TomTom Rider 550

Iemand al getest of er iets is gewijzigd bij het afwijken van je route op basis van een gpx track? Als je weer op de route kwam, werd je eerst een klein stukje teruggestuurd in tegengestelde richting van de route. Vervolgens kreeg je de opdracht om te moeten keren en de route te kunnen vervolgen. Ik ben benieuwd of dit is verbeterd.
 
Krijg de update niet geïnstalleerd.
Draadloos dan. Via kabel nog niet geprobeerd. Elke keer de melding dat de update is mislukt
 
En weer zoals een maand of 2 geleden de hele tomtom vastgelopen. "Geen kaart beschikbaar"

Dus ergens tijdens het downloaden van de server afgegooid. Systeem gecrasht.

Wat een flut optie dat downloaden via Wi-Fi
 
Met pijn en moeite in het menu gekomen. Systeem nu aan het resetten.

Gelijk maar even een garantie afspraak maken zo
 
Nou hij werkt weer. Met de nieuwe software erop.

Via my drive op de laptop wilde het ook niet. Als ik de tomtom aansluit dan word er alleen aangeven dat het een rider 550 betreft en dat deze via Wi-Fi kan worden geüpdate 8)7

Maar goed, hij doet het weer. En zal de helpdesk niet op kerstavond gaan lastigvallen. Komt donderdag wel.

En nu een rummetje pakken.
 
Nou hij werkt weer. Met de nieuwe software erop.

Via my drive op de laptop wilde het ook niet. Als ik de tomtom aansluit dan word er alleen aangeven dat het een rider 550 betreft en dat deze via Wi-Fi kan worden geüpdate 8)7

Maar goed, hij doet het weer. En zal de helpdesk niet op kerstavond gaan lastigvallen. Komt donderdag wel.

En nu een rummetje pakken.

Ik had 'm in de storing laten staan. Dan kun je aantonen dat er echt iets aan de hand is met het toestel. Des te groter is de kans dat je een nieuw toestel krijgt. Succes met de verdere afwikkeling.

Fijne feestdagen allemaal
 
Ik had 'm in de storing laten staan. Dan kun je aantonen dat er echt iets aan de hand is met het toestel. Des te groter is de kans dat je een nieuw toestel krijgt. Succes met de verdere afwikkeling.

Fijne feestdagen allemaal

Helemaal mee eens hoor... Normaal gezien. Maar heb hem a.s. vrijdag nodig dus dit was voor nu even de beste oplossing
 
Ja, dan hadden gezegd doe een reset en voila: problem solved. En terecht, want die oplossing werkt in 9 van de 10 keer.
 
Ja maar dat is het kromme.... een reset moet volgens tomtom, door de aan/uit knop ingedrukt te houden (vanuit uit stand) tot je de trommels hoort. En.... dat werkt dus niet.

En als hij gecrasht is, dan kom je gewoon niet in het menu. Ja met een Lucky shot. Dat kan 10 minuten duren.... of 3 uur.

En dat... mag niet kunnen bij zo'n apparaat. Ja dat mag. Bij hun. Maar niet bij ons
 
Ach hij doet het.... Voor vrijdag in ieder geval. Ik zal ze na de kerst eens benaderen. Kijken waar ze mee komen
 
Tot op heden functioneert de mijne prima.

Bij een kaart update had ik het idee dat hij niet opschoot, leek vast te zitten, ik ben uiteindelijk naar bed gegaan en de volgende morgen was alles OK.

Van al die BT aansluitingen, denk ‘het zal wel’...belangrijkste is dat de aanwijzingen via de speakers komen, de rest interesseert me niet want ik gebruik slechts ‘spannende route’ voor de hobby.
 
Krijg de update niet geïnstalleerd.
Draadloos dan. Via kabel nog niet geprobeerd. Elke keer de melding dat de update is mislukt

Had ik ook!
Na vele pogingen uiteindelijk gelukt en toen bleek dat de verkeersupdate en flitser abbo waren verlopen wat niet kan want je hebt automatisch Livetime bij de koop erbij!
Heb inmiddels mijn 4de Rider 550, ivm vochtproblemen op het scherm, wat waarschijnlijk de oorzaak was van het "verlopen" omdat op mijn account inmiddels 4 Riders waren geregistreerd en voor conflicten heeft gezorgd.
Zij hebben het gereset en daarna een mail gestuurd wat ik precies moest doen in stapjes om alles weer te herstellen..
Dat is gelukt en alles werkt weer.

Maar als ik een toer ga doen dan zal ik tijdens de trip zeker geen updates doen want de kans dat je 'm dan niet meer kan gebruiken is erg groot.
Het is raar dat als een kaartupdate mislukt ( wat natuurlijk kan) de Rider dan niet meer werkt omdat de oude kaarten er blijkbaar al af zijn of iig niet meer bereikbaar voor de Rider?

Vindt dat bizar!
 
Het is sowieso altijd af te raden om vlak voor een vakantie o.i.d een update te doen. Dat geldt ook voor je smartphone, etc.
 
Het is sowieso altijd af te raden om vlak voor een vakantie o.i.d een update te doen. Dat geldt ook voor je smartphone, etc.

Weet ik , maar met de Rider gaan updates zo vaak mis dat ze het eigenlijk in de handleiding moeten opnemen:
Updates zijn voor eigen risico.
Wilt u toch een update uitvoeren tijdens u reis zorg er dan voor dat u een backup navigatie systeem mee heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan