TomTom Rider 550

Firmware update is het plaatsen van de laatste versie van de software op de Sena. Raadpleeg hiervoor de Sena Handleiding of Google.

Factory reset is het verwijderen van alle instellingen door het de Sena terug te brengen naar de fabrieksinstellingen. Raadpleeg hiervoor de Sena Handleiding of Google.

Drum reset van een Rider is de aan uit knop lang indrukken tot er een drum geluid komt.
bij problemen wordt een drum reset aanbevolen en deze werkt beter dan alleen uit en aanzetten. Er gaan geen instellingen verloren.
Het wordt ook soms aanbevolen om voor een update van een Rider eerst een Drum reset te doen.

 
Goedemiddag,
Ik zit er aan te denken om een tomtom rider 550 aan te schaffen, al lees ik dat deze niet echt compatible is met iOS 13+? Normaal heb ik flitsmeister en spotify in mijn oor via JBL inear oortjes (dempen meteen de windruis).
Werkt dit ook met de rider550 samen? of moet je daarvoor perse een intercom systeem hebben?

Navigatie is een fijne optie maar ik wil niet meteen allemaal extra onkosten hebben om de rest te kunnen behouden.
 
Zou je gewoon in de winkel moeten proberen of zij ter plekke aan de praat krijgen. Niet thuis hoeven te knoeien... ;)

Ik heb iOS12 met Midland headset etc, werkt allemaal gelukkig, geen kruisjes door de services van TT.
 
Je telefoon heeft verbinding met de Tom Tom en met je oortjes. Dus spotify kun je gewoon blijven luisteren. Je kunt echter niet de TomTom tegleijketijf met je telefon en je headset verbinden, omdat je headset zeer waarschijnlijk maar één bluetooth connectie aankan.
Ik heb een Cardo Freecom 2+ communicatie set. Deze is verbonden met mijn TomTom en met mijn telefoon. En mijn telefoon is ook verbonden met de TomTom, al weet ik eigenlijk niet precies waarom :) . Misschien dat hier wel iets niet goed werkt.
Maar ik kan in ieder geval wel spotify luisteren via mijn telefoon en de meldingen en aanwijzingen van TomTom op mijn communicatie set krijgen
 
Ik heb de zoekfunctie al even gebruikt, maar kon eigenlijk niet zoveel vinden.

Waar ik benieuwd naar ben is het volgende. Van 2 gasten die ik ken met een KTM 1 cilinder, daarbij breekt de tomtom houder af. Ik hem een KTM 690 SMCR en die wil best trillen in het stuur.

Nu heb ik mijn 550 pas met 2 ritten gebruikt. Werken met allerlei tie-wraps, kit etc zie ik niet zo zitten, maar als ik er niet onderuit kom dan moet ik ook iets bedenken om defect tegen te gaan.

Mensen hier met soortgelijke ervaringen en ook oplossingen?
 
Volgens mij is gewoon een nieuwe houder kopen als hij stuk is het goedkoopst. (Kost ongeveer 40 euro zonder kabel en RAM montage set)
bevestigen via de (meegeleverde) RAM mount ballen neemt al veel trillen weg. Schroefjes niet te vast aandraaien (zoals de meeste doen) en dan kan de houder ook op een trillende eencilinder best lang meegaan.

(zelf op tweecilinder nooit last gehad van houders die stuk gaan.)
 
Nou ik wordt inmiddels ook gek van die instellingen
Ik heb het 1 keer voor elkaar gekregen om het geluid van mijn tom tom over mijn sena pro te krijgen en daar na nooit meer ik wordt er gek van
Dat koppelen lukt mij bijna nooit
Ik heb dit ook een tijdje werkend gehad, maar sinds een maand of anderhalf lukt het mij niet meer. Of de tomtom heeft connectie met mijn headset of mijn telefoon. Maar het complete plaatje lukt helaas niet meer. En ja, ik heb wel een headset met 2 bluetooth kanalen.

Zat er ook al aan te denken eens alle software te gaan updaten en alles te resetten naar factory settings. Gedoe die techniek ook altijd (zegt de IT'er zelf).
 
Bij BlueTooth geven oude instellingen in de cache vaak problemen.
Bij een headset moet je deze vaak resetten naar de fabrieksinstellingen. Hierna via de handleiding pairen. (Dus niet de Rider als b.v telefoon maar netjes als PND pairen) Ook updaten is verstandig.

Voor een TomTom Rider is meestal een Drum reset al voldoende.

Sommige Android telefoons (met name Samsung en Huawei) hebben soms een “Clear” van de hidden cache nodig. Maar probeer eerst gewoon een reboot. (Bij mijn Motorola is tot nu toe eer reboot van de telefoon altijd voldoende geweest, Vandaar dat ik TomTom niet ze snel de schuld geef.)

Voor Apple iPhone werkt alleen iOS 12 en lager.
Voor iOS 13 werkt de BT verbinding niet stabiel, oplossing een WiFi hotspot gebruiken (ja gebruikt meer stroom en meer data maar nog steeds Max 1 MB per uur)
Voor iOS versie 14 zijn wisselende berichten van iets beter dan 13 tot mensen die het weer goed vinden werken.
Ook op iOS helpt een “Clear” van de hidden cache vaak oom BT problemen op te lossen. (Maakt soms ook je iPhone weer sneller)

Edit. Nog even Voorde duidelijkheid bovengenoemde stappen zijn pas nodig alshet verwijderen van de oude BT verbinding en het opnieuw koppelen niet voldoende is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de zoekfunctie al even gebruikt, maar kon eigenlijk niet zoveel vinden.

Waar ik benieuwd naar ben is het volgende. Van 2 gasten die ik ken met een KTM 1 cilinder, daarbij breekt de tomtom houder af. Ik hem een KTM 690 SMCR en die wil best trillen in het stuur.

Nu heb ik mijn 550 pas met 2 ritten gebruikt. Werken met allerlei tie-wraps, kit etc zie ik niet zo zitten, maar als ik er niet onderuit kom dan moet ik ook iets bedenken om defect tegen te gaan.

Mensen hier met soortgelijke ervaringen en ook oplossingen?

Je kan een houder van Bike P&R kopen,zit in de rubbers vast en deze breekt met geen mogelijkheid. Alleen in je portemonnee doet het iets zeerder van, want ze zijn aardig aan de prijs.maar ik zou er geen Rammonut er meer voor op willen hebben. Bevalt me uitstekend. Al heb ik een 4 cil.
 
Voor Apple iPhone werkt alleen iOS 12 en lager.
Voor iOS 13 werkt de BT verbinding niet stabiel, oplossing een WiFi hotspot gebruiken (ja gebruikt meer stroom en meer data maar nog steeds Max 1 MB per uur)
Voor iOS versie 14 zijn wisselende berichten van iets beter dan 13 tot mensen die het weer goed vinden werken.
Ook op iOS helpt een “Clear” van de hidden cache vaak oom BT problemen op te lossen. (Maakt soms ook je iPhone weer sneller)
iOS 14 is nog in Beta, dus alle berichten daarover kun je gevoeglijk negeren... Grote kans dat er nog behoorlijke aanpassingen komen tot de final release...
 
Je kan een houder van Bike P&R kopen,zit in de rubbers vast en deze breekt met geen mogelijkheid. Alleen in je portemonnee doet het iets zeerder van, want ze zijn aardig aan de prijs.maar ik zou er geen Rammonut er meer voor op willen hebben. Bevalt me uitstekend. Al heb ik een 4 cil.

Het deel dat stuk gaat is waar je tomtom overheen schuift. Die flens al het ware waar de TomTom klemt op de mount. De mount die jij voorstelt is het stuk daar weer achter ter bevestiging stuur.
 
Het deel dat stuk gaat is waar je tomtom overheen schuift. Die flens al het ware waar de TomTom klemt op de mount. De mount die jij voorstelt is het stuk daar weer achter ter bevestiging stuur.
Klopt, maar de houder zit er wel op vast en op rubbers, dus trilt deze dan toch minder denk ik dan. Maar als het gedeelte wat jij zegt stuk gaat, dan trilt ie wel heel erg zeg.
 
Als ik de tom tom op mijn motor alleen maar aanzet zonder route in te programeren,krijg ik dan op mijn sena pro wel geluid als ik een flitspaal nader
 
Met de senna app alles goed ingesteld?

Met mijn Midland app ook aan experimenteren geweest om aar mijn zin te krijgen...

4A47F60C-C901-4BB5-8AF6-2B49AE27D7A7.jpeg
 
De sena heeft gewerkt op zowel mijn tel ,als op mijn tom tom
maar het gaat mij er om hoort hij geluid te geven bij een flitpaal al ik geen route heb ingesteld
 
iOS 14 is nog in Beta, dus alle berichten daarover kun je gevoeglijk negeren... Grote kans dat er nog behoorlijke aanpassingen komen tot de final release..

IOS14-Beta3 werkt idd. al iets beter. Verbindingen komen beter tot stand, maar zijn (nog) niet constant.
Dan heb ik het vooral over de hotspot, want bluetooth (zoals het eigenlijk moet zijn), werkt het echt nog niet goed.

Idd. is een beta om zaken te ontwikkelen, dus het voordeel van de twijfel tot bij de echte release binnenkort.
Ook dan is het natuurlijk nog steeds beschamend dat TomTom er (Een jaar lang) niet in is geslaagd om het te laten werken op IOS13

Voor nu nog even met de hotspot, die (tov.IOS13) wel iets beter verbinding lijkt te behouden ...
Even afwachten dus tot .. tot de release in September.!
 
Je telefoon heeft verbinding met de Tom Tom en met je oortjes. Dus spotify kun je gewoon blijven luisteren. Je kunt echter niet de TomTom tegleijketijf met je telefon en je headset verbinden, omdat je headset zeer waarschijnlijk maar één bluetooth connectie aankan.
Ik heb een Cardo Freecom 2+ communicatie set. Deze is verbonden met mijn TomTom en met mijn telefoon. En mijn telefoon is ook verbonden met de TomTom, al weet ik eigenlijk niet precies waarom :) . Misschien dat hier wel iets niet goed werkt.
Maar ik kan in ieder geval wel spotify luisteren via mijn telefoon en de meldingen en aanwijzingen van TomTom op mijn communicatie set krijgen
Die BT verbindingen kloppen hoor
1. TT en Freecom -> geluid navi
2. Mobiel en Freecom -> geluid mobiel
3. Mobiel en TT -> verbinding om file en flitsmeldingen te ontvangen
 
Als ik mijn TT thuis aanzet dan werkt hij op mijn thuis wifi netwerk, ben ik de straat uit dan valt de verbinding weg, logisch. Vrij lang daarna maakt hij automatisch verbinding met internet via iphone....en soms ook blijft hij doof voor internet...

En zonder route krijg ik flitspaal waarschuwingen via de headset...schrik mij iig elke keer te barsten..:o
 
Laatst bewerkt:
Ik schrik me ook altijd te barsten,nu heb ik als het goed is dat geluid uitgeschakeld en zie ik de flitsers alleen nog op beeld
Ligt aan mij hoor maar ik blijf aan het kloten met dat ding,zeker niet gebruiksvriendelijk
 
Geluid is nu middels de midland app naar mijn zin afgeregeld.....

Ondanks de BT geneuzel kan ik er prima mee leven....morgen weer op pad met de kronkeloptie. Ik zal in tegenstelling tot de andere keren meer tussenpunten plaatsen voor mijn rit morgen....
 
Geluid is nu middels de midland app naar mijn zin afgeregeld.....

Ondanks de BT geneuzel kan ik er prima mee leven....morgen weer op pad met de kronkeloptie. Ik zal in tegenstelling tot de andere keren meer tussenpunten plaatsen voor mijn rit morgen....
Ik maak de routes vaak via kurviger.de. Die exporteer ik dan als route met tracks naar gpx. Die importeer ik dan in mydrive.google.com

Dan even nakijken of hij geen rare dingen heeft gedaan (inzoomen en langs de route gaan) en dan opslaan en aangeven dat je hem wil syncen met je apparaat.

Heb nu een kilometer of 450 gedaan met de Rider 550 (allemaal recreatief) en het is voor mij echt een gigantische verbetering van het motorrijden. Niet meer verzanden in elke keer dezelfde route

Uiteraard gekocht bij @WayPoint (in leek)
 
Vandaag de Mergellandroute route gereden met de TomTom. Wel irritant dat dan op een gegeven moment de gesproken aanwijzingen wegvallen. Even uit en aan zetten kost het op, maar zou eigenlijk niet zo moeten zijn
 
Vandaag de Mergellandroute route gereden met de TomTom. Wel irritant dat dan op een gegeven moment de gesproken aanwijzingen wegvallen. Even uit en aan zetten kost het op, maar zou eigenlijk niet zo moeten zijn
Gesproken tekst uit tomtom speaker of een bluetooth device... zou niet zo moeten zijn... en hoeft ook niet... maar techniek laat ons soms in de steek, vooral als er een draadloze verbinding actief is die ergens door verstoord kan raken.
Heel af en toe hapert de verbinding bij mij ook wel eens, maar wordt dan meestal automatisch wel weer opgepikt
 
Gesproken tekst uit een bluetooth device in dit geval. Terwijl de Bluetooth verbinding nog gewoon actief is
 
Terug
Bovenaan Onderaan