TomTom Rider 550

ligt het aan mij of zoomt de Rider alleen in als je de route begeleiding aan hebt staan?

Bij het achter iemand anders aan rijden vind ik het vooruit kijken naar de volgende bocht via de navigatie wel een beetje handig :P
 
Het is maar net waarop je focust. Social media zijn wat dat betreft vaak wat vertekenend waardoor problemen en probleempjes erg onder een vergrootglas komen te liggen.
Maar inderdaad: het 100% perfecte systeem bestaat gewoon niet. En zal ook nooit bestaan.

Lees echter bijvoorbeeld ook eens deze: https://www.facebook.com/groups/867973223292005/permalink/1685119118244074/


Een beeld wat opeens zwart word tijdens het rijden?? Vind ik voor een merk als tomtom toch wel slecht.

Begrijp me niet verkeerd. Hij komt er vast wel. Zinnen zijn er op gezet.

Maar ik rij nu al 2 jaar met een Alibaba Navi welke mij naar volle tevredenheid overal heen brengt. Alleen de accu word daar nu slechter van.

Dus ja, dan vind ik het, prijstechnisch een "fout" van tomtom dat het beeld op zwart gaat. Enz enz enz
 
Hallo zat donderdag op de boot en gisteren van Newcastle naar lake district naar conniston gereden via de hardknottpass...

2 dagen dus nu uitgeprobeerd..
Scherm vastgezet dus geen zwart beeld gehad.
Routestreep zullen we het maar noemen deed het daarna ineens...gelukkig..

Maar nu volgende geen tijd om alles goed uit te zoeken omdat we op motorvakantie zijn..
Kom uit urban rider tijdperk heeft mjn man nog en die rijd voorop..
Dus gisteren wegomleiding maar ja tuurlijk staat daar dan net een puntje..
Bij dw urban hoppa wat punten vetwijderen...

Maar bij 550 vind ik niks meer terwijl ik zeker weet met spelen tussendoor dat ik ergens op klikte en er wegomleiding stond..
Hmm vreemd gekke is dat hij me steeds overal wat logisch is af wil laten gaan.
Maar rechts wel gewoon de miles en aankomst ongeveer correct blijven..
Leek dus wel of hij zelf die puntjes allemaal heeft verwijderd en alleen hotel laatste er nog was blijven staan...
Dus vraag;

Waar vind ik mijn puntjes terug?
Vandaag wil ik route iets korter maken dus bij urban paar punten verwijderd...
Maar wederom kan ik niks vinden op de mijne...
Heluuuup
 

De Urban kan alleen werken met itn routes. Daarin kun je bijv een punt skippen. Met de Rider4xx en 5xx kan dat ook; MITS het een itn route is.
ITN heeft echter ook grote nadelen; vandaar dat we bij de nieuwe rider meestal met gpx werken. Daarin hoef je geen punten te skippen maar zal het toestel je 'terugkeerpositie' na afwijken automatisch aanpassen aan je huidige positie. Ergo: omleiding: gewoon even je neus achterna rijden cq de borden volgen; je toestel past zich gaandeweg wel aan.

Zie voor uitleg van gpx cq track de derde video op TomTom Rider 400/410/450/550: uitgebreide video-review — MrGPS
 
En hij laat volgens mij ook al ruim voor die tijd de serieuze weg werkzaamheden zien in de route balk. Gisteren adviezen opgevolgd en het scherm verticaal vast gezet en de 2D ingeschakeld. Dat is idd prettig rijden op de bochtige wegen en geen zwart scherm meer gehad 👌
 
Een beeld wat opeens zwart word tijdens het rijden?? Vind ik voor een merk als tomtom toch wel slecht.


Ac mijn moorvriendje met een Garmin had laatst het zelfde. eerst geen sateliet. toen bevroren beeld en dan niks meer.

Kan de beste overkomen geloof ik
 
Zo te zien voor de breedbeeld Rider (5). Maar een nieuwe Rider plaatsen is dan niet zo'n ingrijpend werkje.

Voor iemand zonder ervaring (niet zozeer 2 linkerhanden, maar gewoonweg geen ervaring met dit soort dingen doen), goed / makkelijk te doen om een oude tomtom-houder te vervangen voor een nieuwe (bedoel, lijkt mij dat meeste werk al is gedaan maar ik ben dus een leek)?

Vandaag of morgen komt namelijk mn N-com binnen > lekker in het weekend pielen om dat in mijn helm te krijgen. Volgend weekend tijd om eens naar navigatie te kijken.
 
Laatst bewerkt:
De Urban kan alleen werken met itn routes. Daarin kun je bijv een punt skippen. Met de Rider4xx en 5xx kan dat ook; MITS het een itn route is.
ITN heeft echter ook grote nadelen; vandaar dat we bij de nieuwe rider meestal met gpx werken. Daarin hoef je geen punten te skippen maar zal het toestel je 'terugkeerpositie' na afwijken automatisch aanpassen aan je huidige positie. Ergo: omleiding: gewoon even je neus achterna rijden cq de borden volgen; je toestel past zich gaandeweg wel aan.

Zie voor uitleg van gpx cq track de derde video op TomTom Rider 400/410/450/550: uitgebreide video-review — MrGPS


Nou ik kan je inmiddels vertellen dat dat k...t is.
Voorbeeld we komen aan bij Corran om op de ferry te gaan ..
Maar die is pas aan overkant.
De prijs voor dat kleine stukje is best hoog en we moeten om 15 uur in mallaig zijn en hebben nog wat fotomomenten dus besluiten om via fort williams om het water hern te gaan.
Ik heb de routes zelf gemaakt dus weer maakt geen verschil.
Buj de urban verwijder ik heel makkelijk puntjes tot glenfinnan...en gaan.
Kan ik mooi zien war mijn 550 doet...
Nou die wil me tot zelfs voorbij fort william terug sturen dan vraag ik me echt af waarom heb ik die 550 gekocht...
Zo meer dingen tijdens onze vakantie waarvan ik dacht hmmmm.
Scherm in de zon met antischitterfolie nog slecht te lezen...
Ik heb leesbril nodig voor meeste cijfers ,bij de urban zie ik alles...
Al met al is hij snel....maar verder😵
Mischien moet ik nog meer wennen dat is altijd natuurlijk met iets wat helemaal andwrs werkt..
Maar mijn routes gewoon dus weer in itn...
Ik kan anders ook de puntjes niet zien waar ik bv stop heb...
Of als we besluiten een deel over te slaan een aantal puntjes verwijderen en daarna gewoon weer de route dat kan dus alleen met itn?

Ik vergeet nu zo vlug mischien weer iets maar komt nog wel
 
Of als we besluiten een deel over te slaan een aantal puntjes verwijderen en daarna gewoon weer de route dat kan dus alleen met itn?

Tuurlijk: als je echt een fors deel van de route onderweg wilt kunnen aanpassen zal dat met gpx niet werken. Een dergelijke route gaat er van uit dat je die route wilt rijden; het voordeel van gpx boven itn is dat hij, wanneer hij je terugbrengt naar de route, het terugkeerpunt automatisch zal verplaatsen, afhankelijk van je positie. Maar hij weet allicht niet dat je eigenlijk een deel van de route over wilt slaan.
Voor jouw omschrijving is ITN wellicht logischer. En dat geldt ook als je rijdt van fotoplek naar fotoplek (en dus bewust achtereenvolgende specifieke locaties bezoekt). Ook voor bijv een 'kastelenrit' is ITN meer voor de hand liggend.

Qua afleesbaarheid kan ik het onmogelijk met je eens zijn: ik vind de rider550 uitstekend afleesbaar en aanmerkelijk beter dan de Urban. Advies: haal het folie eraf en experimenteer met de montagehoek van het toestel.
 
Hoi allemaal,

Vraagje over de rider 550. Standaard staat deze voorgeprogrammeerd met Europa kaarten. Ik heb volgens mij al van alles gedaan en geprobeerd maar zie geen mogelijkeheid om andere wereld delen toe te voegen. Als je naar "kaarten" en "voeg kaart toe" gaat dan gebeurd er niets.

Heeft iemand hier al naar gekeken?
 
Na 'voeg kaart toe' moet je na een seconde of vijf kunnen kiezen uit andere werelddelen. Moet je overigens wel zorgen dat je toestel via wifi verbonden is... Die kaarten moeten immers wel gedownload worden...
 
Controleer ook of je wel bent aangemeld in je mydrive account.

Geef anders wellicht even je toestel een reset. Als ook dat niet helpt: even bellen met TomTom. Mogelijk dat er iets niet in orde is in de database.
 
Als je je route wilt inkorten/een stuk wilt overslaan, druk je toch gewoon op de kaart waar je heen wilt?
Hoppa snelste route en gaan.

Als je daar bent laad je gewoon je route opnieuw, want de TomTom start toch waar je de route binnen komt.
 
Laatst bewerkt:
Controleer ook of je wel bent aangemeld in je mydrive account.

Geef anders wellicht even je toestel een reset. Als ook dat niet helpt: even bellen met TomTom. Mogelijk dat er iets niet in orde is in de database.

Hoi Hans,

Bedankt voor je reacties. Reset werkt ook niet en in Mydrive zie ik het toestel gewoon met juiste serienummer (meer dan op die manier registreren zou ik niet weten hoe mogelijk). Andere updates kwamen wel gewoon binnen. Zal idd een contact opnemen met TomTom.
 
Mijn ervaring is nu dat de tomtom tijdens een rit geen verkeersinformatie weergeeft. De telefoon (iphone) is wel verbonden via bluetooth en beide apparaten staan in elkaars lijst op verbonden.

Als ik thuis een route plan en de tt is nog verbonden met wifi werkt deze functie wel maar zodra de wifi uit valt is de verkeersinformatie ook weg. (Auto met kruisje eronder)

TT heb ik opnieuw ingesteld en alles volgens boekje verbonden maar helaas geen positief resultaat.
 
De Sena 10S heeft gewoon twee kanalen voor bluetooth apparaten en zou dus geschikt moeten zijn. In tegenstelling tot de SMH5 en SMH10 bijvoorbeeld die maar één kanaal hebben.
Wij hebben kort wat getest met de Rider 550 en een Sena 10S icm een Android telefoon en dat leek allemaal te werken. Dit was overigens een korte test van een paar minuten in de simulatie modus waarbij we vooral gelet hebben op de combi van bellen en het luisteren van navigatie aanwijzingen.
We hebben deze koppelprocedure gebruikt:
  • Koppel je telefoon aan de Rider volgens de instructies van de Rider
  • Koppel je telefoon aan de Sena via de "phone pairing" procedure
  • Druk 5 seconden op de telefoonknop van de Sena tot je hoort "Phone pairing"
  • Maak met je telefoon verbinding met de Sena
  • Koppel de Rider aan de Sena via de "Second mobile phone pairing" procedure
  • Druk 5 seconden op de ronde jog dial van de Sena tot je hoort "intercom pairing"
  • Druk vervolgens binnen 2 seconden kort op de telefoonknop tot je hoort "second mobile phone pairing"
  • Laat de Rider 550 zoeken naar bluetooth headsets en maak verbinding met de Sena 10S

Is de koppelprocedure met Rider en Freecom 4 hetzelfde als bij de Sena?
 
Mijn ervaring is nu dat de tomtom tijdens een rit geen verkeersinformatie weergeeft. De telefoon (iphone) is wel verbonden via bluetooth en beide apparaten staan in elkaars lijst op verbonden.

Als ik thuis een route plan en de tt is nog verbonden met wifi werkt deze functie wel maar zodra de wifi uit valt is de verkeersinformatie ook weg. (Auto met kruisje eronder)

TT heb ik opnieuw ingesteld en alles volgens boekje verbonden maar helaas geen positief resultaat.

Zelfde resultaat hier. Bluetooth is zeker niet stabiel....

Wat ik hoorde en probeerde is om de wifi op je tel uit te zetten. In eerste instantie leek dat te helpen. Maar na een paar ritten helaas weer dat autootje met kruisje.

Soms heb ik dagen (ritten) dat ie het gewoon perfect doet. Ook als ik tijdens tussen stops de TT in de slaapstand laat gaan (motor uitzetten)

Ik wacht dus nog steeds op een update waarin de bluetooth eigenschappen sterk verbeterd worden zodat er een stabiele verbinding is.

BTW, ik heb ook een iPhone.
 
Terug
Bovenaan Onderaan