TomTom Rider 550

Dus ook nu weer problemen met Bluetooth en data. Volgens de kenners moest dit nu verleden tijd zijn. Maar helaas.........
 
iphone kan je een soft reset geven, kijk ff in het tt 400 etc topic. Schijnt te helpen.

bt problemen hoeven lang niet altijd aan de tt te liggen het hele bt protocol is een beetje buggy
 
Voor wat het waard is, ik heb deze problemen (wegvallen verkeersinformatie) nog niet meegemaakt.
Daarnaast vind ik dat het inderdaad een aardig hulpmidddel is. Zeker op motorvakantie goed om te weten welke wegen afgesloten zijn. Scheelt misschien een stukje onverhard. Dat maakte het ook altijd wel even spannend. Maar toch. Ook de berichten die binnen komen op TT kan handig zijn, als je iemand onderweg bent kwijt geraakt bijvoorbeeld. Het is mij nog niet gelukt deze tijdens het rijden af te lezen. Dus dat moet ik nog even onderzoeken.

Open deur: Kan er een relatie zijn tussen iPhone en TT? Ik gebruik namelijk een Samsung telefoon (Android). Of zijn er ook Androidgebruikers die dit ervaren?

grt. Wouter :)
 
Laatst bewerkt:
De 550 is ook nog erg nieuw. Als de ervaringen met de Rider 400-serie een opmaat mogen zijn voor de Rider 550.
Zit er eigenlijk geen verschil tussen de IOS of Android. Bij beide komt het probleem voor en bij alle uitvoeringen.
Maar niet bij iedereen
 
De 550 is ook nog erg nieuw. Als de ervaringen met de Rider 400-serie een opmaat mogen zijn voor de Rider 550.
Zit er eigenlijk geen verschil tussen de IOS of Android. Bij beide komt het probleem voor en bij alle uitvoeringen.
Maar niet bij iedereen

Ah ok, het viel me (hier) op dat het voornamelijk IPhone gebruikers zijn die dit bevestigen. Hoop dat het snel opgelost wordt.
 
Ik hoop het ook maar ervaringen uit het verleden zijn geen garanties voor de toekomst maar bieden wel goede indicaties
 
Het is een Cardo en geen Sena. Dat is het grootste verschil.
Op de site van de fabrikanten kan de handleiding downloaden. Hier staat heel goed in beschreven hoe de verschillende apparaten moet koppelen.

Kort gezegd:
Bij beide merken gaan ze ervan uit dat je 2 mobiele telefoons wilt koppelen. Maar dat je met het gekozen profiel (A2DP, HFP, etc) eigenlijk bepaalt voor type apparaat je koppelt. Hoe je die keuze in de profielen maakt, gaat per merk anders en dat zijn de details

De Freecom 4 is een moderne headset die geen problemen zou moeten hebben met koppelen van de Rider, je smartphone en de intercom functie

Belangrijkste eis voor een moderne headset om niet tegen beperkingen aan te lopen in de komende tijd, is dat de headset 2 A2DP verbindingen aan moeten kunnen. De oudere headsets (Cardo G4 en ouder en o.a. Sena SMH5 en oudere series) kunnen maar 1 A2DP verbinding aan.
Met 1 A2DP verbdinding gaat het wel goed als je de smartphone alleen maar voor de data naar de Rider gebruikt. Wil je ook muziek gaan luisteren of andere dingen met de smartphone, dan gaat het gebrek aan een extra A2DP verbinding sowieso problemen geven met de intercom functie. Andere mogelijke problemen ben ik niet van op de hoogte.
 
Uiteraard. Je gaat dan helemaal terug naar de basisinstellingen en is alles verdwenen van je toestel.
 
In motoplus stond een test tussen de nieuwe rider 550 en de tomtom go app.
Maakt elkaar niet veel meer in gemak, het enige was dat de rider 550 beter te bedienen was met handschoenen.
Heb pas de app gekocht werkt goed op mn s8, myroutes op pc maken synct ook gewoon goed.
Was voor mij even wennen dat kruisingen op de tel verder weg lijken dan in het echt, dus reed paar keer bijna de afslag voorbij.
Kronkelroutes en rondritten is erg leuk gedaan, daar heb ik de app ook voor gekocht :)
 
Was gewoon standaard heb er niets aan veranderd, is gewoon even wennen rij nooit met navigatie.
Had bij ali een usb lader gekocht voor op de motor, houd de telefoon mooi vol bij het navigeren.
Voor de 5 euro dat die koste laad ie behoorlijk rap. :P
Bevestiging voor de telefoon heb ik van rammounts die zit in elk geval muurvast.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij de is de standaardinstelling "Volgende afslag"
Dit betekent dat de App er altijd voor zorgt dat je de volgende afslag in beeld hebt. En dat naarmate je dichter bij de afslag er ook steeds meer ingezoomd wordt.

Mijn voorkeur gaat de optie "Wegtype". Hierbij past het zoomniveau zich aan de snelheid (wegtype) aan.
 
Het is een Cardo en geen Sena. Dat is het grootste verschil.
Op de site van de fabrikanten kan de handleiding downloaden. Hier staat heel goed in beschreven hoe de verschillende apparaten moet koppelen.

Kort gezegd:
Bij beide merken gaan ze ervan uit dat je 2 mobiele telefoons wilt koppelen. Maar dat je met het gekozen profiel (A2DP, HFP, etc) eigenlijk bepaalt voor type apparaat je koppelt. Hoe je die keuze in de profielen maakt, gaat per merk anders en dat zijn de details

De Freecom 4 is een moderne headset die geen problemen zou moeten hebben met koppelen van de Rider, je smartphone en de intercom functie

Belangrijkste eis voor een moderne headset om niet tegen beperkingen aan te lopen in de komende tijd, is dat de headset 2 A2DP verbindingen aan moeten kunnen. De oudere headsets (Cardo G4 en ouder en o.a. Sena SMH5 en oudere series) kunnen maar 1 A2DP verbinding aan.
Met 1 A2DP verbdinding gaat het wel goed als je de smartphone alleen maar voor de data naar de Rider gebruikt. Wil je ook muziek gaan luisteren of andere dingen met de smartphone, dan gaat het gebrek aan een extra A2DP verbinding sowieso problemen geven met de intercom functie. Andere mogelijke problemen ben ik niet van op de hoogte.


Bedankt!
 
Er zijn ook reacties ivm de sena 10S icm TT550
Verbinding van de Sena 10s met de TT550 EN de Sena 10S met mobieltje gaat perfect.

MAAR ook hier reeds van begin (17/04/18) problemen met verbinden TT550 - Nokia 8 (android 8.1.0)
De cloud (wolkje) en MyDrive (de 2 autootjes) worden REGELMATIG niet actief bij verbinding met mobieltje


Mijn bevindingen:
Via wifi werkt alles perfect, altijd verbinding met cloud (wolkje) en MyDrive (de 2 autootjes).
Bluetooth verbind zonder probleem met de TT550 (telefoon in navigatiescherm).
Bij verbinding met mobieltje worden regelmatig de cloud (wolkje) en MyDrive (de 2 autootjes) niet actief.

TomTom ook reeds gecontacteerd.
  • TT550 moet gereset worden (via menu en daarna power knop inhouden).
Helaas hielp dit niet.
Ook hielp het niet om mijn mobieltje te resetten en maar 1 bluetooth verbinding te activeren nl. deze met de TT550.

Als erbij de TT550 de verbinding gebeurt via mobieltje en de cloud (wolkje) en MyDrive (de 2 autootjes) zijn niet actief dan zie ik volgende bij mijn instellingen;
  • instellingen/bluetooth/nokia8 (mijn mobile phone) "gegevens over trafic en andere service - VERBONDEN"
  • instellingen/ MyDrive "Er zijn problemen met de toegang tot TomTom service.Probeer het later opnieuw"

MIJN OPLOSSING :) ;
  1. Ga op de TT550 bij instellingen/bluetooth/nokia8 (mijn mobile phone) "gegevens over trafic en andere service"
  2. Zet deze instelling uit en ga terug.
  3. Wacht +/-één minuut en ga terug naar instellingen/bluetooth/nokia8 (mijn mobile phone) "gegevens over trafic en andere service"
  4. Zet deze NU terug aan en klik op gereed.
  5. NU zie je op de TT550 de cloud actief worden (wolkje) en wat later MyDrive (de 2 autootjes)
NB :helaas moet je dit na ieder uitschakeling doen. ;(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal,

Ik heb zelf de TT550 een paar weken in gebruik. Navigatie gaat snel en tot op heden foutloos. Problemen met kantelen en zwart scherm heb ik nooit gezien.
Hij wordt gebruikt icm een Samsung S7 en een Uclear HBC200HD.

Wat ik wel merk is dat in de zon het scherm niet echt goed af te lezen is.
2e punt is het volume van de Rider 550. Op speaker volume genoeg maar bij de headset is dat veel te laag, het is bijna gefluister in je oor. De S7 is wel weer luid en duidelijk.
Op de 550 kan je bij een BT headset het volume niet instellen. Als je dezelfde headset op een 450 koppelt kan het daar wel. Waarom heeft de 550 die volumeregeling ineens niet meer?

Supportcall bij TomTom staat al dik een week open. Hopelijk snel antwoord.
 
Ik kon bij de Rider400 nooit het volume van de Bluetooth headset regelen.
Verschil in volume zit waarschijnlijk in het gebruikte protocol. De Rider en de Smartphone gebruiken verschillende protocolen
 
Kan het volume wat ik op de headset krijg gewoon instellen op de 550 hoor, gewoon snelmenu links boven, en slider of + en - gebruiken. Klinkt zo hard dat hij op 10% staat bij mij.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan