TomTom Rider 550

Het probleem komt wel vaker voor en lijkt te maken te hebben met slechte verlijming van het scherm. Vooral bij de 400 en 410 zagen we dat vrij regelmatig; bij de 450 veel minder en bij de 550 slechts zelden. Wat dat betreft lijk je dus echt pech te hebben gehad. Ergo: gewoon weer laten omruilen inderdaad.
 
Het probleem komt wel vaker voor en lijkt te maken te hebben met slechte verlijming van het scherm. Vooral bij de 400 en 410 zagen we dat vrij regelmatig; bij de 450 veel minder en bij de 550 slechts zelden. Wat dat betreft lijk je dus echt pech te hebben gehad. Ergo: gewoon weer laten omruilen inderdaad.

Oke, thanks!
TT is al terug en in onderzoek begreep ik uit de mail.
 
Heeft iemand ook problemen met voicedial
heb de 550 gekoppeld aan mijn S8 edge (en interphone tour), maar als de edge op lock gaat werkt de voicedial niet meer
en dus kan je ook geen gebruik maken van of bellen dan wel muziek afspelen
heb al verschillende samsung telefoons aangesloten, met samsung en Tomtom aan de lijn gehangen maar tot nu toe geen oplossing
contact via de helpdesk van tomtom gaat zeer stroef en nog maar niet te spreken contact via Hoco parts/motordealer
mrGps heeft het zelf kunnen oplossen maar weet helaas niet meer hoe. Heb zijn tips gevolgt maar helaas!

iemand nog een idee, anders hem maar verkopen en weer een Garmin (zumo 396)

bedankt

Jan
 
De Interphone tour is single channel BT dus zijn de mogelijkheden met de TomTom Rider 5X0 beperkt.

In onderstaande video kun je zien dat er twee manieren zijn om een single channel BT headset te koppelen.
Als je ook wil bellen de tweede optie gebruiken.


Het is dus meer een beperking van Interphone dan van TT.
Zelf heb ik echter geen behoefte aan bellen en muziek op de motor.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik, net als jullie ws, deze kabel om de Rider aan te sluiten op de Accu vd motor.
Weet iemand of er ook een verloop kabel op de markt is om deze Accukabel aan te sluiten op een iPhone 7 / Lightning aansluiting?

TomTom Rider | Accukabel
 

Bijlagen

  • TT Accukabel.png
    TT Accukabel.png
    47,3 KB · Weergaven: 8
Ik gebruik, net als jullie ws, deze kabel om de Rider aan te sluiten op de Accu vd motor.
Weet iemand of er ook een verloop kabel op de markt is om deze Accukabel aan te sluiten op een iPhone 7 / Lightning aansluiting?
Op die kabel staat gewoon je 12V accuspanning, je iPhone gebruikt 5V USB spanning. Dus dat betekent dat zo'n verloopkabel ook nog een omvormer van 12V naar 5V zou moeten bevatten. Ik verwacht niet dat hier een kant- en klare oplossing voor is.
Dan zou je naar mijn idee beter kunnen zorgen dat je een USB aansluiting op je motor maakt (waar dus een omvormer ingebouwd zit), waar je je standaard lightning kabel van je iPhone in stopt.
Zoiets: USB voeding op de motor
 
Op die kabel staat gewoon je 12V accuspanning, je iPhone gebruikt 5V USB spanning. Dus dat betekent dat zo'n verloopkabel ook nog een omvormer van 12V naar 5V zou moeten bevatten. Ik verwacht niet dat hier een kant- en klare oplossing voor is.
Dan zou je naar mijn idee beter kunnen zorgen dat je een USB aansluiting op je motor maakt (waar dus een omvormer ingebouwd zit), waar je je standaard lightning kabel van je iPhone in stopt.
Zoiets: USB voeding op de motor

Thanks Rick,

zou fijn zijn als het gewoon met de accukabel kan.
Ik weet bijna zeker dat je vanaf de iPhone 6 ook een 12volt oplader kunt gebruiken.
Staat ook hier:
iPhone opladen met iPad oplader: kan dat?
 
Nee, daar staat 12 Watt, dat is heel wat anders dan 12 Volt. Watt is de eenheid van vermogen, volt is de eenheid van spanning.
Jouw iPhone gaat het echt niet leuk vinden als er 12V spanning op de lightning poort komt te staan.

Het staat zelfs uitgelegd in het artikel dat je noemt:
Als je een adapter met een te hoge spanning aansluit op een apparaat, kun je schade aanrichten. Een te lage spanning is ook niet goed, want dan kan de oplader heel warm worden. Zorg dus altijd dat de spanning die een adapter levert in orde is. Bij de iPhone- en iPad-laders is een spanning 5 Volt de standaard, dus dat levert geen problemen op.
 
Nee, daar staat 12 Watt, dat is heel wat anders dan 12 Volt. Watt is de eenheid van vermogen, volt is de eenheid van spanning.
Jouw iPhone gaat het echt niet leuk vinden als er 12V spanning op de lightning poort komt te staan.

Het staat zelfs uitgelegd in het artikel dat je noemt:

Ah oke, weer wat geleert. :t
extra kabeltje aanleggen dus.
 
Zekers, had gekund.
Ik begrijp dat ik gewoon 2x pech heb en het niet aan het design ligt...

Hier vergelijkbaar fenomeen, eerst een 410, vocht en uitvalklachten van het scherm. Kreeg van Notter een nieuwe, ditmaal een 450.
Zelfde toestel, schijnbaar iets meer functies. Deze 450 heeft op zich geen condensproblemen, wél uitvallen (soms precies de helft van het scherm) ooit vlekkerig/olievlekachtig/wazig beeld wat soms zichzelf herstelde, soms herstart nodig.
Meest storende echter was bij het rijden van (geïmporteerde) tracks/routes de meeste problemen met vastlopen/spontaan herstarten optrad. Niet/nauwelijks bij A===>B navigatie trouwens.
Wederom mailtje naar Notter, mocht/kon hem weer opsturen dus servicebereidheid is prima.
Echter geen/weinig zin in weer een omruilactie, daarom wat meer info vergaard en een mogelijke oorzaak gevonden, het draaien/roteren van het scherm kon wel eens de boosdoener zijn, gebeurde idd soms ongevraagd/spontaan dat scherm 90 gr kantelde. '(
Dit een tweetal weken geleden uitgezet en sindsdien helemaal geen sores meer gehad. Kan toeval zijn maar daar geloof ik niet echt in.
Hou deze voorlopig dus nog maar ff in gebruik, retour sturen kan altijd nog mocht probleem terugkomen.

3X zou scheepsrecht moeten zijn dan. :]
 
Hier vergelijkbaar fenomeen, eerst een 410, vocht en uitvalklachten van het scherm. Kreeg van Notter een nieuwe, ditmaal een 450.
Zelfde toestel, schijnbaar iets meer functies. Deze 450 heeft op zich geen condensproblemen, wél uitvallen (soms precies de helft van het scherm) ooit vlekkerig/olievlekachtig/wazig beeld wat soms zichzelf herstelde, soms herstart nodig.
Meest storende echter was bij het rijden van (geïmporteerde) tracks/routes de meeste problemen met vastlopen/spontaan herstarten optrad. Niet/nauwelijks bij A===>B navigatie trouwens.
Wederom mailtje naar Notter, mocht/kon hem weer opsturen dus servicebereidheid is prima.
Echter geen/weinig zin in weer een omruilactie, daarom wat meer info vergaard en een mogelijke oorzaak gevonden, het draaien/roteren van het scherm kon wel eens de boosdoener zijn, gebeurde idd soms ongevraagd/spontaan dat scherm 90 gr kantelde. '(
Dit een tweetal weken geleden uitgezet en sindsdien helemaal geen sores meer gehad. Kan toeval zijn maar daar geloof ik niet echt in.
Hou deze voorlopig dus nog maar ff in gebruik, retour sturen kan altijd nog mocht probleem terugkomen.

3X zou scheepsrecht moeten zijn dan. :]

Lijkt id geen toeval.
Wel lastig dat je je scherm dus blijkbaar niet meer kunt kantelen of deed je dat nooit?
Afhankelijk vd weg kantel ik 'm wel eens zodat ik de route iets meer vooruit kan kijken én bij mij neemt de Rider een deel vh zicht van me dashboard weg en als ik 'm dan (even) verticaal draai zie ik mijn richtingaanwijzer lampjes weer :)
 
Inmiddels overgestapt van een Garmin 550 naar een Rider 550.
Heb tot nu toe een beetje gespeeld met wat programma,s zoals Mydrive, MyRouteapp en Kurviger.
Kwa routes maken neig ik het meest naar MyRouteapp, en Kurviger vind ik ook lekker makkelijk werken.

MAAR:

Ik heb begrepen dat het NIET mogelijk is om vanuit een ipad routes direct te verzenden naar de Rider of Mydrive.
Met een andere browser op de ipad misschien wel ???? ( Crome i.p.v. Safari )

( mijn voorkeur blijft trouwens sowieso de laptop, maar dit terzijde vanwege reparatie )

Bij voorbaat dank ! 👍
 
Oke,
Bedankt voor de snelle reactie !
En ja, ik heb het over MRA Gold.

Of enkel alleen een andere browser gaat werken weet ik nog niet zo zeker:
Moeten de gpx bestanden eerst niet ergens worden opgeslagen ?
Want dan slaat ie deze in mijn geval op in “ One Drive “ die weer geen gpx leest ?

Werken er meer mensen die vanuit een ipad routes verzenden ?
En zo ja: Hoe ?

Groeten en alvast bedankt weer !
 
Je kunt gewoon vanaf de iPad een route naar je Rider sturen. Na het maken van de route Opslaan als kiezen, helemaal naar beneden scrollen en dan TomTom MyDrive kiezen. Na het versturen komt deze route in je Rider te staan in Mijn Routes. Echter komt deze niet in MyDrive zelf.... Als je de route daar in wilt hebben moet je eerst de route ergens opslaan en dan in MyDrive importeren. Ik gebruik overigens alleen nog maar de Myrouteapp Gold. MyDrive gebruik ik helemaal niet meer. Ook omdat het importeren van een bestand in MyDrive niet mogelijk is vanaf een tablet.
 
Laatst bewerkt:
Het is al gelukt zoals sonsan schreef !
Dat gaat super, en snel !

Nogmaals bedankt !

👍👍👍
 
Ik dacht dat je dat reeds deed op de laptop ;)
Dit is toch een dingetje wat veel MRA gebruikers niet weten. Het werkt echt heel goed icm je TomTom (auto, moto, app, etc). Mag MRA best meer reclame vor maken.
 
Mr. M,

Nee , ik had er op de laptop nog niks mee gedaan.
( was niet duidelijk, excuses )
Die was al in de reparatie terwijl ik de Rider binnen kreeg en aansluitend met van alles aan het proberen ging.
Straks als ik de laptop weer terug heb, maak ik wellicht daar weer gewoon mijn routes op.
Maar voorlopig gaat het op de ipad ook beregemakkelijk .

Bedankt jongens !
 
Lijkt id geen toeval.
Wel lastig dat je je scherm dus blijkbaar niet meer kunt kantelen of deed je dat nooit?
Afhankelijk vd weg kantel ik 'm wel eens zodat ik de route iets meer vooruit kan kijken én bij mij neemt de Rider een deel vh zicht van me dashboard weg en als ik 'm dan (even) verticaal draai zie ik mijn richtingaanwijzer lampjes weer :)

:^
Al heb ik de laatste tijd minder (nauwelijks) last van onterecht draaien en vastlopen.
Kan toeval zijn natuurlijk maar kreeg het idee dat er misschien toch wat verbeteringen in de update(s) zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan