TomTom Rider 550 Geen kaart beschikbaar + extra uitdaging

thomas011992

Rookie
21 jul 2019
4
0
Hallo kenners,

ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Onlangs een mooie tweedehands Yamaha Tracer 900 aangeschaft. Hier zat een TomTom Rider 550 bij. Gisteren heb ik deze gekoppeld met de wifi in huis en via bluetooth met mijn telefoon. Daarna dacht ik slim te zijn door de TomTom te gaan updaten. Omdat de geweldige instabiele Ziggo wifi weer eens uitviel halverwege de update is de Rider 550 nu nogal in de war. Ik had de TomTom nog niet gekoppeld met MyDrive Connect omdat mij toen nog niet duidelijk was dat dit ook gebeuren moest.

Ik krijg nu de melding dat er geen kaart beschikbaar is, en via 'Voeg een kaart toe' krijg ik geen opties. De melding dat ik deze moet downloaden via tomtom.com/maps heeft voor mij geen zin omdat ik daar geen kaarten kan downloaden voor dit systeem, aangezien de Rider 550 nog niet op mijn account staat. En ook al zou ik daar iets kunnen downloaden dan krijg ik het niet op de TomTom omdat ik er geen verbinding mee krijg via Wifi. En volgens mij zit er geen usb-aansluiting op. Een zachte reset door de aan/uit knop 30 seconden vast te houden heb ik al geprobeerd, dit helpt niets.

Via de TomTom e-mail helpdesk krijg ik na mijn gedetailleerde uitleg een bijna standaard e-mail terug met wat je moet doen in geval van 'geen kaart beschikbaar'. Bijna alsof men de uitleg totaal niet gelezen heeft.

Is er iemand die nog opties voor me heeft? Alvast hartelijk dank!

Groet,

Thomas Stienstra
 

Bijlagen

  • tomtom scherm 2.png
    tomtom scherm 2.png
    327,4 KB · Weergaven: 6
  • tomtom scherm 1.png
    tomtom scherm 1.png
    344,1 KB · Weergaven: 8
Op de rider 550 die ik deze zomer moest resetten voor een vriend zat zeker wel een usb aansluiting op. Aan de laptop hangen en Mydrive connecten.


Edit:
184e1526-a918-4493-8398-e8025c29ed06.png
 
Klopt, als eenmaal de kaart update begint dan is oude versie niet meer bereikbaar. Opnieuw proberen verbinding te krijgen...en als dat niet lukt:

Dan maar via de usb/MyDrive proberen, Is mij ook gelukt.

De laatste kaartupdate ging bij mij via de WiFi prima, vorige keren zeer moeizaam.
 
Hartelijk dank beide voor de reacties! Wat ontzettend stom van me dat ik dat klepje tot wel tien keer toe over het hoofd heb gezien! Nogmaals bedankt!
 
Ik heb hem de eerste weken ook niet gevonden toen ik het ding net had mooi verstopt als je hem daar niet zoekt.
 
Laatst bewerkt:
Klepje is inderdaad goed verstopt. Ik moet nog regelmatig zoeken waar het nou precies zit.

Map updaten doe ik altijd via MyDrive connect, dan deel je je pc’s internetverbinding via USB met je TomTom. De WiFi op het toestel is net goed genoeg om wat routes te syncroniseren of een kleine update maar niet om een complete map binnen te trekken. Regelmatig meegemaakt dat die er midden het downloaden uit ligt. Via de pc veel stabieler

Succes met je map
 
Bekend probleem met de 550, ik heb het ook gehad.
Ik doe alle (grote en kleine) updates alleen met MyDrive/Koppelen aan de computer, heb geen zin meer in dat gedoe.
En ook nooit even snel een kleine update net voordat je weg gaat of onderweg bent en je bent "afhankelijk" van dat ding :]
 
Hallo kenners,

Via de TomTom e-mail helpdesk krijg ik na mijn gedetailleerde uitleg een bijna standaard e-mail terug met wat je moet doen in geval van 'geen kaart beschikbaar'. Bijna alsof men de uitleg totaal niet gelezen heeft.

Is er iemand die nog opties voor me heeft? Alvast hartelijk dank!

Groet,

Thomas Stienstra
TomTom heeft een geautomatiseerde helpdesk ofzo. Met robogirl en roboman.
Reacties terug voelen echt als een belediging. Je kunt inderdaad stukken beter hulp vragen via een forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan