TomTom Rider 550

Je bent vast geen oen. Het is soms een kwestie van experimenteren met de instellingen en dat kost tijd. Verder is de support van TomTom, zoals de handleiding, beperkt. Dat is soms nogal frustrerend. Voor nu ben jij ff geholpen. Mooi.
 
Op de site van Motorroutes kun je in 2 varianten een route downloaden. Als Track (Dat is een .gpx) en als GBD (.gbd). Met deze laatste extensie heb ik geen ervaring.

De track/ gpx download ik met mijn mobiele (Android) telefoon. Vervolgens gebruik ik MyDrive (web versie) om de track te uploaden. Dan synchroniseren en dan staat deze op mijn Tomtom Rider 500/550. Wanneer ik de route ga rijden start ik uiteraard de route. Altijd, altijd krijg ik een keuze in beeld: rijden naar beginpunt of rijden naar dichts bijzijnd punt. Wanneer ik geen keuze maak, maar start met rijden, dan brengt de TomTom mij naar het startpunt.

Dat is mijn ervaring. Natuurlijk kunnen er ook andere ervaringen zijn. Er zijn nl zoveel hard- en software combinaties.
 
@ _HAV_ : ik schreef al en las daarom jouw bericht niet. Het Was mijn bedoeling om te reageren op rijden vanaf de start of meest dichtbij punt. Tja Rookies doen dat. Excuus
 
Op de site van Motorroutes kun je in 2 varianten een route downloaden. Als Track (Dat is een .gpx) en als GBD (.gbd). Met deze laatste extensie heb ik geen ervaring.

De track/ gpx download ik met mijn mobiele (Android) telefoon. Vervolgens gebruik ik MyDrive (web versie) om de track te uploaden. Dan synchroniseren en dan staat deze op mijn Tomtom Rider 500/550. Wanneer ik de route ga rijden start ik uiteraard de route. Altijd, altijd krijg ik een keuze in beeld: rijden naar beginpunt of rijden naar dichts bijzijnd punt. Wanneer ik geen keuze maak, maar start met rijden, dan brengt de TomTom mij naar het startpunt.

Dat is mijn ervaring. Natuurlijk kunnen er ook andere ervaringen zijn. Er zijn nl zoveel hard- en software combinaties.

Het gaat erom dat de optie "rijden naar dichts bijzijnde punt" de route herberekend wordt en je een stuk van de route af moet terwijl je dus op de route rijdt.
Als je op de route zelf rijdt moet hij dat toch gewoon op kunnen pakken?
 
Route is toch vast, past de TT de route stikken aan... :?

In dit geval is het een track. Bij het openen van een track maakt de Rider hier een route van welke over toegankelijke wegen volgens de geladen kaart gaat. Gaat de track over deze wegen dan is er dus geen aanpassing.

Bij een echte ITN Route zijn alleen de stops (via’s) vast daartussen mag de Rider alle mogelijke alternatieven verzinnen op basis van route voorkeuren en file-informatie.

Wat betreft de aanrij route dit is een busje in de huidige firmware. Dus ff w88 op de nieuwe. (Waarvan ik verwachte dat hij twee maanden terug al uit zal komen.
Persoonlijk pas ik altijd de route even aan zodat ik altijd een goed beginpunt heb.
 
Voordat je de TomTom afschrijft op de bluetooth werking met de iPhone, zou ik even een update van Apple afwachten. Zoals hier vorige week geschreven, zijn er meer mensen met Bluetooth issues in de huidige iOS versie.
Vandaag gebeld met Apple, die weet niets van problemen met Bluetooth in combi met navigatiesystemen. IOS 14 voorziet ook niet in wijzigingen wat betreft het BT protocol of iets dergelijks. Wie weet wordt het ooit nog mogelijk om een IPhone wel met een Rider te verbinden zoals bedoeld. Vandaag met het openen van de app MyDrive, bleef hotspot wel in verbinding Met de Rider, ook al deed ik daar verder niets mee en is verbinding daarmee ook niet mogelijk. Weet niet of dit toeval was Dat ik via hotspot traffic online had.
 
Vandaag gebeld met Apple, die weet niets van problemen met Bluetooth in combi met navigatiesystemen. IOS 14 voorziet ook niet in wijzigingen wat betreft het BT protocol of iets dergelijks. Wie weet wordt het ooit nog mogelijk om een IPhone wel met een Rider te verbinden zoals bedoeld. Vandaag met het openen van de app MyDrive, bleef hotspot wel in verbinding Met de Rider, ook al deed ik daar verder niets mee en is verbinding daarmee ook niet mogelijk. Weet niet of dit toeval was Dat ik via hotspot traffic online had.
[/QUOTe

Elke goedkope normale telefoon kun je op tomtom aan sluiten doe je dat ben je klaar
 
Als Apple die informatie geeft liegen ze dat het gedrukt staat. Er zijn veel problemen bekend met Bluetooth icm de iPhones, vooral met iOS 13. Dat ze dat jou niet vertellen is vers 2.
 
Maak je tussen de IPhone en de TomTom Rider contact via Bluetooth of via Bluetooth Tethering? Misschien zit daar een verschil.
 
Bluetooth Tethering is geen aparte functie in iOS. Alleen in Android. Je kunt wel een Hotspot opzetten over Bluetooth, wat ongeveer hetzelfde is.
 
Klopt, Bluetooth tethering of hotspot is hetzelfde, respectievelijk Android of iOS. Bluetooth lukt dus niet, ook al geven de apparaten aan dat er verbinding is. Hotspot wel, maar verbinding wordt regelmatig verbroken.
 
Zou het aan je energie-instelling kunnen liggen? Zo'n "energy-save" modus heeft natuurlijk voordelen, maar dan wordt juist geknepen in Bluetooth, wifi en GPS. Dus energie modus op voluit.
 
Het regelmatig verbreken van de BlueTooth tethering wordt ook vaak veroorzaakt door de telefoon. Zogenaamd een security feature.
Op Android kun je de Blue Car Tethering app gebruiken om de verbinding te open en open te houden. Ook een oude Nokia houd de verbinding netjes open.

Een 3G of 4G mobiel WiFi modem & router is ook een goede stabile oplossing.
 
Het regelmatig verbreken van de BlueTooth tethering wordt ook vaak veroorzaakt door de telefoon. Zogenaamd een security feature.
Op Android kun je de Blue Car Tethering app gebruiken om de verbinding te open en open te houden. Ook een oude Nokia houd de verbinding netjes open.

Een 3G of 4G mobiel WiFi modem & router is ook een goede stabile oplossing.
Daar ga ik dan even naar kijken, thanks
 
Dat is toch precies hetzelfde? Je deelt je dataverbinding van je telefoon via BT of Wifi...
Het verschil is dat je bij een iPhone niet kunt kiezen. Hotspot staat aan, of uit. Je kunt niet een hotspot maken via alleen Bluetooth. Bij Android zijn het 2 keuzes die je separaat aan en uit kunt zetten.
 
Ok, ik was gisteren al door de menu’s gegaan..... _O-

Al met al een geknoei om het aan de praat te houden....en enig wat je kunt doen is afwachten op SW updates of Android mobiel aanschaffen.

Ik ben er gelukkig niet afhankelijk van als het niet werkt, maar vind het wel interessant om het betrouwbaar en werkend te krijgen zoals in de ‘folder’ geschreven wordt...zegmaar meer een uitdaging tot een zekere hoogte....:+

Ik heb in de auto een Garmin set, ook met file data via BT, maar dat werkt ook niet goed...vh jaar tot nu toe in het westen één keer geweest maar dat ding gaf bij Noordwijk/Katwijk de file niet aan.
 
Garmin gebruikt een verkeersinfo-database die voornamelijk wordt gevoed met gegevens van vrachtwagens heb ik me laten vertellen. TomTom gebruikt data van al hun navigatie-devices (mits toegestaan door de gebruiker) en als ik me niet vergis ook van het mobiele netwerk van Vodafone. Daardoor wordt de 'dichtheid' van de informatie veel groter en de informatie betrouwbaarder.
 
Eigenlijk moet je magnetische audio-aansluitingen hebben, dan heb je geen gedoe meer met draadloze verbindingen die nog lang niet betrouwbaar zijn en altijd lijken uit te vallen wanneer je ze het het hardste nodig hebt |(

Audiokabels hebben ook een veel betere kwaliteit maarja je wilt niet vastzitten aan de kabel als je 'm vergeet met afstappen en je iets stuk trekt etc..
Hoe je kabeltje routen van je helm naar je mobiel ( in 3 delen of zo ) moet je nog even over nadenken...

 
Vandaag opnieuw een betrouwbare verbinding via WiFi, mits de app van TT staat ingeschakeld. En DHCP in de Rider instellingen op passief staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan