TomTom Rider 550

Nope. Dat zwarte scherm komt niet door voeding. Als de voeding wegvalt verschijnt immers eerst de tekst 'externe voeding weggevalen'.

Net als het kantelende scherm heeft het met de bewegingssensor te maken. De mate waarin zal verschillen per motor/montageplek. Ik zie het zelf ook nu en dan gebeuren (v-strom; montage verticaal, boven de klokken). Inschakelen schermvergrendeling lost het op.

dank voor de tips wilco en hans, heb ondertussen de schermvergrendeling aan staan en ga het in de gaten houden :-)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag wilde ik mooie rit opnemen in navigatie app...mus ik 50 km doordat hij vast was gelopen😡

TomTom GO kan inderdaad ook niet opnemen. Je kan wel een losse GPS Logger op je smartphone installeren. Zodra de smartphone actief is, werkt de logger ook al. Dat heeft mijn voorkeur.

Ik gebruik de logger vooral om fouten in de route te kunnen vinden of andere rare dingen achteraf te kunnen bekijken. Die weet je van te voren niet. Garmin Zumo's nemen(namen) ook altijd alles op. En die functionaliteit miste ik bij de Rider en ook bij de MyRoute Navigatie app.

Iedereen kent die discussies wel. Zit je 's-avonds samen met je vrienden over de dag na te praten en krijg je het verhaal dat je ergens verkeerd gereden bent of dat die weg-omleiding beter anders had kunnen doen, etc. D.m.v van de logger kan je precies terug vinden wat je gedaan hebt.
 
kijk mooi toch,heb al verschillende TT gehad en het is iedere keer wenen,maar een tijdje werken met het apparaat en het wordt meer je eigen...
ik maak mijn routes altijd met myrouteapp kan jij ook doen zelfs op vakantie en dan via wifi de route naar je TT sturen super makkelijk toch...
succes en veel plezier in sauerland wij gaan donderdag lake district en schotland onveilig maken..

:t :t Dank voor de tip, ik zal de app eens aanslingeren! En veel plezier in Schotland :W
 
Laatst bewerkt:
Athome je kan wel degelijk opnemen met de navigatieapp van MRA en met MRA ook.....maar ja deze keer dus vastloper gehad..
 
Iemand ervaring met de 550 in combinatie met de Sena 10s? Ik las iets verder terug dat deze soms problemen geeft met navigatie/hands free bellen?

Ik ben zelf in het bezit van de 10s, maar ben met het oog op een wat langere motor trip dit jaar toch aan het denken om de rider 550 aan te schaffen. Maar dan zou deze uiteraard wel goed moeten werken met m'n headset. Zeker aangezien ik 400 euro voor een navigatie, die hoogstwaarschijnlijk 1, maximum 2 keer per jaar echt gebruikt zal worden voor trips, toch al best duur vind :/ De voornaamste reden waarom ik een echte nav zou kopen in plaats van de smartphone te gebruiken (wat ik in de wagen altijd doe) is de spannende route functie.

Hopelijk heeft er dus iemand al ervaring met deze combo? :} *O*
 
De Sena en de Rider werken an sich prima samen. Waar het mis gaat is met combinatie met telefoon. Wil je zowel navigatieaanwijzingen als bijv. muziek streamen via je telefoon dat wordt dat lastig. Daarvoor zijn twee aparte BT kanalen nodig en die heeft de Sena niet.
 
Ik heb vandaag een "klein" ritje van 690km gemaakt voor het eerst met de TT550. Had hiervoor een Garmin 390LM. Het zwarte scherm heb ik wel meer dan 10 keer voorbij zien komen. Ook dat het scherm roteert en zelfs even ondersteboven kwam. Ik heb de originele Yamaha bevestiging op de bouten van de stuurklem. Hij zit dus redelijk horizontaal. Verder viel me op dat bij Garmin het verloop van de bochten duidelijker wordt aangegeven dan bij de TT. Hij is wel snel bij herbereken en mydrive werkt ook veel fijner dan Basecamp. Enig nadeel aan Mydrive is dat je de route niet na kunt rijden op je scherm en je eigenlijk ook niet weet welke richting de route op gaat (linksom of rechtsom). Verder heb ik een anti schitter folie er op zitten wat vlgs mij goed werkt. Heb vandaag niet echt last gehad van een slecht afleesbaar scherm. Ik neem aan de TT de problemen met het zwarte scherm nog wel op gaan lossen dmv een update of zoiets.
Oh ja en eerst naar het beginpunt genavigeerd, dat ging goed alleen werd de route niet automatisch gestart. Moest deze opnieuw activeren.

en nog een vraagje, moet ik via bluetooth en via hotspot verbinding maken met mijn telefoon (Iphone 6 plus) en TT of is alleen via hotpsot voldoende (heb mydrive de hele tijd openstaan op mijn telefoon).
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met de 550 in combinatie met de Sena 10s?

De Sena 10S heeft gewoon twee kanalen voor bluetooth apparaten en zou dus geschikt moeten zijn. In tegenstelling tot de SMH5 en SMH10 bijvoorbeeld die maar één kanaal hebben.
Wij hebben kort wat getest met de Rider 550 en een Sena 10S icm een Android telefoon en dat leek allemaal te werken. Dit was overigens een korte test van een paar minuten in de simulatie modus waarbij we vooral gelet hebben op de combi van bellen en het luisteren van navigatie aanwijzingen.
We hebben deze koppelprocedure gebruikt:
  • Koppel je telefoon aan de Rider volgens de instructies van de Rider
  • Koppel je telefoon aan de Sena via de "phone pairing" procedure
  • Druk 5 seconden op de telefoonknop van de Sena tot je hoort "Phone pairing"
  • Maak met je telefoon verbinding met de Sena
  • Koppel de Rider aan de Sena via de "Second mobile phone pairing" procedure
  • Druk 5 seconden op de ronde jog dial van de Sena tot je hoort "intercom pairing"
  • Druk vervolgens binnen 2 seconden kort op de telefoonknop tot je hoort "second mobile phone pairing"
  • Laat de Rider 550 zoeken naar bluetooth headsets en maak verbinding met de Sena 10S
 
Zou het niet beter zijn om deze hele draad samen te voegen met de Rider 40, 410 en 450 topic? Deze apparaten komen (nagenoeg)overeen en heel veel vragen die hier gesteld worden zijn vaak al meerdere malen aan de orde gekomen in het 4xx topic. Zoals het roterende scherm, route maken\aanpassen, etc. Ik denk dat veel nieuwe 550 gebruikers heel veel nuttige tips uit het 4xx topic kunnen halen.
En nog een tip: schaf de cursus Toeren met je TomTom van MrGPS aan. Ik heb daar zo enorm veel van geleerd. Ook over de diverse mogelijkheden die de verschillende routeplanners bieden. De meeste vragen die hier gesteld worden komen in de genoemde cursus aan bod.
(En nee, ik wordt niet gesponsord door MrGPS....:-) )
 
Ik denk, in algemene zin, dat het goed zou zijn als MF een aparte gps-rubriek zou kennen. Dan hoeven we ook niet alles van één toestel op een hoop te gooien maar kan het onderwerps/probleemsgewijs.

In reactie op Onslow nog:
- zoals al vaker hier aangegeven: schakel de schermvergrendeling in en je bent vrijwel zeker van het zwarte scherm af. Zoals jij het toestel gemonteerd hebt zul je vermoedelijk toch niet het toestel draaien tijdens het rijden.
- qua bochtenweergave: zie de tweede vidop op TomTom Rider 400/410/450/550: uitgebreide video-review — MrGPS - mijn ervaring is dat 2D weergave veel prettiger rijdt.
- je kunt een track wel gesimuleerd rijden: ga naar 'huidige track' scroll naar rechts en kies 'routevoorbeeld'.
 
Ik denk, in algemene zin, dat het goed zou zijn als MF een aparte gps-rubriek zou kennen. Dan hoeven we ook niet alles van één toestel op een hoop te gooien maar kan het onderwerps/probleemsgewijs.

In reactie op Onslow nog:
- zoals al vaker hier aangegeven: schakel de schermvergrendeling in en je bent vrijwel zeker van het zwarte scherm af. Zoals jij het toestel gemonteerd hebt zul je vermoedelijk toch niet het toestel draaien tijdens het rijden.
- qua bochtenweergave: zie de tweede vidop op TomTom Rider 400/410/450/550: uitgebreide video-review — MrGPS - mijn ervaring is dat 2D weergave veel prettiger rijdt.
- je kunt een track wel gesimuleerd rijden: ga naar 'huidige track' scroll naar rechts en kies 'routevoorbeeld'.

Bedankt voor de info, ga de 2D proberen
 
Let ook op het zoomniveau. De standaard instelling is: "Volgende Afslag". Hierbij wordt de volgende afslag al in het beeld getoond ook al is deze nog 4 kilometer verderop ofzo. Naarmate je dichter bij de afslag komt zoomt de Rider ook steeds verder in. Dit geeft een vertekend beeld.

De optie "Wegtype" laat de Rider inzoomen op basis van het wegtype (snelheid zeg maar). Hierbij is het detailniveau veel constanter.
 
Ik ga morgenvroeg toch nog vlug de tt550 aanschaffen.
Wilde eerst naar vessem gaan waypoint.
Maar mijn motorzaak waar ik altijd kom heeft zon goede service dat ik het niet kan maken om het de jongens niet te gunnen....😶

Ben zeer benieuwd...nu nog dag voor we naar Engeland en Schotland vertrekken even alles instaleren vooral accukabel is weer even een gek...t...maar ben zo benieuwd hoe hij het doet😁
Schakel meteen schermvergrendeling in ..
Nu slapen...
 
Noy heb hem nu net mee uitgetest....maar ik zie geen routepijl? Alleen driehoekje en verder niks....zo raar verder wel snel inderdaad..
 
Euhhm hoe leg ik dat uit.....

Normaal zie je met een route een paarse lijn lopen zeg maar hoe je route precies loopt...

Nu zie ik alleen een driehoekje waar ik op dat moment ben en verder niks.....niet fijn..


HWlUPhc.jpg
 
Iemand ervaring met de 550 in combinatie met de Sena 10s?

De Sena 10S heeft gewoon twee kanalen voor bluetooth apparaten en zou dus geschikt moeten zijn. In tegenstelling tot de SMH5 en SMH10 bijvoorbeeld die maar één kanaal hebben.
Wij hebben kort wat getest met de Rider 550 en een Sena 10S icm een Android telefoon en dat leek allemaal te werken. Dit was overigens een korte test van een paar minuten in de simulatie modus waarbij we vooral gelet hebben op de combi van bellen en het luisteren van navigatie aanwijzingen.
We hebben deze koppelprocedure gebruikt:
  • Koppel je telefoon aan de Rider volgens de instructies van de Rider
  • Koppel je telefoon aan de Sena via de "phone pairing" procedure
  • Druk 5 seconden op de telefoonknop van de Sena tot je hoort "Phone pairing"
  • Maak met je telefoon verbinding met de Sena
  • Koppel de Rider aan de Sena via de "Second mobile phone pairing" procedure
  • Druk 5 seconden op de ronde jog dial van de Sena tot je hoort "intercom pairing"
  • Druk vervolgens binnen 2 seconden kort op de telefoonknop tot je hoort "second mobile phone pairing"
  • Laat de Rider 550 zoeken naar bluetooth headsets en maak verbinding met de Sena 10S
De Sena en de Rider werken an sich prima samen. Waar het mis gaat is met combinatie met telefoon. Wil je zowel navigatieaanwijzingen als bijv. muziek streamen via je telefoon dat wordt dat lastig. Daarvoor zijn twee aparte BT kanalen nodig en die heeft de Sena niet.

Bedankt! Ik denk dat ik me deze morgen toch maar even ga aanschaffen, even een weekje probeer om te zien wat het geeft :]
 
Heb dit niet eerder gezien... wonderlijk.. Advies: geef het toestel even een reset; kennelijk staat er ergens een bitje verkeerd.
 
Ook dit heb ik al eerder gezien bij mijzelf. Een reset doet inderdaad wonderen maar alleen de route opnieuw starten kan voldoende zijn.
 
Vandaag de Rider 550 voor het eerst in gebruik genomen.
Ik ben er zeer tevreden over.
Snel, duidelijk scherm.
Kom van de Garmin Zumo af.Ook niet slecht maar TomTom wint het nu.
Vooral ook MyDrive tegen over Basecamp.
Alleen het menu is soms onlogisch maar das een kwestie van wennen.
Koppelen met telefoon is ook fluitje van een cent.

Al met al, goede overstap gedaan en de Garmin gaat in de verkoop :-)
 
Blijf er bij.

Voor dat geld, en een A product, zie ik nog steeds te veel "fouten" voorbij komen.

Wordt hem nu nog steeds niet
 
Een foutvrij product bestaat niet. En wat jij onder foutvrij verstaat is persoonlijk. D.w.z. wat jij een fout vind, vind een ander wellicht een handige functie.

Onderaan de streep is de Rider-serie gewoon een heel goed product. TomTom heeft de focus liggen op het zo eenvoudig mogelijk rijden van toertochten. Zowel ad-hoc gemaakt op de Rider zelf als via een aangeleverd GPX bestand.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan