TomTom Rider 550

Oké, als ik het niet 100% in orde krijg zal ik dit in het achterhoofd houden. Bedankt.

Straf toch, heb je voor ongeveer 1.000 euro aan producten in je handen...moet je nog toegevingen doen.
Hoe moeilijk kan het zijn voor de fabrikanten om dit wat gestroomlijnder te laten verlopen!?
Er zijn maar 2 GPS spelers die er toe doen, maar +- 5 headsetspelers en maar 2 smartphone besturingssystemen.
Stel je op elkaar in, of schrijf op z'n minst duidelijke handleidingen per product uit (mocht er verschil op zitten).

Nee dat heb je fout! Jij gebruikt het op de verkeerde manier.

Je koppelt als eerst je rider met je sena. Hier een voorbeeld met een zumo maar op de rider werkt dit het zelfde alleen ziet het er anders uit. Link

Vervolgens koppel je je smartphone met je sena. Hoe dat werkt zie je in het eerste deel van deze video. Link

Hierna stel je pas de verbinding in tussen de tel en rider met hulp van de daarvoor bestemde app.


En alles zou moeten werken. Let wel op dat je de audio overlay via de app of computer applicatie goed heb ingesteld.
 
Nee dat heb je fout! Jij gebruikt het op de verkeerde manier.

Je koppelt als eerst je rider met je sena. Hier een voorbeeld met een zumo maar op de rider werkt dit het zelfde alleen ziet het er anders uit. Link

Vervolgens koppel je je smartphone met je sena. Hoe dat werkt zie je in het eerste deel van deze video. Link

Hierna stel je pas de verbinding in tussen de tel en rider met hulp van de daarvoor bestemde app.


En alles zou moeten werken. Let wel op dat je de audio overlay via de app of computer applicatie goed heb ingesteld.

Dat zijn alleszins de manieren waarop ik ze altijd koppel.
De gps met de gps pairing.
De smartphone met phone pairing (ook al wel eens selective pairing en music pairing geprobeerd).

Die specifieke volgorde ongetwijfeld ook al eens gedaan, maar zal 't nog eens proberen.

Wat bedoel je met die audio overlay precies?
 
Wat bedoel je met die audio overlay precies?

Luxere intercoms zoals de sena 20s, 30k, Cardo packtalk enz enz hebben dit. Wat het doet is geluid tegelijkertijd afspelen dus niet de verbinding van 1 van de apparaten de voorkeur voor de ander te geven. Via de applicatie op de computer kun je de functie inschakelen en instellen hoe veel hij de ene bron moet dempen als de andere bron iets afspeelt. Als je dan toch bezig ben kun je gelijk de headset voorzien van de nieuwste firmware.

Tip: In mei komt er een grote/belangrijke update voor de sena 30k. Hierin zit onder andere de update naar mesh 2.0. Verwachting is 1 mei dat de update online staat.
 
Klein vraagje Ik heb een tom tom 550 en een sena 10c pro en een iphone
Ik heb nu de koppelingen voor elkaar ik kan ook filmen en dat zie ik dan op mijn iphone
Maar wat ik gefilmd heb staat als het goed is op mijn sd kaart,maar nu komt mijn vraag hoe kan ik dit terug kijken,kan dit alleen met de my ride app?
Of kan dit ook rechtstreeks op de iphone,ik kan hier niks over vinden,ik moet zeggen ik ben hier ook niet handig in
 
Ik blijf gedonder houden met de verbindingen ( denk ik) ik krijg in huis Traff8c en Mydrive wel verbonden, maar dat is via de wifi (neem ik aan) . Maar onderweg krijg ik beide niet verbonden. Terwijl ik wel de WhatsApp berichten doorkrijg op de 550. Raar. Ik krijg wel de melding dattie geen verbinding kan maken. Resetten heb ik al meerdere malen gedaan, helpt niks. Ik heb wellich ergens iets niet goed staan, maar waar??
20200425_181450.jpg
 
Ik blijf gedonder houden met de verbindingen ( denk ik) ik krijg in huis Traff8c en Mydrive wel verbonden, maar dat is via de wifi (neem ik aan) . Maar onderweg krijg ik beide niet verbonden. Terwijl ik wel de WhatsApp berichten doorkrijg op de 550. Raar. Ik krijg wel de melding dattie geen verbinding kan maken. Resetten heb ik al meerdere malen gedaan, helpt niks. Ik heb wellich ergens iets niet goed staan, maar waar??Bekijk bijlage 1491782
MyDrive op je mobiel geactiveerd, en koppeling is gerealiseerd met de app?
 
Laatst bewerkt:
Ja. Met de QR code. En ik heb de app opnieuw geinstalleerd, zodat ik de nieuwste versie heb
Tis idd gedoe, en ook hier met een schone begin de boel aan de praat gekregen, ik zou ook niet meer weten en dan maar hopen dat ze met een nieuwe firmware update verbeteringen gaan aanbrengen.

Toevallig vd week toen we onderweg waren dat ik even op de status keek, zag geen kruisjes door de icoontjes. Ik ga er vanuit dat via mijn iPhone verbinding is met internet om de file updates te krijgen. Niet dat ik op de motor er wat aan heb, want waar ik rij heb ik geen files.

In de auto heb ik een losse Garmin toestel en daar werkt het al tijden probleemloos vrij voor file meldingen op mijn route....
 
Ik ben nog steeds zoekende naar een juiste navigatie. Kijk ik naar de bevindingen op Facebook pagina van Garmin Zumo dan zijn er wel wat onhebbelijkheden bij de nwe XT. Is ook niet zomaar ff een ding van plug en play of voor instappers voor een navi. Ik maak geen routes, download ze vrienden, motorclub of reisorganisatie die ze me o.a. toemailen . Wil wel van a naar b met of zonder snelweg cq kronkelroutes. Appen of bellen middels de navi zie ik niet zitten. Komt er op neer dat de TomTom 550 meer mijn ding lijkt. Moet er dan alleen nog een Bluetooth headset bij kopen.
 
Van de week onderweg kronkelroute gebruikt en toch weer andere wegen gereden dan ik op mijn ervaring zou rijden, ideaal eigenlijk.

Ik vind het een waardeloze functie. Gooit mij te vaak door een volle woonwijk heen. Zo vanuit het niets een mooie bosrijke Bweg en ineens hup een drukke woonwijk in
 
Ik blijf gedonder houden met de verbindingen ( denk ik) ik krijg in huis Traff8c en Mydrive wel verbonden, maar dat is via de wifi (neem ik aan) . Maar onderweg krijg ik beide niet verbonden. Terwijl ik wel de WhatsApp berichten doorkrijg op de 550. Raar. Ik krijg wel de melding dattie geen verbinding kan maken. Resetten heb ik al meerdere malen gedaan, helpt niks. Ik heb wellich ergens iets niet goed staan, maar waar??Bekijk bijlage 1491782
Gisteren had dat ook vanaf huis alle verbindingen werken op de route retour geen internet meer. Diverse keren de app opnieuw opgestart maar zonder succes. Geen idee wat dat is. Alles werkt voor de rest prima. Haedset muziek en gesproken tekst TT.
 
Ik vind het een waardeloze functie. Gooit mij te vaak door een volle woonwijk heen. Zo vanuit het niets een mooie bosrijke Bweg en ineens hup een drukke woonwijk in
Tja, routes die de 550 genereert vind ik prima, en het brengt je op andere wegen dan de geijkte zoals ik vd week heb gemerkt.

Nu rij ik alleen in de Achterhoek/Salland/Twente/ en in Duitsland zoals Münsterland en Teutoburgerwald dus is het vol met mooie wegen. Ik kan me voorstellen dat als je in de randstad woont het een stuk moeilijker is, en ik heb daar gelukkig geen ervaring mee.
 
Goedendag allen,

Ik heb deze week ook een 550 gekocht en het ziet er allemaal erg mooi uit. Mijn vorige gps was een van de eerste riders dus dit is een hele stap voorwaarts. Het is soms nog wel zoeken maar dat went ongetwijfeld. In mijn 550 zijn allemaal tourenfahrer plekken voorgeprogrameerd. Zijn deze te verwijderen? ze worden steeds op de kaart weer gegeven en ik gebruik dat toch nooit.
 
Zien wie er belt uitgegooid op TomTom,als ik telefoon op nam verbrak de verbinding tussen telefoon en TomTom.
Nu neem ik gewoon op via de Packtalk en blijft verbinding gewoon intact...
 

Bijlagen

  • 20200426_123903.jpg
    20200426_123903.jpg
    986,1 KB · Weergaven: 9
Bij ons, kon ik zien wie mij belde, in dit geval mijn motormaat, opgenomen....ging goed maar vervolgens geen audio te horen.

Nouja, afgesproken dat we onder het genot van een biertje in de woonkamer met helm op het gaan proberen, zowel BT kanaal en via het mobiele netwerk....
 
Tja, routes die de 550 genereert vind ik prima, en het brengt je op andere wegen dan de geijkte zoals ik vd week heb gemerkt.

Nu rij ik alleen in de Achterhoek/Salland/Twente/ en in Duitsland zoals Münsterland en Teutoburgerwald dus is het vol met mooie wegen. Ik kan me voorstellen dat als je in de randstad woont het een stuk moeilijker is, en ik heb daar gelukkig geen ervaring mee.
Ik ook niet. Rij in dezelfde contreien als jou
 
Ik ook niet. Rij in dezelfde contreien als jou
Systeem kent nog niet de optie vermijd gemeente....

Maar vd week stuurde hij mij ook door Duiven ipv erlangs om via kleine wegen in Laag Keppel te komen...daarna ging het prima omdat je alleen kleine dorpen tegen kwam....maar dat kon ook niet anders omdat je slecht 1 mogelijkheid hebt om de A12 over te steken...ipv snelweg.
 
Hallo ik heb wat pair tips vor de rider 550 op papier gezet, misschien hebben jullie er wat aan!

Pair tips TomTom Rider 550


*Zorg dat je mobiele bluetooth eerst uitstaat (niet gekoppeld is met ander apparaat).

*Koppel via MyDrive app, de koppeling duurt even! App niet afsluiten als hij gekoppeld is dus gewoon motor rijden met internet bundel aan.

*Zorg via je instellingen op je mobiel dat app niet in slaap stand gaat en zet je energie besparing uit.

*Wil de app niet pairen leeg de cache van MyDrive en probeer opnieuw.



Tom Tom Rider updaten Tips.

*Update niet vlak voor je wilt gaan toeren!

*Zorg dat je Tom Tom Rider aan netstroom aansluit als je wilt updaten.

*Leg je Tom Tom binnen goed bereik van het wifi netwerk.

* Als de update niet werkt zet de Tom Tom uit.

* Verwijder je eigen wifi netwerk uit de Rider 550 en probeer weer opnieuw in te loggen.

* Mocht bovenstaande niet werken reset je router dmv. Haal de stekker van je router eruit, probeer opnieuw!

*Check of je op je Tom Tom Rider is aangesloten is op MyDrive, opnieuw in en uit loggen kan helpen.

* Werkt boven genoemde niet. Zet de tomtom uit. Zet hem weer aan en knop +/-10 sec ingedrukt houden sluit de Tom Tom rider dan aan op de PC en via MyDrive update .

*Een grote update duurt wel een paar uren! Geduld is een schone zaak.



Rider 550 navigatie kan niet verbinden met mydrive (melding; oeps sorry geen verbinding)

* Let op! Volgens je rider 550 heb je wel wifi maar geen my drive. Vrijwel zeker werkt de wifi dan toch niet! Doe dan onderstaande.


*Verwijder je wifi op je Rider en maak een nieuwe wifi verbinding. Meestal werkt MyDrive nu ook weer. Anders opnieuw inloggen bij MyDrive.

*Zet Rider 550 uit en reset je wifi netwerk, start Rider weer op. Log opnieuw in MyDrive!

*Werkt dat niet! Reset de Rider dmv. Aan/uit knop 10 sec. ingedrukt houden. Dan weer inloggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan