TomTom Rider 550

De Cardo G4 staat niet op de lijst met door TomTom ondersteunde heatsets.
TomTom Support

Voor pairen met telefoon en Rider zijn twee BT kanalen nodig, De G4 is blijkbaar niet door deze test gekomen.
Kijk eens of er een firmware update beschikbaar is.
 
De Cardo G4 staat niet op de lijst met door TomTom ondersteunde heatsets.
TomTom Support

Voor pairen met telefoon en Rider zijn twee BT kanalen nodig, De G4 is blijkbaar niet door deze test gekomen.
Kijk eens of er een firmware update beschikbaar is.
Staat er wel tussen hoor , scala rider G4 net boven de G9.
 
Ik zie het nu staat geen Cardo bij maar Scala Rider.

Goed de instructie van Cardo volgen zodat je goed de twee kanalen uit elkaar houd.
Oude pairing verwijderen voordat je een nieuwe poging doet.
 
Ik zie het nu staat geen Cardo bij maar Scala Rider.

Goed de instructie van Cardo volgen zodat je goed de twee kanalen uit elkaar houd.
Oude pairing verwijderen voordat je een nieuwe poging doet.
Heb ik ook gedaan ik heb opgezocht hoe je een hard reset doet en in het boekje van scala rider cardo g4 staat er .. eerst g4 pairen met de gps en daarna de telefoon met de gps daar moet er iets fout gaan tussen de connectie met de g4. Misschien nog eens kijken voor de g4 up te daten maar deze gaf een foutmelding met als volgt kan gegevens niet van remote server halen.
 
Er staat nergens een G4 bij, wel een freecom4 en een G9/G9X maar deze opvolger van de G4 moet je telkens opnieuw koppelen na afsluiten.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-08-22 om 14.18.46.png
    Schermafbeelding 2019-08-22 om 14.18.46.png
    24,8 KB · Weergaven: 10
Vraagje!

Mijn pa en ik gaan Route66 doen, nu wil ik die route op voorhand maken.

De grote vraag, heeft er iemand specifiek ervaring met de route online op de TomTom website maken en op het HD navi systeem gebruikt?

Ik lees nogal wisselende verhalen in hoever dit lukt en hoeveel waypoints die HD (electra glide) in 1 route aan kan?
 
Vraagje!

Mijn pa en ik gaan Route66 doen, nu wil ik die route op voorhand maken.

De grote vraag, heeft er iemand specifiek ervaring met de route online op de TomTom website maken en op het HD navi systeem gebruikt?

Ik lees nogal wisselende verhalen in hoever dit lukt en hoeveel waypoints die HD (electra glide) in 1 route aan kan?

Als je een HD Boom Box navigatie gaat gebruiken is het beter om de route te plannen met myrouteapp.com zij hebben een export functie voor de HD Boom Box.
 
Mijn 550 rider maakt geen verbinding meer via de wifi
Ik heb al vanalles geprobeerd
Opnieuw opstarten, mijn netwerk "vergeten" en opnieuw invoeren
Soms lijkt het even te werken maar dan verbreekt de verbinding weer
Mijn telefoon en pc hebben wel een goede internet verbinding via de wifi dus ik verdenk er toch de TomTom van dat die het probleem veroorzaakt.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?


Update
Het is opgelost door het systeem te resetten
Terug naar de fabrieksinstellingen dus

Dat heeft 18 uur geduurd maar hij doet het weer
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben bij TomTom nog een boel te doen. Afgelopen donderdag een nieuwe 550 gekocht.

- Uit de doos gelijk aan de lader, wilde vervolgens niet verbinden met wifi.
- Tijdje prutsen, bepaald moment de lader afgekoppeld en wilde direct verbinden met de wifi.
- Vervolgens alle updates geïnstalleerd. ( Dus eerst volledig opgeladen daarna kabel der uit en updaten )

- Daarna koppelen aan de telefoon door middel van de mydrive app. Ging allemaal prima. Hij gaf aan dat het gelukt was.

Vervolgens zie ik in mijn telefoon dat bluetooth verbonden is maar geen traffic mogelijk. ( Berichten en oproepen zouden wel werken ).
Dit uiteraard getest en bleek ook niet te werken. Daarna van alles geprobeerd. ( 2 telefoons enz )

- Toen maar weer fabriek herstel en de wifi verbonden om mij aan te melden en daarna verbroken. Vervolgens telefoon weer gekoppeld en
werkte alles in 1 keer. Wanneer ik nu de wifi weer verbind is het direct weer feest.

Ook routes doorsturen van een 400 serie naar mijn nieuwe 550 door middel van bluetooth is me tot op heden nog niet gelukt.

Nu ben ik behoorlijk handig met dit soort dingen ( Werk in de ict ). Maar dit lijkt mij een behoorlijke kluif voor mensen die wat minder handig met gadgets zijn!
 
Mijn 550 rider maakt geen verbinding meer via de wifi
Ik heb al vanalles geprobeerd
Opnieuw opstarten, mijn netwerk "vergeten" en opnieuw invoeren
Soms lijkt het even te werken maar dan verbreekt de verbinding weer
Mijn telefoon en pc hebben wel een goede internet verbinding via de wifi dus ik verdenk er toch de TomTom van dat die het probleem veroorzaakt.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?


Update
Het is opgelost door het systeem te resetten
Terug naar de fabrieksinstellingen dus

Dat heeft 18 uur geduurd maar hij doet het weer
Ik heb gisteren met de kaartupdate wederom precies dezelfde problemen...uitstekende WiFi maar niet voor de TT550....

Maar met veel onderbrekingen is het na 18 uur gelukt........ _O-
 
Gister weer blijde Rider 550’s van de nieuwe 8GB Europa kaart voorzien.
Zoals gewoonlijk in iets minder dan een half uur klaar klaar.

De Rider heeft alleen 2.4 GHZ WiFi. Die heeft maar drie bruikbare kanalen 1,6 en11.
Voor ee goede werking moet deze zo min mogelijk overlappen met de buren.

En 8GB is 64G bit en dat is een behoorlijke download.

Als mijn Rider 550 last krijgt met het koppelen met de telefoon is dat altijd opgelost na het herstarten van mijn telefoon. (Gebeurt niet vaak.)
Routes kun je delen via de deel optie in MyDrive.

Maar belangrijker vandaag weer een mooie route gereden. Al moest ik wel even omrijden voor een soort carnavalsoptocht langs de lek.
 
TOMTOM 550 WERKT NIET SAMEN MET SCALA FREECOM 2+ ????

Mijn kameraad en ik hebben een raar probleem:
10 dagen samen gereden met allebei een nieuwe TT550 en een Freecom 2+
Het lukte ons niet om en de navigatie-instructies en de intercom samen te laten werken; het was ieder dag kiezen het een of het andere, gelukkig heb je in de Franse Alpen weinig navi-instructies nodig zodat we de intercom maar gebruikt hebben. ook nog contact met mr GPS gehad maar die kon op afstand ook weinig doen.
Bij terugkomst terug naar de winkel (motorkleding center Zutphen ) ; daar samen met de verkoper 3 uur bezig geweest ( die heeft echt zijn stinkende best gedaan, dat moet gezegd worden ) om het werkend te krijgen - samen met de helpdesk van Freecom -; ook geprobeerd met 2 nieuwe Freecoms 2+ en 2 nieuwe Freecoms 4+. Allemaal hetzelfde probleem: intercom installeren, daarna de gps , vervolgens kregen we 1 navi-instruktie en daarna niets meer. Het lijkt dus wel of die 2 elkaar in de weg zitten.
importeur en verkoper hebben besloten om ons het geld terug te geven voor de freecom maar nu zitten we dus zonder headsets.
Iemand idee wat er aan de hand kan zijn of heeft iemand goede ervaring met andere headsets?
onze oude scala riders deden het wel maar daar kun je niet mee bellen icm de TT550.
 
Volgens TomTom moet de Freecom 2 via AD2P gepairde worden. En dit terwijl bij de meeste merken hiervoor HSP gebruikt wordt. HSP heeft normaal een hogere prioriteit. Deze prioriteit zal dus op een andere manier tijdens het pairen moeten worden aangegeven.

Overigens lees ik de laatste tijd ook slechte berichten over de nieuwe firmware van de duurdere Packtalk.

Over de nieuwe firmware van de Sena 30k lees ik juist weer goede berichten.

Mijn InterPhone Tour werkt ook niet echt goed. De navigatie instructies onderbreken de Intercom die dan regelmatig niet meer goed terug komt. Ik heb dit opgelost door de navigatie instructies met een extra module via de FM radio te laten gaan.
De koppeling met de telefoon en bijbehorende app zijn bovengemiddeld goed.

Als je het mij vraagt hebben alle headsets wel hun nadelen. Zelfs de dure modellen krijgen als je het mij vraagt maar een magere voldoende. En na een firmware update kan er veel veranderen.
 
Bij geen bericht gaat het goed.....zoals bij de meesten, of ze hebben het allang opgegeven.... :+

Ik gebruik voor mijn ritten slechts gedeeltelijk de kronkelroute met commando’s optie.

Voorgebakken routes via internet/zelf gebrouwen doe ik al allang niet meer, zelfde geldt voor muziek en telefoontjes onderweg. Filedrama heb ik geen last van waar ik woon/ rij, al dat gedoe met BT kanalen het zal wel....

Kortom, lekker simpel op de updates na...._O-

En ik hoop nog een tiental jaren met deze navi mee te gaan, geen zin een nieuw avontuur.
 
waarom lees is alleen maar drama met dit ding ?

Klagen op een forum is is nu eenmaal laagdrempeliger als positieve meldingen.

Zowel ik als mijn vrouw hebben een Rider 550.

Mijn vrouw gebruikt deze in de auto en op de motor. Op de motor rijd zij meestal achter mij aan. De navigatie wordt gebruikt om de bochten beter in te schatten en de route te weten als ik even uit beeld ben.
Hierbij gebruikt zij geen BT koppeling met de headset en telefoon.
De Rider werkt bij haar echt volledig probleemloos.

Ik zelf heb zowel een koppeling voor de navigatie instructies en met mijn telefoon voor verkeersmeldingen. Ook belast ik mijn Rider iets zwaarder door een POI track points te laden en activeren.
Ook mijn Rider 550 geeft slechts af en toe problemen.
Maar tot nu toe zijn alle problemen die ik heb ondervonden achteraf veroorzaakt door de telefoon en de headset.
Enkele zaken die ik heb gehad;
Headset verliest intercom verbinding na navigatie instructie -> bekende ontwerpfout in de interphone Tour die ik heb.
BT koppeling voor navigatie instructies word niet altijd goed gemaakt -> niet ondersteunde Ali express module bleek zich niet volledig aan de BT specificatie te houden. Vervangen voor een andere die wel goed werkt.
Af en toe geen verbinding met TomTom traffic -> mijn Vodafone abo heeft in b.v. De Eifel geen werkende data verbinding.
Geen verbinding met de de telefoon waarbij zelfs een keer de Rider af en toe ging rebooten -> na het oren reboot van de telefoon is het probleem meestal verholpen. Ook een keer MyDrive moeten verwijderen en opnieuw installeren.

Al mijn problemen waren dus Bluetooth gerelateerd waarbij uiteindelijk de oplossing niet bij de Rider bleek te liggen. Op meerder Fira kees ik veel BT gerelateerde klachten met de Rider waarbij achteraf blijkt dat de telefoon of headset de echte veroorzaker is.

Ik ben instaat om zeer goed te navigeren met de Rider. Natuurlijk moet je in het begin wennen zeker als je van een ander systeem afkomt. Maar met mijn oude Zumo en zeker smartphone navigatie heb ik toch echt veel meer problemen gehad.
 
Misschien gebruik ik dat ding niet genoeg, maar hij doet precies wat ie moet doen. En dat is mij op de goede plek brengen. Ook het updaten gaat probleemloos!
 
Lange tijd wilde ik er niet (meer) aan, want duur en zonder navi kom ik eigenlijk ook overal wel...
Maar voor volgend jaar staan er wat reizen op het programma, misschien einde van deze maand nog wel een tripje..
Dus zodoende gisteren een 550 gescoord.

Mooi apparaat, lekker snel ook.
De 400 heb ik eventjes gehad, traag ding was dat zeg, deze voelt echt een flink stuk sneller.

Updaten/installeren voor de eerste keer duurde een uurtje of 2, prima.

Wat voor hoesje gebruiken jullie?
TomTom zelf heeft een 4.3/5 inch case maar past dat wel lekker? Schuift ie daar niet in met fijne krasjes tot gevolg?
 
Ik heb een folie op mn scherm zitten. ding krast maar lekker aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan