TomTom Rider 550

Yep. Ik heb mijn schermrotatie ook vast. Was het zat dat 'ie bij elke rotonde spontaan van oriëntatie versprong en er soms minutenlang over deed om weer terug te komen.
 
Nee joh, hoe kom je daar nou bij _O- 8-) O-)

(En het valt inderdaad wel mee. Ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem dus het ligt meer aan de TT dan aan mijn onnavolgbare rijkunsten *O*)
 
Hier staat scherm rotatie en automatisch uitschakelen uit.

Het idee van de scherm rotatie is leuk, maar bij een naked als het scherm niet echt vertikaal staat werkt het niet.
 
Even een update.
Ik had mijn gps terug binnen gedaan bij motorkleding outlet in Breda. Ze hebben inmiddels de TomTom terug gekregen met vernieuwde software op maar bij hen blijft hij ook problemen geven met de locatie want volgens de gps zit hij daar in Amsterdam. Ondertussen heb ik van MKO ook al een nieuwe gps gekregen. Maar er was dus wel degelijk iets mis met de mijne.
 
Even een update.
Ik had mijn gps terug binnen gedaan bij motorkleding outlet in Breda. Ze hebben inmiddels de TomTom terug gekregen met vernieuwde software op maar bij hen blijft hij ook problemen geven met de locatie want volgens de gps zit hij daar in Amsterdam. Ondertussen heb ik van MKO ook al een nieuwe gps gekregen. Maar er was dus wel degelijk iets mis met de mijne.
Heb ik al eerder aangegeven. Ze moeten hem wel Buiten positie laten bepalen want binnen doet de TT dat niet. Maar ik neem aan dat zij zelf wel zo slim zijn.
 
Ik zat gisteren op de boot bij Eemshaven vanuit Kristiansand, maar mijn TT gaf nog steeds aan dat we in Kristiansand zaten. Bij ons thuis werkt hij binnen ook niet en kan hij makkelijk honderden km mis zitten. Bv de locatie waar je d'r dag ervoor heb gezeten
Ja, maar niet 1200km van je deur waar je 2 weken ervoor bent geweest en dan de TomTom intussen tijd nog hebt gebruikt.
 
Rij in het Moezelgebied.
Kronkelroute aangezet in de TT550, dan kom je echt in de middle of nowhere.


1662537478432.png



Zand kiezel zooi B| niet rechtsaf slaan want 800 meter naar beneden ;)

Wel mooie rit en uitzichten
IMG_4192.jpeg


Je komt nog eens ergens.
 
Mooi, beetje off-road brengt wat afwisseling tov de andere wegen toch…..heb je toch nog wat spannends meegemaakt…. :+
 



Nu s uitzoeken welke navigatie hij heeft gebruikt :)
Ik denk geen TomTom want die doet geen onverhard
 



Nu s uitzoeken welke navigatie hij heeft gebruikt :)
Ik denk geen TomTom want die doet geen onverhard
Waarom zou er een optie op zitten om onverharde wegen te vermijden? Natuurlijk doet de TT ook onverharde wegen, wat hij niet doet is een route volgen die niet over wegen loopt. Het gaat hier echter om een route die het apparaat zelf berekend heeft, en daarvoor moet het apparaat wel de benodigde gegevens (wegen) hebben, ongeacht het merk.
De TT zal netjes omrijden, mountainbikepad en piste staan niet op zijn kaart. Zelfde geldt voor Garmin, die heeft ook geen mountainbikepad en piste op de kaart staan en zal ook omrijden.
Wat wel kan is een systeem dat werkt op Google Maps of Openstreetmap, én met de route-instelling voor fiets of wandelaar. Op die kaarten staan wel paden die kunnen leiden tot die binnendoorroute. Maar dan nog zou je al heel snel door moeten hebben dat er iets mis is met de instellingen, behalve als je heel eigenwijs bent...
 
Oh het gebeurt vaak genoeg dat TT een weg prima vind maar dat het over een modderpad een berg over botst. Kaarten zijn niet perfect en garmin is helemaal een ramp vind ik, Googel maps is de ergste
 
Oh het gebeurt vaak genoeg dat TT een weg prima vind maar dat het over een modderpad een berg over botst. Kaarten zijn niet perfect en garmin is helemaal een ramp vind ik, Googel maps is de ergste
Ik heb gekeken naar deze specifieke situatie, dus tussen Samnaun en Ischgl. Daar ligt het toch echt niet aan de kaarten van TomTom en Garmin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan