TomTom Rider 550

Kijk voordat ik naar de winkel ga wou ik eerst dit soort opties hebben , ga dat dus eerst eens proberen want ik heb weinig zin om in het hoogseizoen mijn rider kwijt te zijn.
Thx :t

Naast schermvergrendeling is een slecht contact in de stroomvoorziening naar de motorhouder ook een mogelijke oorzaak van uitvallen.
 
Ja maar dan zou die moeten zeggen dat die in rust stand gaat toch ?
Althans als ik de motor uitzet dan zegt die ik ga slapen in -- seconden.
 
Ja maar dan zou die moeten zeggen dat die in rust stand gaat toch ?
Althans als ik de motor uitzet dan zegt die ik ga slapen in -- seconden.
Als de stroom echt wegvalt wel. Maar bij een slecht contact dat af en toe kort de verbinding verbreekt en vrijwel meteen weer maakt (voordat de melding komt) geeft een Rider die af en toe uitvalt.
Indien je het 12V kabeltje van de mount los haalt en een rit op de interne accu doet weet je genoeg als dan het probleem dan weg is.

Maar eerst schermvergrendeling aan zetten. Dit is namelijk de meest voorkomende oorzaak.
 
Ik gebruik de 550 in combinatie met een Cardo Freecom2 . Tot volle tevredenheid, al moet je wel eens opnieuw verbinding maken wanneer je bij het tanken je helm mee naar binnen neemt bij het betalen, of dat soms de verbinding spontaan verbroken wordt en niet vanzelf weer tot stand komt. Maar dat soort onhebbelijkheden heb ik leren accepteren en schijnt er nu eenmaal bij horen in het bluetooth verhaal.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: de Cardo setjes kun je nu opwaarderen met een setje JBL speakers. Is er al iemand die daar ervaring mee heeft? Ik vind de Cardo geluidskwaliteit voldoende, maar zeker niet meer dan dat. Wanneer die JBL set een echte verbetering geeft, dan is dat wellicht wel een mooie meerwaarde.

Iemand dus al ervaringen hiermee?
 
Sinds kort heb ik een TomTom rider 500 gekocht. Ik loop echter tegen een klein probleem aan wat ik niet kan oplossen, misschien hebben jullie een idee?

Als ik zelf een route plan op mijn TomTom (met snelwegen vermijden) en ik sla hem vervolgens op, om hem later weer te openen pakt hij automatisch een andere route wat toch over de snelweg is. Het begin- en eindpunt blijven wel hetzelfde.

Ik heb in instellingen 'snelwegen vermijden' aan staan. Als ik gewoon direct ga rijden zonder de route op te slaan pakt hij hem wel gewoon zoals ik hem in eerste instantie zie.

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?
 
Vraag over de verbinding tussen mn Samsung S8 en de 550.
Als de verbinding wel eens verbroken wordt doordat de afstand te groot wordt tussen de apparaten (bijvoorbeeld bij afrekenen bij benzinepompkassa), dan wordt de verbinding niet altijd automatisch hersteld.
Bij de 450 zat er een knop [telefoon] en kon ik de verbinding herstellen. Op de 550 zit die knop niet. Ik herstel dasr de verbinding door de 550 opnieuw op te starten. Maar dat is niet handig, weet iemand een makkelijker manier?
 
Op de 550 zit die knop niet. Ik herstel dasr de verbinding door de 550 opnieuw op te starten. Maar dat is niet handig, weet iemand een makkelijker manier?

Helemaal herstarten is niet nodig even in stand-by wachten op zwart scherm en weer uit stand-by is voldoende om BT verbindingen opnieuw opbrengst laten zetten.

Overigens probeert hij op de achtergond ook opnieuw te verbinden dus is bovenstaande truc normaal niet nodig. Als dit bij jouw Samsung wel steeds nodig is reset dan eens de hidden cache dat lost vaak dergelijke problemen op.
 
Helemaal herstarten is niet nodig even in stand-by wachten op zwart scherm en weer uit stand-by is voldoende om BT verbindingen opnieuw opbrengst laten zetten.

Overigens probeert hij op de achtergond ook opnieuw te verbinden dus is bovenstaande truc normaal niet nodig. Als dit bij jouw Samsung wel steeds nodig is reset dan eens de hidden cache dat lost vaak dergelijke problemen op.

Hidden cache??🤔🤔
 
Ja Google dat maar. Iets dat o.a. Samsung vergeet op te ruimen bij een upgrade van Android.
Maar het kan ook op andere manieren vervuilen.

Je moet hiervoor in recovery mode booten.
 
Ja Google dat maar. Iets dat o.a. Samsung vergeet op te ruimen bij een upgrade van Android.
Maar het kan ook op andere manieren vervuilen.

Je moet hiervoor in recovery mode booten.

Ik heb de cache partition gewist, hopen dat het helpt. Leve Youtube voor de uitleg (en GS_Ben natuurlijk)
 
Sinds kort heb ik een TomTom rider 500 gekocht. Ik loop echter tegen een klein probleem aan wat ik niet kan oplossen, misschien hebben jullie een idee?

Als ik zelf een route plan op mijn TomTom (met snelwegen vermijden) en ik sla hem vervolgens op, om hem later weer te openen pakt hij automatisch een andere route wat toch over de snelweg is. Het begin- en eindpunt blijven wel hetzelfde.

Ik heb in instellingen 'snelwegen vermijden' aan staan. Als ik gewoon direct ga rijden zonder de route op te slaan pakt hij hem wel gewoon zoals ik hem in eerste instantie zie.

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?

Je hebt "Mijn routes en " Mijn plaatsen".
Waarschijnlijk heb je bij "Zoek" een bestemming ingevoerd ( met "Snelwegen vermijden" aan ) ipv "Plan een spannende route" ?
Als je een "Zoek" route opslaat zet ie die bestemming bij " Mijn Plaatsen" en dat is geen vaste route maar de TT maakt een nieuwe route als je die weer aanklikt afhankelijk vd instellingen ( van je Rider op dat moment ) en je huidige locatie.

Oplossing: Plan een "Spannende route" en neem die op bij " Leg route vast" en dan bewaren ( Naam geven ) en dan staat ie onder "Mijn routes" ipv "Mijn plaatsen" en heb je altijd dezelfde route.

ohja en gooi de huidige route weg..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar een paar keer gehad dat als ik een kaart update dat dat niet in één keer lukte ( Geen Wifi of ..? ).
Heb net een update gedaan en dat moest ook in 2 keer doordat de update werd onderbroken.
Nu is dat niet zo erg maar als de Rider is begonnen met de update dan is oude de kaart niet meer beschikbaar en geeft de Rider aan dat er tenminste één kaart beschikbaar moet zijn om 'm te gebruiken.
Dat is erg onhandig als je 'm nodig hebt en de update is om wat voor reden dan ook nog niet voltooid.

Ik heb de kaart v Europa erop maar heb zojuist ook de kaart vd Benelux erop gezet.
Dat is (deels) dubbel op natuurlijk maar mocht een kaart-update niet lukken dan staat er altijd nog een andere kaart op die ik kan gebruiken ( voor Nederland ) is mijn redenatie.

Klopt dat en/of heeft iemand ervaring hiermee?
 
Ik heb de kaart v Europa erop maar heb zojuist ook de kaart vd Benelux erop gezet.
Dat is (deels) dubbel op natuurlijk maar mocht een kaart-update niet lukken dan staat er altijd nog een andere kaart op die ik kan gebruiken ( voor Nederland ) is mijn redenatie.

Klopt dat en/of heeft iemand ervaring hiermee?

Klopt.

Er zijn ook mensen met oudere TomTom's die de nieuwe kaart op een SD kaartje zetten daar hun systeem niet voldoende ruimte heeft.
Er moet echter ook een kaart op de TomTom zelfs staat. Zij vragen hiervoor bij TomTom een extra kleine kaar aan om op het systeem te zetten.
Dit is dus enigszins te vergelijken met wat jij doet met twee kaarten op het systeem.

Ik heb zelf geen problemen met het updaten via WiFi. En ik moet telkens twee systemen updaten (die van mijn vrouw en die van mij)
Let er op dat de access point niet de 2.4 G kanalen gebruikt die de dichtstbijzijnde buurman ook gebruikt.
Gebruik alleen kanaal 1 6 of 11 (en overtuig je buurman dat ook te doen)
Leg de Rider 5x0 op een plek met direct zicht op het access-point. (geen betonnen muren of plafonds of muren met isolatie en een aluminium toplaag)
Gebruik een goed access-point (met grote antennes en MIMO onderstuening)
 
Nou, 2kaarten installeren...ik had er 3...aus, usa en Europa. Maar als je eentje update dan kun je tijdens het updaten/onderbreking nergens meer bij. Jammer maar helaas, die ene update moet afgerond zijn voordat ‘bij’ het toestel kunt komen.

Bij mij viel ondanks de sterke WiFi verbinding telkens uit, maar uiteindelijk na een een paar dagen met TT in de meterkast waar de router zich bevind kunnen updaten. Dus op naar de volgende update....uitdaging... _O- _O-
 
Bij WiFi problemen kun je nog steeds gebruik maken van MyDrive Connect op de PC en een USB kabel.
Wel in windows Power Management goed zetten anders zet Windows de USB poort uit tijdens de update.

Nou, 2kaarten installeren...ik had er 3...aus, usa en Europa. Maar als je eentje update dan kun je tijdens het updaten/onderbreking nergens meer bij. Jammer maar helaas, die ene update moet afgerond zijn voordat ‘bij’ het toestel kunt komen.
Aha nu valt het kwartje waarom veel gebruikers de kaart op een SD kaart zetten. Als het dan mis gaat kun je deze verwijderen.

Overigens raad ik af om de Rider vlak voor of tijdens de vakantie te updaten.
 
ik begrijp uit de reactie van swetty dat een extra ( back-up) kaart op de Rider of op een SD-kaart geen zin heeft aangezien je pas de Rider kan gebruiken als de update is gelukt.
Maar misschien komt dat omdat de Rider op dat moment gebruik maakt van juist die kaart die je aan het updaten bent en de Rider kan niet uit zichzelf switchen naar een ander kaart ( blijkbaar ).
Tijdens de update zal de oude kaart waarschijnlijk gelijk worden gedelete ( maakt de ruimte weer vrij ) dus als de update niet af is is er geen bruikbare kaart meer aanwezig dus "onleesbaar"

Stel dat ik een update krijg voor Europe dan kan ik voordat ik die installeer eerst een andere kaart ( bv Benelux) selecteren (bij instellingen) en dan de Europa update uitvoeren.
Stel dat dat mislukt dan doet de Benelux kaart het wel (want is in gebruik ).

Zou je het misschien op die manier kunnen omzeilen?
 
Het lijkt mij dat bij verwijderen van de SD kaart hij de kaart op de Rider zelf weer kan sellecteren.
Ik heb het nog niet kunnen testen bij mij gaat de update altijd goed al heb ik wel een keer langer moeten wachten dan een halfuur. (Ongeveer 50 minuten)

Edit: Ik heb even gezocht op het TomTom forum. Als de update van een kaart is mislukt zal de Rider bij het opnieuw opstarten na het volledig uitzetten of een drum reset de andere kaart selecteren. Is er geen andere kaart krijg je de melding no maps avalible waarna je een nieuwe kaart kunt downloaden.

Ook zie ik diverse meldingen dat na het vervangen, opnieuw instellen van de WiFi router het probleem definitief is oplost.
Ook kwam ik de slimme optie tegen om even op bezoek te gaan bij een vriend met een goede internet verbinding.
(De kaarten zijn best groot dus een goede internetverbinding en stabiel WiFi is wel noodzakelijk.)
 
Laatst bewerkt:
Na het uitzetten, resetten ed kon ik nergens meer behalve dat je in het update schermpje....groene rondje met voortgangspercentage...en na een tijdje dat het mislukt is.

Iig de laatste maanden gaan de flitserupdates van 8mbyte wel goed...paar minuten, maar de kaarten zijn in odergrootte van 6gbyte ofzo.

Voor de rest een prima apparaat....kronkelroute dan....die voorgebakken routes die je op internet kunt vinden gebruik ik niet.
 
Het lijkt mij dat bij verwijderen van de SD kaart hij de kaart op de Rider zelf weer kan sellecteren.
Ik heb het nog niet kunnen testen bij mij gaat de update altijd goed al heb ik wel een keer langer moeten wachten dan een halfuur. (Ongeveer 50 minuten)

Edit: Ik heb even gezocht op het TomTom forum. Als de update van een kaart is mislukt zal de Rider bij het opnieuw opstarten na het volledig uitzetten of een drum reset de andere kaart selecteren. Is er geen andere kaart krijg je de melding no maps avalible waarna je een nieuwe kaart kunt downloaden.

Ook zie ik diverse meldingen dat na het vervangen, opnieuw instellen van de WiFi router het probleem definitief is oplost.
Ook kwam ik de slimme optie tegen om even op bezoek te gaan bij een vriend met een goede internet verbinding.
(De kaarten zijn best groot dus een goede internetverbinding en stabiel WiFi is wel noodzakelijk.)

Top!
Dus toch wel erg handig dat je een andere kaart hebt geïnstalleerd zodat je altijd de Rider kan gebruiken in het geval een kaart update nog niet is gelukt.
 
Hallo,hopelijk kan iemand helpen, mijn nonkel heeft een nieuwe gps gekocht namelijk de TomTom rider 550. Hij heeft een iPhone als smartphone ik gok de 6 En cardo g4 headset. Ik heb letterlijk alles geprobeerd maar kan de 3 apparaten niet met elkaar laten samenwerken. In het boekje van cardo staat dat als je een gps en gsm wilt gebruiken je eerst je g4 moet koppelen aan de gps en daarna de telefoon aan je gps . Dit heb ik gedaan maar dit wil niet lukken. We krijgen dan bijvoorbeeld wel gegevens van wie er belt op de gps maar krijgen geen geluid door de g4.

Wat heb ik geprobeerd.
=> Alles gewist zowel op gsm als op de gps.
Hard reset van de cardo g4
Alle soorten connecties proberen maken maar zonder succes ( gsm eerst met g4 , gps eerst met g4 , ...)

Ik heb gelezen dat er nog mensen met dit probleem zitten maar heb nog geen oplossing gevonden. Hopelijk kan iemand me verder helpen .

TT 550 is volledig up to date en als ik de gps apart koppel aan de g4 krijg ik wel geluid. Maar als ik de telefoon erbij koppel dan worden de inkomende telefoons niet doorverbonden naar de cardo g4. Hopelijk kan iemand helpen. Alvast bedankt
 
Als de cardo aanklikt in het bluetooth scherm van TT moet je die op lage kwaliteit zetten HSP ....zo lukte het mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan