TomTom Rider 550

Afgelopen donderdag avond zaten mijn vrouw en ik in de auto rijdend naar Enschede had net die dag een toerrit gemaakt van 250 km op de terugweg zet ik het navigatie systeem op thuis.
Tijdens de terugreis was er ergens een weg afgesloten en moest 15 km omrijden de Zumo die ik gebruik heeft geen verkeersinformatie.
Een tijd geleden kwam ik aan de praat met iemand die Tomtom rider 550 gebruikte en was er erg goed over te spreken.
Dus in de auto had ik het mijn mijn vrouw erover zei zocht op het internet en kwam al gauw de rider 550 tegen ook zij ze dat er een actie aan de gang is je krijgt 50 euro van tomtom terug.
Thuis gekomen even een website zoeken kwam terecht bij motorcenter venlo bestelling de deur uit en zaterdag thuis gekregen.

Nou wil ik dus mijn telefoon met iPhone X een verbinding laten maken met de tomtom rider via Bluetooth.
Dat gaat dus voor geen meter.
Had de app op de telefoon staan mij bij tomtom aangemeld dus eigenlijk zou er niets mis moeten gaan.

Laat ik bij App Store van Apple het een en ander over MyDrive gelezen hebben dan zit ik mij af te vragen heb ik hier wel goed aan gedaan om tomtom rider 550 te kopen.
Het gaat mij voornamelijk tijdens een rit naar huis dat je niet wilt dat je voor verassingen komt te staan.
Hier ook al iets gelezen meer problemen dan voordelen
 
Net terug van een rondje Luxemburg,Frankrijk en Duitsland.
Vooraf routes en rondritjes geladen,alles heeft perfect gewerkt.
Ook de koppeling met de iPhone 7.
 
Afgelopen donderdag avond zaten mijn vrouw en ik in de auto rijdend naar Enschede had net die dag een toerrit gemaakt van 250 km op de terugweg zet ik het navigatie systeem op thuis.
Tijdens de terugreis was er ergens een weg afgesloten en moest 15 km omrijden de Zumo die ik gebruik heeft geen verkeersinformatie.
Een tijd geleden kwam ik aan de praat met iemand die Tomtom rider 550 gebruikte en was er erg goed over te spreken.
Dus in de auto had ik het mijn mijn vrouw erover zei zocht op het internet en kwam al gauw de rider 550 tegen ook zij ze dat er een actie aan de gang is je krijgt 50 euro van tomtom terug.
Thuis gekomen even een website zoeken kwam terecht bij motorcenter venlo bestelling de deur uit en zaterdag thuis gekregen.

Nou wil ik dus mijn telefoon met iPhone X een verbinding laten maken met de tomtom rider via Bluetooth.
Dat gaat dus voor geen meter.
Had de app op de telefoon staan mij bij tomtom aangemeld dus eigenlijk zou er niets mis moeten gaan.

Laat ik bij App Store van Apple het een en ander over MyDrive gelezen hebben dan zit ik mij af te vragen heb ik hier wel goed aan gedaan om tomtom rider 550 te kopen.
Het gaat mij voornamelijk tijdens een rit naar huis dat je niet wilt dat je voor verassingen komt te staan.
Hier ook al iets gelezen meer problemen dan voordelen

Sinds iOS 13 is de koppeling tussen een Ridder 550 en een iPhone niet stabiel meer.
Een WiFi hotspot is op dit moment de meest stabiele manier om een iPhone met iOS 13 te koppelen. Het stroomverbruik van de iPhone en het data gebruik is dan wel hoger. (Reken voor data op 1 MB per uur.)

Ik verwacht dat TomTom hiervoor nog een update gaat uitbrengen. (Ik had deze eigen eigenlijk dit voorjaar al verwacht. Het is blijkbaar best lastig om op te lossen)
 
Hopelijk lukt het met je connectie.

Ik gebruik de file/afsluitingen/verkeersinformatie van TomTom al vele jaren, ook als fulltime taxichauffeur....foutloos!

Ook op de motor zo handig, wegafsluitingen en mobiele en vaste flitsers.
 
Vraagje: maatje en ik hebben beide een 550, hij ontvangt wel flitsmeldingen en ik niet. Ik zie ze niet in de routebalk staan, niks. Hij wel.. vreemd.
Voor zover we hebben kunnen zien staan onze instellingen hetzelfde.
 
Vraagje: maatje en ik hebben beide een 550, hij ontvangt wel flitsmeldingen en ik niet. Ik zie ze niet in de routebalk staan, niks. Hij wel.. vreemd.
Voor zover we hebben kunnen zien staan onze instellingen hetzelfde.
Vreemd, flitsers en waarschuwingen schuifje naar rechts?

Ik krijg elke week een update vd file...en actuele flitsers gaat via MyDrive/BT op mijn iPhone mobiel... :?
 
Vreemd, flitsers en waarschuwingen schuifje naar rechts?

Ik krijg elke week een update vd file...en actuele flitsers gaat via MyDrive/BT op mijn iPhone mobiel... :?

Jep, schuifje naar rechts.

Als de TomTom via hotspot is verbonden aan mijn telefoon dan krijg ik wel de flitsers (en file info enz) maar zonder koppeling nada..
 
Dat van de files snap ik. Maar flitspalen zijn toch een vast gegeven? Daar hoef ik toch niet voor aangemeld te zijn op MyDrive of anderszins een internet verbinding te hebben?
 
bij mijn 550 maakt ie de ene keer wel verbinding, en de andere keer niet, best lastig.. heb mn rider gekocht op 3 juli 2018, en nu is laatst mn houder kapot gegaan, vandaag een reparatie verzoek ontvangen van tomtom, gelukkig NET binnen de garantieperiode
 
Ik verbind mijn 550 al een tijdje niet meer met mijn iPhone onder het rijden omdat ik dan niet gebeld wil worden en geen muziek luister maar flitspalen en geregistreerde weg opbrekingen worden gewoon weergegeven hoor,ook in het buitenland.
 
Als ik een router op de laptop wil maken om die naar apparaten te sturen wil ik als beginpunt een benzinepomp Aral is dicht bij ons maar deze zie ik niet op de kaart.
 
Ik verbind mijn 550 al een tijdje niet meer met mijn iPhone onder het rijden omdat ik dan niet gebeld wil worden en geen muziek luister maar flitspalen en geregistreerde weg opbrekingen worden gewoon weergegeven hoor,ook in het buitenland.

Alleen de vaste flitspalen, maar niet de mobiele
 
We
Dat van de files snap ik. Maar flitspalen zijn toch een vast gegeven? Daar hoef ik toch niet voor aangemeld te zijn op MyDrive of anderszins een internet verbinding te hebben?
Weet niet of je er al uit bent maar kwam iets tegen wat jou misschien helpt. Onder instellingen op de rider waar je waarschuwingen ziet daar kun je kiezen voor verschillende instellingen of alleen scherm of geluid en dan was er nog iets. Staat er bijvoorbeeld (altijd) klik hierop en er opent een nieuw venster daar heb je dus verschillende keuzes die je kunt instellen
 
Is eigenlijk een vreemde zaak met TomTom toen deze in Nederland op de markt kwam denk ergens rond 2004 gelijk met Mio heb toen voor de Mio gekozen. Voor de motor Garmin heb door de jaren veel Garmins gehad gebruikt er een in de auto je met die geen verbinding met de telefoon te maken voor file of verkeersdrukte geeft hij allemaal netjes aan. Zelf geef ik de voorkeur aan iets wat alleen werkt en niet nog een moet verbinden met een telefoon. Je zou denken dat TomTom nu toch wel navigatiesystemen kan maken zodat deze werken zoals het hoort . Maar ja het schijnt niet zo te zijn in iedergeval niet voor de motor
 
Laatst bewerkt:
Is een kostenplaatje. Ook Garmin doet dat niet. Ik zou er 50 euro voor over hebben (ingebouwde SIM). Vaak aangebracht als wens, nooit op gereageerd. Nu heb ik het wel: de telefoon met TT app en Osmand+ app.
 
Is een kostenplaatje. Ook Garmin doet dat niet. Ik zou er 50 euro voor over hebben (ingebouwde SIM). Vaak aangebracht als wens, nooit op gereageerd. Nu heb ik het wel: de telefoon met TT app en Osmand+ app.
Had in voorgaande jaren eens een Garmin streetpilot 2820 deze kon op de motor met een GTM FM TMC ontvanger verbinden voor actuele verkeersinfo deze gebruik ik al jaren niet meer dus begrijp totaal niet wat jij met een Sim bedoeld
 
Vandaag een Cardo Rider Freecom 2 + gehaald. Maar wat ik me nu afvraag. Moet ik de Cardo en mij telefoon allebei verbinden met de TomTom? Of moet ik de TomTom en mijn telefoon verbinden met de Cardo (die kan ook twee Bluetooth verbinden maken)
 
Terug
Bovenaan Onderaan