TomTom Rider 550

Best handig als je routes wilt uitzetten, net die kneepjes weten zodat je onderweg niet spontaan de weiland ingestuurd wordt omdat je een routepunt verkeerd hebt staan. Ook lastig als je met een groep staat te klooien met bijv. keren.

En als organiserende motorclub geen goede reclame als je vd route een puinzooi van maakt........
 
Best handig als je routes wilt uitzetten, net die kneepjes weten zodat je onderweg niet spontaan de weiland ingestuurd wordt omdat je een routepunt verkeerd hebt staan. Ook lastig als je met een groep staat te klooien met bijv. keren.

En als organiserende motorclub geen goede reclame als je vd route een puinzooi van maakt........

Tip! Kijk ook eens naar GPX Track 2 OV2 hiermee kun je zien of je TomTom wel de originele track volgt. Ook is hierdoor een alternatief vinden bij een wegopbreking een stuk eenvoudiger. Bij de downloads staat ook een Nederlandstalige handleiding met wat uitleg en tips. GPX Track 2 OV2 | Roadrider

Je kunt daar ook Load Track downloaden waarmee je zeer eenvoudig tracks van af de PC op je TomTom(s) kunt zetten. De functionaliteit van GPX Track 2 OV2 zit geïntegreerd in Load Track.
 
Mijn nieuwe speeltje is binnen *O*
20200310_100426.jpg
 
Hoppa en ge-update , binnen 3 kwartier klaar via Wifi...
Dat viel niet tegen *O*

Heb je net als ik ook glasvezel internet van CaiWay? (Dan is 2.4 Ghz WiFi de grootste beperking)
Bij mij duurt de langste update voor mijn TomTom (8GB europa kaart) ongeveer een half uur.

Ga je helemaal schrikken hoe snel het uploaden van tracks kan.
Bij mij 5 GPX tracks van de PC naar twee TomTom Riders sturen in 16 seconden (waarvan één Rider met Tack point Poi overlay)
Zie: Load Track | Roadrider
 
Even een vraag :
Vanmorgen account aan gemaakt bij MyDrive ,nu is mijn telefoon,naviagatie verbonden prima...
Maar als ik nu de online pagina open van MyDrive en klik "Meld je aan" open zie ik een wit vlakje en klikt gelijk weer weg ???
Iemand een idee ?
 
Heb ik ook een tijd gehad. Waardeloos. Probeer een andere browser, switch van taal en weer terug. In UK ging het goed.
Cookies en cache weggooien, etc.
 
Even een vraag :
Vanmorgen account aan gemaakt bij MyDrive ,nu is mijn telefoon,naviagatie verbonden prima...
Maar als ik nu de online pagina open van MyDrive en klik "Meld je aan" open zie ik een wit vlakje en klikt gelijk weer weg ???
Iemand een idee ?

Probeer je in te loggen vanaf een browser op een Telefoon of Tablet?
Inloggen vanaf een Telefoon of Tablet via een browser is lastig. Je kunt dan beter de MyDrive App gebruiken (al heeft die niet alle functies)

MyDrive Web kun je het beste gebruiken vanaf een PC, Mac of ChromeBook.

Zelf gebruik is meestal de Chrome browser vanaf Windows 10 op een PC en heb hiermee geen problemen met inloggen.
 
Het is inmiddels gelukt,1e instantie met Chrome browser,daar ging het juist fout !
Toen via Edge dat ging goed...daarna Weer Chrome een tadaaaaa !!!!!Hij doet het *O*
 
Ik heb nu de Rider 40.
Kan ik switchen naar de 550 met behoud van Mount en kabelaansluiting?
Met andere woorden gewoon de 550 erop schuiven en GO?
 
ff tussendoor: is het überhaupt nog nodig de Rider 550 bekabeld aan te sluiten op de pc?
Updates gaan via WiFi. Routes gemaakt via MyDrive idem. Of mis ik iets?
Scheelt me weer een Apple verloop kabeltje kopen :')
 
Even een vraag over MyRoute-app , ik heb een route gemaakt en wil die op mijn pc opslaan als Track...dat is geen probleem.
Maar die schijf die weg naar een bepaalde map,kan ik deze nog veranderen....zoja hoe en waar kan ik dat instellen ?
 
ff tussendoor: is het überhaupt nog nodig de Rider 550 bekabeld aan te sluiten op de pc?
Updates gaan via WiFi. Routes gemaakt via MyDrive idem. Of mis ik iets?
Scheelt me weer een Apple verloop kabeltje kopen :')

Via WIFI zou geen probleem moeten zijn.
Ik hang 'm altijd aan de Mac omdat het al een paar keer mis is gegaan en dan kun je 'm ook niet meer gebruiken omdat de TT dan aangeeft dat er geen kaart is geladen.
 
ff tussendoor: is het überhaupt nog nodig de Rider 550 bekabeld aan te sluiten op de pc?
Updates gaan via WiFi. Routes gemaakt via MyDrive idem. Of mis ik iets?
Scheelt me weer een Apple verloop kabeltje kopen :')
Allen bij een slechte WiFi verbinding wordt aansluiten op de PC met MyDrive Connect aangeraden.

Mijn TomTom Rider 550 wordt alleen met de USB kabel aangesloten als ik iets met USB functies wil testen. Verder inderdaad niet meer nodig.
 
Even een vraag over MyRoute-app , ik heb een route gemaakt en wil die op mijn pc opslaan als Track...dat is geen probleem.
Maar die schijf die weg naar een bepaalde map,kan ik deze nog veranderen....zoja hoe en waar kan ik dat instellen ?

Ja doorgaans slaat hij hem op in de map downloads. In je browser instellingen kun je deze map aanpassen echter alles wat je dan voortaan zult downloaden zal hij gaan opslaan in deze map. Kortom niet echt handig. Gewoon even kopiëren vanuit de download map en je bent klaar. Veel makkelijker is gewoon rechtstreeks vanuit myrouteapp de track naar je tomtom te versturen via de cloud.
 
Ja doorgaans slaat hij hem op in de map downloads. In je browser instellingen kun je deze map aanpassen echter alles wat je dan voortaan zult downloaden zal hij gaan opslaan in deze map. Kortom niet echt handig. Gewoon even kopiëren vanuit de download map en je bent klaar. Veel makkelijker is gewoon rechtstreeks vanuit myrouteapp de track naar je tomtom te versturen via de cloud.
Je hebt toch ook de keuze "opslaan als" ? Kan je het opslaan waar jij wilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan