TomTom Rider 550

Ik had de smartphone berichten altijd uitstaan op de TT550. Echter vandaag had ik ze kennelijk weer aangezet... wellicht via het snel-instellingen venster aangeklikt of zo.

Toen ik naar huis reed kreeg ik een whatsap van het thuisfront welke best verstaanbaar werd voorgelezen en zag dat je een standaard bericht terug kon sturen... keuze van drie...

Iets van... kan niet reageren bel je terug... ok... en nog iets...

Zijn deze meldingen zelf in te stellen? Zal het niet veel gebruiken, maar leek me wel weer interessant dat je ze aan zou kunnen passen
 
Een vraag, als ik verbinding met TomTom maak via passief WiFi hotspot met mijn iPhone dan gaat dit perfect maar als TomTom uit slaap komt kan hij mij WiFi hotspot van iPhone niet weer vinden/actieveren ik moet eerst naar hotspot op mijn iPhone doe verder niets en hij maakt dan wel verbinding.
Hou kan ik de verbinding automatisch tot stand laten brengen?
 
Dat lukt dus niet. ik denk uit veiligheid, op het moment dat je vanuit stand-by verbinding wilt hebben, dan moet je weer even het tabblad hotspot openen. Dan komt de verbinding verder automatisch tot stand.
 
Heb net een leuke route geïmporteerd van iemand op de facebook groep (zuid-oost brabant route) Lijkt me een leuke route, echter hij start en eindigt in Oss. Maar halverwege komt deze langs Venray (is wat dichterbij voor mij). Is het op één of andere manier mogelijk om via MyDrive, of een andere programma, het start- en eindpunt van de route te wijzigen naar de locatie in Venray en dan gewoon de route te kunnen rijden?
 
Heb net een leuke route geïmporteerd van iemand op de facebook groep (zuid-oost brabant route) Lijkt me een leuke route, echter hij start en eindigt in Oss. Maar halverwege komt deze langs Venray (is wat dichterbij voor mij). Is het op één of andere manier mogelijk om via MyDrive, of een andere programma, het start- en eindpunt van de route te wijzigen naar de locatie in Venray en dan gewoon de route te kunnen rijden?
toch handig zo'n zoekfunctie O-) . Was hier namelijk al aan bod gekomen (rond pagina 48/49). Toch een gaan proberen met een route hier in de buurt
 
Sinds een jaartje ook een 550 en sinds een week een Sena S20S Evo (telefoon Huawie Mate 10 Pro) Maar heb er steeds ruzie mee. Dus moet ik maar eens door de fora heen. Op het moment is alles verbonden met de 550 maar zegt ie bij "Gegevens voor Traffic en andere Services" KAN GEEN VERBINDING MAKEN.
En zo is het ieder keer wat. Ik hoef niet te bellen op mijn motor maar het connecten van e.a.a is wel een constante bron van ergernis. Net dit gepost en nu stoppen ook de ander 2 functies er mee. Zie bijlages. Nou bijlages werkt dus ook niet ? Wilde filmpje erbij zetten hoe de tomtom 550 reagent .. Das dan weer jammer. Misschien dat een Link wel mag ?550 kan geen verbinding maken !
 

Bijlagen

  • VID_20200624_142621.zip
    8,2 MB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Voor de TomTom is het verwijderen van de verbinding met de telefoon en een Drum reset voldoende.

Op de telefoon de Rider verwijderen en deze rebooten.
Dan de telefoon opnieuw koppelen.

Indien dat niet helpt bovenstaande stappen herhalen en voor het opnieuw koppelen de hidden Cache van de telefoon verwijderen.
(google even hoe dat moet. Let op! is een beste lastige procedurem maar een Samsung en Huawei kwaaltje)
 
Heb net een leuke route geïmporteerd van iemand op de facebook groep (zuid-oost brabant route) Lijkt me een leuke route, echter hij start en eindigt in Oss. Maar halverwege komt deze langs Venray (is wat dichterbij voor mij). Is het op één of andere manier mogelijk om via MyDrive, of een andere programma, het start- en eindpunt van de route te wijzigen naar de locatie in Venray en dan gewoon de route te kunnen rijden?

Dat is precies waar ik en nog een forum lid tegen aan loop.
Ik heb dit elke keer met een route maar krijg het niet voor elkaar.
 
heb je USB tethering wel aanstaan op je telefoon? Er is namelijk een data / internetverbinding nodig. Als die uit staat, werkt bij traffic en sartphone berihten etc ook niet.

op m'n samsung zit het onder:
intstellingen -> Vervindingen -> Mobiele hotspot en tethering -> Bluetooth tethering
 
BT Tethering is voor de Rider 4x0 (Nav4).
Bij Nav5 (Rider 5x0) gebruik je de MyDrive App en BT Smart (BLE). BT Tethering is dan Alleen een alternatief voor als er b.v. geen App is voor je telefoon.
 
Als je een route op de rider zet en je gaat rijden weg is na 20 km afgesloten zoekt tomtom een andere route en pakt hij de ingeladen route weer in of herberekent hij de rest van de rit opnieuw.
Vraag dit omdat je bij Garmin herberekenen moet uitzetten.

Trouwens een actie van Tomtom rider 550 van 339 voor 279 duurt tot zondag 28 juni
 
Hij berekend bij het verlaten van je track telkens een korte route terug naar je track.
In het begin zal hij je dus meestal terug sturen naar de plek waar je de track verlaten bent.
Door b.v. De omleiding te volgen zal hij verderop de track weer hervatten.

Garmin beweerd dit met de Zumo XT dit nu ook te kunnen. Deze is echter veel trager met het beginnen met herberekenen. Hij stuurt je ook langer terug naar het punt waar je de track verlaten bent. Maar het meest vervelende is dat hij vaak weigert smalle wagen gebruiken voor dit herberekenen naar de track. Met als gevolg dat de route terug naar je track dan een lang stuk afsnijd via een N weg terwijl je track 600 meter verder gewoon te bereiken is via een mooi dijkje.
En dan heb je nog geluk want soms gaat deze route direct naar het eindpunt.

Dus TomTom helpt je veel beter met het efficiënt hervatten van je track maar je moet zeker het eerste stuk nog wel zelf nadenken.

De Zumo XT is wel geschikt voor Off-road en heeft een duidelijk beter scherm maar is daarin tergen omslachtig in de bediening en heeft duidelijk meer bugs maar de BT koppeling met telefoon en headset werkt wel weer beter dan de Rider 550.
 
toch handig zo'n zoekfunctie O-) . Was hier namelijk al aan bod gekomen (rond pagina 48/49). Toch een gaan proberen met een route hier in de buurt

Was toch gewoon zoiets als op de route drukken waar je m bereikt/tegenkomt, dan verschijnt pop-up menu met "dit punt als beginpunt maken" of zoiets b:)
 
USB tethering? Je gaat 'm toch niet met een draadje aansluiten op je telefoon?
? Wat heeft dat net een draadje te maken ?

BT Tethering is voor de Rider 4x0 (Nav4).
Bij Nav5 (Rider 5x0) gebruik je de MyDrive App en BT Smart (BLE). BT Tethering is dan Alleen een alternatief voor als er b.v. geen App is voor je telefoon.
Zou wel zo moeten zijn, maar puur de mydrive app heeft bij mij niet altijd het gewenste resultaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan