TomTom Rider 550

Soms helpt het om het niet gebruikte BT protocol in de Rider uit te zetten.
Kijk even in de handleiding van de headset en zet dan alleen HSP of A2DP aan.

Bij mij is de verbinding gewoon stabiel al zet ik miep ook vaak uit zeker als ik even een eigen alternatief aan de route toevoeg.
 
Soms helpt het om het niet gebruikte BT protocol in de Rider uit te zetten.
Kijk even in de handleiding van de headset en zet dan alleen HSP of A2DP aan.

Bij mij is de verbinding gewoon stabiel al zet ik miep ook vaak uit zeker als ik even een eigen alternatief aan de route toevoeg.
Ik had dus alleen HSP aan staan. Maar toen dacht ik: “laat ik A2DP” eens aanzetten. Wat een verschil qua geluidskwaliteit. Maar evengoed binnen na 10 km ineens geluid weg. Even de TomTom in stand-by en weer aan zetten zorgt er voor dat ik weer geluid heb, maar dat is natuurlijk geen oplossing
 
Heb je de Freecom 2+ op het tweede kanaal gekoppeld met de Rider?
Staat de laatste Cardo Firmware op de headset?
Eventueel opnieuw pairen naar een factory reset van de Cardo (en het verwijderen van de Cardo in de Rider + Drum reset)
Anders even bij Cardo support navragen wat er fout kan zijn.

PAIRING YOUR UNIT TO BLUETOOTH DEVICES
Your FREECOM 1+/2+ has two Bluetooth channels for connection to Bluetooth devices such as mobile phones, GPS devices, and Bluetooth music players with A2DP. To connect your unit to a Bluetooth device, you must first pair them. Once paired, they automatically recognize each other whenever they are within range. If you are pairing more than one device, Cardo recommends that you pair the mobile phone to channel 1, and the additional device (such as GPS, music player or additional mobile phone) to channel 2.

To pair Bluetooth channel 2 to another Bluetooth device: 1. Enable Bluetooth on the device (for example, your mobile phone, GPS device, or music player). 2. On the unit in standby mode, press for 5 seconds. The LED flashes red and blue. 3. Tap twice. The LED flashes red and green. 6 4. If you are pairing a GPS device, press . The LED flashes slower. 5. On the device you are pairing, search for Bluetooth devices. 6. When your FREECOM 1+/2+ appears in the list of available devices, select it. If prompted for a PIN or Passkey, enter 0000 (four zeros). The device confirms that pairing has succeeded and the LED flashes purple for 2 seconds.
 
Yep, Freecom is gepaird op het tweede kanaal. Ik zal alles eens resetten en kijken wat er dan gebeurd
 
De laatste tijd kuren met het updaten van de rider550. Krijg constant de melding dat het downloaden is mislukt. Gebeurt bij wisselende percentages tijdens het downloaden, maar ook wanneer ik vanuit het menu instellingen wil downloaden (download begint dan helemaal niet). Zowel bij kaartupdates als flitsers updates.

WiFi verbinding is prima.

Iemand een oplossing hiervoor?

Kun je ook zonder wifi downloaden? Als ik de Rider aansluit op de pc dan krijg ik in het programma dat start alleen te zien dat je kunt updaten via wifi, that's it.
 
@SX-Superfly
De Rider 5X0 is gevoeliger voor de WiFi verbinding dan veel andere apparaten.
Ook zijn de kaarten een zeer grote download.
Zelf heb ik hier geen last van kaart update doet er bij mij tussen een half uur en een uur over.

Als hij er meer dan twee uur overdoet is het beter om de Rider via USB op de PC aan te sluiten. Dan MyDrive Connect starten op de PC en hierna de Update op de Rider.

(Ook is de kans groot dat bij een Upgrade van je WiFi Accesspoint al die andere apparaten het ook ineens veel beter gaan doen.)
 
Flits update (en die van de afgelopen) gisterenavond ging nog prima....kaart update doe ik via de connect want die WiFi is uiterst onbetrouwbaar hier. Dus je bent niet de enige.

Gisterenavond wou de BT niet meer werken met de iPhone....dus hoppa weer opnieuw aanmelden en het werkte...|(

Voor de rest een prima apparaat.... :]
 
Ik zag dat de Rider 50 slechts 3 maanden flitser meldingen heeft, dus niet lifetime. Weet iemand of dit alleen geldt voor live controles of zijn ook echt flitspalen niet meer zichtbaar na de 3 maanden?
 
Ik zag dat de Rider 50 slechts 3 maanden flitser meldingen heeft, dus niet lifetime. Weet iemand of dit alleen geldt voor live controles of zijn ook echt flitspalen niet meer zichtbaar na de 3 maanden?

Flitspalen zijn nog wel zichtbaar na 3 maanden. Ik zat laatst niet goed op te letten en *flits* terwijl ik vlak daarvoor nog dacht komt zo een flitspaal aan.Heb zelf ook een 50.
 
Flitspalen zijn nog wel zichtbaar na 3 maanden. Ik zat laatst niet goed op te letten en *flits* terwijl ik vlak daarvoor nog dacht komt zo een flitspaal aan.Heb zelf ook een 50.
Oh dan gaat het dus alleen om de live flitslocaties als je hem hebt verbonden met de telefoon. Heb jij de versie van Louis? Ik zag dat die de kaarten heeft voor centraal Europa (19 landen) i.p.v. de versie in Nederland die kaarten voor west Europa (23 landen) heeft.

Hoe bevalt de navigatie verder? :P Ik overweeg om er zelf een aan te schaffen.
 
Oh dan gaat het dus alleen om de live flitslocaties als je hem hebt verbonden met de telefoon. Heb jij de versie van Louis? Ik zag dat die de kaarten heeft voor centraal Europa (19 landen) i.p.v. de versie in Nederland die kaarten voor west Europa (23 landen) heeft.

Hoe bevalt de navigatie verder? :P Ik overweeg om er zelf een aan te schaffen.

Ik de navigatie inderdaad van Louis. Persoonlijk mis die paar landen niet, omdat ik daar toch niet kom. Verder bevalt mij de navigatie uitstekend. Was gewend aan een Garmin Zumo 550 maar de Rider 50 was ik ook zo aan gewend.
Maak regelmatig gebruik van de kronkelroute functie om een rondje 's avonds te rijden. Pak ik 2 of 3 plaatsen zodat ik een rondje maak zonder dat ik zelf een route hoef te maken. Daardoor al veel mooie wegen in mijn eigen achtertuin ontdekt.

Voor dat geld is er geen betere dedicated motor navigatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Ik de navigatie inderdaad van Louis. Persoonlijk mis die paar landen niet, omdat ik daar toch niet kom. Verder bevalt mij de navigatie uitstekend. Was gewend aan een Garmin Zumo 550 maar de Rider 50 was ik ook zo aan gewend.
Maak regelmatig gebruik van de kronkelroute functie om een rondje 's avonds te rijden. Pak ik 2 of 3 plaatsen zodat ik een rondje maak zonder dat ik zelf een route hoef te maken. Daardoor al veel mooie wegen in mijn eigen achtertuin ontdekt.

Voor dat geld is er geen betere dedicated motor navigatie.
Ik ook niet zo snel denk ik. Ik zag dat je landen zo kan bijbestellen mocht ik er wel naar toe willen :P Ik heb hem besteld. Ik ben ook best wel benieuwd naar de kronkelroute functie :)
 
Kronkel wegen kan hij goed misschien een beetje te goed. Zit nu in Cochem en heb hem 2x gebruikt in de auto. Vanmorgen eerst langs de Mosel richting Trier op de terugreis met de TomTom navigeren. Heb hem na een uurtje uit gezet teveel bochten voor de motor oke maar met de auto vermoeiend.
 
Kronkel wegen kan hij goed misschien een beetje te goed. Zit nu in Cochem en heb hem 2x gebruikt in de auto. Vanmorgen eerst langs de Mosel richting Trier op de terugreis met de TomTom navigeren. Heb hem na een uurtje uit gezet teveel bochten voor de motor oke maar met de auto vermoeiend.
Ik heb daar ook gezeten. Op de weg van Nederland naar Cochem en ook vanuit Cochem naar Lutserat etc etc vond ik de routes via ‘vermijd snelwegen’ beter dan de ‘kronkelroute’.
Nu, thuis, maar eens verder experimenteren op de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan