TomTom Rider 550

Dat heet vooruitgang.
Als er iedereen zo was zoals jij, te lui om wat nieuws te willen, en alles bij het oude te laten, dan liepen sommigen van ons nu nog in berenvellen zoals de Flintstones.......

:+
Nja, ik hou gewoon niet van tot in de puntjes geregeld :owhuttt
:+
 
Linker kolom in myroute en op de knop invoegen klikken, route kiezen
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-04-20 om 09.57.55.png
    Schermafbeelding 2019-04-20 om 09.57.55.png
    8,4 KB · Weergaven: 12
als ik de route's samenvoeg, dan veranderd het route type van "snelweg", naar kronkelroute"" . Doe ik iets niet goed?
Wordt de nieuwe route helemaal opnieuw berekend met de nieuwe instelling? Zo ja, dan heeft die samenvoegfunctie niet veel zin...
Als de route niet herberekend wordt maakt het niet uit of de instelling verandert, die gaat toch niet mee naar het toestel.
 
met genoeg waypoints blijft de route intact. Maar heb je een route met alleen begin en eind met kronkel instelling dat ben je op slopershoogte
 
De grap was nou net 3 routes aanelkaar met ieder hun eigen instelling.
Zou een goeie vraag zijn op de MRA supportpagina's. Als ie er al niet staat.
 
De grap was nou net 3 routes aanelkaar met ieder hun eigen instelling.
Zou een goeie vraag zijn op de MRA supportpagina's. Als ie er al niet staat.
Net ff gekeken. Het enige wat er staat is dat het kan. Niks over verschillende routetypes.
 
er is maar 1 instelling voor een route. je kan niet 3 instellingen gebruiken. Zet gewoon genoeg waypoints das alles
 
Ik heb de vraag effe gesteld in hun Support omgeving.
Als de route niet herberekend wordt maakt het niet uit of de instelling verandert, die gaat toch niet mee naar het toestel
Maar ja, dit gaat over een TomTom. Maar wellicht is daar juist ok, want MRA saved een track van het hele gebeuren, dus geen probleem?
 
TomTom kent ook maar 1 instelling voor een route. Dus bij laden van de ITN route gaat het waarschijnlijk fout.
Wat wel goed gaat is om de verschillende routesegmenten met verschillende route opties uiteindelijk als track naar de TomTom Rider te sturen.

Dit wat met Calimoto wel kan.

MRA kan dit ook al een klein beetje met een stukje “off road” dat niet aan de weg gekoppeld wordt.
 
Als de drie tracks nu ongewijzigd aan elkaar geknoopt werden was het geen probleem geweest voor de TomTom, die zorgt dat de track zo goed mogelijk gevolgd wordt. Nu dat in MRA niet het geval is heeft die functie niet echt meerwaarde.
Andere programma's kunnen tracks wel ongewijzigd aan elkaar knopen, zoals bijvoorbeeld BaseCamp of RTWtool.
 
Bij Interphone (Cellularline Sport) moet het BT HSP proefiel gebruikt worden om de muziek te onderbreken.
Met het A2DP wordt de muziek niet onderbroken.

Overigens heb ik zelf het probleem dat na navigatie instructies de intercom verbinding niet altijd wordt hersteld.

Ik gebruik nu een goedkope BT A2DP audio module welke ik aan een FM zender heb gekoppeld om via de radio om mijn Interphone tour de navigatie instructies te ontvangen. Dit werkt stabiel maar af en toe ontvang ik ook een andere zender op de achtergrond.
Dit is de oplossing! Bedankt voor de tip! Werkt nu prima.
 
Als de drie tracks nu ongewijzigd aan elkaar geknoopt werden was het geen probleem geweest voor de TomTom, die zorgt dat de track zo goed mogelijk gevolgd wordt. Nu dat in MRA niet het geval is heeft die functie niet echt meerwaarde.
Andere programma's kunnen tracks wel ongewijzigd aan elkaar knopen, zoals bijvoorbeeld BaseCamp of RTWtool.

Ik moet zelf nog even uitzoeken hoe het samenvoegen werkt in MRA. Maar hier in de Eifel is het internet te traag om te testen. Als de samengevoegde routes er goed uitzien in MRA zal bij Export de track goed bruikbaar moeten zijn.

Overigens is het eenvoudiger om met een TomTom om alleen het mooie kronkel deel van de route te plannen. Bij het starten vraagt TomTom of er aan route gemaakt moet worden naar het beginpunt.
Als het snelsterouteprofiel aanstaat gaat hij keurig over de snelweg naar het beginpunt. Rekening houdend met de files.
 
In mra gaat dat gewoon heel makkelijk,inderdaad genoeg punten zetten...hier dag 1 van onze motorvakantie dit jaar, en dit hebben we al vaker zo gedaan,werkt prima.
Dan hebben we de eerste dag wel wat meer km want rest alles binnendoor maar zijn we wel meteen in zwarte woud...en toch niet al teveel reis tijd....
Zie link...
 
Even een vraagje aan de TT gebruikers:

Ik gebruik op dit moment een Garmin 340 met een wat oudere Onroute motorkaart en vind vooral de tijdens dagelijks gebruik duidelijk zichtbare motorroutes een absoluut hoogte punt van deze combinatie.

Let op, ik heb dan geen route geprogrammeerd, ik rijdt lekker op de bonnefooi rond en kies mijn route onderweg op basis van de duidelijk in de kaart zichtbare onroute motorroutes (die worden duidelijk onderscheidend van de normale wegen in het groen weergegeven).

Volgens mij moet je bij de TomTom altijd een route programmeren om van motorroutes/kronkelwegen gebruik te kunnen maken en kan dat niet op de spontane manier zoals hierboven omschreven, klopt dat?

Ik wil onderhand een nieuwe navi omdat graag (via koppeling mobiel) verkeersinfo en liefst ook (mobiele) flitsers wil kunnen zien op mijn navi, dat eerste kan zeker op de nieuwere Garmin en TomTom maar die flitsers ook?
 
Misschien een domme vraag of ik kijk er overheen.

Kun je ook de tijd weergeven op het scherm zonder dat je een actieve route hebt.

Soms vind ik het handig en mis het nu .
 
Terug
Bovenaan Onderaan