TomTom Rider 550

Het toont (om in de michelin termen te blijven) pittoreske wegen - die groene lijnen dus. Ik denk dat hier wel input is van "de community" voor een deel.
Kan je je routes via die weg plannen. Handig toch - Soort OnRoute motorkaart 2.0. Zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
Ja de Scenic Segments zijn echt een goede aanvulling. Veel van mijn favoriete wegen hebben nu zo'n groen segment. Toch is mij niet helemaal duidelijk wanneer een weg een Scenic Segment wordt. Zeker op mijn vakantiebestemming zijn enkele niet groen gemarkeerde wegen zeker zo mooi als de Scenic Segments die daar te vinden zijn.

Nog niet veel mensen blijken de Scenic Segments te gebruiken. In luxemburg had kwam ik nog een kaartfout tegen op de verbindingsweg tussen twee Scenic Segments. De mooiere verbindingsroute die TomTom nam was afgesloten voor verkeer.

Persoonlijk wil ik ook graag dat de Scenic Segments zichtbaar worden op de TomTom Rider zelf. Dit kan helpen bij de beslissing welke kant ga ik op.
 
Heb de combinatie, tt550 / sena 30k / iphone 7. Ben al een week bezig met koppelen '(
koppeling van iphone naar sena gaat goed, koppeling van iphone naar tt gaat goed, maar de koppeling van sena als headset naar tt krijg ik maar niet in orde, tt ziet de sena niet en/of de andere keer wel in beeld maar kan dan niet verbinden ....dus ook geen gesproken uitleg. sena 30k kan meerdere bluetooth verbindingen aan ...... iemand die mij kan helpen?
 
Het koppelen van headsets met de TomTom Rider blijft een probleem. Met de komst van de Rider 5xx is door de ondersteuning van Siri en Google Now het nog lastiger om alle functionaliteit werkend te krijgen. Dit kan ook alleen werken als de headset meerde Bluetooth kanalen ondersteund.

Er is er een Bluetooth koppeling tussen de headset en de smartphone nodig voor Bellen, Siri/Google Now,MP3’s en apps om de headset in te stellen. (deze dient volgens de handleiding als eerste te worden geconfigureerd)

Voor alle functionaliteit heeft de TomTom Rider meerde Bluetooth koppelingen nodig met de smartphone
- Gegevens voor Traffic en andere services.
- Smartphonemeldingen.
- Beller-ID
(deze dienen volgens de handleiding als tweede te worden geconfigureerd)

Indien je alleen behoefte hebt aan navigatie instructies, verkeersupdates en het laden van routes kunnen deze eerste twee stappen worden overgeslagen en de TomTom Rider 5xx met de smartphone worden verbonden via een WiFi Hotspot. Dit werkt sneller en is stabieler dan Bluetooth technologie. (dit staat niet in de handleiding)

En uiteraard willen wij navigatie instructies ontvangen dus is er een Bluetooth koppeling nodig tussen de TomTom Rider en de headset. Deze koppeling kan via HSP (Headset profile) of A2DP (hogere geluidskwaliteit)
Veel headsets ondersteunen wel twee kanalen maar één moet HSP zij en de ander A2DP. Daar de smartphone alleen A2DP ondersteund moet dan HSP worden gekozen.
Gebruikers van een iPhone kunnen last hebben van het “Hoarse voice” probleem. Overschakelen naar A2DP lost dit probleem op. (maar dit kan dus niet met elke headset)
Meer info over het instellen van Bluetooth op de TomTom Rider 550.

Voor veel iets oudere headsets met radio heb ik een oplossing voor A2DP verbindingsprobleem gevonden. (met dank aan de TomTom Community)

Mijn eigen headset (Interphone Tour) heeft zelfs het probleem dat na het instellen van de koppeling met de TomTom Rider de intercom functie niet stabiel meer is.
De oplossing is een losse A2DP Bluetooth audio module welke ik gekoppeld heb met een kleine FM zender. Vervolgens op de headset de radio afstemmen op de frequentie van de FM zender en alle navigatie instructies komen luid en duidelijk door (zelf het volume is iets harder) en alle Bluetooth verbindingen blijven stabiel. (headset -> smartphone, tomtom -> smartphone en tomtom -> FM -> headset) (kosten ongeveer €10,- en wat geduld en knutsel werk)
 
Laatst bewerkt:
Indien je geen behoefte hebt aan Google now, Smartphonemeldingen en Beller-ID op de TomTom Rider 5xx kun je de Bluetooth verbinding in de smartphone verwijderen. Ook de MyDrive App verwijderen. De Bluetooth koppeling met de telefoon verwijderen in de TomTom Rider 5xx. Hierna een Wifi Hotspot configureren voor Gegevens voor Traffic en andere services en het laden van routes.

Mijn ervaring is dat dit veel stabieler is dan Bluetooth.

Indien zowel een Bluetooth koppeling als een Wifi Hotspot zijn geconfigureerd op het toestel dan wordt de stabiliteit alleen maar slechter.

Hoewel wel mogelijk is het niet verstandig om de updates via de Wifi Hotspot te laden i.v.m. het data verbruik.
 
verbruikt je dan niet heel veel data van je mobiele abonnement als je het allemaal via een Wi-Fi hotspot laat lopen? En dan heb ik het niet over updates. Echt alleen over de realtime verkeersupdates e.d.
 
verbruikt je dan niet heel veel data van je mobiele abonnement als je het allemaal via een Wi-Fi hotspot laat lopen? En dan heb ik het niet over updates. Echt alleen over de realtime verkeersupdates e.d.

Het grootste dataverbruik zal komen van andere Apps en Android zelf die de dataverbinding gebruiken terwijl ze in de achtergrond meedraaien.
Bij nieuwere Android versies krijg je steeds meer mogelijkheden om van apps de toegang tot data te beperken per app.

TomTom geeft aan dat 7Mb per maand voldoende is voor 1 uur per dag gebruik van realtime verkeersupdates.

Wij zullen met de Rider meer gebruiken daar wij ook routes laden. Maar dis is nog steeds niet veel.
 
Het grootste dataverbruik zal komen van andere Apps en Android zelf die de dataverbinding gebruiken terwijl ze in de achtergrond meedraaien.
Bij nieuwere Android versies krijg je steeds meer mogelijkheden om van apps de toegang tot data te beperken per app.

TomTom geeft aan dat 7Mb per maand voldoende is voor 1 uur per dag gebruik van realtime verkeersupdates.

Wij zullen met de Rider meer gebruiken daar wij ook routes laden. Maar dis is nog steeds niet veel.
Dan zal het wel goed komen. Heb de nieuwste mobiel en de laatste versie Android. Inderdaad al veel apps de toegang tot data verbruik beperkt.

Dan ga ik het de komende keren eens via een hotspot proberen
 
Lijkt mij de grootste flauwekul. Want data = data. Het komt via de telefoon. En die kan best vanalles downloaden om de Rider heen.
Ik gebruikte op 10 uur rijden (1100 km) naar wintersport 1 potje bier. (flitsers en verkeer).
Peanuts op je totale bundel.
 
Hoezo? De Rider kan toch zaken downloaden die hij wel via Wifi, maar niet via Bluetooth doet? Kaartupdates enzo, is toch behoorlijk wat data...
 
Updates krijg je een aparte vraag of je deze wilt uitvoeren dus dat is geen probleem. Misschien dat de controle of er updates zijn alleen via WiFi gaat.
Zelf heb ik ook geen abnormaal dataverbruik gemerkt maar ik heb geen krappe databundel.
 
Met een Samsung S5 geen problemen gehad, maar nu met een Huawei P 20 toch regelmatig slechte verbinding met bluetooth.

Ok ik heb wat geëxperimenteerd. Bij mij (Huawei P20 lite en TT550) werkt het volgende nu het beste:

TT opstarten=>op de P20 via menu bluetooth verbinding maken met de TT=> op de P20 de Mydrive app openen. Hiermee is bluetooth en HD traffic geactiveerd.

Met mijn Samsung ging dit altijd automatisch. Maar goed. Wellicht dat er nog iets op mijn telefoon ingesteld kan worden in het kader van automatisch verbinden ofzo..
 
Ik hoor net van een collega dat tomtom misschien wordt opgekocht? Een gerucht?

Ik slot afgelopen weekend mijn oude urban rider aan om tomtom home. Krijg ik de optie voor een vervangingsaanbod voor een 550 (thans - het meest recente model). Ik heb al een 410 en van het weekend een 2de hands Rider 2013 gekocht (gewoon omdat ik het leuk vind, vast houd aan oude gewoontes en omdat kronkelroutes beter zijn imho). Is de 550 veel beter dan de 410 of is deze eigenlijk gewoon hetzelfde qua software en werking (ik weet dat de 550 wel sneller is).
 
Laatst bewerkt:
De TTR550 heeft dezelfde nav 4 software.

Wel is Hij veel sneller en heeft intern een nieuwere Android versie en updates via WiFi (en ondersteuning van Google Now/Siri waar een geavanceerde meerkanaals BT headset voor nodig is.)
Ook wat nieuw was voor de TTR450 zoals aanwezige poi's en verschillende handschoen gevoeligheidsinstellingen zijn aanwezig.

Maar zaken als weergave routes berekenen is niet veranderd.

Persoonlijk zijn voor mij de hogere snelheid en routes laden via WiFi voor mij de meerprijs dik waard geweest.

Maar als je je niet ergert aan de performance van de 400 serie is de meerwaarde van de 550 nogal beperkt.

(TomTom komt vanaf de Rider 400 elk jaar met een nieuw model op de motorbeurs in Utrecht. Dus misschien is het beter om begin volgend jaar de te verwachten nieuwe Rider 560 te kopen. Persoonlijk denk ik dat het beter is als TomTom zijn modellen minder vaak vernieuwd en pas als de hardware veranderd met een nieuw model komen. En kleine nieuwe software features beschikbaar stellen op alle hardware die daarvoor geschikt is.)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor net van een collega dat tomtom misschien wordt opgekocht? Een gerucht?

...
Ja, dat gerucht gaat en als het FD erover schrijft, is het denk ik wel serieus nieuws.
‘Tomtom stuurt op verkoop’

HERE is eigendom van een aantal Duitse automerken en die zijn vermogend.
Apple, de andere gegadigde (geruchten) heeft nog meer geld ;) En krijg je misschien wel iNav doosjes :) Of ze doen het uit frustratie omdat TT die Go Mobile App voor IOS nog steeds niet af heeft.
 
Ja, dat gerucht gaat en als het FD erover schrijft, is het denk ik wel serieus nieuws.
‘Tomtom stuurt op verkoop’

HERE is eigendom van een aantal Duitse automerken en die zijn vermogend.
Apple, de andere gegadigde (geruchten) heeft nog meer geld ;) En krijg je misschien wel iNav doosjes :) Of ze doen het uit frustratie omdat TT die Go Mobile App voor IOS nog steeds niet af heeft.

Oke - afwachten dan maar;

(ook voor wat betreft die een nieuwe tt5x of 6x)
 
Hallo!

Ik heb sinds gisteren een TT 550 en wat ik me eigenlijk afvraag over de bluetooth :

Als ik alle geluiden (stem, radio, spreker whatsapp) uitschakel ...
Is er dan veel minder probleem om alle realtime verkeer, icloud, en flitsplaen te laten werken op de TT550?

Ik ben namelijk volledig doof (dus geluidsystemen betekenen niets voor mij) maar vind de snelheid en wifi wel erg fijn...
Dus alle info dat ik kan ZIEN ipv te luisteren op TT is echt van belang voor mij!

Dat de TT 550 niet meer met hotspot werkt ben ik wel geschrokken want daar was ik echt heel tevreden over!
 
Hallo!

Ik heb sinds gisteren een TT 550 en wat ik me eigenlijk afvraag over de bluetooth :

Als ik alle geluiden (stem, radio, spreker whatsapp) uitschakel ...
Is er dan veel minder probleem om alle realtime verkeer, icloud, en flitsplaen te laten werken op de TT550?

Ik ben namelijk volledig doof (dus geluidsystemen betekenen niets voor mij) maar vind de snelheid en wifi wel erg fijn...
Dus alle info dat ik kan ZIEN ipv te luisteren op TT is echt van belang voor mij!

Dat de TT 550 niet meer met hotspot werkt ben ik wel geschrokken want daar was ik echt heel tevreden over!

TomTom 550 werkt wel met hotspot lees maar even terug op deze pagina ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan