TomTom Rider 550

@Rotgerbo Ik ben ook verbaast over het feit dat de 2D instelling dit verschil maakt.
Zelf gebruik ik 2D en Weergavevergrendeling op de 550 daar dit op mijn Rider 410 voor mij het beste werkte.

De Rider 550 heeft andere hardware ik kan me goed voorstellen dat de (driver van de) nieuwe GPU dit probleem veroorzaakt.
Sommige navigatie apps op de smartphone hebben ook soms problemen met GPU versnelling op bepaalde hardware.

Kun je bij TomTom support een ticket aanmaken? Dan kunnen zij met deze bevindingen het probleem oplossen bij een toekomstige update.

Nummer TomTom support = 020 753 5818 Maandag t/m vrijdag : 09:00 tot 17:30

Houd het serienummer van je apparaat of je geregistreerde e-mailadres bij de hand. Zo kunnen we je sneller helpen.
 
Waarom bel TT niet? Of een simpel mailtje.
Want het mag idd niet gebeuren, dat is helder. Ze moeten er wel van af weten.

EDIT: ik zie dat Ben mij al voor was.
 
Ben = RoadRider

Ik was benieuwd of bij anderen deze oplossing ook werkt. (en hoop dat TomTom het probeem, op gaat lossen)

Zelf ben ik een mooi weer rijder dus zelf testen is nu even te lastig.
 
Beste BEN,

Ik zou héél graag willen bellen maar dat zal niet lukken want ik ben volledig doof!
En Engels kan ik niet goed... in mijn geval zal ik naar mijn gps-winkel moeten gaan zeker?

Dit is mijn plan:
Ik ga deze week volledig uitrijden met 2D en hopelijk zwartschermloos :Y
Als dat zo is dan ga dit ik weekend de woon-werkverkeer opnieuw afleggen met 3D.
Indien ik dan direct zwart scherm krijg is het voor mij zeker duidelijk dat het probleem hier ligt.
Dat zal ik dan aan de gps-winkel voorleggen want ik vind dat niet kunnen!

3D geniet mijn voorkeur ... dus ik ga ervoor!
 
@Rotgerbo gelukkig is het ook mogelijk om de TomTom helpdesk te mailen. Dat kan gewoon in het nederlands via onderstaande link.

TomTom Support

Voor mij is testen nu ook even lastig daar ik een mooi weer rijder ben en met motor kleding op de zaak en bij klanten komen niet echt een optie is.
Ook is de Rider in de leaseauto monteren voor mij niet echt handig. (ik heb al ingebouwde navigatie van VAG en TomTom app op mijn mobiel)
 
ok dank voor de link, BEN.
Ik heb het opgeslagen en zoals ik eerder al zei wil ik eerst uitvoerig testen.
Pas dan zal ik via uw link reageren.
ik hou jullie op hoogte ...
 
Geen zwarte scherm meer te zien tot nu toe! Dankjewel voor de tip, BEN!

Wel fijn maar ...
De 3D is blijkbaar de oorzaak van de plotse "zwarte schermen" ...?
Dat is toch iets wat niet kan of mag gebeuren aangezien er een keuze is tussen 2D en 3D op onze TT550!
Dat probleem had ik helemaal niet op mijn vorige TT450...

Misschien kan Mrgps er opmerking over maken of is dat al gebeurd ondertussen?

Ik kan me herinneren dat bij (bepaalde?) Garmintoestellen destijds rijden in 2D ook beter functioneerde dan rijden in 3D. Als ik me goed herinner openbaarde zich dat bv in een snellere reactie van het toestel in 2D, maar van dat laatste ben ik niet meer helemaal zeker. Dus om de een of andere reden kan er dus wel verschil zijn, nu dus ook bij TT.
 
Even een vraagje. Zijn er meer mensen hier die de flitser update niet geïnstalleerd konden krijgen ? Ik zal het later deze week nog maar eens proberen.
 
Tomtom mailen.... laat me niet lachen.
Van die prutsers daar krijg je alleen een mailtje terug dat je beter even het toestel kan resetten. Met een hele lap tekst erbij. Meld je daarna weer dat je last hebt.... Zelfde riedeltje. Afterservice van niks.
 
Even een vraagje. Zijn er meer mensen hier die de flitser update niet geïnstalleerd konden krijgen ? Ik zal het later deze week nog maar eens proberen.
Tot op heden al ruim een half jaar probleemloos kunnen installeren....en de rest vd updates ook.
 
Even een vraagje. Zijn er meer mensen hier die de flitser update niet geïnstalleerd konden krijgen ? Ik zal het later deze week nog maar eens proberen.

Ik heb om de één of andere reden ook altijd iets met de update's van de Rider. Gaat bijna nooit in één keer en heb zelfs gehad dat ie het helemaal niet meer deed omdat een kaart update niet geïnstalleerd werd en dan doet ie dus niks meer?
Zo ie zo veel problemen met dat ding maar dat terzijde ;-)
Hang 'm nu eerst aan mijn Mac dan gebruikt ie dat wifi signaal als een hotspot. Heb het idee dat het aan de ( slechte ) wifi vd Rider ligt.
Dus zo:
MYDRIVE CONNECT GEBRUIKEN ALS ALTERNATIEF VOOR EEN WI-FI®-VERBINDING
Als je geen toegang hebt tot een Wi-Fi®-netwerk of als je netwerk langzaam of instabiel is, dan is het systeem aansluiten op een computer met internet misschien een betere optie. Hiervoor moet je MyDrive Connect installeren.

Als je MyDrive Connect nog niet hebt geïnstalleerd, kun je zien hoe dat moet in onze FAQ: MyDrive Connect installeren.

Zodra MyDrive Connect is geïnstalleerd en geopend, kun je het systeem op de computer aansluiten met de USB-kabel. Vervolgens maakt je systeem gebruik van de internetverbinding via MyDrive Connect. Voer nu de volgende stappen uit op je navigatiesysteem:

  1. Tik op de optie Hoofdmenu in de reisbegeleidingsweergave.
  2. Tik op Instellingen en vervolgens op Updates en nieuwe items.
  3. Hier zou je de beschikbare updates moeten zien, of een bericht waarin staat dat je systeem up-to-date is.
 
Ik hoefde die ingreep niet te doen. Heb net nog een poging via de wifi gedaan en nu lukte het ineens wel. Bedankt voor je behulpzaamheid :t
 
Ik heb om de één of andere reden ook altijd iets met de update's van de Rider. Gaat bijna nooit in één keer en heb zelfs gehad dat ie het helemaal niet meer deed omdat een kaart update niet geïnstalleerd werd en dan doet ie dus niks meer?
Zo ie zo veel problemen met dat ding maar dat terzijde ;-)
Hang 'm nu eerst aan mijn Mac dan gebruikt ie dat wifi signaal als een hotspot. Heb het idee dat het aan de ( slechte ) wifi vd Rider ligt.
Dus zo:
MYDRIVE CONNECT GEBRUIKEN ALS ALTERNATIEF VOOR EEN WI-FI®-VERBINDING
Als je geen toegang hebt tot een Wi-Fi®-netwerk of als je netwerk langzaam of instabiel is, dan is het systeem aansluiten op een computer met internet misschien een betere optie. Hiervoor moet je MyDrive Connect installeren.

Als je MyDrive Connect nog niet hebt geïnstalleerd, kun je zien hoe dat moet in onze FAQ: MyDrive Connect installeren.

Zodra MyDrive Connect is geïnstalleerd en geopend, kun je het systeem op de computer aansluiten met de USB-kabel. Vervolgens maakt je systeem gebruik van de internetverbinding via MyDrive Connect. Voer nu de volgende stappen uit op je navigatiesysteem:

  1. Tik op de optie Hoofdmenu in de reisbegeleidingsweergave.
  2. Tik op Instellingen en vervolgens op Updates en nieuwe items.
  3. Hier zou je de beschikbare updates moeten zien, of een bericht waarin staat dat je systeem up-to-date is.
Als ik dat doe... zegt het My drive Connect programma dat mijn tomtom navigatie systeem geschikt is om via Wi-Fi te updaten. En verder doet ie dan niks
 
Toch is MyDrive Connect echt het alternatief voor WiFi.

MYDRIVE CONNECT GEBRUIKEN ALS ALTERNATIEF VOOR EEN WI-FI®-VERBINDING
Als je geen toegang hebt tot een Wi-Fi®-netwerk of als je netwerk langzaam of instabiel is, dan is het systeem aansluiten op een computer met internet misschien een betere optie. Hiervoor moet je MyDrive Connect installeren.

Als je MyDrive Connect nog niet hebt geïnstalleerd, kun je zien hoe dat moet in onze FAQ: MyDrive Connect installeren.

Zodra MyDrive Connect is geïnstalleerd en geopend, kun je het systeem op de computer aansluiten met de USB-kabel. Vervolgens maakt je systeem gebruik van de internetverbinding via MyDrive Connect. Voer nu de volgende stappen uit op je navigatiesysteem:

  1. Tik op de optie Hoofdmenu in de reisbegeleidingsweergave.
  2. Tik op Instellingen en vervolgens op Updates en nieuwe items.
  3. Hier zou je de beschikbare updates moeten zien, of een bericht waarin staat dat je systeem up-to-date is.
Bron

Zelf gelukkig nooit nodig gehad maar wel een keer geprobeerd. Soms lees ik dat het updaten van b.v. kaarten of software bi mensen wel 10x of meer langer duurd dan bij mij. Blijkbaar is de Rider 550 gevoelig voor bepaalde WiFi omgevingen of traag internet.

Bij mij duren de langste updates ongeveer een half uur maar ik beschik over een glasvezel vebinding met internet.
 
Als ik dat doe... zegt het My drive Connect programma dat mijn tomtom navigatie systeem geschikt is om via Wi-Fi te updaten. En verder doet ie dan niks

Je ziet en merkt ook niks maar je Rider maakt dan gebruik vh Wifi signaal vd computer ipv zijn eigen Wifi-kaart.
Dus als je Mydrive ( ingelogd ) open hebt en je Rider ( ook ingelogd natuurlijk) dan aan de computer hangt dan kun je bij instellingen op je Rider je update(s) uitvoeren.
LET OP: Zorg dat je de USB kabel direct aan je Rider koppelt en niet via je Dock/TT houder !!!
 
Hallo!

Na een weekje sneeuw en ijzel ben ik gisteren terug beginnen rijden.
Zoals ik al eerder zei had ik de hele week met 2D gereden en geen enkele keer "zwarte" scherm gezien.
Héél goed maar ik rijd nu éénmaal liever met 3D.
Naar aanleiding van testen op "zwarte" schermen had ik onmiddelijk de 2D veranderd naar 3D.

Gisterenavond en deze ochtend geen zwarte scherm gezien maar zoals ik al zei wil ik de héle week testen om betrouwbaarder info te behalen.
Nu merk ik dat ze weer sneeuw voorspellen... tja... wordt vervolgd!
 
Laatst bewerkt:
Beste mede motor rijders. Ik heb mijn Zumo 220 ingeruild voor een tt 550. Ik heb hier 2 kleine vragen over.

1. Ik heb de de steun rechtstreeks op de accu aangesloten. Kan dit geen kwaad ivm de regen? Steken 2 goudkleurige pinnetjes uit de steun.

2. Hoort er geen bescherm kapje op de steun te zitten voor als de tt er niet op zit? Nu zijn die 2 gouden puntjes altijd zichtbaar.

Eigenlkijk is het toch 1 vraag;)
 
Beste mede motor rijders. Ik heb mijn Zumo 220 ingeruild voor een tt 550. Ik heb hier 2 kleine vragen over.

1. Ik heb de de steun rechtstreeks op de accu aangesloten. Kan dit geen kwaad ivm de regen? Steken 2 goudkleurige pinnetjes uit de steun.

2. Hoort er geen bescherm kapje op de steun te zitten voor als de tt er niet op zit? Nu zijn die 2 gouden puntjes altijd zichtbaar.

Eigenlkijk is het toch 1 vraag;)

Ik zou er wel ff een zekering tussen solderen als ik jou was. En 'm over een contact geschakelde + aansluiten ivm lekstroom en die contacten moeten er tegen kunnen. Er zijn wel kapjes voor te krijgen als je dat liever hebt. Kost niet zoveel.
 
Als de steun direct op de accu is aan gesloten zal de accu (zeer) langzaam leeglopen. De steun maakt continu 5V van de 12 tot 14 Volt die op de accu staat.

Deze 5V tussen de pennen zal inderdaad een lekstroom geven indien deze vochtig zijn van b.v. de regen. Dit zal op zijn beurt dan weer corrosie van die pennen bespoedigen. Er zijn echter slecht een klein aantal meldingen van geoxideerde pennen op de fora dus je hoeft je niet druk te maken.

Hierom is het ook beter om de steun via het contactslot geschakeld aan te sluiten. Een zekering aan het begin van de kabel is ook handig voor het geval van sluiting door een beschadigde kabel (er zit ook een zekring in de steun).
Kapjes voor de steun zijn wel los te koop via de Essentials Kit of 3D geprint op marktplaats.
 
Of een stekkerdoos op je motor monteren en de steun voorzien van een stekker. De stekkerdoos kun je op de accu aansluiten; bij voorkeur wel een zwevende zekering opnemen in de plus, vlakbij de accu. Voordeel is dat je een druppellader kunt aansluiten op de stekkerdoos. Bij niet gebruik van de TT de stekker van de steun eruit trekken.
Het is een alternatief en net maar wat je wilt of voor jou het beste is.
 
Beste Nick299
Mijn steun is aangesloten via contact ... héél makkelijk en veilig!
Als je ergens parkeert om pauze te nemen of zo staat het steeds uit en dus geen kans op stroomlek, kortsluiting, enz!
 
Hallo!

Na een weekje sneeuw en ijzel ben ik gisteren terug beginnen rijden.
Zoals ik al eerder zei had ik de hele week met 2D gereden en geen enkele keer "zwarte" scherm gezien.
Héél goed maar ik rijd nu éénmaal liever met 3D.
Naar aanleiding van testen op "zwarte" schermen had ik onmiddelijk de 2D veranderd naar 3D.

Gisterenavond en deze ochtend geen zwarte scherm gezien maar zoals ik al zei wil ik de héle week testen om betrouwbaarder info te behalen.
Nu merk ik dat ze weer sneeuw voorspellen... tja... wordt vervolgd!


Hallo, na sneeuw en ijzel ben ik weer terug aan het rijden.
Direct de gps de afgelopen 2 weken uitvoerig getest .....

Toen ik op aanraden van BEN van 3D naar 2D veranderde ... geen enkle keer zwart scherm. Fijn!
Maar ik rijd nu éénmaal liever met 3D.
Afgelopen 2 weken terug op 3D gereden .... géén enkele keer zwart scherm gehad !?!? :? :t
Hoe kan dat nu? Zou de 2D gunstig invloed gehad hebben op de gpu? rarara....

Enfin, ik hoop dat het zo blijft en verder van de gps mag genieten :W

groeten,
Gery
 
Wat mij nog steeds enorm irriteert is dat routes delen via bleutooth nog steeds niet kan met mijn 550. Mrgps gaf aan toen het toestel net uit kwam, dat tomtom iets veel mooiers of speciaals ging doen in de toekomst. En dat klopt wel het is zo speciaal dat ik helaas m'n 410 nog steeds mis! Normaal mis je een oud model niet namelijk. Mensen in m'n omgeving vliegen er zo over met hun oude tomtom toestellen en ik sta te prutsen via mydrive via m'n mobiel en dan sync met het toestel.

Niet dat ik wat opschiet met deze post. Maar gedeelde smart is halve smart zegt men toch? 😋

En een waarschuwing voor mensen die het toestel willen kopen. Koopt vooral de rider 410 ipv de rider 550!
 
Wat mij nog steeds enorm irriteert is dat routes delen via bleutooth nog steeds niet kan met mijn 550. Mrgps gaf aan toen het toestel net uit kwam, dat tomtom iets veel mooiers of speciaals ging doen in de toekomst. En dat klopt wel het is zo speciaal dat ik helaas m'n 410 nog steeds mis! Normaal mis je een oud model niet namelijk. Mensen in m'n omgeving vliegen er zo over met hun oude tomtom toestellen en ik sta te prutsen via mydrive via m'n mobiel en dan sync met het toestel.

Niet dat ik wat opschiet met deze post. Maar gedeelde smart is halve smart zegt men toch? 😋

En een waarschuwing voor mensen die het toestel willen kopen. Koopt vooral de rider 410 ipv de rider 550!

Ben ik niet met je eens. Alleen omdat jij in dit geval struikelt over het delen van routes is het een rot apparaat Misschien was het verstandiger geweest om voor af eerst de specificaties en of ervaringen van anderen gebruikers te lezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan