TomTom Rider 550

Ik heb vroeger ook met een Garmin met Onroute gereden. Met de TomTom Rider kun je wel gewoon rijden zonder route. (Wel even op het pijltje boven de zoom functie drukken om de kaart te laten draaien met de rijrichting.)
Maar de Rider geeft geen groene wegen. Dus het is veel lastiger om een mooie route te vinden. (De groene segmenten zitten wel in MyDrive dus misschien in de toekomst ook op de Rider zelf)

Door terplekke even snel een spannende route te maken vind je met de Rider ook de mooie wegen. (Alleen kom je iets sneller door de beboudekom)
 
Misschien een domme vraag of ik kijk er overheen.

Kun je ook de tijd weergeven op het scherm zonder dat je een actieve route hebt.

Soms vind ik het handig en mis het nu .

Tijd staat bij mij in de display van de motor.
Als je nog een ouder model hebt zonder tijd zou ik er een digitaal klokje bij hangen aan het stuur.
 
Tijd staat bij mij in de display van de motor.
Als je nog een ouder model hebt zonder tijd zou ik er een digitaal klokje bij hangen aan het stuur.

Ik was er al bang voor, jammer.
Toch maar ff zoeken dan voor een klokje.
Iig bedankt voor de reactie.
 
ikzelf gebruik altijd 3 routes apart, aanrijroute, de eigenlijk tourrit en de terugkeerroute. het is trouwens ook een persoonlijke keuze.
als ik naar Frankrijk rij heb ik voor iedere dag anderen route! Is ook véél eenvoudiger als er een foutje inzit want dat is enkel die dag om zeep en niet de hele trip.
 
Beste Erwinko,
ik had idd precies dezelfde voor zoals op jouw foto! Even binnen gebracht bij Waypoint en ze zeiden onmiddelijk dat het om condens gaat en dus krijg je een nieuwe vanwege de garantie. Ja, service bij hun is echt voortreffelijk!

Toestel weer terug:
"Ondanks dat elk hardwarecomponent van uw apparaat uitvoerig is geanalyseerd, hebben wij de klachten niet kunnen reproduceren in onze testomgeving.
Wij zijn echter bij dat we u kunnen bevestigen dat we uw apparaat hebben kunnen herprogrammeren naar de fabrieksstandaarden, de laatst volledig werkende software release hebben geïnstalleerd en alle software, inclusief de wegenkaart hebben kunnen herstellen."

Oftewel niks opgelost..
En na het koppelen met Wi-Fi gelijk de melding 4 updates beschikbaar waaronder een systeem update. (Die had ik vooraf ook al)

Best wel teleur gesteld, dus morgen maar bellen wat de bedoeling is..
 
Toestel weer terug:
"Ondanks dat elk hardwarecomponent van uw apparaat uitvoerig is geanalyseerd, hebben wij de klachten niet kunnen reproduceren in onze testomgeving.
Wij zijn echter bij dat we u kunnen bevestigen dat we uw apparaat hebben kunnen herprogrammeren naar de fabrieksstandaarden, de laatst volledig werkende software release hebben geïnstalleerd en alle software, inclusief de wegenkaart hebben kunnen herstellen."

Oftewel niks opgelost..
En na het koppelen met Wi-Fi gelijk de melding 4 updates beschikbaar waaronder een systeem update. (Die had ik vooraf ook al)

Best wel teleur gesteld, dus morgen maar bellen wat de bedoeling is..

Dit lijkt wel heel veel op een akkefietje wat ik een aantal jaren geleden heb gehad bij de Makro, met een digitale camera.
Wat er exact ook al weer aan mankeerde weet ik niet zeker meer.
Volgens mij viel hij spontaan uit.

In elk geval 35 km rijden naar de servicebalie van de Makro. Er was nog garantie dus het apparaat werd opgestuurd.
Tijdje later konden we hem weer ophalen. Er had een stofje ergens opgezeten en dat hadden ze eraf gepoetst.
Oké, bedankt voor de service.

Korte tijd later weer hetzelfde euvel. Weer opgestuurd en was weer goed zei men.
Dus niet. Weer terug en een 35km enkeltje.
Ja ehhh, de garantie is voorbij. Ding werd toch weer opgestuurd en ik geloof dat de rekening 180 euro was. We waren natuurlijk echt niet blij met het héle gebeuren maar we hebben het wel afgerekend.
Onderweg in de auto, ja dit is echt de allerlaatste keer Makro. Wat een ballentent.

We komen thuis, doen de doos los met de camera en er rolt een rekening uit van de fabrikant. 58€:(_O-
Een week later weer naar de Makro. We staan voor de servicebalie en leggen ons ongenoegen uit.
De rekening overhandigd, en we mochten gelijk meelopen naar een kantoortje want er stonden meerdere mensen voor de servicebalie.
Er kwamen een klein beetje excuses en we kregen 120€ retour_O-

Dat was dus 1 keer kopen bij de Makro en nooit weer.
Pas daar dus mee op en laat je niet afschepen met een lulverhaal.
Want zo te horen is er weinig aan gebeurt als het apparaat gelijk 4 updates naar binnen trekt.
 
Iemand hier die wellicht inside-informatie heeft of TomTom ooit de optie "herberekenen uitschakelen" gaat implementeren? Mis dit best wel van mijn oude Garmin. Offroad rijden is zo niet echt leuk.
 
Nee, hooguit gaan ze de originele track tonen.
TomTom is ongeschikt voor Offroad. Zet een mobiel voorop met Osmand en geen ergernis meer :)
 
Idd Tomtom is niet geschikt om offroad te rijden, Garmin daarentegen wel!

@Boevie, ik persoonlijk zal nooit (al is verleiding groot vanwege sommige kortingen!) een moto-gps kopen bij grootwinkel zoals makro, vandeborre of zelfs bij RAD.
De service dat ik tot nu toe kreeg en zal krijgen bij Waypoint Leuven is grandioos! Dat maakt de meerprijs zelfs ruimschoots goed!
 
Nee, hooguit gaan ze de originele track tonen.
TomTom is ongeschikt voor Offroad. Zet een mobiel voorop met Osmand en geen ergernis meer :)

Mrgps gaf aan dat het tonen van de orginele track voor TomTom niet eenvoudig is. We zullen dus nog wat langer geduld moeten hebben.

Tot die tijd kun je wel de orginele track punten tonen als POI met mijn programmaatje. Zie https://roadrider.jouwweb.nl/gpxgpx-track-2-ov2 voor meer info.
 
Ze kunnen (konden) het ook op hun horloges. Hoezo moeilijk?
Die bug konden ze ook oplossen. Ze geven geen prioriteit, hun zaak.
Jouw programma vind ik ok (ik had er nog een vraag over gesteld), maar werkt niet in de APP (een TT device zal ik denk ik nooit meer kopen), want die heeft niet de mogelijkheid POI's te tonen.
 
Ze kunnen (konden) het ook op hun horloges. Hoezo moeilijk?
Die bug konden ze ook oplossen. Ze geven geen prioriteit, hun zaak.
Jouw programma vind ik ok (ik had er nog een vraag over gesteld), maar werkt niet in de APP (een TT device zal ik denk ik nooit meer kopen), want die heeft niet de mogelijkheid POI's te tonen.


Waar geeft TomTom nog wel prioriteit aan?

Ik zie het wel steeds somberder in.
De markt voor GPS toestellen is schijnbaar ingestort sinds een paar jaar doordat iedereen aan het pielen gaat met een smartphone.
Ik denk net dat er veel geld is voor de verdere ontwikkeling van de Rider. De motormarkt was al helemaal niet zo interessant in vergelijking met de auto.
En een aantal grote autofabrikanten hebben TomTom ook nog eens bedankt voor de samenwerking...

Ik heb nu nog een Rider5 die eigenlijk wel een keer aan vervanging toe is maar ik twijfel steeds meer aan TomTom. Ze geven mij weinig vertrouwen met hun gedrag.
 
De 550 is heerlijk snel eindenlijk een ding zoals hij doen moet. maat goed toch wat te zeuren het scherm vind ik niks in de zon daar was mijn urban rider toch veel beter .
 
De 550 is heerlijk snel eindenlijk een ding zoals hij doen moet. maat goed toch wat te zeuren het scherm vind ik niks in de zon daar was mijn urban rider toch veel beter .
in de zon zie ik op de 550 nog steeds duidelijk en geen last van zon! maar je moet wel zo'n folietje erop plakken, het helpt! ik had het al enkel jaren gelden op mijn 450 en nu op mijn 550. ik kan niet meer zonder!
 
De 550 is heerlijk snel eindenlijk een ding zoals hij doen moet. maat goed toch wat te zeuren het scherm vind ik niks in de zon daar was mijn urban rider toch veel beter .
Ik vind het een verbetering van 100% tov m'n oude Zumo 550. TomTom is sneller uitgebreider en simpeler dan de Zumo.
 
De kijk hoek kan ik aan passen maar je blijft aanpassen de zon schijnt niet de hele dag op de zelfde hoogte en hoek.
 
Ik vind de afleesbaarheid ook niet geweldig. Maar mijn idee met de zumo 350 minder last.

Screen protector van waypoint helpt een hoop. Ook prettig tegen spiegelen van de zon, daar werd ik soms bijna door verblind zo fel.
 
Zeker als je het display van een 1290 ziet en gebruikt (heb ik als leen motor gehad) is ontzettend goed was erg verbaasd hoe goed dat scherm is.
En dan zie je de tomtom daar hebben ze weer mee achteruit geboerd , helaas .
 
Terug
Bovenaan Onderaan