TomTom Rider 550

Zijn er mensen bekend met de Cashback actie van TomTom TomTom Rider 550 Cashback - Vraag hier jouw Cashback aan , wat zijn jullie ervaringen bij het uitbetalen?
Op zaterdag 1 mei aangevraagd, op 4 mei goedkeuring ontvangen en op 9 mei stond het geld op de rekening. Wat snelheid betreft prima! Dat je weer ergens een account moet aanmaken en kopie aankoopbon moet insturen vind ik dan weer minder fijn. Maar ja, 70 euro laat ik niet lopen.
 
De 550 heeft wifi en de 450 niet. Updates zijn dus zonder tussenkomst van een computer op de 550 makkelijk en sneller te updaten.
En de 550 is veel sneller op alle vlakken, dat verschil zie je al snel met het (her) berekenen van routes.
No brainer om voor de 550 te gaan.
Ik heb het even gecorrigeerd ;)
Eens hoor, ik zou sowieso voor de 550 gaan, alleen is de Wifi van de 550 helaas niet zijn sterkste punt
De ene keer gewoon snel, de volgende keer giga traag. (tip: niet voor een rit updaten, maar altijd een dag ervoor, voor de zekerheid)

Doet verder niets af aan de goede werking en ook de 550 kan aan de computer.
 
Niet tegen de krassen maar tegen reflectie
yep heb de tomtom550 al sinds hij uitkwam in 2018 en nu zitten er voort krasjes en deukjes in,zonder spiegelt het veel te hard....

andere vraag daarom kijk ik hier maar weer eens,ik maak mijn routes met MRA ,nou zet ik dan bv punt in zijstraat voor restaurant,maar dan rijd tomtom gewoon door dus he,snap dat als je puntje beetje ernaast zet hij dit doet,maar had puntje expres wat verder gezet.......
Heeft iemand van jullie dit ook,en hoe zo ja hoe heb je dat opgelost... gaan 27 mei naar Wales en wil geen mooie stops missen..had benzinestations al als poi toegevoegd,maar bij eetcafes en bezienswaardigheden gaat dat niet..
of ik zal mijn vraag even in topic MRA stellen,maar wie weet iemand hier toch een antwoord..thanks alvast
 
beetje lompe oplossing maar ik deel mijn route dan altijd gewoon op in meerdere routes. Wellicht onhandig als je veel stoppunten hebt. Maar dit was voor mij de makkelijkste oplossing om wel met tracks te kunnen rijden maar ook tussenstops te plannen.

dus zoiets
route1 start naar stop 1
route2 stop1 naar stop2
route3 stop2 naar bestemming
 
@Scheurneusje Ik weet niet of het je helpt, maar ik heb voor mezelf een online tool gemaakt om POI's (zoals eten, maar ook tankstations) vanuit MRA om te zetten naar een .ov2 file. Kweste van "POI" voor een routepunt neerzetten in MRA. Daarnaast gegereert de tool een mooi reis/travel plan met relatieve afstanden e.d. tussen hotels en tankstations.

De ov2 laad ik dus in naast de gpx routes op de 550. (begin altijd met een volledige route van meerdere dagen en split deze dan later op tussen de hotels)

Motorcycle Adventures (forum wil de url niet laten zien: www . bumabuma . nl / motor / travelplan.php)

Wellicht heb je er wat aan!
 
beetje lompe oplossing maar ik deel mijn route dan altijd gewoon op in meerdere routes. Wellicht onhandig als je veel stoppunten hebt. Maar dit was voor mij de makkelijkste oplossing om wel met tracks te kunnen rijden maar ook tussenstops te plannen.

dus zoiets
route1 start naar stop 1
route2 stop1 naar stop2
route3 stop2 naar bestemming
ja dat doe ik ook normaal bij 1 dag een ritje rijden maar we gaan op motorvakantie naar Wales 10 dagen,zoveel routes erin schieten lijkt me niet kunnen of makkelijk zijn
 
@Scheurneusje Ik weet niet of het je helpt, maar ik heb voor mezelf een online tool gemaakt om POI's (zoals eten, maar ook tankstations) vanuit MRA om te zetten naar een .ov2 file. Kweste van "POI" voor een routepunt neerzetten in MRA. Daarnaast gegereert de tool een mooi reis/travel plan met relatieve afstanden e.d. tussen hotels en tankstations.

De ov2 laad ik dus in naast de gpx routes op de 550. (begin altijd met een volledige route van meerdere dagen en split deze dan later op tussen de hotels)

Motorcycle Adventures (forum wil de url niet laten zien: www . bumabuma . nl / motor / travelplan.php)

Wellicht heb je er wat aan!
Oke dat heb ik dus vanmorgen gedaan ,tankstations of hotels gaat dat wel bij,maar dat vind ik eigenlijk beide overbodig,tankstation geeft tomtom netjes aan,en hotel is einde route dus......
Maar ik heb dat vanmorgen zo gedaan inderdaad ov2 stond bij dat het nog in ontwikkeling is,maar daar heb ik niks aan....
Ik zal eens een route laten zien,ik geef ze kleuren,geel tankstation ,rood bezienswaardigheid,groen eten....


bij puntje 17 zal tomtom dus wel weer negeren en gewoon de route rechtdoor gaan volgen,nu rijd ik achter mijn man en heb mijn gsm met MRA navigation erop(waar ik dus helemaal niet tevreden over ben!!!) ik kan de kleuren van de puntjes zien aan komen,als de app niet hapert,uitvalt,of me steeds terug stuurt omdat ondanks ik ze vergelijk met here kaart de kaart andere plannen heeft....heel dat systeem is dan in de war,moet ik stoppen steeds om punten te verwijderen en daar heb ik geen zin meer in.......(dus voor mezelf ga ik misschien van tomtom op gsm maand uitproberen.......
Nu doe ik sochtend voor we vertrekken wel altijd even op mijn gsm kijken welke belangrijke punten er komen en ze met streetvieuw bekijken,maar dan moet ik gewoon te geconcentreerd blijven opletten en geniet ik naar mijn idee toch minder als dat ik alleen maar hoeft te rijden..
Maar ik bekijk je plan zo thanks
 
hmmm heb ik weer natuurlijk die generator werkt niet geeft code #103 aan en dat ik onderaan pagina voor oplossing moet kijken,die er niet is...

moest toch dat met <div id= ........... copy
dit is puntje 17 bij mij..
<div id="wide-toggle">
<span class="fa fa-fw fa-arrow-left open"></span>
<span class="fa fa-fw fa-arrow-right closed"></span>
</div>
 
Komt denk ik door de MRA toevoegingen van lunchtijd en POI icoontjes, die gebruik ik nooit.

En je hebt nog geen "POI" toegevoegd voor enig punt. Zie copy van jouw route met aanpassingen: Dag 3 zondag 29 mei 186 km 5:57 tewkesburg naar Brecon, incl 1 1/2 uur (test)

Daar komt het volgende uit: https://www.bumabuma.nl/motor/travelplan.php?id=5995907 (MRA ID in de url) en je kan er de OV2 file downloaden.
(ov2 werkt alleen voor ov2 generatie) Op de site staat uitleg van alle coderingen die gebruikt kunnen worden die

1652784905193.png

Op de site staat uitleg van alle coderingen die gebruikt kunnen worden, dan krijg je dit:

(MRA heeft later een aantal functionaliteiten overgenomen, vandaar dat hte nu dubbel op is..)


1652785073856.png


Maargoed, als je hier wat me wilt wellich even een ander draadje starten ;-)
 
yep heb de tomtom550 al sinds hij uitkwam in 2018 en nu zitten er voort krasjes en deukjes in,zonder spiegelt het veel te hard....

andere vraag daarom kijk ik hier maar weer eens,ik maak mijn routes met MRA ,nou zet ik dan bv punt in zijstraat voor restaurant,maar dan rijd tomtom gewoon door dus he,snap dat als je puntje beetje ernaast zet hij dit doet,maar had puntje expres wat verder gezet.......
Heeft iemand van jullie dit ook,en hoe zo ja hoe heb je dat opgelost... gaan 27 mei naar Wales en wil geen mooie stops missen..had benzinestations al als poi toegevoegd,maar bij eetcafes en bezienswaardigheden gaat dat niet..
of ik zal mijn vraag even in topic MRA stellen,maar wie weet iemand hier toch een antwoord..thanks alvast
Je kunt POI's zelf aanmaken, bv in een Excel file met naam en GPS coördinaten, die kun je dan als ov2 in de TomTom laden. Wel weer waardeloos dat je ze niet in de MyDrive App ziet. (Niet op de laptop en niet op de telefoon)
 
Komt denk ik door de MRA toevoegingen van lunchtijd en POI icoontjes, die gebruik ik nooit.

En je hebt nog geen "POI" toegevoegd voor enig punt. Zie copy van jouw route met aanpassingen: Dag 3 zondag 29 mei 186 km 5:57 tewkesburg naar Brecon, incl 1 1/2 uur (test)

Daar komt het volgende uit: https://www.bumabuma.nl/motor/travelplan.php?id=5995907 (MRA ID in de url) en je kan er de OV2 file downloaden.
(ov2 werkt alleen voor ov2 generatie) Op de site staat uitleg van alle coderingen die gebruikt kunnen worden die

Bekijk bijlage 1761734
Op de site staat uitleg van alle coderingen die gebruikt kunnen worden, dan krijg je dit:

(MRA heeft later een aantal functionaliteiten overgenomen, vandaar dat hte nu dubbel op is..)


Bekijk bijlage 1761736

Maargoed, als je hier wat me wilt wellich even een ander draadje starten ;-)
Geweldig,maar euuh dat is wintervoer daar moet ik me dan echt in gaan verdiepen,en eerlijk gezegd nu niet echt tijd meer voor,loop al achter op schema volgende week vrijdag vertrekken we al...maar voor de zomer vakantie motortoer 14 dagen kan ik hem mischien wel gebruiken als ik eruit kom.....top nee ik heb er nog geen poi instaan inderdaad alleen bij de eerste dag als test met dat ov 2 om te kijken hoe dat dat is....
 
Je kunt POI's zelf aanmaken, bv in een Excel file met naam en GPS coördinaten, die kun je dan als ov2 in de TomTom laden. Wel weer waardeloos dat je ze niet in de MyDrive App ziet. (Niet op de laptop en niet op de telefoon)
Oke eerlijk gezegd heb ik een chromebook,ik hoef mijn tomtom550 nooit meer aan computer te sluiten doe alles via wifi,routes updates etc,maar das misschien ook een optie maar moet je dan niet bv [...] = of zoiets gebruiken computer taal zeg maar,want neem aan dat alleen naam en de coordinaten in map ov2 zetten niet voldoende is..?
 
Tyre of for Travel (oude MRA) is ook een handige tool om ov2's te editen...
Nope tyre for travel altijd gebruikt wilde ik laatst nog kijken omdat ik daar nog routes van vroeger op had staan,maar helaas doet ie het niet meer,of dat ligt aan mijn chromebook,werkt niet alles mee namelijk..
 
Alles kan online:
1) Je route in mra als .itn saven
2) Alle pins omzetten naar .ov2: POI EDITOR - POI Converter KML to OV2
3) Overbodige POI's verwijderen (zelfde site)
4) ov2 file uploaden in mydrive

Moet je dan per route doen en das wel een hoop werk. Je zou eventueel nog alle itn's aan elkaar kunnen plannen in een texteditor om dit te vergemakkelijken... Of in POI's handmatig aanmaken op www.poieditor.com
 
Alles kan online:
1) Je route in mra als .itn saven
2) Alle pins omzetten naar .ov2: POI EDITOR - POI Converter KML to OV2
3) Overbodige POI's verwijderen (zelfde site)
4) ov2 file uploaden in mydrive

Moet je dan per route doen en das wel een hoop werk. Je zou eventueel nog alle itn's aan elkaar kunnen plannen in een texteditor om dit te vergemakkelijken... Of in POI's handmatig aanmaken op www.poieditor.com
waarom in itn? de 550 gebruikt gpx en wat bedoel je met alle pins,alle punten??? of kan ik ook alleen de belangrijke punten doen?
 
punt 1 en 2 gedaan en nu? zelfde site,welke mra of jou site,bij jou site kan ik alleen dan poi converter of generate travel doen,dus lijkt me niet...bij MRA kan ik de nieuwe route uploaden en dan? route/track/route en track/of poi kiezen??
 
heb poi gekozen en bij mra in poi bibliotheek ingevuld,de routes ingeladen in tomtom maar zie niks anders???

bij die ik uitprobeerde met tankstation wel ,staat nu paars blokje,maar zoals gezegd tankstations geeft tomtom aan of kan ik zoeken ,de leuke plekjes die ik uit heb gezocht ,maar ja doe het al jaren zo dus maar weer smorgens op streetvieuw spieken en onthouden allemaal,gelukkig kan ik altijd bij een stop nog een keer spieken......
 
ja denk dat ik het door heb,nog een vraagje er staat op het laatst een code tussen [0] begin is [4] en einde [2] kan ik bv voor een stop of een poi ook een nummer of een code kiezen???
Ga me er verder in verdiepen alleen nog kijken waneer....maar het kwartje begint te vallen,maar nu krijg ik het alleen nog dit...
159 Church Street, Tewkesbury, GL20 5RZ, GB0 km0:00 hour0 km0:00 hour
2Link End Road, Malvern Hills, GL19 4LZ, GB10 km0:10 hour10 km0:10 hour58 km/h
3Malvern Hills, GL19 3PB, GB13 km0:16 hour2,9 km0:06 hour30 km/h
4Mill Lane, Malvern Hills, GL19 3PD, GB15 km0:20 hour1,8 km0:03 hour32 km/h
5Pendock Road, Forest of Dean, GL19 3NB, GB17 km0:24 hour2,5 km0:04 hour38 km/h
6Drury Lane, Forest of Dean, GL19 3HS, GB18 km0:25 hour1,1 km0:02 hour36 km/h
7Forest of Dean, GL18 1LL, GB22 km0:32 hour3,5 km0:07 hour30 km/h
8Redmarley Road, Forest of Dean, GL18 1BB, GB25 km0:38 hour2,8 km0:06 hour30 km/h
9Ross Road, Forest of Dean, GL18 1BG, GB26 km0:41 hour1,7 km0:03 hour37 km/h
10B4222, Forest of Dean, GL18 1JL, GB29 km0:43 hour2,5 km0:02 hour64 km/h
11Aston Crews, HR9 7JZ, GB33 km0:48 hour4,4 km0:05 hour54 km/h
12Main Road, Forest of Dean, GL17 0DU, GB39 km0:57 hour5,9 km0:09 hour41 km/h
13Speech House Road, Forest of Dean, GL14 3HX, GB45 km1:07 hour6,3 km0:10 hour37 km/h
14Forest of Dean, GL16 8DU, GB56 km1:19 hour10 km0:12 hour54 km/h
15A466, Forest of Dean, NP25 4LZ, GB63 km1:26 hour7 km0:08 hour55 km/h
16A466, Llandogo, NP25 4TN, GB68 km1:32 hour5,5 km0:05 hour61 km/h
17Tintern abbey, iron maidencan i play with madnes/filmlocatie72 km1:36 hour3,9 km0:04 hour56 km/h


Als ik de punten die ik er niet in wil weglaat deed ik denk ik iets niet goed,zag onderaan ook codes te staan.............Gaat goed komen,heeeeeeeel erg bedankt alvast*D:]:}:t
 
Je kan in TT MyDrive bij Mijn plaatsen (derde icoontje links) POI bestanden laden. Een .ov2 file is zo'n POI bestand en geeft pinnetjes weer in je scherm. De omschrijving hierboven is slechts een uitleg hoe je de pins van MRA omzet naar zo'n POI bestand (alle pinnetjes).

Mijn tool pakt alleen de relevante pins door de namen van de pinnetjes juist te hernoemen (POI, coffee, lunch, wandeling, uitkijkpunt enz). Tankstations doe ik idd ook niet, want dit laat TT zelf al veel beter zien... Mijn tooltje is niet gemakkelijk, vandaar de korte uitleg hoe je een route uit mra omzet in .ov2. Gpx is een routes die niet om te zetten is, maar bij .itn kan dit wel, want dit is domweg een bestand met de coordinaten per pinnetje in MRA...
 
Oke eerlijk gezegd heb ik een chromebook,ik hoef mijn tomtom550 nooit meer aan computer te sluiten doe alles via wifi,routes updates etc,maar das misschien ook een optie maar moet je dan niet bv [...] = of zoiets gebruiken computer taal zeg maar,want neem aan dat alleen naam en de coordinaten in map ov2 zetten niet voldoende is..?
Dat is helaas niet voldoende. Je moet ze in een bepaalde structuur zetten, dat kan overigens ook in een *.txt file zijn. En dan via een POI-editor (o.i.d.) overzetten naar een ov2 format voor de TomTom
 
Terug
Bovenaan Onderaan