thomas011992
Rookie
- 21 jul 2019
- 4
- 0
Hallo kenners,
ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Onlangs een mooie tweedehands Yamaha Tracer 900 aangeschaft. Hier zat een TomTom Rider 550 bij. Gisteren heb ik deze gekoppeld met de wifi in huis en via bluetooth met mijn telefoon. Daarna dacht ik slim te zijn door de TomTom te gaan updaten. Omdat de geweldige instabiele Ziggo wifi weer eens uitviel halverwege de update is de Rider 550 nu nogal in de war. Ik had de TomTom nog niet gekoppeld met MyDrive Connect omdat mij toen nog niet duidelijk was dat dit ook gebeuren moest.
Ik krijg nu de melding dat er geen kaart beschikbaar is, en via 'Voeg een kaart toe' krijg ik geen opties. De melding dat ik deze moet downloaden via tomtom.com/maps heeft voor mij geen zin omdat ik daar geen kaarten kan downloaden voor dit systeem, aangezien de Rider 550 nog niet op mijn account staat. En ook al zou ik daar iets kunnen downloaden dan krijg ik het niet op de TomTom omdat ik er geen verbinding mee krijg via Wifi. En volgens mij zit er geen usb-aansluiting op. Een zachte reset door de aan/uit knop 30 seconden vast te houden heb ik al geprobeerd, dit helpt niets.
Via de TomTom e-mail helpdesk krijg ik na mijn gedetailleerde uitleg een bijna standaard e-mail terug met wat je moet doen in geval van 'geen kaart beschikbaar'. Bijna alsof men de uitleg totaal niet gelezen heeft.
Is er iemand die nog opties voor me heeft? Alvast hartelijk dank!
Groet,
Thomas Stienstra
ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Onlangs een mooie tweedehands Yamaha Tracer 900 aangeschaft. Hier zat een TomTom Rider 550 bij. Gisteren heb ik deze gekoppeld met de wifi in huis en via bluetooth met mijn telefoon. Daarna dacht ik slim te zijn door de TomTom te gaan updaten. Omdat de geweldige instabiele Ziggo wifi weer eens uitviel halverwege de update is de Rider 550 nu nogal in de war. Ik had de TomTom nog niet gekoppeld met MyDrive Connect omdat mij toen nog niet duidelijk was dat dit ook gebeuren moest.
Ik krijg nu de melding dat er geen kaart beschikbaar is, en via 'Voeg een kaart toe' krijg ik geen opties. De melding dat ik deze moet downloaden via tomtom.com/maps heeft voor mij geen zin omdat ik daar geen kaarten kan downloaden voor dit systeem, aangezien de Rider 550 nog niet op mijn account staat. En ook al zou ik daar iets kunnen downloaden dan krijg ik het niet op de TomTom omdat ik er geen verbinding mee krijg via Wifi. En volgens mij zit er geen usb-aansluiting op. Een zachte reset door de aan/uit knop 30 seconden vast te houden heb ik al geprobeerd, dit helpt niets.
Via de TomTom e-mail helpdesk krijg ik na mijn gedetailleerde uitleg een bijna standaard e-mail terug met wat je moet doen in geval van 'geen kaart beschikbaar'. Bijna alsof men de uitleg totaal niet gelezen heeft.
Is er iemand die nog opties voor me heeft? Alvast hartelijk dank!
Groet,
Thomas Stienstra