TomTom Rider 550

@ Roadrider. Thx, Wederom dikke pluim voor jou. Ik dacht dat ik al een bèta gebruiker was, maar dat was voor de app niet het geval. Voor de webversie heb ik wel een bèta icoontje. Via Google play heb ik mij aangemeld als bèta user voor de app. Bedankt voor de tip. Ach, we zien wel.

De app is vooral handig als hub om andere apps op je telefoon te combineren met de TomTom navi. Denk bijvoorbeeld aan Flitsmeister als toevoeging van de aangeboden flitsers van TomTom.

De webversie op de telefoon werkt fijn om gpx routes te importeren en daarna op je TomTom navi te krijgen.

De webversie op de laptop werkt weer aardig om routes te maken of te importeren.

Het is wel een kwestie van verkennen, proberen en de tijd nemen. Het werkt voor mij prima, maar ik zie ook nog wel ruimte voor verbetering.

Dit forum is natuurlijk de kers op de taart om elkaar verder te helpen met alle vragen die terloops ontstaan. Geniaal dus en complimenten aan iedereen die vragen stelt en vragen beantwoordt of gewoon meeleest en op die manier handiger wordt.
 
Hallo Forummers,

Ik kan opeens geen gebruik meer maken van de MyDrive app. Ik kom er niet in. Normaal gesproken tik ik op de app en heb ik direct toegang. Het is dan niet nodig om mijn gebruikersnaam en ww op te geven.

Maar nu start ik de app en dan krijg ik een wit veld met de vraag mij aan te melden met een gebruikersnaam en ww. Als ik mijn gegevens invoer, word ik niet herkend. Geen toegang.

Ik kan nog wel via de webversie toegang krijgen tot MyDrive. Gek genoeg hoef ik daar opeens geen gebruikersnaam en ww op te geven. Ik kan direct aan de slag.

Morgen heb ik een rit en wil daarom graag de app aanzetten zodat ik Flitsmeister kan gebruiken.

Anderen ook dit probleem en een oplossing?

Thx alvast
 
Thx voor het zo snel bekijken van mijn probleem. Is opgelost. Ik was bèta user geworden bij het gebruik van de app. Teruggezet naar "normaal". Daarna is het nog noodzakelijk om de app te de-installeren en opnieuw te installeren. Op die manier ben ik weer een normale gebruiker en word ik weer herkend. Morgen nog even de koppeling maken met de TomTom navi. Ben weer helemaal blij.

Nogmaals bedankt !
 
Aangezien dit topic inmiddels op pagina 65 is aanbeland kies ik ervoor om de vraag maar gewoon te stellen. Ik rij nu nog met de TomTom 400. In principe ben ik zeer tevreden over het apparaat, maar er is een ding wat me tegenstaat. Ik werk graag met routepunten en na een gemist punt blijft de TomTom je terugsturen. Ik vroeg me af of ze hier wat aan gedaan hebben. Het zou mooi zijn als je na een paar kilometer, automatisch, door kan rijden naar het volgende routepunt.

Vraag nummer twee heeft te maken met de MyRoute-app. Is er een versie waarbij je harde en zachte routepunten kunt maken?
 
Nee en nee.
TomTom heeft twee systemen, de ene is de .itn met routes waar alle punten aangedaan moeten worden maar waar de route tussen de punten niet echt vastligt (dat mag het toestel zelf bepalen). De andere is de .gpx met tracks waarbij de route wel (zo goed mogelijk) vastligt, maar waar er geen routepunten zijn.
Harde en zachte routepunten is typisch een Garmin-uitvinding, daar doet TomTom niet aan. Een echte route maken zoals Garmin dat doet voor hun toestellen kan alleen met de software van Garmin zelf. Met MyRouteapp kun je prima tracks maken voor TomToms en Garmins, maar de routes kun je beter achterwege laten (helaas stoppen ze die er wel telkens bij).
 
Even ter aanvulling.
De Rider 400 t/m 550 ondersteunen inderdaad geen zachte via punten maar alleen harde "Stops". Een stop overslaan bij het rijden van een ITN Route kan via de "Huidige Route" opties in het menu.

TomTom ondersteund in MyDrive wel zachte via punten. Dit zijn de witte bolletjes als je een route sleept naar een andere weg.
Wellicht gaan toekomstige modellen van TomTom ook wel zachte via punten ondersteunen.

Voorbeeld hoe dat er uit ziet in een GPX bestand; <type>TT_SOFT</type>
Code:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<gpx xmlns="http://www.topografix.com/GPX/1/1" xmlns:tt="TT" version="1.1" creator="TomTom MyDrive">
    <rte>
        <name>De Ronde Venen naar Ouder-Amstel</name>
        <rtept lat="52.25762" lon="4.98983">
            <type>TT_HARD</type>
        </rtept>
        <rtept lat="52.27601" lon="4.96567">
            <type>TT_SOFT</type>
            <extensions>
                <tt:tomTomWaypointInfo tt:radius="127"/>
            </extensions>
        </rtept>
        <rtept lat="52.25886" lon="4.91824">
            <type>TT_HARD</type>
        </rtept>
    </rte>
    ..
 
Is dit een mooie Black Friday aanbieding of onzin?

€19 duurder maar dan heb je wel een draagtas.
Wat nu eigenlijk het verschil is tussen de Rider 500 en 550 weet ik zo gauw niet. Maar je zou denken dat er extra's zijn bij de 550 tegenover de 500.

TomTom Rider 550 — MrGPS
 
€19 duurder maar dan heb je wel een draagtas.
Wat nu eigenlijk het verschil is tussen de Rider 500 en 550 weet ik zo gauw niet. Maar je zou denken dat er extra's zijn bij de 550 tegenover de 500.

TomTom Rider 550 — MrGPS
Ah Sorry :z, ik bedoelde deze:
KAARTUPDATESERVICE
Toegang tot alle TomTom-kaarten 70% korting
€149.95 Nu voor €44.99 per jaar en de korting is permanent. Lijkt me niet slecht.

Ik heb de 550 dus werelddekking ( lees ik net ) maar ms een leuke deal voor als je het nog niet hebt?
 
Laatst bewerkt:
Ah Sorry :z, ik bedoelde deze:
KAARTUPDATESERVICE
Toegang tot alle TomTom-kaarten 70% korting
€149.95 Nu voor €44.99 per jaar en de korting is permanent. Lijkt me niet slecht.

Ik heb de 550 dus werelddekking ( lees ik net ) maar ms een leuke deal voor als je het nog niet hebt?
Ik denk dat het nog mooier is. Zo te lezen kun je dan ook de kaart laden speciaal voor campers en vrachtwagens.

Op zich niet verkeerd als je zelfstandig vrachtwagenchauffeur bent, en een camper hebt.
(Maarja, dan kun je het weer aftrekken bij de belastingdienst, en dan heeft korting geen zin).
 
Ik denk dat het nog mooier is. Zo te lezen kun je dan ook de kaart laden speciaal voor campers en vrachtwagens.
Lijkt me sterk, want dat zou betekenen dat de speciale camper- en vrachtwagentoestellen overbodig zouden zijn. Kan me niet voorstellen dat ze dat zelf een goede insteek vinden...
Waar heb je dat gelezen?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me sterk, want dat zou betekenen dat de speciale camper- en vrachtwagentoestellen overbodig zouden zijn. Kan me niet voorstellen dat ze dat zelf een goed insteek vinden...
Waar heb je dat gelezen?
Black Friday | TomTom


Screenshot_20201127-232914_Samsung Internet.jpg


Voor de rest kun je niet verder bladeren, dus het is een beetje een aanname.
 
Lijkt me sterk, want dat zou betekenen dat de speciale camper- en vrachtwagentoestellen overbodig zouden zijn. Kan me niet voorstellen dat ze dat zelf een goed insteek vinden...
Waar heb je dat gelezen?
Maar ik zie nu dat je gelijk hebt.

TomTom bedoeld met alle kaarten gewoon de wereldkaart |(
 
Lijkt me sterk, want dat zou betekenen dat de speciale camper- en vrachtwagentoestellen overbodig zouden zijn. Kan me niet voorstellen dat ze dat zelf een goed insteek vinden...
Waar heb je dat gelezen?
Er staat wel: toegang tot alle TomTom kaarten maar waarschijnlijk heb je gelijk. Lijkt te mooi dus..
 
Gisteren zette ik mijn TT550 aan. Er stonden toen 2 updates klaar: 1x 7 Gb en 1x de (dagelijkse) flitser-update. 20 uur. Ja, 20 uur download en update via WiFi. En toch ben ik er erg blij mee. Voelt ergens toch een beetje als een cadeautje.

Hou er daarom rekening mee of je gaat updaten (of niet) wanneer je die dag ook met de TT wilt rijden.
 
Gisteren zette ik mijn TT550 aan. Er stonden toen 2 updates klaar: 1x 7 Gb en 1x de (dagelijkse) flitser-update. 20 uur. Ja, 20 uur download en update via WiFi. En toch ben ik er erg blij mee. Voelt ergens toch een beetje als een cadeautje.

Hou er daarom rekening mee of je gaat updaten (of niet) wanneer je die dag ook met de TT wilt rijden.
Toch blijf ik het vreemd vinden, als ik die klachten lees over langdurige updates.
We hebben ook een recente autonavigatie en die is altijd zo klaar.
En het is allemaal hetzelfde spul...
 
Ik klaag niet 8-). Misschien dat de processor en andere hardware deze hoeveelheid data (7 a 8 Gb) niet snel kunnen verwerken als download en daarna kunnen omzetten als data. Oude data moet ook overschreven worden.

Ik kan me voorstellen dat de hardware meer geschikt is om data te verwerken om routes ed te maken. Dat gaat goed en snel. De meeste routes die (her) berekend moeten worden zijn zelden groter dan een paar honderd kb. Tja als er dan opeens 7 a 8 Gb verwerkt moet worden is dat andere koek.

Andere navigatie software (in auto's of op mobiele devices) ziet er misschien gelijkwaardig uit, maar werken op technisch vlak misschien compleet anders.

De kaarten bijvoorbeeld op de TT, staan fysiek op de TT (500 en 550 enz). Bij Google staan de kaarten normaliter op de servers van Google.
 
7 GB in 20 uur is wel heel erg langzaam, dat ligt echt niet aan de processor van dat ding...
De kaarten van Google staan inderdaad op hun servers, maar als je bijvoorbeeld de TomTom app voor je smartphone neemt, die zet de kaarten ook lokaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan