TomTom Rider 550

Haha,

App ge-update naar 2.13 en alles werkend gekregen....op één verbinding na: telephone via de headset, Siri geen audio via de speakers....commando ingeven lukt wel.
 
Druk reset rider, Bluetooth verbindingen met de Rider van de iPhone verwijderd, app van de iPhone gegooid en opnieuw geïnstalleerd, opnieuw connectie maken met de Rider via Bluetooth en toen.....
1FD6653F-CDD8-40DC-9112-57A686E2FE52.jpeg
 
Even bij mij gekeken en,...ook geen verbinding voor de verkeersmeldingen..... _O-

Gelukkig woon en rij ik in een file vrije gebied....;)
 
Ik heb erbij niet zoveel last van dat het niet werkt. Maar ik zou toch graag willen dat het werkt. Misschien de Rider ook maar eens terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan weer overnieuw beginnen

edit: dat hielp dus ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat niet werkt is de telefoonintegratie van TomTom; dus op de TomTom zien wie er belt of het zien van een binnengekomen berichtje.
Dat werkt bij mij dus wel goed. Je moet dan wel even bij de Bluetooth verbinding met je de telefoon op de TomTom aanzetten dat je wilt zien wie er belt. En bij één van de twee Bluetooth verbindingen op je telefoon moet je aangeven dat deze je contacten mag synchroniseren.
 
Sms, en whatsapp werken bij mij ook goed.

Nadat ik de TT heb opgestart dan pas dien ik MyRoute app te starten op automatisch koppeling tot stand te brengen. Andersom werkt het niet.... :?
 
Dat werkt bij mij dus wel goed. Je moet dan wel even bij de Bluetooth verbinding met je de telefoon op de TomTom aanzetten dat je wilt zien wie er belt. En bij één van de twee Bluetooth verbindingen op je telefoon moet je aangeven dat deze je contacten mag synchroniseren.
Ik zei dat als je de TomTom verbindt met een hotspot op je telefoon dat de telefoonintegratie dan niet werkt, met de Mydrive app werkt dat dus wel maar zoals iedereen weet is de oude versie met een iPhone verre van stabiel.

Ik heb gisteren de laatste versie van Mydrive op de iPhone gezet en de firmware voor de TomTom geïnstalleerd en nu lijkt het redelijk te werken. Wat overigens niet goed werkt is het aannemen van gesprekken op de TomTom; dan komt het gesprek op de speaker van de iPhone. Als ik de telefoon aanneem via de Sena SRL headset komt het geluid van het gesprek wel op de headset.
 
Stappenplan voor aansluiting.
Ik ga van het weekend proberen om de TT 550, Freecom 4+ en Iphone (telefoon & muziek) weer goed werkend te krijgen.
Vorig jaar kreeg ik het niet voor elkaar om instructie te krijgen en te geven om van A naar B te gaan, tegelijk muziek te beluisteren en eventueel de telefoon aan te nemen of te telefoneren.
Gezien nieuwe modificatie zijn uitgekomen van mijn apparaten maar weer testen straks.

Vorig jaar deed TT het goed in combinatie met muziek maar telefoon was niks.

Ben benieuwd of iemand het nu wel goed werkend heeft.
Zie heel graag dan uitgebreid stappenplan tegemoet.
 
Stappenplan: gee idee. muziek luisteren, navigeren en telefoon opnemen heeft bij mij altijd gewerkt. alleen die verkeersinformatie heeft het nooit gedaan bij mij.
Maar een manier om het te doen:
- laatste update TT
- TT reset naar fabriekinstellingen (niet dat dat verschi uitmaakte bij mij, dus dat kun je misschien achterwege laten, maar dan zou ik wle de bluetooth verbindingen op de TT verwijderen)
- TT opnieuw starten
- Bluetooth verbindingen met TT op de iphone verwijderen
- Laatste versie van MyDrive installeren op de iPhone
- TT en iphone verbinden volgens de instructies
- headset verbinden volgens de instructie
 
Met iOS12.4 was het bij mij werkend en nu na de updates en iOS12.5 niet meer.

Belangrijkste is dat de navi aanwijzingen doorkomen....FM radio werkt....de rest niet nodig. Maar wel een uitdaging om tijdens de regendagen het werkend te krijgen.

Succes...
 
Stappenplan voor aansluiting.
Ik ga van het weekend proberen om de TT 550, Freecom 4+ en Iphone (telefoon & muziek) weer goed werkend te krijgen.
Vorig jaar kreeg ik het niet voor elkaar om instructie te krijgen en te geven om van A naar B te gaan, tegelijk muziek te beluisteren en eventueel de telefoon aan te nemen of te telefoneren.
Gezien nieuwe modificatie zijn uitgekomen van mijn apparaten maar weer testen straks.

Vorig jaar deed TT het goed in combinatie met muziek maar telefoon was niks.

Ben benieuwd of iemand het nu wel goed werkend heeft.
Zie heel graag dan uitgebreid stappenplan tegemoet.

Ik ben bang dat nog niet alles goed gaat werken als ik in de release notes kijk.
Release notes:
We have implemented a workaround for iOS users with unstable Bluetooth connectivity which will enable them to use live services again (TomTom Traffic and Speed Camera Alerts ) and to sync content from the MyDrive app.

Dus wel navigatie instructies en live services. Maar Siri, bellen, notificaties en muziek gaat volgens mij nog niet goed werken.
Persoonlijk gebruik ik deze opties toch vrijwel niet daar dat alleen maar afleid en ik dan minder geniet van mijn mooie rit.
 
Waarschijnlijk ben ik niet de enige die zich irriteert aan de support van Tomtom..
Dan bedoel ik vooral het feit dat er nog steeds een import knop in de mydrive app zit voor GPX bestanden.

Ja het kan via de computer --> Webbrowser naar mydrive --> inloggen --> GPX uploaden onder mijn routes (niet vergeten vinkje aan te zetten bij "Synchroniseer deze route als track op mijn systemen)" en dan heb je de route op de Tomtom Rider of Go App (overal wat je dezelfde account gebruikt).

Nu gebruiken steeds minder mensen de computer en veel GPX bestanden komen via mail / whatsapp. Via de telefoon de GPX importeren zou dan handiger zijn. Helaas heeft Tomtom al 100 jaar een bug in de website zitten, wanneer je inlogt dat het toetsenboord van de android/iphone telefoon verdwijnt, waardoor inloggen onmogelijk is. Conclusie je kan ook geen GPX importeren :X:X

Nu heb ik een oplossing gevonden, (dacht even een eigen inlogomgeving te maken, maar dat lijkt tocht niet nodig te zijn)

GPX importeren met smartphone in TomTom MyDrive:
  • Eerst inloggen op een van de volgende links: (via webbrowser)
  • Na het inloggen juiste gegevens wordt je doorverwezen naar een blanco scherm (of naar de tomtom website bij de eenvoudige weergave). Dit is goed en betekend dat je ingelogd bent.
  • Ga vervolgens naar de MyDrive omgeving: (via webbrowser)
  • Voila, je bent ingelogd in de MyDrive website en je kunt nu zoals je gewend bent op de computer een GPX importeren, maar dan dus op de telefoon.

Tip: voeg de inlogpagina en mydrive website toe aan het startscherm van je telefoon.


Wellicht kunnen we dit toevoegen aan de beginpost, ik verwacht dat hier meer mensen op hebben gewacht.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk ben ik niet de enige die zich irriteert aan de support van Tomtom..
Dan bedoel ik vooral het feit dat er nog steeds een import knop in de mydrive app zit voor GPX bestanden.

Ja het kan via de computer --> Webbrowser naar mydrive --> inloggen --> GPX uploaden onder mijn routes (niet vergeten vinkje aan te zetten bij "Synchroniseer deze route als track op mijn systemen)" en dan heb je de route op de Tomtom Rider of Go App (overal wat je dezelfde account gebruikt).

Nu gebruiken steeds minder mensen de computer en veel GPX bestanden komen via mail / whatsapp. Via de telefoon de GPX importeren zou dan handiger zijn. Helaas heeft Tomtom al 100 jaar een bug in de website zitten, wanneer je inlogt dat het toetsenboord van de android/iphone telefoon verdwijnt, waardoor inloggen onmogelijk is. Conclusie je kan ook geen GPX importeren :X:X

Nu heb ik een oplossing gevonden, (dacht even een eigen inlogomgeving te maken, maar dat lijkt tocht niet nodig te zijn)

GPX importeren met smartphone in TomTom MyDrive:
  • Eerst inloggen op een van de volgende links:
  • Na het inloggen juiste gegevens wordt je doorverwezen naar een blanco scherm (of naar de tomtom website bij de eenvoudige weergave). Dit is goed en betekend dat je ingelogd bent.
  • Ga vervolgens naar de MyDrive omgeving:
  • Voila, je bent ingelogd in de MyDrive website en je kunt nu zoals je gewend bent op de computer een GPX importeren, maar dan dus op de telefoon.

Tip: voeg de inlogpagina en mydrive website toe aan het startscherm van je telefoon.


Wellicht kunnen we dit toevoegen aan de beginpost, ik verwacht dat hier meer mensen op hebben gewacht.
Bij mij werkt dat met me iPhone niet helaas.
Ik kon al inloggen in Mydrive maar importeren v GPX bestanden kan niet via mobiel ( geeft ie aan).
 
Je kan ook je telefoon op desktop versie zetten, is wat ingewikkelder, maar het werkt wel.
Dat is in chrome of google. Rechtsboven 3 stippen.
Denk dat dit enkel werkt bij Android (ik doe het al altijd zo), maar bij mijn kameraad zijn iPhone werkte dat nooit. Meen dat er dan alsnog melding bleef komen dat 't niet beschikbaar was op tablet.

Ik Sena 30k update gegeven, TT550 update gegeven en MyDrive app op Android update gegeven.
Dacht nog eens alle connecties te proberen leggen in alle richtingen...blijft absolute rotzooi. Geen idee of dat aan de Sena ligt of aan de TT. Ik denk de TT.
Heb je voor meer dan 1000 euro apparatuur en het zorgt enkel voor frustratie gezorgd en doet niet wat 't zou moeten doen. Beschamend.
 
Denk dat dit enkel werkt bij Android (ik doe het al altijd zo), maar bij mijn kameraad zijn iPhone werkte dat nooit. Meen dat er dan alsnog melding bleef komen dat 't niet beschikbaar was op tablet.

Ik Sena 30k update gegeven, TT550 update gegeven en MyDrive app op Android update gegeven.
Dacht nog eens alle connecties te proberen leggen in alle richtingen...blijft absolute rotzooi. Geen idee of dat aan de Sena ligt of aan de TT. Ik denk de TT.
Heb je voor meer dan 1000 euro apparatuur en het zorgt enkel voor frustratie gezorgd en doet niet wat 't zou moeten doen. Beschamend.

Heel herkenbaar... Ik heb ook altijd ruzie met de apparaten met koppelen, om die reden heb ik echt al eerdere keren op het punt gestaan om de Tomtom rider te verkopen en met tomtom go mobile verder te gaan. Scheelt een apparaat koppelen. Helaas is smartphone navigatie ook niet helemaal perfect (wordt erg warm, trilling kunnen de camera kapot maken, beeldscherm minder goed afleesbaar etc)

Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om de Sena 30k met mijn telefoon te verbinden. Ik luister dan gewoon spotify via me telefoon.
Intercom van de 30k via Mesh.
Tomtom helemaal nergens mee verbinden, geeft bij mij altijd ellende. Dan maar geen flitser updates etc. Geluid ook uit op de tomtom, ik kijk naar het scherm als ik wil weten waarheen ik moet en verder stoort het ding mij niet meer. Maar blijft toch een hoop geld voor die apparatuur.

Ik had overigens mij Mydrive problemen om in te loggen. Mijn toetsenboord kwam en ging gelijk weer weg als ik wilde typen op de website, daarom gebruik ik nu die links in mijn vorige bericht, maar als ik het zo lees ben ik de enige met dit probleem. Het zal dan wel aan mijn telefoon liggen.
 
Denk dat dit enkel werkt bij Android (ik doe het al altijd zo), maar bij mijn kameraad zijn iPhone werkte dat nooit. Meen dat er dan alsnog melding bleef komen dat 't niet beschikbaar was op tablet.

Ik Sena 30k update gegeven, TT550 update gegeven en MyDrive app op Android update gegeven.
Dacht nog eens alle connecties te proberen leggen in alle richtingen...blijft absolute rotzooi. Geen idee of dat aan de Sena ligt of aan de TT. Ik denk de TT.
Heb je voor meer dan 1000 euro apparatuur en het zorgt enkel voor frustratie gezorgd en doet niet wat 't zou moeten doen. Beschamend.
Denk dat het eerder aan de Sena ligt. Ik heb mijn TomTom verbonden met de telefoon en met mijn Cardo (Freecom 2+) en mijn telefoon is ook nog eens apart verbonden met mijn telefoon. En dus zowel TomTom spraak als muziek van mijn telefoon door de speakers van de Cardo heen
 
Denk dat het eerder aan de Sena ligt. Ik heb mijn TomTom verbonden met de telefoon en met mijn Cardo (Freecom 2+) en mijn telefoon is ook nog eens apart verbonden met mijn telefoon. En dus zowel TomTom spraak als muziek van mijn telefoon door de speakers van de Cardo heen
Ik doe het netzo, ik heb er weinig problemen mee....
 
mijn telefoon is ook nog eens apart verbonden met mijn telefoon
Ja, dat werkt natuurlijk niet...:+
Even serieus: met Bluetooth moet je niet alles met elkaar verbinden, daarmee krijg je conflicten over welke verbinding voorrang krijgt. Je moet één apparaat als hoofd-hub nemen (de TT), en de rest daaraan koppelen. Je telefoon dus niet direct aan de Sena.
 
Terug
Bovenaan Onderaan