TomTom Rider 550

erwinko

MF veteraan
25 jun 2005
7.974
26
29
Avenhorn
Ik heb nu een Sena 3s headset, maar heb wat problemen met het koppelen van het stel in combinatie met de telefoon.

Ik wil dus:
Navigatie route begeleiding op headset.
Telefoon muziek luisteren headset.

Als ik de Bluetooth van mijn telefoon uit zet, sena en navi aan, hoor ik telefoon verbonden.
Hierna zet ik de telefoon aan en hoor ik media verbonden.
Zoals hierboven beschreven werkt het naar wens.

Heb ik de telefoon Bluetooth al aanstaan terwijl ik de sena aan zet, hoor ik telefoon verbonden.
Ik kan dan proberen wat ik wil maar de navigatie wil dan niet verbinden met de headset. (Via beide verbindingen niet, hsp en a2dp)

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ze wel vriendjes met elkaar worden zonder dat ik telkens de Bluetooth van de telefoon uit zet?

erwinko

MF veteraan
25 jun 2005
7.974
26
29
Avenhorn
Ik denk dat het gelukt is!

Ik had de telefoon als telefoon gepaired, en de navi als multipoint.
Dit omdat ik op moment van pairen de sena met geen mogelijkheid in beeld kreeg. Tot ik op een gegeven moment multipoint deed..

In de volgorde die tomtom voorschrijft heb ik geprobeerd beide via multipoint te pairen, maar dan kon ik geen muziek vanaf mijn telefoon over de headset afspelen.
De volgorde is dus: telefoon -> headset, Telefoon -> Navi, Navi -> headset

Daarna een tijd bezig om ze beide als telefoon te pairen wat uiteindelijk gelukt is. Nu pakt hij de navi ook als de telefoon al verbonden is. *D
De truc is denk ik geweest om het hele proces in een keer achter elkaar uit te voeren en de bluetooth van de telefoon niet uit te zetten als je de headset gaat pairen.
Volgens mij heb ik deze telkens uit gezet om eventueel problemen door het al verbonden toestel te voorkomen.

Morgen testen of het in de praktijk ook goed gaat :]

erwinko

MF veteraan
25 jun 2005
7.974
26
29
Avenhorn
Vandaag toch weer problemen met de navi instructies op de headset.
Bij de Bluetooth instellingen kon ik ook zien dat hij geen verbinding kon maken met de sena.

Als ik het weet te reproduceren lijkt het erop dat het probleem weg is na het uit en aan zetten van de sena.

Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag. :) wellicht een instelling ergens in de telefoon?

GS_BEN

Die hard MF'er
12 jul 2011
325
23
51
Den Haag
roadrider.jouwweb.nl
Ik zie jou Sena niet in de lijst met door de Rider 550 ondersteunde headsets.
TomTom Support

Kan het zijn dat de verbinding niet meer gemaakt wordt na het naar de automatisch naar slaapstand gaan van de Rider bij een tussenstop?
Vaak wordt de verbinding dan wel weer gemaakt door de Rider weer even kort in de slaapstand te zetten. Sommige headsets worden allen herkent bij het volledig uit en aan zetten van de Rider 550. (Dit is een tukje om de Rider de BT verbinding opnieuw op te laten zetten)

Maar ik kan mij goed voorstellen dat het uit en aan zetten van de Sena dus ook help.

Staat de laatste Firmware van Sena al op de headset?
Ook de AD2P of HSP instelling onder de BT instellingen van de Rider kan uitmaken (liever niet beide aanzetten)

Met dergelijke trucjes kunnen veel niet ondersteunde headsets nog gebruikt worden.

Mij headsets werkt wel goed maar de Rider maar dan is de Intercom niet stabiel meer.
Ik gebruik nu een goedkope BT 5 AD2P naar Radio module en gebruik de FM functie van de headset voor de navigatie instructies.

erwinko

MF veteraan
25 jun 2005
7.974
26
29
Avenhorn
De headset is inderdaad niet volledig compatible met de 550. Ik zal de spraak opdracht functie (Google/Siri) niet kunnen gebruiken. Daar heb je meerdere kanalen voor nodig begreep ik.

Het probleem is inderdaad ontstaan na een tankstop halverwege de rit.

De sena heb ik al geüpdate naar de laatste firmware.
In de rider staat enkel de hsp aan, maar op moment van problemen wil hij ook via ad2p niet koppelen.

Navi zelf uit en aan zetten is ook nog wel een goede optie, bedankt :t

GS_BEN

Die hard MF'er
12 jul 2011
325
23
51
Den Haag
roadrider.jouwweb.nl
Zet dan ook onder Instellingen - Systeem - Batterij - Schakel automatisch over naar de slaapstand als de stroomvoorziening wordt losgekoppeld eens uit.

Dit voorkomt het onnodig loskoppelen van de headset bij het contact uitzetten.

GS_BEN

Die hard MF'er
12 jul 2011
325
23
51
Den Haag
roadrider.jouwweb.nl
Er staat weer een nieuwe software update klaar voor de Rider 5x0 versie 19.101

New software v19.101 available for download

What's new:
  • Avoid tunnels on your route:
    Don’t like driving in tunnels? No problem, to avoid them go to Settings> Route Planning> Avoid on every route: Tunnels.
  • Toggle 3D buildings visibility:
    If your device came with 3D buildings availability, you can turn them ON/OFF. To do this go to Settings> Appearance> Guidance View> Show 3D buildings/landmarks.
  • Clear Route button:
    You can add the clear route button to the route bar within the Guidance view. To enable this option, go to Settings> Appearance> Route bar> Show Clear route button.

Bug fixes and improvements:
Various performance improvements and bug fixes have been implemented.

Punt 2: Toggle 3D buildings visibility - Is niet beschikbaar op de Rider 5x0.

Laatst bewerkt:

shades

Die hard MF'er
10 aug 2003
984
18
Utrecht e/o
boxer.gs
Update v99999999.999
* Avoid urban area's on thrill routes.
* Larger, glove-friendly buttons in a 3 by 2 grid instead of insanely small icons that you need to slide and never works.
* Supports custom poi symbols.
* Select which (custom) poi's are visible on the map.
* Keep original track visible when you leave the track for a detour, to avoid a roadblock of trafficjam
:t