TomTom Rider 550

Ja, dat werkt natuurlijk niet...:+
Even serieus: met Bluetooth moet je niet alles met elkaar verbinden, daarmee krijg je conflicten over welke verbinding voorrang krijgt. Je moet één apparaat als hoofd-hub nemen (de TT), en de rest daaraan koppelen. Je telefoon dus niet direct aan de Sena.
De TomTom Rider is wel degelijk zo ontworpen dat de telefoon voor bellen en muziek direct verbonden moet zijn met de headset.
De Rider zelf is verbonden met de smartphone als netwerk naar 4g voor verbinding met de Cloud en een vebinding met de MyDrive App voor meldingen activeren van stem besturing.
Daarnaast is er een verbinding tussen de Rider en de headset voor routeinstructies.
Vandaar dat headsets met twee BlueTooth kanalen nodig zijn.

Dit werk goed met mijn Motorola telefoon en InterPhone Tour. (Al werkt herverbinden van de intercom weer voor geen meter met dat ding)
 
Denk dat dit enkel werkt bij Android (ik doe het al altijd zo), maar bij mijn kameraad zijn iPhone werkte dat nooit. Meen dat er dan alsnog melding bleef komen dat 't niet beschikbaar was op tablet.
Nope, bij mij op de iPhone werkt het wel dus het moet kunnen..
 
B.v. Voorinformatie, je kan anticiperen ver voor een afslag, flitsinfo, telefoon koppeling, kan je zien wie belt en kiezen of je op wilt nemen. Mijn ervaring is dat mensen zonder geluid nog wel eens een afslag missen.
 
En zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur.....

Prio bij mij met kronkeloptie route ligt op geluid en hierna een korte blik op het schermpje, en mijn motormaat erachter met zijn Garmin vind het wel goed..... :+
 
Ik rijd al 15 jaar met een tom tom ik begrijp werkelijk niet waarom je hem met je telefoon wilt koppelen
Ik wil genieten geen extra gelul door dat ding .....
gewoon ff kijken en klaar.. rust of muziek .....
Zoals gezegd ieder zijn voorkeur, ik hou ook van muziek.

Maar dat doet niets af aan het volgende:
Wanneer het erop zit en je adverteert ermee moet het uiteraard wel goed werken.
 
Ik ben van het: vroeger niet nodig gehad en nu zeker niet......en eventueel bij de eerstvolgende koffiepauze even op het schermpje van mobiel kijken.....de wereld is nog niet vergaan.

Vorige week voor het laatst mee bezig geweest, op één ding na werkend gekregen....geluid mobiel via de speakers werkt niet.

Voor de rest kan ik me er niet druk om maken....geniet vh motorrijden, althans nog geen 25km vh jaar gereden maar het seizoen is nog lang dus dat komt goed.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat werkt natuurlijk niet...:+
Even serieus: met Bluetooth moet je niet alles met elkaar verbinden, daarmee krijg je conflicten over welke verbinding voorrang krijgt. Je moet één apparaat als hoofd-hub nemen (de TT), en de rest daaraan koppelen. Je telefoon dus niet direct aan de Sena.
telefoon is dus verbonden met TomTom en mijn Cardo.
En dat werkt dus ook gewoon. Sterker nog, zo moet het zelfs volgens de handleiding van Tomtom
 
Ik had overigens mij Mydrive problemen om in te loggen. Mijn toetsenboord kwam en ging gelijk weer weg als ik wilde typen op de website, daarom gebruik ik nu die links in mijn vorige bericht, maar als ik het zo lees ben ik de enige met dit probleem. Het zal dan wel aan mijn telefoon liggen.

@westlandmb Je telefoon browser stuurt mee dat het een "telefoon" is waar je de website op bekijkt.
Je moet in de browser die je gebruikt even de optie "desktop modus" selecteren.

Wat je eventueel ook nog kan doen is even in een notitie je username en password zetten en dan kopieren en plakken. (een voor een)
 
Het zou echt wel moeten kunnen om alles met elkaar te verbinden.

TT met headset om je navigatiegeluid te horen.
=> Dit is een functie die wil, ik kijk liever een keer wat minder naar 't scherm en weet dan dat ik iets moet gaan doen over x meter. Idem flitsermeldingen.

TT met telefoon om te kunnen zien wie belt, berichten en internet te hebben voor de verkeersinformatie en mobiele flitsers.
=> Berichten heb ik sowieso uit staan ook al zou het werken. Zien wie belt zou leuk zijn, maar is geen must voor me. Verkeersinformatie en flitsers absolute must.

Telefoon met headset op muziek te kunnen luisteren, spraakopdrachten, functies van de app te gebruiken om bijvoorbeeld Mesh op te zetten,...
=> Muziek doe ik mss 1x per jaar, niet echt veilig in mijn ogen. Spraakopdracht om eens iemand te bellen zou wel handig zijn. Vooral de connectie met de app is toch vrij handig.
Over het algemeen is dit de connectie die het minst nodig is, en als je deze niet legt werkt de rest wel stabiel meen ik. Anderzijds zou je inderdaad de telefoonfuncties ook volledig via deze connectie kunnen laten lopen (bellen, Google assistant,...).

Als ik alles probeer te leggen zoals TT het zegt: alles op alle apparaten verwijderd qua geschiedenis, eerst x met y,...dan krijg ik dus inderdaad een gevecht tussen de connecties. Op de TT zie je de hele flitsen dat de verbinding weg is en weer terug is.

Het is gewoon heel moeilijk bepalen welke manier van koppelen nu precies te gebruiken.

Koppel je je TT met de Sena alsof de TT een gsm is? Je kan 'm ook koppelen puur voor de navigatie, enzovoort...
Teveel mogelijkheden en wel 20 varianten te proberen. Dat steekt dik tegen, ik heb idd ook al overwogen puur met TT mobile op gsm te gaan werken.
 
Ik heb eerst op de TomTom alles gekoppeld (telefoon, Cardo) en vervolgens op de Cardo de telefoon en TomTom gekoppeld. Wertk perfect (op het iPhone probleem van de verkeersmeldingen na dan)
 
Het nieuwe NDS auto model Go Discover is net een maand leverbaar. Een nieuwe Rider zou dan wel erg snel zijn. Er zijn toch best veel aanpassingen in de software nodig en een goede waterdichte behuizing.
 
Afgelopen najaar ook al geweest met de cashback dus zegt niet zoveel.

nee, maar ik zou het wel logisch vinden.
Toen ik 'm 2 jaar geleden kocht heb ik 3 keer een andere gekregen ivm vocht onder mijn scherm en dat bleek toch vaak voor te komen.
Ik heb steeds van TT een nieuwe gehad dus prima service ( ! ) maar het kan wijzen op een constructiefout en dan is een nieuw model wel een goed oplossing.

Maar ik kan me ook voorstellen dat ze bij TT ook eindelijk eens off road rijden gaan ondersteunen :] :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik begin me eigenlijk meer en meer af te vragen of losse toestellen nog wel de toekomst zijn.
Android auto, Apple carplay en een deftige app zouden zoveel beter zijn. Dit zou ineens een bluetooth verbinding en dus veel gesukkel minder betekenen.
Ik ben voor!
Heeft die GO app ondertussen exact dezelfde functies als de Rider?
 
Nee de GO app is behoorlijk anders
  • NDS maps waarvan je zelf de regio’s kiest met veel vaker updates die veel sneller gaan.
  • Geen optie voor ITN routes meer.
  • Geen optie voor eigen POI’s meer.
  • Tracks laden moet via MyDrive.
  • Tracks berekenen nu ook alternatieven voor b.v. brekende wegafsluitingen.
  • Minder schermruimte door groter knoppen en grote blauwe balk met route instructies. (te verkleinen door de dpi in de developer opties van Android aan te passen)
  • Zoom in en uit gaat een stuk lastiger.
  • Geen spanende route optie. (Je kunt met 4g wel via MyDrive een spanende route als track laden.)
  • Geen optie om een track op te nemen.
  • Bij veel headsets werkt de intercom niet goed gelijk met navigatie instructies.
  • enz
Neem daarbij het feit dat een de telefoon vaak minder goed is op de volgende punten.
  • Waterdichtheid
  • Trillingsbestendigheid
  • Oplaad mogelijkheden
  • Bediening met handschoenen
  • Meer kans op onderbrekingen door andere programma’s en functies op de telefoon.
De stabiliteit van de traffic en MyDrive verbinding kun je bij problemen met jou toestel eenvoudig goed krijgen met een 4G WiFi routertje of lowbudget telefoon. Met mijn Motorola met Qualcomm chipset heb ik nauwelijks problemen met de verbinding. (Op een paar keer per jaar na dan dat ik ff mijn telefoon moet robooten)

Een groot voordeel van de telefoon is weer dat je ook andere programma’s kunt gebruiken zoals OsmAnd+ MRA en Kurviger.

Vandaar dat ik hier liefst beide naast elkaar gebruik met een verschillend zoom level.
 
Laatst bewerkt:
Ik begin me eigenlijk meer en meer af te vragen of losse toestellen nog wel de toekomst zijn.
Android auto, Apple carplay en een deftige app zouden zoveel beter zijn. Dit zou ineens een bluetooth verbinding en dus veel gesukkel minder betekenen.
Ik ben voor!
Heeft die GO app ondertussen exact dezelfde functies als de Rider?
Ik moet nu noodgedwongen m'n iphone als navi gebruiken ivm het gebruik van de apps met laadpalen. Maar blij ben ik er niet mee. Een losse navi is (vind ik) toch een stuk robuuster dan die dure smartphone met fancy camera's etc.
TT is wel de enige die nu laadpalen weergeeft (naast google maps), maar geen idee of dat een beetje accuraat is.

Wellicht dat de nieuwe generaties motoren met dure displays de functie overneemt, maar er zijn nog genoeg motoren die dat niet aan boord hebben. Daar blijft de behoefte voor een losse navi ook nog wel even bestaan.
 
Jullie begrijpen me precies verkeerd.
Ik bedoel dus wel gebruik van het geïntegreerde scherm van je motor in combinatie met Android Auto of Appl Carplay en een deftige app. Je eigen gsm zit dus in je jas of broekzak.
Zie de nieuwste Harley's en Honda's die er nu reeds mee uitkomen.
Niks te trillen, kleiner scherm, waterdichtheid problemen,...nog maar 1 connectie te leggen met je headset.

Maar oké, begrijp dat er dus nog wel werk is aan de Go app. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn die functionaliteit gelijk te trekken met de Rider, bijvoorbeeld spannende route
 
Ik moet nu noodgedwongen m'n iphone als navi gebruiken ivm het gebruik van de apps met laadpalen. Maar blij ben ik er niet mee. Een losse navi is (vind ik) toch een stuk robuuster dan die dure smartphone met fancy camera's etc.
TT is wel de enige die nu laadpalen weergeeft (naast google maps), maar geen idee of dat een beetje accuraat is.

Wellicht dat de nieuwe generaties motoren met dure displays de functie overneemt, maar er zijn nog genoeg motoren die dat niet aan boord hebben. Daar blijft de behoefte voor een losse navi ook nog wel even bestaan.
gaat niet gebeuren bij auto's loopt de software altijd achter en vele updaten met problemen dat wil je niet weten
Komt er een nieuw systeem uit gaan we weer met de update. vanwege uitvallen scherm poi of taal of wat dan ook.
 
Android auto wordt nu als beta getest in de GO App.
Deze versie kan vanuit Android auto nog geen tracks laden. (Al geladen tracks werken wel)
Een zeer beperkt aantal motorfietsen ondersteund Android Auto en op die modellen mis ik nog het tweede TFT scherm die snelheidsmeter weergeeft zoals de auto’s dat ook hebben.
 
Nadeel van de tomtom vind ik dat ik mijn orientatie klein beetje kwijt ben ten opzichte van een regiokaart.
Ik zie nu een kaartenhouder map voor mijn sw motech tanktas, ca. 20 euro, maar dat hoef toch niet nodig te zijn.
Maar mocht er iemand nog kaartenhoudermap hebben en niet gebruikt dan ben ik wel geintresseerd.

Ik wil namelijk een grotere beeld hebben van de omgeving en waar ik rij. Hoe stel ik dat in met de TT ...

Heeft iemand ervaring met de app van KTM, ride by wire, samen met de TT en dan ook in combinatie met muziek luisteren via iphone.
 
Terug
Bovenaan Onderaan