TomTom Rider 40 & 400 deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu ben ik (nog) geen TomTom gebruiker,

Maar is het, de "MyRoute @pp" een waardevolle toevoeging / investering voor mij als Garmin gebruiker? Ik maak zelf ook veel routes en zet (af en toe) ook routes om voor TomTom... vandaar.

Pluspunt is ook nog dat je een route op TT kaart maakt en kunt vergelijken met de Here kaart van garmin en indien nodig kun je de route nog aanpassen waar het mis kan gaan
Heb het zelf geprobeerd garmin en TT identhiek dezelfde route
 
Nu ben ik (nog) geen TomTom gebruiker,

Maar is het, de "MyRoute @pp" een waardevolle toevoeging / investering voor mij als Garmin gebruiker? Ik maak zelf ook veel routes en zet (af en toe) ook routes om voor TomTom... vandaar.

Je lijkt een twijfelaar wat betreft Garmin/TomTom. Mede daarom is MyRoute interessant geworden.
De Rider 400 is een heel goed toestel geworden en in dagelijks gebruik, denk ik, toch prettiger dan een Garmin.

MyRoute is eigenlijk in dezelfde tijd meegegroeid. Beide producten zijn ongeveer op hetzelfde moment vrij gekomen voor het publiek (April/Mei 2015). En beide zijn tot nu hard gegroeid.

Basecamp heeft veel mogelijkheden maar is eigenlijk specifiek Garmin. MyRoute heeft tegenwoordig ook veel mogelijkheden en is voor Groepen (Clubs, vriendengroepen, etc) best wel interessant.
Met de betaalde variant van Myroute kan je zowel op TomTom's eigen kaart als op de Here kaart (zoals door Garmin gebruikt wordt) routes maken.
Je maakt voor de Garmin dus geen routes op de identieke kaart waardoor de Zumo wel zelf gaat rekenen (in tegenstelling tot de CN-kaart) maar de kaart is in de basis wel identiek waardoor routepunten naast weg eigenlijk niet voorkomen.

Kan je gewoon goed overweg met Basecamp en lukt het je daarmee redelijk probleemloos om de Garmin te laten doen wat jij wilt, dan is de overstap uit pure nieuwsgierig zeker de moment waard. Is Basecamp niet jouw ding en ben je eigenlijk nog steeds zoekend naar een goed en meer intuitief programma. Dan is MyRoute absoluut het proberen waard. In mijn optiek is MyRoute de betere t.o.v Tyre (dezelfde makers). Bij Tyre is de rek er eigenlijk wel uit. Veel nieuwe snufjes hoef je dus niet te verwachten. MyRoute staat nog maar aan het begin. Dat het Cloudbased/Webapp is, vind ik zelf een groot voordeel. Je kan er nu in theorie op iedere apparaat met een browser mee werken.
 
Mydrive is ook een lekker onbetrouwbare planner zeg. Ik denk zal eens eens spannende route maken. van uit Ikea haarlem. Mydrive geeft aan dat de Velsertunnel afgesloten is maar gaat er gewoon 2x doorheen :(
 
Je lijkt een twijfelaar wat betreft Garmin/TomTom. Mede daarom is MyRoute interessant geworden.
De Rider 400 is een heel goed toestel geworden en in dagelijks gebruik, denk ik, toch prettiger dan een Garmin.
Een twijfelaar,........misschien. De Nieuwe TomTom staat hoog op de lijst, maar je kan niet alles hebben. Maak al jaren routes. Begonnen met de SPIII, Zumo550 en verkocht toen ik die van Honda kreeg bij de motor. Daarbij ook een Tripy i.v.m. het uitzetten / maken van roadbooks (omdat ik een oldtimer heb) met het bolletje - pijltje systeem.

Maar ik ben redelijk bekent met Garmin Mapsource / Basecamp en converteerde al routes naar ITN toen TomTom nog een kleine speler was. In onze club zeiden ze, het zijn er maar een paar met TomTom! Waarop ik zei, maar ze zijn wel lid en hebben recht op een goede aangeboden route :Y

Maar ik ben inderdaad nieuwsgierig m.b.t. routes maken dus dat zit wel goed. Helaas heb ik een Windows telefoon, super apparaat maar daar werkt de @pp niet op. Ik hoop dat het snel tot stand gebracht wordt.

Heb het programma aangeschaft, al was het maar om te experimenteren en routes om te zetten voor collega's of anderen. Nu maar gewoon proberen en :] rijden ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou... ik heb naar aanleiding hiervan zojuist nog even geprobeerd en het lukt me probleemloos.

Misschien moet je je app even updaten (heb getest met 1.11 - 1555)

Controleer anders of je zowel in TomTom MyDrive als in de mydriveinstellingen in het toestel dezelfde gegevens gebruikt..

Vele malen geprobeerd maar het lukt echt niet.

Zowel met iPad alsook met laptop windows 10 mydrive geinstalleerd,
ingelogd met hetzelfde account en wachtwoord, routes gemaakt en gestuurd naar mn navigatie.
De routes staan op de iPad en laptop ook gewoon in de lijst, maar verschijnen niet op mn android smartphone met tomtom go mobile met hetzelfde account en wachtwoord.

1 route als test gemaakt op de smartphone zelf en die wordt wel opgeslagen, maar dat was gewoon van a naar b

uitloggen, opnieuw inloggen niets helpt.

hmm ik zie iets geks.
Volgens de handleiding go mobile moet ik bij
Menu-Tomtom Services een map My Drive krijgen maar die zie ik niet
Ik heb app versie 1.7 (1060)

Ah dat komt omdat ik de tomtom go mobile app buiten de google playstore moest downloaden omdat deze bij mij niet wordt getoond ivm intel processor.
Blijkbaar laat de app zelf dan geen updates tonen


app verwijderd en nieuwe apk gedownload en geinstalleerd. Nu eerst Europa downloaden en opnieuw downloaden.

En nu wel gelukt!
Deze versie had de mydrive wel.
Goed van je dat je erbij had gezet welke versie je had, dat was de oplossing.

Nu hoop ik dat dit ook snel komt voor de iPhone go mobile, want die hebben wij echt nodig!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een ritje gedaan met de Rider en de laatste software versie.
De basis van het ritje was een GPX Track.
Rijden ging helemaal goed. Op een gegeven moment konden we ergens in een woonwijk de route niet meer vervolgen vanwege een stremming (Het jaarlijkse feest). Moest daarom een afwijken van de route. Aangezien we in de woonwijk zitten, heeft de Rider enorm veel mogelijkheden om mij weer zo snel mogelijk terug op de route te zetten maar met de afsluiting erbij zal dit lang niet altijd een juiste keuze zijn geweest. Met dit in het achterhoofd heb ik bewust de eerste aantal aanwijzingen van de Rider genegeerd en toen ik hoopte dat ik achter de omleiding zat, ben ik zelf een straat in gereden en heb toen weer de Rider gevolgd. De Rider stuurde netjes in het verlengde mijn keuze mij terug naar de Route.
Zo hoort het. Goed gedaan TomTom.
 
Ben hem zelf nog niet tegengekomen. Maar vermoed (!) dat de oorzaak is dat in de opgenomen route vervuiling is opgetreden, bijvoorbeeld door korte tijd verstoorde ontvangst, waardoor de gegevens niet door het toestel geinterpreteerd kunnen worden. Denk dat dat zonder computer niet oplosbaar is. Je zou de gpx eens kunnen bekijken in Tyre of Basecamp; wellicht dat dat laat zien wat er loos is.


Er stonden drie "opgenomen" tracks in de TomTom, een daarvan lukte wel. Dus het kan inderdaad zo zijn dat de andere twee corrupt zijn.

Staan de tracks als gpx in de TomTom? En waar kan ik die dan vinden?
 
Laatst bewerkt:
Als ze opgenomen zijn, staan ze inderdaad als GPX in de Rider. Sluit de Rider aan op je PC en klik in het scherm van de Rider op "Import Routes" Je Rider wordt dan zichtbaar in Windows Verkenner. Klik in de Verkenner op je Rider en je ziet de opgenomen routes staan. Waarschijnlijk in de map TomTom maar zeker weten doe ik dat niet.
 
Er stonden drie "opgenomen" tracks in de TomTom, een daarvan lukte wel. Dus het kan inderdaad zo zijn dat de andere twee corrupt zijn.

Staan de tracks als gpx in de TomTom? En waar kan ik die dan vinden?
Het gaat wel over de handmatig opgenomen tracks.
Met door de Rider ook automatisch opgenomen track kan je verder niets mee.
 
Je kan ook alleen maar de handmatig opgenomen tracks selecteren voor hergebruik. Al het automatische van de Rider is niet eens zichtbaar voor de gebruiker.
 
Als je een route (TomTom kaart) hebt gemaakt, en je hebt bijvoorbeeld 78 punten, wordt de route nog veranderd als je zegt bijplaatsen tot 95 punten? De oude rider moet er toch 2 stukken van maken.
Ik weet eigenlijk niet eens of hij dat doet?
 
Nee, de route verandert niet en zou ook niet moeten. Je plaatst immers alleen punten bij.
Een simpele methode om een aardig beeld te geven of je genoeg punten hebt is het veranderen van de routecalculatie. Van Snel naar Kort bijvoorbeeld. Of van wisselen van kaart.
Zie je dan ergens iets veranderen, heb je daar te weinig punten staan. Bij wisselen van kaart, kan het overigens ook aan verschillen in de kaart liggen (een weg wel of niet aanwezig).

Als goede routecommissaris moet je daar allemaal rekening mee houden. Als je iets achteraf wil voorkomen, is gezeik over de route. Een route kan men mooi vinden of niet, dat is persoonlijk maar fouten/verschillen in de route is gewoon een feit en moet je zoveel mogelijk proberen te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Als je een route (TomTom kaart) hebt gemaakt, en je hebt bijvoorbeeld 78 punten, wordt de route nog veranderd als je zegt bijplaatsen tot 95 punten? De oude rider moet er toch 2 stukken van maken.
Ik weet eigenlijk niet eens of hij dat doet?
In de oudste riders kan zo’n ITN route maximaal 48 punten bevatten, de Rider5 kon er 99 aan; de Rider 400 255 punten.

@Athome.
Bij het automatisch bijplaatsen van routepunten worden alle routepunten toch herplaatst ?
Dan kan door het gelijktijdig herberekenen de route toch veranderen ?
 
Laatst bewerkt:
Wel heb ik al inmiddels gemerkt dat (omdat ik het vroeger via Tyre deed) dat de Google kaart niet up-to-date is vergeleken met de TomTom kaart. Kwam nu al een groot verschil tegen dat Tyre (googlekaart) zegt van kan niet, maar wat met de route @pp wel kan :).

Ik dacht eerst het is een miskoop, vanwege niet kunnen gebruiken van de app op de telefoon. Nu ben ik de route naar Spanje aan het plannen, en dan is die :] kronkelige route best handig :Y
 
@Athome.
Bij het automatisch bijplaatsen van routepunten worden alle routepunten toch herplaatst ?
Dan kan door het gelijktijdig herberekenen de route toch veranderen ?

Ik heb het in MyRoute 1 keer gebruikt en voor zover ik kon zien werden de punten er bijgeplaatst. De reeds geplaatste punten werden niet verplaatst.

Nogmaals. Dat de route veranderd door bijplaatsen van punten zou zwaar onlogisch zijn. Het bijplaatsen doe je eigenlijk om de route vormvast te krijgen.

Het zelf met de muis bijplaatsen van de punten doe je om de route in een bepaalde vorm te krijgen.

Voor zover ik het begreep ging de vraag over het automatisch bijplaatsen van punten tot bijv 98 stuks.
 
Laatst bewerkt:
Dit topic is wel héél ruim over de 2500 posts heen. Wie maakt een nieuw topic aan, zodat ik deze kan sluiten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan