TomTom Rider 550

Bij een update van 20 uur is er inderdaad iets aan de hand. Bij mij lukt een kaartupdate van de Europa kaart op de Rider 550 normaal binnen een half uur soms een uitschieter van bijna een uur.
Deze week duurde het ongeveer 15 minuten.

De Rider 550 gebruikt 2.4Ghz Wifi controleer eens of het gebruikte kanaal wel vrij is.
 
Dank allemaal. Ook voor de aanbevelingen om mijn Wi-Fi netwerk te testen. Dat doe ik regelmatig. Router reset. Kanalen kiezen. Speed test. Ik haal de snelheden van de provider. Bedraad en draadloze verbinding bijna gelijk. De TT is redelijk nieuw want ik heb een paar maanden geleden een nieuwe gekregen.

De mogelijkheid bestaat natuurlijk dat er s nachts iets gebeurd is wat in de ochtend verholpen is. Dat zie ik niet. Maar toch wel vreemd ja. Starten met update om 15.00 uur (gecheckt) en gereed om 11.00 uur de volgende dag (gecheckt).

Morgen een rit, dus kan ik kijken hoe de TT nu bevalt. Thx :t
 
Maar dat zie je toch gelijk?

Als ik op mijn telefoon kijk weet ik al of het snel zal gaan, of langzaam.
Wat bekijk jij op je telefoon... ? Je kunt een speedtest doen, maar of dat wat zegt over de snelheid van het updaten van je TomTom is maar de vraag. Vaak zit je met je telefoon op 5G en je TomTom zit op de 2.4. De data servers van TomTom kunnen ook verschillend presteren natuurlijk afhankelijk van de drukte etc. Dat laatste heeft dan niets met je signaal te maken natuurlijk.

Een brak signaal kan ook een gestoord signaal zijn. Bijna volle bak ontvangst sterkte maar door storingen van andere netwerken op de kanalen die jij ook gebruikt of electronische apparaten traag.
 
Wat bekijk jij op je telefoon... ? Je kunt een speedtest doen, maar of dat wat zegt over de snelheid van het updaten van je TomTom is maar de vraag. Vaak zit je met je telefoon op 5G en je TomTom zit op de 2.4. De data servers van TomTom kunnen ook verschillend presteren natuurlijk afhankelijk van de drukte etc. Dat laatste heeft dan niets met je signaal te maken natuurlijk.

Een brak signaal kan ook een gestoord signaal zijn. Bijna volle bak ontvangst sterkte maar door storingen van andere netwerken op de kanalen die jij ook gebruikt of electronische apparaten traag.
Ik bedoel eigenlijk alleen dat ik het aantal streepjes in beeld zie op de telefoon. 4 is volle bak.
Het zou mij gelijk opvallen als ik maar 2 streepjes had ofzo.

Je hebt wel gelijk dat de snelheid afhankelijk is van veel factoren. Maar toch wel vaag dat het 20 uur moet duren. Als een herinstallatie van Windows op mijn laptop zo lang duurt, dan weet ik al zeker dat ie er niet meer doorkomt.

Het is trouwens geen kritiek naar jou toe, alleen dat het raar is dat een update bij sommigen ellenlang duurt.
 
Ik bedoel eigenlijk alleen dat ik het aantal streepjes in beeld zie op de telefoon. 4 is volle bak.
Het zou mij gelijk opvallen als ik maar 2 streepjes had ofzo.

Je hebt wel gelijk dat de snelheid afhankelijk is van veel factoren. Maar toch wel vaag dat het 20 uur moet duren. Als een herinstallatie van Windows op mijn laptop zo lang duurt, dan weet ik al zeker dat ie er niet meer doorkomt.

Het is trouwens geen kritiek naar jou toe, alleen dat het raar is dat een update bij sommigen ellenlang duurt.
Zie het ook niet als kritiek;)

De TomTom geeft het ook aan met streepjes dacht ik ... kijk ik nooit naar, een van m'n acces point staat in de woonkamer, dus ga er vanuit dat de TT volle bak heeft.

Maar inderdaad een update hoeft niet gigantisch lang te duren... er werd eerder gezegd, kan wellicht aan de hardware van de TT liggen, maar denk zelf eerder dat het bij de meesten in de netwerksferen thuis te zoeken is.
Heb zelf met de TT550, nog nooit geen ellenlange updates gehad in iets meer dan een jaar daar ik hem heb.
 
Bij mij brak ie continu de upload af. Vreselijk irritant. Heb hem aan de computer (laptop) geplugd en zelfs toen ging het mis. Wat blijkt, slechte wifi. Uiteidelijk wel gelukt.
 
Bij mij brak ie continu de upload af. Vreselijk irritant. Heb hem aan de computer (laptop) geplugd en zelfs toen ging het mis. Wat blijkt, slechte wifi. Uiteidelijk wel gelukt.
Ik hang 'm ook altijd aan de computer anders gaat het helemaal mis.
Ga niet meer zeggen dat de WIFI vd 550 ongelofelijk slecht is
200.gif
 
Hier echt geen problemen mee de Wifi van de Rider 550.
Zelfs buiten in de tuin haalt hij op de motor netjes via WiFi de laatste routes op die zijn klaargezet in MyDrive.

Wel heb ik een redelijk goed access point en gebruik ik een andere frequentie als de directe buren.
 
Het staat en valt inderdaad met de stabiliteit van je WiFi netwerk. De buren kunnen storen... electronische apparaten kunnen storen etc.
Op zich ging het bij mij in de woonkamer altijd goed omdat ik ooit een Access point bij de TV had geplaatst ivm veel bufferen op de Google Chromecast.

Inmiddels met het vele thuiswerken het WiFi netwerk en up date gegeven omdat ik veel webinars moest draaien vanuit thuis. Heb nu een mesh netwerk, WiFi punten die elkaars data doorsturen. Ideaal... geen dode hoeken meer in huis. Haal op de 5gfrequentie grotendeels m'n max snelheid op WiFi.
2.4G is overal in en rondom huis rete stabiel.
 
Ik heb nu problemen met mijn telefoon sinds de vrouw naar de KPN gebeld heeft met connectieproblemen met de telefoon. En ze zit bijna bovenop de modem :?

Nu heb ik dus dat connectieprobleem overgenomen van haar, omdat dat vrouwtje bij de KPN de kanalen aangepast heeft.

Een raar ding is dat, dat Wi-Fi.
We hebben ook aan beide kanten buren die ons signaal wegdrukken.
 
Ik heb nu problemen met mijn telefoon sinds de vrouw naar de KPN gebeld heeft met connectieproblemen met de telefoon. En ze zit bijna bovenop de modem :?

Nu heb ik dus dat connectieprobleem overgenomen van haar, omdat dat vrouwtje bij de KPN de kanalen aangepast heeft.

Een raar ding is dat, dat Wi-Fi.
We hebben ook aan beide kanten buren die ons signaal wegdrukken.
Er zijn wel WiFi analyser apps. Daarmee kun je zien hoe sterk je signaal is op je telefoon, maar vaak ook welke kanalen druk bezet zijn.
Daarnaast zou het ook zo kunnen zijn dat op 5g een te hoog kanaal is geselecteerd... ons modem kan ook veel te hoge kanalen kiezen welke telefoons niet gebruiken maar andere soorten apparatuur. Die zijn bij ons gelukkig wel uit te schakelen.
 
Er zijn wel WiFi analyser apps. Daarmee kun je zien hoe sterk je signaal is op je telefoon, maar vaak ook welke kanalen druk bezet zijn.
Daarnaast zou het ook zo kunnen zijn dat op 5g een te hoog kanaal is geselecteerd... ons modem kan ook veel te hoge kanalen kiezen welke telefoons niet gebruiken maar andere soorten apparatuur. Die zijn bij ons gelukkig wel uit te schakelen.
Oké, dat is hem :t

De vrouw heeft Samsung4G, en mijn bouwtelefoon Samsung3G.

Ik vraag me trouwens wel af wat de G te maken heeft met Wi-Fi want ik dacht altijd dat dat alleen voor het telefoneren was?
 
Ik vraag me trouwens wel af wat de G te maken heeft met Wi-Fi want ik dacht altijd dat dat alleen voor het telefoneren was?
Helemaal niets... 2G, 3G, 4G en 5G geven de generatie aan van het mobiele netwerk dat je smartphone gebruikt.
Dit staat geheel los van Wi-Fi dat werkt op de 2,4 en 5 GHz banden (die laatste van de twee zorgt hier blijkbaar voor de verwarring)
Het is overigens wel zo dat bij de 2,4 GHz banden het aantal kanalen zeer beperkt is waardoor je al heel snel last hebt van verstoring door de buren. Bij de 5 GHz heb je veel meer kanalen waardoor je minder gauw problemen hebt met verstoring; gebruik als het even kan 5 GHz.
 
Nee gaat niet om de gsm G band... G als in frequentie ofwel Gigahertz...

Edit... @JaVaWa had het antwoord al gegeven
Ja klopt, het staat me weer helder voor de geest.
5 jaar geleden heb ik al gegoogeld met zo'n appje.
Ik had de kanalen zo ingesteld dat ik overal redelijk bereik had, ipv daar volle bak, en ergens anders bijna niets. En ik had op mijn bank met de laptop ook last van de buren. Ik had zelfs de inlogcode van hun modem.
Maar ze zijn verhuist. Mijn vrouw heeft volgens mij ook een toptelefoon, de mijne loopt altijd wat achter omdat ik altijd een bouwtelefoon heb (nu trouwens al weer 2 barsten in het scherm).
Dus vandaar denk ik dat ze opeens problemen had met deze laatste telefoon. Maar nu heb ik het.
 
|(
Net een paar Gb aan updates binnen getankt...
Nog maar eens geprobeerd of de bluetooth met m’n iPhone 7 wil lukken...
Nope!
Synchroniseren van de routes lukt dus ook nog steeds niet.
En de contact functie in de app is óók kapot.
26A19F3A-6959-4013-947B-374201054809.png
 
Via Bluetooth hotspot koppelen werkt het beste met een iPhone. Zeker als je ook nog WiFi uitzet (door de WiFi configuratie te verwijderen.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan