TomTom Rider 550

Met mijn Garmins vond ik dat maar een vervelende functie.
Veel vervuiling van het toestel en als je het een keer nodig had veel te veel uitzoek werk.

Met mijn Zumo XT gebruikte ik ook liever MRA om een track op te nemen.
 
Met mijn Garmins vond ik dat maar een vervelende functie.
Veel vervuiling van het toestel en als je het een keer nodig had veel te veel uitzoek werk.

Met mijn Zumo XT gebruikte ik ook liever MRA om een track op te nemen.
O, ja ik snap je standpunt.
Maar in mijn geval had ik het over , pakweg vanaf 2006 .
Toen sloot ik mijn Garmin ff met een kabeltje aan op Mapsource en ik kon alles uitlezen kwa tracks.
Stonden netjes op datum al voorgeselecteerd en dat deed ie allemaal automatisch.

We zijn nu wel even 15 jaar verder.
Dan verlang je toch zeker iets meer …
 
Laatst bewerkt:
TomTom houd het wel lekker Light/simpel op deze manier.
Daar is ook wat van te zeggen.

Een Garmin kan heel veel wat het gros niet gebruikt.
Voor het GPX formaat was er altijd gedonder met het knopje wel of niet automatisch herberekenen.
De helft kende die functie niet eens, en dan ging het gejammer weer aan tijdens een toertocht.
Bij een Garmin kun je meer instellingen aan en uitvinken, dat kan een geschenk sijn maar vaak ook niet.
Vooral dan bij "Dombo's" die denken dat zo'n apparaat exact snapt wat jij wilt.
Terwijl het apparaat alleen standaard algoritmes kan, en die kun je aanpassen dmv vinkjes aan of uit zetten.

Bij een TomTom kun je weinig vergeten omdat er ook weinig in te stellen is.
 
Nou, dat herberekenen was idd jaren een issue.
Maar het belangrijkste was het knopje:
” herberekenen op vragen “ aanzetten .
 
Waarom dan niet gewoon een knopje bij de instelling "automatisch opnemen" djeezzz...
Die tomtom heeft zulke goede eigenschappen - als je nu gewoon dat + en grote knoppen van de oude generatie hadden samengevoegd had je de beste nav van allen kunnen hebben.. Nog even weer zelf poi-icconjtes kunnen maken.. ook zo iets raars dat ze daar van af zijn gestapt
De grote knoppen vervangen voor kleine is denk ik iets met veiligheid?
Dan kan je dat ding niet bedienen tijdens het rijden.

Ik denk dat de waarschuwing die altijd met opstarten in beeld kwam niet meer genoeg was, ivm aansprakelijkheid.

Hetzelfde als dat kutgepingel in de auto als je de gordel niet om hebt.
Dat is verplicht. Je kunt de draad wel doorknippen maar bij de jaarlijkse keuring moet het werken, anders is het afkeur.
 
Zolang het niets doet met de verkoopcijfers gaat TomTom hier niets aan doen. Dan heeft het geen meerwaarde.
Hetzelfde als die overlay van jouw, die jezelf ontwikkeld hebt. Ook geen interesse.

Het gros wil gedownloade routes rijden, of de routes die de Rider maakt.
En dat doet het apparaat goed.
Wij kunnen hier ook niets mee.
 
Nou, dat herberekenen was idd jaren een issue.
Maar het belangrijkste was het knopje:
” herberekenen op vragen “ aanzetten .
Zat al op mijn streetpilot 3 dacht ik.

Voordeel wel was dat ik toentertijd als één vd weinige een navi had…..en voorop reed. Ergen in 2007 ofzo voor een paar honderd euro gekocht, nieuwprijs 1300……kuch.

En in de loop der jaren kwamen kwamen er steeds meer bij met uiteraard al die routes uitwisselen. Ik ben ermee opgehouden met al dat commentaar onderweg/ vooraf mbt het laden en rijden routes zoals ik vaker geschreven heb.

Tomtom is lekker simpel en goed genoeg voor mij, en hij doet zijn werk uitstekend in de gebieden waar ik onbekend ben... :]
 
Even een klein vraagje, kunnen jullie wel inloggen op MyDrive van Tom Tom? Ik krijg een blanco scherm (zowel bij Google Chrome als Microsoft Edge):
1632126517484.png
 
sinds kort een Tomtom rider 550.
Routes geimporteerd 2 weken terug en dat werkte toen.
Echter maak ik een route in mydrive op de telefoon.
deze is ook zichtbaar in mijn routes
ook als ik op een pc inlog zie ik de route alleen verschijnt die niet op de TOMTom zelf.
TT heeft alle verbindingen actief, verkeer, wolkje van de cloud ed, ik kan upften en alles, maar geen nieuwe route erbij in mijn routes.
uitgelogd en opnieuw ingelogd, ik zie nog steeds mijn originele 4 routes van de eerste keer en verder zie ik niets nieuws.

Wat is er aan de hand of wat kan ik doen?
 
sinds kort een Tomtom rider 550.
Routes geimporteerd 2 weken terug en dat werkte toen.
Echter maak ik een route in mydrive op de telefoon.
deze is ook zichtbaar in mijn routes
ook als ik op een pc inlog zie ik de route alleen verschijnt die niet op de TOMTom zelf.
TT heeft alle verbindingen actief, verkeer, wolkje van de cloud ed, ik kan upften en alles, maar geen nieuwe route erbij in mijn routes.
uitgelogd en opnieuw ingelogd, ik zie nog steeds mijn originele 4 routes van de eerste keer en verder zie ik niets nieuws.

Wat is er aan de hand of wat kan ik doen?

Ik heb precies hetzelfde en een vriend van mij ook (heeft ook een Tom Tom 550). Ook alles - zoals jij - goed ingesteld. De route komt overigens wel op de Tom Tom, alleen duurt het even (minuutje of 10?). Voorheen werkte het in een fractie van een seconde. Ik kan je helaas dus niet helpen.
 
sinds kort een Tomtom rider 550.
Routes geimporteerd 2 weken terug en dat werkte toen.
Echter maak ik een route in mydrive op de telefoon.
deze is ook zichtbaar in mijn routes
ook als ik op een pc inlog zie ik de route alleen verschijnt die niet op de TOMTom zelf.
TT heeft alle verbindingen actief, verkeer, wolkje van de cloud ed, ik kan upften en alles, maar geen nieuwe route erbij in mijn routes.
uitgelogd en opnieuw ingelogd, ik zie nog steeds mijn originele 4 routes van de eerste keer en verder zie ik niets nieuws.

Wat is er aan de hand of wat kan ik doen?
Aangevinkt dat je wil synchroniseren als track naar je toestel?
 
Aangevinkt dat je wil synchroniseren als track naar je toestel?
Jazeker.
Vandaag na dit bericht verder getest nu ik weer thuis ben. Ik zend een link van mijn route naar een vriend. Die download hem als GPX file. Laad hem en route verschijnt meteen. Stuurt die GPX naar mij en nu verschijnt die wel? Maar ik had ook een bestaande route verwijderd uit mijn routes en ook die bleef staan op de 550 zelf. Nog steeds overigens terwijl nu andere routes wel zijn bijgewerkt.

Of kan de TT zelf alleen routes laden en gooit die nooit routes vanzelf weg op de TT zelf?

Laat maar, ook getest en route verdwijnt.
Maar mijn originele route welke bestond uit 4 dagen waarvan 1 weg gegooit staat nu nogs op de TT zelf, hoe dan???
 
Ik heb precies hetzelfde en een vriend van mij ook (heeft ook een Tom Tom 550). Ook alles - zoals jij - goed ingesteld. De route komt overigens wel op de Tom Tom, alleen duurt het even (minuutje of 10?). Voorheen werkte het in een fractie van een seconde. Ik kan je helaas dus niet helpen.
Ben ik in ieder geval niet de enige, voelt toch goed :)
 
Wellicht heeft het een met het andere te maken.
Ik maak mijn routes in MRA en Bewaar ze via de knop TomTom Beta.
Dan wordt de route naar mydrive (browser) geztuurd, daar zie ik hem vrolijk staan, maar ondanks dat de synchronisatie aanstaat, gaat de route niet naar mijn Go Android app.
Pas als ik het schuifje Synchroniseer even UIT/AAN doe, verschijnt hij onmiddelijk in de app.

Lijkt een bug in MyDrive browser: bij nieuwe routes staat de Synchronisatie wel degelijk op AAN, maar route gaat pas na triggeren van de syncho-knop naar device.
 
Sinds kort heb ik een nieuwe TomTom Rider 550,waar ik zeer tevreden over ben.
Ik gebruik deze in combinatie met een Samsung telefoon en een Cardo Scala q2.
Het lukt mij niet om de telefoon spraak gestuurd te bedienen.
Alle apparaten “zien” elkaar en zijn verbonden via Bluetooth.
Ligt dit aan de verouderde Scala, of heb ik iets verkeerd ingesteld?
 
Terug
Bovenaan Onderaan