TomTom Rider 550

Sinds vandaag ook gebruiker van de Rider 550.
Nu heb ik mijn Samsung Galaxy S5 waar Google Now op staat en mijn intercom headset verbonden met de Tomtom.

Dan krijg je rechtonderin dat telefoon icoontje in beeld. Als ik daarop druk en spreek in Navigeer naar Gouda bijvoorbeeld, dan komt dit op het telefoon scherm in beeld, maar op de Tomtom gebeurt niks.

Hoe werkt dit precies? Of heeft iemand een link naar waar het goed uitgelegd wordt.
 
Ik heb vandaag met de laatste software en kaart update al geïnstalleerd een paar keer zwart scherm gehad :/ En ook ging m'n scherm paar keer verticaal terwijl hij horizontaal stond en ik recht uit reed. Dus dat word weer vast zetten in menu. Ook my drive mijn routes werkt niet goed. Moet iedere keer opnieuw aanmelden om het te kunnen bekijken. Ze hebben het duidelijk nog lang niet onder controle bij Tom '(

@TiniR heb je 'm gekoppeld via my drive?
 
Laatst bewerkt:
Sinds vandaag ook gebruiker van de Rider 550.
Nu heb ik mijn Samsung Galaxy S5 waar Google Now op staat en mijn intercom headset verbonden met de Tomtom.

Dan krijg je rechtonderin dat telefoon icoontje in beeld. Als ik daarop druk en spreek in Navigeer naar Gouda bijvoorbeeld, dan komt dit op het telefoon scherm in beeld, maar op de Tomtom gebeurt niks.

Hoe werkt dit precies? Of heeft iemand een link naar waar het goed uitgelegd wordt.
Je kunt je telefoon bedienen via spraak, de Rider zelf kun je niet met spraak bedienen. Ook zal de telefoon niet aan de Rider vertellen waar hij naartoe moet.
Als je ergens naartoe wilt navigeren moet je dat dus gewoon met de hand invoeren.
 
Vrijdag een mail van tomtom gehad met een ellenlange uitleg hoe ik de telefoon goed zou moeten kunnen koppelen aan de tt.

Ook hoe ik de tt moet resetten om de juiste licenties te verkrijgen voor de verkeer en flits meldingen.

Straks eens proberen. Keep u posted
 
Vandaag de nieuwe software geladen en even getest: tot nu toe geen onterecht draaien van het scherm (met zwart scherm tot gevolg) meer waargenomen *O*


Wel 2x heel even zwart scherm met herberekenen maar ik vermoed dat dit er nu eenmaal bij hoort?

Te vroeg gejuicht, toch weer meerdere keren onterecht draaien van het scherm..
Eens kijken of er een melding valt te maken bij tomtom.

Heeft iemand ervaring met de essential kit van waypoint? Het gaat mij voornamelijk om de rubberen dopjes, maar uit principe vind ik 25 Euro nog een beetje veel..
 
Je kunt je telefoon bedienen via spraak, de Rider zelf kun je niet met spraak bedienen. Ook zal de telefoon niet aan de Rider vertellen waar hij naartoe moet.
Als je ergens naartoe wilt navigeren moet je dat dus gewoon met de hand invoeren.

Dus alleen voor whatsappjes en dergelijke kan je via spraak beantwoorden? Hmm jammer. Maar zat dus voor niks half uur te kutten 😂
 
Ik heb vandaag met de laatste software en kaart update al geïnstalleerd een paar keer zwart scherm gehad :/ En ook ging m'n scherm paar keer verticaal terwijl hij horizontaal stond en ik recht uit reed. Dus dat word weer vast zetten in menu. Ook my drive mijn routes werkt niet goed. Moet iedere keer opnieuw aanmelden om het te kunnen bekijken. Ze hebben het duidelijk nog lang niet onder controle bij Tom '(

@TiniR heb je 'm gekoppeld via my drive?

Jup :)
 
Nog een paar vraagjes:

Hoe doen jullie dat met muziek afspelen via de Tomtom/telefoon/headset? Ik weet dat je rechtsonderin op dat telefoon moet drukken en dan kan je het inspreken: Play ditendat.

Maar gaat dat gewoon via internet(google now?), of moet de muziek op je telefoon staan of iets dergelijks? Hij start nu bijvoorbeeld Metallica Enter Sandman op, maar doet dat automatisch via google now, alleen moet ik toch alsnog op mijn telefoonscherm op de Play knop drukken.

Heb zelf een Samsung Galaxy S5

En laatste vraag:

Ik wil een paar mooie, al gemaakte routes van Oostenrijk erop zetten, via waar kan ik dit het beste doen? In de Mydrive App zie ik niks. Heb ook de Select 1001 Motorroutes cd erbij maar daar staan er maar een paar op voor Oostenrijk en als ik daar op zoek toestel druk gebeurt er niks
 
Laatst bewerkt:
Opladen in MyDrive en vinkje Synchronisatie aanzetten.
Mag ook via Myrouteapp.com en dan Opslaan als -> MyDrive (Beta)
 
Vrijdag een mail van tomtom gehad met een ellenlange uitleg hoe ik de telefoon goed zou moeten kunnen koppelen aan de tt.

Ook hoe ik de tt moet resetten om de juiste licenties te verkrijgen voor de verkeer en flits meldingen.

Straks eens proberen. Keep u posted

Update...

Weinig gedaan. Tomtom nodig gehad in de auto. Had er nog niets mee gedaan. In de auto, buiten het bereik van mijn Wi-Fi signaal van thuis, en verrek. Alles werkt ineens geen kruisje meer bij het autootje boven in beeld op mijn mobiel.

Telefoontjes en appjes komen binnen op de tomtom. Worden evt voorgelezen. Kunt met 2 klikken een voorgeprogrammeerd antwoord geven op je appjes. Real time verkeersinfo welke ook correct werkt....

Dus ik reset nog even niks
........
Edit

Thuis weer in bereik van de Wi-Fi, en ja hoor alles weer geblokkeerd. Wi-Fi op de tomtom uitgezet en.... Alles weer juist gekoppeld. Dus ik vermoedt ook dat Wi-Fi een stoorzender is
 
Laatst bewerkt:
...Vervolg op mijn TT 550 ervaringen...

Midden in de Franse alpen hield de TomTom er mee op, reset was de enige optie.
Vervolgens doet dat ding niets voordat je je via Internet hebt aangemeld. Alsof je in de Alpen overal internet hebt...en of je je inloggegevens dan nog weet. Affijn...goed waardeloos allemaal.
Gelukkig ook nog een oude 450 bij ons, en die deed het verder wel goed.

Aangekomen in bewoond gebied geconnect aan Publieke WiFi. Owja, dat kan de TT550 helemaal niet. Immers moet je je dan authenticeren in een aanmeldpagina die nooit komt door gebrek aan browser.

Dus maar een hotspot opgezet. Registratie....updates...kortom, 2 uur later was hij weer aan de pruttel. GSM dekking heb je vaak wel, maar data is er erg traag.

Via BT connecten aan de headset was nog altijd niet te doen, net als met je smartphone. Wel verbonden status maar geen werkende headset of telefoon.

Thuisgekomen nogmaals gereset en headset en telefoon gekoppeld. Het werkt!!! Ik blij.
Blijdschap duurde wel 1,5 uur. Daarna viel weer alle connectie met BT weg om nooit meer terug te keren.

Uiteindelijk kwam TomTom met een firmware update. Dat heeft 2 a 3 dagen gewerkt. Nu nog altijd ellende met BT connectie. In het scherm zijn de headset en telefoon wel verbonden maar data uitwisseling is er niet bij. Ook de volume instelling voor de headset is nog altijd afwezig, en het volume is ook nog steeds veel te laag. Onverstaanbaar boven de 100KMh.

Wat me ook opvalt is dat de support van TomTom echt onacceptabel traag is. Na een week standaard een melding dat ze vertraagd zijn en sorry zeggen. Dan een week later een nutteloos antwoord geven.

Kortom: dit was eens maar nooit weer. De 550 is niet geworden wat het had moeten zijn.
Nu navigatie via de Samsung S7 (waterdicht) en Navigon software. Dat werkt tenminste wel en is goedkoop ook :-) Jammer dat je daar geen leuke routes in kan plannen.
 
Het volume is geen BT issue maar maar eerder een issue van plaatsing van de speakers in je helm. Het zou kunnen dat de audio bestanden niet luid genoeg zijn maar lijkt bij de Rider 400 niet echt een issue te zijn.

Bij de Rider 400 was het bij mij boven de 100 km/u ook lastig te verstaan. Toen de ik speakers 5mm naar voren had geschoven werd het een heel stuk duidelijker en ging het tot 130 km/u gewoon goed.

Als de TomTom software je wel bevalt, kan je ook TomTom Go op je smartphone installeren. Dat werkt ook super kan ik uit eigen ervaring zeggen. Loopt veel soepeler dan een Rider.
 
Als ik mijn telefoon gebruik dan is het geluid meer dan afdoende luid, bij de TT is het juist veel minder.
ALs ik de headset op een 450 koppel kan je wel het volume in de TT450 aanpassen, waarom is dat in de 550 weggehaald?

De speakers heb ik al precies voor mijn oren geplaatst. Beter kan het niet worden :-).
 
De Rider gebruikt een ander protocol dan je telefoon. Heb je ook geprobeerd om tijdens een aanwijzing het volume van je headset te wijzigen.
Het zal vast afhankelijk zijn van het merk en model headset maar zeker bij de gangbare merken als Cardo en Sena kan je vaak het volume per kanaal en/of protocol wijzigen.
 
Misschien voor iedereen gesneden koek, maar kwam er vandaag pas achter dat je telefoon maar 1 BT verbinding kan maken en die dient naar de TT te gaan als je verkeersinfo wilt. Je kunt je telefoon niet tegelijkertijd pairen met headset. Dus voor mij is het nog even uitzoeken of ik mijn podcast via de headset kan beluisteren. Misschien via een hotspot, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
 
Volgens mij is dat afhankelijk van je telefoon. Ook ben je afhankelijk hoeveel en welke profielen je headset aan kan.
Je kan namelijk je smartphone ook bedienen (een paar functies zoals Google Now/ Siri) met de Rider en dan moet je smartphone rechtstreeks verbonden zijn met je headset.

In dat geval is zowel Rider als de Smartphone verbonden met je Headset en zou ook gewoon TomTom Traffic via bluetooth naar je Rider moeten werken. Al met al best wel complex en eigenlijk overbodig (als TomTom tenminste echt luistert).
 
Laatst bewerkt:
...maar kwam er vandaag pas achter dat je telefoon maar 1 BT verbinding kan maken en die dient naar de TT te gaan als je verkeersinfo wilt. Je kunt je telefoon niet tegelijkertijd pairen met headset.

Zoiets kwam ik ook van de week achter.

Normaal geen problemen met de nav en headset.
Van de week reed ik met mijn smartwatch om en had ineens geen geluid meer !!
Kon er eigenlijk niet achter komen wat er nu aan de hand was.
Thuis weer testen en geen problemen meer.Smartwatch was niet in bereik van telefoon.
Dus die 2 gaan duidelijk niet samen :N
 
Rein800 wat een trubel idd ik gelukkig niet ..
Maar kan idd niet met mijn communiceren en tt luisteren is 1 vd 2 en geluid tt gebruikte ik eerst okk nooit...
Maar nu soms als ik alleen rij wel en doet het prima no problems...

Trouwens navigon stopt ermee omdat ze voor google maps moeten gaan betalen..slecht dat ze dat niet gezegd hebben.
Mynavigation van MRA zou ik gedaan hebben..
Heb ook samsung s7 maar dan de edge..

Toedeloe karin
 
Ik heb nagenoeg besloten om over te stappen van de Zumo 350 naar de Rider 550.
Ik zie bij de TT eigenlijk alleen maar pluspunten, behalve het niet kunnen gebruiken van OSM kaarten.

Maar nu een vraagje aangezien ik over 2 weken op vakantie ga, en dus icm de Garmin een doorgewinterd Basecamp gebruiker ben, en in de tussentijd een ander "navigatieprogramma" misschien niet goed genoeg ga snappen :).
Kan ik in Basecamp een route/track maken, die 1 op 1 overgenomen wordt door de Rider 550, en daarnaast ook soortgelijk in de Garmin zal komen bij mijn partner?
(waarschijnlijk zal dit dan dus sowieso een track bestand moeten worden)
 
Een track vanuit Basecamp kan gewoon in de Rider.
Echter.....
De kaarten van TomTom en Garmin zijn uiteraard niet gelijk. Het is daarom mogelijk dat je in Basecamp de route over een weg hebt lopen die niet op de TomTom kaart of volgens TomTom niet toegankelijk is. Gevolg hiervan is dat de Rider de route naar eigen idee gaat aanpassen en soms meer af kan wijken dan je verwacht.
Ook bestaat er een kans dat je door calibratieverschillen van de kaart soms een zijstraat ingestuurd wordt en daar weer moet draaien.

Mijn advies zou zijn om de te wachten tot na de vakantie met de overstap. Je zal op vakantie toch de nodige verschillen tegenkomen en daarbij komen vaak ook irritaties met zich mee.

TomTom en Garmin hebben toch wel verschillen en daardoor moet je ze op een aantal punten anders benaderen.
 
Ok...
En een meerdaagse trip tekenen in Mydrive. Is dit een goede optie? Valt dit net zo uit te werken als in Basecamp. En dus ook voor iedere dag een aparte route aan te maken?
En is die route dan andersom wel degelijk in de Garmin te rijden? Ik begrijp hieruit dat de Garmin kaarten wel wat uitgebreider zijn kwa kleine wegen? (kwa "offroad" was mij bekend)
 
Terug
Bovenaan Onderaan