TomTom Rider 550

OpenStreetMap.nl - Kaartmateriaal

Let op! Het gebruik van verschillende kaarten kan vreemde uitstapjes geven in je route.
Door de routepunten een stukje voorbij de afslagen te plaatsen en niet op stukken war de route gescheiden weghelften heeft. Kun je dit voorkomen. (Om te voorkomen dat door de calibratie van de andere kaart dit punt op de andere weghelft komt)

Een andere eenvoudigere methoden in het gebruik van de GPX track die Basecamp genereert.
 
Laatst bewerkt:
Je wil een TT hebben, wel gebruik dan ook hun kaartmateriaal (hoef je niet te kopen) Je gaat dikwijls tegen problemen aan lopen bij gebruik van basecamp en Tomtom. Kaarten zijn anders en het zou best kunnen dét je een route plant in BC waarna je TT niet over bepaalde wegen wil navigaren en je een totaal andere route gaat geven. En doe één ding zeker lees de meer dan 200 pagina dikke handleiding maar, want anders ga je dikwijls staan vloeken. Gewoon, goede raad.
 
Je wil een TT hebben, wel gebruik dan ook hun kaartmateriaal (hoef je niet te kopen) Je gaat dikwijls tegen problemen aan lopen bij gebruik van basecamp en Tomtom. Kaarten zijn anders en het zou best kunnen dét je een route plant in BC waarna je TT niet over bepaalde wegen wil navigaren en je een totaal andere route gaat geven. En doe één ding zeker lees de meer dan 200 pagina dikke handleiding maar, want anders ga je dikwijls staan vloeken. Gewoon, goede raad.

Helemaal mee eens. Alleen weet ik maar drie opties om de TomTom kaart te gebruiken;
1 - TomTom MyDrive inmiddels steeds betere route plan site maar nog steeds beperkt t.o.v. Basecamp. Wel ideaal om even snel een spannende route te plannen.
2 - MyRoute App Gold mijn favoriete manier om routes te maken. Maar niet gratis.
3 - Op het toestel zelf. (Gebruik ik alleen onderweg. Dit is de enige manier die zonder internet werkt)

Ik kan mij ook voorstellen dat als je Basecamp kunt dromen elke overstap als lastig wordt ervaren.
Indien je tracks gebruikt heb je in praktijk geen last van de verschillen in kaart calibratie.
Indien gekozen wegen volgens de TomTom kaart niet toegankelijk zijn ga je dit natuurlijk wel merken.
 
Je ook MyDrive (geen MyRoute dus) gebruiken. Dit is van TomTom en gratis te gebruiken.

Persoonlijk zou ik geen OSM gebruiken. Niet dat de kaarten niet goed zijn maar OSM en Tomtom kaarten zijn op details behoorlijk verschillend waardoor het maken van routes maken op OSM rare zijsprongen zal/kan geven in je Rider.
 
Je hebt dus al een favoriete manier gevonden maar je wilt er alleen niet voor betalen? |(

Nee Smoffler zoekt kaarten voor Basecamp om te gebruiken met zijn nieuwe TomTom.

Het gebruik van TomTom kaarten is aan te bevelen om rare uitstapjes te voorkomen. Maar die zijn er niet voor Bascamp.

MyDrive mist t.o.v. Bascamp nog veel opties.

Dus MRA Gold is een beter alternatief maar Smoffler geeft aan niet te willen betalen (voor kaarten).

Uiteraard gebruik ik zelf MRA Gold en heb ik hier ook voor betaald. (En dit kan ik andere ook aanraden)
 
Nee Smoffler zoekt kaarten voor Basecamp om te gebruiken met zijn nieuwe TomTom.

Het gebruik van TomTom kaarten is aan te bevelen om rare uitstapjes te voorkomen. Maar die zijn er niet voor Bascamp.

MyDrive mist t.o.v. Bascamp nog veel opties.

Dus MRA Gold is een beter alternatief maar Smoffler geeft aan niet te willen betalen (voor kaarten).

Uiteraard gebruik ik zelf MRA Gold en heb ik hier ook voor betaald. (En dit kan ik andere ook aanraden)

Ah..oké :)
Misschien weet Smoffler niet dat het Alles in één pakket maar €49,95,- per jaar kost en Gold, daarmee kun je de gemaakte routes naar je TT sturen, is maar €29,95? per jaar.

https://www.myrouteapp.com/nl/products/compare
 
Iemand hier die de 550 gebruikt inclusief de TomTom 'anti-diefstal oplossing'? Het klinkt natuurlijk fantastisch, maar het ziet eruit als een enorm bulky systeem... Ik vraag me af of ik daar zo gelukkig van word.

Wellicht dat iedere keer de 550 netjes verwijderen beter is? Of is het systeem daar niet helemaal op gemaakt en word je daar zelf op den duur ook een beetje gek van? 🙂
 
Laatst bewerkt:
het zal gelegenheids- boeven allicht vertragen, maar als ie echt mee moet lukt het toch wel.
 
Iedere keer verwijderen? Als je de motor bij een terras hebt staan zou je hem erop kunnen laten zitten, maar even eraf schuiven is zo gebeurd en neem je hem mee naar je tafel/bar Zou wel het automatisch in slaapstand standaard uitzetten.
 
Precies. Ik gebruik de TT550 als snelheidsmeter. Heb de originele eraf gehaald. Dus ik haal hem er wel.elke keer af. Klote naar huis rijden anders
 
Iemand hier die de 550 gebruikt inclusief de TomTom 'anti-diefstal oplossing'? Het klinkt natuurlijk fantastisch, maar het ziet eruit als een enorm bulky systeem... Ik vraag me af of ik daar zo gelukkig van word.

Wellicht dat iedere keer de 550 netjes verwijderen beter is? Of is het systeem daar niet helemaal op gemaakt en word je daar zelf op den duur ook een beetje gek van? 🙂

Ik heb 'm en is handig als je tankt of id op een terras zit waar je de motor in het zicht en dichtbij staat.
Het is geen bullet proof antidiefstal systeem dus ik haal 'm er altijd af als ik de motor niet in het zicht heb of voor langere pauzes.
 
Precies. Ik gebruik de TT550 als snelheidsmeter. Heb de originele eraf gehaald. Dus ik haal hem er wel.elke keer af. Klote naar huis rijden anders
[/QUOTE]
Dan rij jij de meeste mensen voorbij. Ik hou ook altijd de gps snelheid aan :]
 
Hoe ervaren jullie de Wi-Fi hotspot bluetooth tethering verbinding tussen de 550 en een telefoon (in mijn geval iPhone Xr)? Ik heb ritjes waarbij het vlekkeloos werkt, maar ook met enige regelmaat moet ik de Mydrive app op m'n telefoon opnieuw openen en rechtsboven op de navigatieicoon klikken. En zelfs dan heb ik af en toe geen TomTom traffic verbinding.
 
Laatst bewerkt:
WiFi hotspot wordt niet ondersteund door TomTom. (Er schijnt meer dataverbruik te zijn)

Maar met Bluetooth op de iPhone geeft in praktijk meer problemen. (hoewel BT Tethering nog best goed gaat)

Wi-Fi hotspot kan goed werken maar het is dan wel belangrijk om de Bluetooth verbinding tussen de Rider en de iPhone in zowel de Rider als de telefoon te verwijderen. (en Siri werkt dan dus ook niet meer)
Na het verliezen van de 4G verbinding pakt de Rider niet altijd op dat er weer verbinding is. dan even de Rider in Standby en weer aan zetten om de verbinding te resetten
 
Precies. Ik gebruik de TT550 als snelheidsmeter. Heb de originele eraf gehaald. Dus ik haal hem er wel.elke keer af. Klote naar huis rijden anders
Dan rij jij de meeste mensen voorbij. Ik hou ook altijd de gps snelheid aan :]
[/QUOTE]
Doeniksowiesoaltijdalwel O-)
 
WiFi hotspot wordt niet ondersteund door TomTom. (Er schijnt meer dataverbruik te zijn)

Maar met Bluetooth op de iPhone geeft in praktijk meer problemen. (hoewel BT Tethering nog best goed gaat)

Wi-Fi hotspot kan goed werken maar het is dan wel belangrijk om de Bluetooth verbinding tussen de Rider en de iPhone in zowel de Rider als de telefoon te verwijderen. (en Siri werkt dan dus ook niet meer)
Na het verliezen van de 4G verbinding pakt de Rider niet altijd op dat er weer verbinding is. dan even de Rider in Standby en weer aan zetten om de verbinding te resetten

Ja ik zei het verkeerd, ik bedoel de internetverbinding via Bluetooth tethering. Die werkt niet vlekkeloos.
 
BT Tethering is zonder MyDrive App. (= de oude Rider 4x0 methode.)

Met de MyDrive App gebruik je BT low Energy. En daar zijn meer klachten over in combinatie met de iPhone.
Ook hier is de tip ven de Rider in Standby en weer aan zetten om de verbinding te resetten.
 
Gebruiken jullie een communicatiesysteem icm met de TomTom? Heb onlangs de TT 550 aangeschaft en ik heb geen communicatiesysteem in mijn helm. Ik vind het af en toe wel vervelend dat je geen instructie hoort, vooral met routes rijden.. als ik dan een afslag mis, stuurt de tt me een stuk terug om de exacte route te rijden..

Heeft iemand van jullie een oplossing hiervoor? Heb zelf van die goedkope Bluetooth oortjes van AliExpress geprobeerd te koppelen, na gebruik van de zoekfunctie kwam ik erachter dat er twee Bluetooth kanalen moeten zijn, dit werkte dus niet.. iemand een goedkope oplossing hiervoor?
 
Twee Bluetooth kanalen is alleen nodig als je de headset ook met de telefoon wilt koppelen voor b.v. bellen muziek of Siri/Google now.

Voor alleen navigatie instructies is een enkel kanaal voldoende.

Als het lukt om te koppelen kun je de Chinees gewoon gebruiken.
 
Twee Bluetooth kanalen is alleen nodig als je de headset ook met de telefoon wilt koppelen voor b.v. bellen muziek of Siri/Google now.

Voor alleen navigatie instructies is een enkel kanaal voldoende.

Als het lukt om te koppelen kun je de Chinees gewoon gebruiken.

Hmm.. interessant. Bedankt!
Vorige keer lang mee gestaan, kreeg de headset wel gevonden op de TomTom, maar niet gekoppeld.. dacht dat het met die kanalen te maken had. Ik ga t nog eens proberen op het gemakje dan.

Ik heb mijn telefoon dan ook verbonden met mijn TomTom (voor verkeer en flitserinfo is dat ook noodzakelijk volgens mij), moet ik die verbinding dan eerst verbreken?
 
Je kunt de verbinding tussen telefoon en Rider gewoon aan laten staan.
Kijk wel even naar de type verbindingen tussen Rider en telefoon.
 
btw er is nu een 20% kortings code van tomtom: TREATYOURSELF
Nieuwe rider 550 gekocht voor 320 euries!
 
Terug
Bovenaan Onderaan