TomTom Rider 550

Ja. Spidigod adviseert om je TT te verbinden met een smartphone. Je smartphone dan verbinden met 4G of 5G met internet en dus niet via je wifi thuisnetwerk van Ziggo. Op die manier kun je controleren of je TT-updateprobleem ligt aan je Ziggo thuisnetwerk of niet.

Eigenlijk heb je dat nu ook getest door gebruik te maken van het wifi-netwerk van je werk. Kennelijk ervaar je daar ook update-problemen met je TT.

Maar goed, de systeembeheerder van je werk kan ook veiligheidsinstelling hebben waardoor je geen update kunt downloaden.

Samengevat: probeer toch nog even de tip van Spidigod. Succes.
 
Neem aan als Hotspot?
Zojuist op mijn werk met ander netwerk en wifi geprobeerd, ook niet gelukt. Voor ik gekke dingen doe wacht ik nog maar even.
Vandaag ook de TT maar eens aan de update.

Zelfde: Oeps er is iets misgegaan.
2 keer geprobeerd.

Er stonden meerdere updates klaar. Eerst alleen de andere updates gedaan en de kaart update uitgezet. (poi, flitsers)
Dit ging goed. (uiteraard traag... )

Toen de kaart update en nu loopt hij wel, al op 38% na een dik uur, dus weer lekker langzaam, maar het loopt.
Ik heb ook ipv6 dus dat zou geen probleem moeten zijn. (Zit wel bij KPN)
 
Heb mijn TT550 ook even laten updaten, waren 3 updates van in totaal 8 GB oid.
Klaar in plm. drie kwartier.
XS4all glasvezel internet met een Fritz!box wifi accesspoint.
 
Heb mijn TT550 ook even laten updaten, waren 3 updates van in totaal 8 GB oid.
Klaar in plm. drie kwartier.
XS4all glasvezel internet met een Fritz!box wifi accesspoint.
Bijna hetzelfde, alleen KPN en Fritz Mesh met Fritz 6000 repeaters.
De traagheid is toch echt de TT 550.
 
Geen idee over de mijne, toen ik naar bed ging, pakte ik hem weer, was uiteraard al klaar. Ook weer gelukt.
Voorgaande keren ook zo gedaan, de volgende ochtenden update afgerond.

Hier KPN/experia box…en overal sterke WiFi ontvangst….behalve de TT die problemen heeft.
 
Beste allemaal,

Wie heeft een idee of oplossing voor mijn probleem?

Bij het opstarten van de TomTom Mydrive app op mijn telefoon gaat alles goed. De app start zonder probleem. Daarna tik ik linksboven op de 3 puntjes en tik daarna op " Mijn Routes". Vervolgens geeft de app de volgende foutmelding: Fout. Er is een fout opgetreden. "Probeer het later nog eens."
Deze fout geeft de app ook bij het kiezen van "Road trips". Andere functies geven geen foutmelding. Denk hierbij bv aan "plan route/ mijn plaatsen/ enz."

De website van TomTom kent deze foutmelding niet en geeft oplossingen voor verbindingsproblemen van TomTom Riders. Het apparaat dus. Die werkt overigens prima (bij mij O-) )

Kan mijn bericht nog langer? Jazeker.

De webversie van MyDrive werkt prima op mijn telefoon. De app vind ik soms prettiger.

Ik gebruik een Android telefoon die helemaal bijgewerkt is (Samsung A52s).
De MyDrive-app heeft de volgende versie:
V2.16.0
NC v.20.3.5.11173.
Ik zag geen updates voor deze app.

Deze melding krijg ik als ik verbonden ben via WiFi maar ook als ik verbonden ben zonder wifi, dus via 5g.

Lang verhaal kort: herkennen jullie deze melding en hoe is die op te lossen?

Alvast bedankt voor de tips.
 
Probeer s niet de app maar de site op je telefoon en misschien zelfs "desktop mode"

Wel ff inloggen natuurlijk

Oh die doet t dus lees ik al :)
 
Het gekke is dat de app soms wel de foutmelding geeft en dus niet te gebruiken is en soms wel te gebruiken is.

Nu kan ik er wel gebruik van maken, dus vanmiddag maar tips en adviezen (cache) uitproberen. Thx Smuiger.
 
Persoonlijk prefereer ik de web-versie boven de app versie. Gewoon omdat de web-versie net wat meer mogelijkheden heeft
 
Iedereen wilde natuurlijk weten hoe het afliep met the bug in mijn TomTom Mydrive app. Die is opgelost.

Eerst verwijderd van mijn Android toestel en daarna opnieuw geïnstalleerd. Telefoon opnieuw gekoppeld en klaar. Alles werkt weer en geen foutmelding meer.

Klein rondje op de motor gedaan. Heerlijk, ondanks de miezerregen.
 
Hoi medestrijders.
Ik heb het probleem dat mijn tom tom niet wel koppelen met de tel.
Tel geeft aan systeem gekoppeld, maar krijg dit.
Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230115_213810.jpg
    Screenshot_20230115_213810.jpg
    57,1 KB · Weergaven: 28
Waren deze twee eerder wel gekoppeld aan elkaar?

Als dat het geval is, dien je op je TomTom-navi je telefoon eerst te verwijderen. Daarna via je app de instructies volgen en via de QR-code de twee opnieuw verbinden.
 
Waren deze twee eerder wel gekoppeld aan elkaar?

Als dat het geval is, dien je op je TomTom-navi je telefoon eerst te verwijderen. Daarna via je app de instructies volgen en via de QR-code de twee opnieuw verbinden.
Nee, nog niet eerder.
Ik krijg nu je systeem is gekoppeld.
En dan 2 tellen later krijg ik weer het bovenstaande.
Zeer vervelend.
 
Nee, nog niet eerder.
Ik krijg nu je systeem is gekoppeld.
En dan 2 tellen later krijg ik weer het bovenstaande.
Zeer vervelend.
Ach bekend probleem, BT verbinding is onbetrouwbaar. Ook bij mij danwel en floep dan weer niet…knipperlicht ‘relatie dus.

Misschien vandaag weer proberen na de update van een tijdje geleden….nieuwe ronde nieuwe kansen.
 
Ach bekend probleem, BT verbinding is onbetrouwbaar. Ook bij mij danwel en floep dan weer niet…knipperlicht ‘relatie dus.

Misschien vandaag weer proberen na de update van een tijdje geleden….nieuwe ronde nieuwe kansen.
Hahaha.
Ga mijn best doen.
Misschien ligt het aan de tel, is een huawei.
Tom tom is wel up-to-date.
 
Hoi medestrijders.
Ik heb het probleem dat mijn tom tom niet wel koppelen met de tel.
Tel geeft aan systeem gekoppeld, maar krijg dit.
Iemand een idee?

Bij tomtom en telefoon alles verwijderen
Als je verder nog meer verbindingen hebt, bijvoorbeeld head set dan deze ook verwijderen zowel van telefoon als tomtom
Dan eerst tomtom en telefoon met elkaar laten verbinden.
Betreft het hier een nieuwe TomDom
Heb ook een half jaar de tomtom 550 gehad deze had steeds problemen met verbinden tussen telefoon en tomtom.
Gebruikte toen een iPhone 10
Nu een Zumo eigenlijk hetzelfde probleem telefoon is nu iPhone 11
even corrigeren het zijn de iPhone 11 en nu 12
 
Laatst bewerkt:
Hahaha.
Ga mijn best doen.
Misschien ligt het aan de tel, is een huawei.
Tom tom is wel up-to-date.
Paar jaar geleden alles werkend gekregen op de oude iphone etc maar ondertussen een nieuwe '12' en weer de nodige updates op de headset en....steeds .wegvallende verbindingen. Ik maak me niet druk en hou de 'problemen niet bij, en als er geen verbinding is dan niet....motorrijden op mijn manier wordt er gelukkig niet anders van. Geen verre reizen etc maar in de buurt, lees een tank ofzo leegrijden ben ik er klaar mee.

Eventueel meer op het schermpje kijken en verder..... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan