TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Discussie over rotonde instructies. Heeft iemand ooit wel eens bedacht dat Linksaf op een rotonde echt onmogelijk is in Rechts rijdende landen. je gaat er Rechts op en Rechts er weer af. Dus hulde aan TT dat ze dat ingezien hebben
 
Ik heb vaak genoeg de opdracht "Ga rechtdoor over de rotonde" letterlijk genomen met de BMW xChallenge ;)
Is echt heel leuk.
 
Ik zelf het probleem ook niet zo. De belangrijkste info van de rotonde is weten welke (hoeveelste) afslag je hebben moet.
 
Vandaag in Westerwald weer een route gereden met de buurman. Hij met een 660 en ik met de Rider.
De routes zijn aangeleverd door derden.
Allebei hebben we de routes gecontroleerd en aangepast op eigen kaartmateriaal (Basecamp en MRA). Aangezien er nogal wat omleidingen waren kreeg ik tijdens het controleren een paar keer een melding van een omleiding. Heb de route daar op aangepast. Mijn buurman krijgt die melding dus niet. Gevolg. Zijn Zumo was op een gegeven moment helemaal van slag. De buurman heeft de Zumo maar uit gezet De Rider ging gewoon lekker zijn gang en heeft me weer lekker bij het hotel gebracht. En netjes volgens de gemaakte route
 
Laatst bewerkt:
TOP. en als je de MrGPS methode gebruikt heb je dezelfde route in basis. Er kan echt niets op tegen de perfecte verkeersinfo van de TT
 
Iemand een idee waar ik een compatibility list kan vinden van welke Bluetooth inears er wel werken met TomTom Drive 4x/4xx? Geen nood aan een communicatiesysteem van Sena, Cardo,... Ik heb Sony SBH50 en Earin L al geprobeerd en werken niet, Jabra Sport werkt wel maar krijg daar mijn helm niet meer over, zonder mijn oren naar de verdommenis te helpen. Afzonderlijke speakers heb ik ook maar daar de Sony SBH50 niet werkt heeft dat ook weinig zin.
 
Er staat ergens een compabiliti lijst op de website van TomTom maar die gaat officieel over headsets. Heet ook zoiets. Maar ik dacht dat daar ook wel andere systemen, zoals oortjes, in staan.
Heb wel eens wat ervaringen gelezen.
Wellicht melden zich hier nog wel gebruikers.

Daarbij zijn er headsets,, en mogelijk ook oortjes, die niet op de lijst staan maar die wel goed blijken de werken met de Riders.
Zo zijn er ook mensen die met een Aldi, Lidl of andere China headset rondrijden.
 
Als ik sinds de laatste update van TT in mijn 410 een route via MRA in wil laden, geef ik de TT opdracht importeer routes als ik hem aansluit.
Het vreemde is dat op mijn computer de foto-app van Windows geopend wordt met de melding dat er niets te importeren is. Dat klopt ook wel want ik wil helemaal geen foto naar de TT sturen. Moet dan wel eerst de app afsluiten om vervolgens de route in mijn TT te zetten.
Anderen hier ook last van of heb ik weer eens iets verkloot..... wel irritant '(
 
Laatst bewerkt:
Sinds kort in het bezit van de rider na enkele jaren Garmin gebruiker te zijn geweest.
Nu had ik hem in de auto en viel mij op dat het beeld wat betreft grafisch , mijns inzien niet echt gedetailleerd over komt.
Is dit zoals het hoort of is er iets mis met mijn Tommetje ?
En ja , ik hield mij echt aan de snelheid :+
full
 
Sinds kort in het bezit van de rider na enkele jaren Garmin gebruiker te zijn geweest.
Nu had ik hem in de auto en viel mij op dat het beeld wat betreft grafisch , mijns inzien niet echt gedetailleerd over komt.
Is dit zoals het hoort of is er iets mis met mijn Tommetje ?
En ja , ik hield mij echt aan de snelheid :+
[afbeelding]


Sissy... :+

Maar van een foto van het scherm is het moeilijk te beoordelen of het scherm goed of slecht is omdat je dan vaak last krijgt van het moire effect
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt zo, er is niets mis met je apparaat. TomTom heeft een ander kleurenschema dan Garmin. Die is inderdaad fletser
 
Laatst bewerkt:
Er is in het verleden en paar keer melding gemaakt dat de vorm van de bochten op het scherm niet overeen komt met de werkelijkheid. Na vandaag gereden te hebben, krijg ik de indruk dat dit vooral speelt als het scherm verticaal gedraaid is.
 
Er was een paar pagina's terug melding dat de nieuwe firmware mogelijk het oude probleem met omdraaien in een route terug had gebracht (ff stoppen en omdraaien om een achterblijver op te halen veroorzaakte stress in de routering). Maar daar lees ik ondertussen verder geen berichten meer over. Is het nu "veilig" om de nieuwe firmware erop te zetten? (Ik weet dat de rotonde tekst iets gewijzigd is.)
 
Dat klopt zo, er is niets mis met je apparaat. TomTom heeft een ander kleurenschema dan Garmin. Die is inderdaad fletser
OK , bedankt voor bevestiging, ik vond/vind die snelweg weergave erg goedkoop overkomen , de afslagen daarentegen zijn weer wel netjes gedetailleerd.
 
Sinds kort in het bezit van de rider na enkele jaren Garmin gebruiker te zijn geweest.
Nu had ik hem in de auto en viel mij op dat het beeld wat betreft grafisch , mijns inzien niet echt gedetailleerd over komt.
Is dit zoals het hoort of is er iets mis met mijn Tommetje ?
Er is wel degelijk onderscheid mogelijk.
Als je onder display/beeldweergave instellingen kijkt zie je een optie om Kontrast in te stellen.
In de praktijk wordt op de keuze "hoog kontrast" niet het kontrast verhoogt maar een hoop weergave details weggelaten waardoor het scherm minder druk wordt en je eigen positie op de kaart meer opvalt.
Dat weglaten van details als kleinere wegen maar ook het niet tonen van verschillende kleuren, zoals oranje voor bebouwing of rose voor heide, vind ik nou niet bepaald kontrastverhogend werken. (Verkeerde implementatie dus)

Dus wellicht heb je jouw toestel op de hoog kontrast instelling staan ?
Die moet je dan terug op normaal zetten.
De kleuren zijn sowiso niet hard maar een beetje flets.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort een tomtom 450, en vroeg mij het volgende af,

Als ik de tomtom aan de computer aansluit met de bijgeleverde kabel, en ik zet dan met 1keer op de aan/uit knop duwen het scherm uit, blijft ie dan wel opladen? vind t onnodig om het scherm aan te laten als ik m toch niet gebruik :)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de tomtom in de auto gebruikt.

Volledig geüpdatet maar kwam het volgende tegen

Normaal bij het naderen van een flitser van welk type dan ook gaf hij aan in gesproken tekst wat van flitser het was.

Deze melding komt dus opeens niet meer.
Reden onbekend maar zijn er meerderen die dit is opgevallen?
 
@RoalClub
Ja hij blijft dan wel opladen.
Maar als je er toch niets mee doet op de computer, waarom hang je hem dan niet aan een normale laad adaptor ? Dan zit je niet aan die beperking van een half Ampère wat een USB poort maximaal kan leveren.
 
Laatst bewerkt:
Er was een paar pagina's terug melding dat de nieuwe firmware mogelijk het oude probleem met omdraaien in een route terug had gebracht (ff stoppen en omdraaien om een achterblijver op te halen veroorzaakte stress in de routering). Maar daar lees ik ondertussen verder geen berichten meer over. Is het nu "veilig" om de nieuwe firmware erop te zetten? (Ik weet dat de rotonde tekst iets gewijzigd is.)
Ik heb na 3 dagen rijden eigenlijk geen rare dingen meegemaakt. Ondanks dat ik wel een paar keer van de route ben afgeweken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan