TomTom Rider 550

Hoes, gewone die ik erbij gekregen heb....kost los dacht ik een tientje.
 
Laatst bewerkt:
Kort vraagje ter bevestiging.
De TT 550 wordt geleverd met wereldkaarten ?
Of enkel een gedeelte en het kaartmateriaal is gratis aan te passen naar behoefte ?
Als ik er bijv mee naar Peru wil.
Volgens mij is dat allemaal inbegrepen.

Thanks !
 
TOMTOM 550 WERKT NIET SAMEN MET SCALA FREECOM 2+ ????

Mijn kameraad en ik hebben een raar probleem:
10 dagen samen gereden met allebei een nieuwe TT550 en een Freecom 2+
Het lukte ons niet om en de navigatie-instructies en de intercom samen te laten werken; het was ieder dag kiezen het een of het andere, gelukkig heb je in de Franse Alpen weinig navi-instructies nodig zodat we de intercom maar gebruikt hebben. ook nog contact met mr GPS gehad maar die kon op afstand ook weinig doen.
Bij terugkomst terug naar de winkel (motorkleding center Zutphen ) ; daar samen met de verkoper 3 uur bezig geweest ( die heeft echt zijn stinkende best gedaan, dat moet gezegd worden ) om het werkend te krijgen - samen met de helpdesk van Freecom -; ook geprobeerd met 2 nieuwe Freecoms 2+ en 2 nieuwe Freecoms 4+. Allemaal hetzelfde probleem: intercom installeren, daarna de gps , vervolgens kregen we 1 navi-instruktie en daarna niets meer. Het lijkt dus wel of die 2 elkaar in de weg zitten.
importeur en verkoper hebben besloten om ons het geld terug te geven voor de freecom maar nu zitten we dus zonder headsets.
Iemand idee wat er aan de hand kan zijn of heeft iemand goede ervaring met andere headsets?
onze oude scala riders deden het wel maar daar kun je niet mee bellen icm de TT550.

ik heb van de week bericht gekregen via kameraad van Motorkleding Zutphen dat het probleem in de laatste update van de TOMTOM zit.
zou dus niet aan de headset liggen :-(
Iemand daar iets over gehoord ?
 
ik heb van de week bericht gekregen via kameraad van Motorkleding Zutphen dat het probleem in de laatste update van de TOMTOM zit.
zou dus niet aan de headset liggen :-(
Iemand daar iets over gehoord ?

Niets van vernomen. Bij mij gaat het pairen van de headset ook met de nieuwste firmware zonder problemen. Maar ik heb een ander merk AD2P headset.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat een aanpassing in de firmware dit probleem triggerd. Maar je zal toch echt met een Bluetooth protocol analyzer mee moeten kijken om te zien wie zich niet volledig aan de BT standaard houdt.

Met andere headset zie ik ook op TomTom's eigen forum geen toename in het aantal meldingen. Meestal geven andere gebruikers aan dat zij geen problemen met dit type hebben of later blijkt later wel goed te gaan na een factory reset van de headset.
 
Wat een bagger apparaat die Tomtom Rider 550 ! 'vroeger' gebruikte een Garmin nu naar Tomtom overgestapt en wat een drama ! Je kan niet de kaart naar boven laten wijzen en dan 'gewoon' rijden je moet een route plannen voordat je normaal de kaart kan zien ? En updaten is die meer dan 12 uur mee bezig bij grotere updates ? Mijn WiFi netwerkje doet het prima met alle andere apparaten alleen die Tomtom is tergend langzaam. Weet iemand oplossingen voor mijn problemen met dit apparaat ?

Dus klacht is

- Super langzaam met updaten
- Wil gewoon rijden en op de kaart kunnen kijken wat voor bocht eraan komt of flitser etc maar dan wel dat ik naar boven rij.

Motor groet !
 
De oplossing: neem de moeite om een pagina’s terug te lezen, en/of topic doorspitten ipv hier te gaan blazen....

Ik heb exact dezelfde ervaringen maar verder een prima apparaat.
 
De oplossing: neem de moeite om een pagina’s terug te lezen, en/of topic doorspitten ipv hier te gaan blazen....

Ik heb exact dezelfde ervaringen maar verder een prima apparaat.
was ik mee bezig en kon de oplossing daar dus niet vinden ?
en ik mag hier mijn vraag niet neer zetten want dat is blazen ? ik heb dagen in de clinch gelegen met de helpdesk van Tomtom en de verkopende partij wil ook niet helpen dus dan krijg je wat emotie bij je post ja maar ik begrijp dat je er last van hebt en dat is niet mijn bedoeling
ipv van de moeite nemen om mij op mijn plek te zetten kan je toch ook zeggen wat jou heeft geholpen ? maar ik blijf wel verder zoeken hoor in elk geval bedankt voor je antwoord. :)

Groetjes
 
De oplossing;


- Wil gewoon rijden en op de kaart kunnen kijken wat voor bocht eraan komt of flitser etc maar dan wel dat ik naar boven rij.
Even op het Pijltje boven zoom drukken om de weergave mode aan te passen.

- Super langzaam met updaten
De kaart van Europa is 8GB dat is dus 64Gb dat is dus een behoorlijke download. Met 10Mb internet duurt dat ongeveer twee uur.
Dan moet dit ook nog via 2.4Ghz Wifi met effectief maar drie kanalen (1,6 en 11) zodat je vrijwel altijd in de knoop zit met de buren.
Dus inversteer in een goede wifirouter met Multi-User MIMO en Beamforming en niet die troep van Ziggo en zorg dat deze op een vrij kanaal zit.
Bij mij gaat de kaart update binnen 30 minuten. Dat duurde vroeger met mijn Zumo veel langer. Mocht goed WiFi niet mogelijk zijn kun je een USB-kabel en MyDrive connect op de PC gebruiken.
 
Dankje voor je uitgebreide reactie GS_BEN !!

Gouden tip voor weergave mode dank !
Mijn WiFi netwerk is prima op orde (mooi Ubiquity routing en switching setje) maar ik ga denk ik de MyDrive manier een keer proberen.

Nogmaals dank voor de reactie.

Motor groet !
 
Ik heb weer een nieuw programaatje gemaakt waarmee eenvoudige ITN/GPX routes als route direct via MyDrive verstuurd worden naar een TomTom.

f.jwwb.nl%2Fpublic%2Fn%2Ft%2Fa%2Ftemp-fbapjvdvhglztgjkdoaq%2Ftn5oap%2FSendITNRoute-1.jpg


Meer info: Send ITN Route | Roadrider
 
Hallo Allen,

Op het moment ben ik in het bezit van een tomtom rider 420, wil eigenlijk de overstap gaan maken naar een 5x model vanwege het snelheidsverschil in het navigeren van menu's en het berekenen van routes.

Nu zijn er veel verschillende tomtom 5 series modellen te krijgen.. Zo biedt Louis de tomtom rider 50 LSE aan.. wat is eigenlijk het verschil tussen dit model en de normale tomtom rider 50 (Die 70 euro duurder is) of zelfs de 550 (die 100 euro duurder is)?
 
Zat met het zelfde , er zit toch wel links en rechts wat verschil in opties en processor.
Uiteindelijk naar motoport gedaan en daar 440eur geboden voor de variant met auto houder.
Was een actie vanuit tom tom met 40eur cashback dus 400 betaald.
Komen ook vast en zeker genoeg acties waardoor het prijs verschil te klein wordt om geen 550 te kopen ;)
 
Hallo Allen,

Op het moment ben ik in het bezit van een tomtom rider 420, wil eigenlijk de overstap gaan maken naar een 5x model vanwege het snelheidsverschil in het navigeren van menu's en het berekenen van routes.

Nu zijn er veel verschillende tomtom 5 series modellen te krijgen.. Zo biedt Louis de tomtom rider 50 LSE aan.. wat is eigenlijk het verschil tussen dit model en de normale tomtom rider 50 (Die 70 euro duurder is) of zelfs de 550 (die 100 euro duurder is)?

TomTom Rider overzicht



TomTom Rider 40
April 2015 eerste Nav4 Rider 8 GB Flash

Lifetime Maps van West-Europa Lifetime TomTom Traffic 3 maanden Flitsers



TomTom Rider 400 April 2015 eerste Nav4 Rider 16 GB Flash

Lifetime Maps van Europa Lifetime TomTom Traffic Lifetime Flitsers

Beide;

Kronkelroute & Heuvelachtige routes Rondrit plannen Staande weergave

Audio-instructies via Bluetooth Handsfree bellen Bestanden delen via Bluetooth

Routeplanning op je pc Tyre Pro MyDrive POI's van de community (Tyre Pro is inmiddels gestopt)



Tom Tom Rider 410 Great rides edition februari 2016

Zelfde Hardware als 400 met;

100 geweldige routes, vooraf geïnstalleerd Lifetime Wereldkaarten



TomTom Rider 42 April 2017 8 GB Flash

Lifetime Maps van West-Europa Lifetime TomTom Traffic 3 maanden Flitsers



TomTom Rider 420 April 2017 16 GB Flash

Lifetime Maps van Europa Lifetime TomTom Traffic Lifetime Flitsers



TomTom Rider 450 April 2017 16 GB Flash

Lifetime Wereldkaarten Lifetime TomTom Traffic Lifetime Flitsers

Offline routes (150) Biker Points of Interest



Nieuw in 42,420 en 450

Hardware aangepast voor schermgevoeligheid en de oren zij donkerder.

Slimme schermgevoeligheid voor zomer- of winterhandschoenen

Waarschuwingen voor verkeersonveilige situaties en opstoppingen



TomTom Rider 500 April 2018 16 GB Flash

Lifetime Maps van Europa Lifetime TomTom Traffic Lifetime Flitsers



TomTom Rider 550 April 2018 16 GB Flash

Lifetime Wereldkaarten Lifetime TomTom Traffic Lifetime Flitsers

POI's speciaal voor motorrijders



Nieuw in 500, 550 en 50

Hardware aangepast quadcore processor, WiFi, nieuwere versie van Android en de oren zij weer iets donkerder.

Dubbele verwerkingssnelheid en vijf keer sneller opstarten

Updates via Wi-Fi

Ondersteuning voor SIRI en Google Now

Smartphoneberichten worden voorgelezen

Slim scherm nieuwe gevoeligheidsniveaus

Geen ondersteuning meer voor Bestanden delen via Bluetooth

Geen Tire Pro licentie meer maar MyDrive is inmiddels sterk verbeterd




Rider 50
februari 2019

Hardware identiek aan 500/550

Kaart van west europa 23 Landen

Slechts 3 Maanden TomTom Traffic

Slechts 3 Maanden Flitsers
 
Hallo Allen,

Op het moment ben ik in het bezit van een tomtom rider 420, wil eigenlijk de overstap gaan maken naar een 5x model vanwege het snelheidsverschil in het navigeren van menu's en het berekenen van routes.

Nu zijn er veel verschillende tomtom 5 series modellen te krijgen.. Zo biedt Louis de tomtom rider 50 LSE aan.. wat is eigenlijk het verschil tussen dit model en de normale tomtom rider 50 (Die 70 euro duurder is) of zelfs de 550 (die 100 euro duurder is)?

Ik heb de 50 LSE bij Louis gekocht. Had daar nog 50 euro korting met een kortingscode en via een cashback actie van TomTom ook nog eens 20 euro, dus netto 180 euro betaald. De kortingscode van Louis werkt helaas niet meer, maar wellicht als je je aanmeld voor hun nieuwsbrieven dat je er wel eentje krijgt.
TomTom Traffic en de flitsers mis ik niet en de 23 landen qua kaarten kom ik toch niet buiten (en anders zie ik dan wel weer, ben dan toch weer jaren verder).
 
Handig overzicht hierboven, bedankt GS_BEN!👍. Ik ga komende maanden ook voor een TomTom, dacht eerst aan de 550, maar type 50 voor ca 250 Euro klinkt ook prima! De functies Traffic en Flitsers zal ik denk toch niet missen en qua landen alleen West en Midden Europa lijkt me ook meer dan zat.
Verwachten jullie nog aanbiedingen komende tijd omdat het motorseizoen achter de rug is?
 
Inderdaad een fijn overzicht, GS_BEN. Ik rij nu nog met een 40, maar t is duidelijk te merken dat de processor het werk niet goed aankan, oa lelijk krakende stemmen via bluetooth.

Ben ik echter de enige die er GEK van wordt dat TT direct "assisteert" als ik fout rij -- door onzin te suggereren als "rijd 2 km verder... en probeer dan om te keren". Ik heb al vaker meegemaakt dat ik méérdere van zulke suggesties heb gevolgd voordat ik er achter kom dat ik toch echt verkeerd zit. Met een snellere processor gaat dat alleen maar vaker gebeuren. :)
 
Handig overzicht hierboven, bedankt GS_BEN!👍. Ik ga komende maanden ook voor een TomTom, dacht eerst aan de 550, maar type 50 voor ca 250 Euro klinkt ook prima! De functies Traffic en Flitsers zal ik denk toch niet missen en qua landen alleen West en Midden Europa lijkt me ook meer dan zat.
Verwachten jullie nog aanbiedingen komende tijd omdat het motorseizoen achter de rug is?
Motorbeurs Utrecht...... :? ...als je geduld hebt.

Maar echt veel schelen zal het toch niet, met reiskosten/entree etc ben je de eventuele korting al kwijt.

Gewoon internet afstruinen je komt de aanbieders wel tegen. Ik heb de mijne bij de plaatselijke winkel gekocht, was op fietsafstand....vandaar, anders was ik naar MrGPS gegaan. Overigens, zeker niet bij bol.com of coolblue...
 
Ik word echt doodgegooid met kortingen van meneer tomtom. nu krijg is weer een voucher voor 20%. Willen ze van de oude voorraad riders af omdat er een nieuwe komt ???? Komende motorbeurs is de huidige 550 al weer 2 jaar op de markt.. Gezonde speculatie ?

Handig overzicht hierboven, bedankt GS_BEN!👍. Ik ga komende maanden ook voor een TomTom, dacht eerst aan de 550, maar type 50 voor ca 250 Euro klinkt ook prima! De functies Traffic en Flitsers zal ik denk toch niet missen en qua landen alleen West en Midden Europa lijkt me ook meer dan zat.
Verwachten jullie nog aanbiedingen komende tijd omdat het motorseizoen achter de rug is?

Traffic ga je niet missen? Ik denk dat je op je woorden gaat terug komen als je in een file komt te staan op weg naar hotelletje terwijl je door de tt dan meestal binnendoor wordt geleid, om de file heen. Voor mij dus nooit meer een Go of Rider zonder traffic. Kost meer maar scheelt ergenis..

Welkom op MF trouwens ;-)
 
Ben ik echter de enige die er GEK van wordt dat TT direct "assisteert" als ik fout rij -- door onzin te suggereren als "rijd 2 km verder... en probeer dan om te keren". Ik heb al vaker meegemaakt dat ik méérdere van zulke suggesties heb gevolgd voordat ik er achter kom dat ik toch echt verkeerd zit. Met een snellere processor gaat dat alleen maar vaker gebeuren. :)

Je kunt van tevoren al zien datTomTom je verderop laat keren.
Normaal wordt het onderste deel waar je al gereden hebt van de route lijn donkerblauw.
indien de gehele route lijn lichtblauw is betekend dit dat je er nog een keer langs komt.
Meestal betekend dit keren dus instructies negeren.

Even stoppen minder zoom en je kunt zelf een beter alternatief zoeken. Eventueel de route opnieuw laden om het origineel weer zichtbaar te maken. (Zelf gebruik ik hier een POI track overlay voor)
 
Je kunt van tevoren al zien datTomTom je verderop laat keren.
Normaal wordt het onderste deel waar je al gereden hebt van de route lijn donkerblauw.
indien de gehele route lijn lichtblauw is betekend dit dat je er nog een keer langs komt.

Dank hiervoor, ik ga er eens beter op letten. Misschien dat dit idd voldoende is om de ellende te voorkomen.

Ik heb met een POI overlay gespeeld, maar vind het net even teveel gedoe als je op reis bent en elke dag een nieuwe track wil laden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan