internet. Vervolgens zal de route te zien zijn in mydrive en dus te downloaden zijn. En de rest kom ik dan wel uit.....

Klopt dat zo een beetje?
 
Er is een nieuwe antidiefstaloplossing van TomTom onderweg (artikelnr 9UGE.001.06) die in Duitsland al te koop is.
Voordeel lijkt een kleinere 'moer', dus optisch fraaier.
In Nederlandse webshops kom ik 'm nog niet tegen, heeft iemand een idee wanneer het ding hier verkrijgbaar is?
aHR0cHM6Ly9wcmRpbWcuYWZmaWxpLm5ldC9pbWcvc2l6ZS8xODAvc3JjL2h0dHBzL3d3dy5leHBlcnQtdGVjaG5vbWFya3QuZGUvb3V0L3BpY3R1cmVzL3oxL3RvbXRvbS1hbnRpLWRpZWJzdGFobC1sb2VzdS0wNjM2OTI2MDg1MDM4LTEuanBn
 
Laatst bewerkt:
't Lijkt nog steeds best een grote knop. En hoe goed 't nu werkt...?

Die plaat om de tomtom zelf mee op slot te zetten is handig tegen er zo af schuiven.
Verder kom je met een steeksleuteltje erg ver en schroef je gewoon de hele ram mount eraf. Je kan dus ook de knop vervangen voor een moer. Superlicht en dan zit je op 't zelfde steeksleutel-beveiligings-niveau.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan