TomTom Rider 550

Probleem is natuurlijk dat veel 60/80 km wegen tussen dorpjes in liggen. Je zult er dus af en toe gewoon doorheen moeten
 
Naast een instelling voor kronkelen en hoogteverschillen ben ik ook een groot voorstander van vergelijkbare schuifjes voor snelheid en bebouwing.

Dus bebouwing vermeiden van laag to hoog.
En vermeiden van wegen met een lage maximum snelheid zoals 30 en 60
Eventueel nog aan gevuld met de breedte van de weg van smal naar breed.
liefst nog gecombineerd met losse routevoorkueren tussen de verschillende via punten.

Maar ik heb nog geen routeplanners gevonden die deze opties hebben.
 
Naast een instelling voor kronkelen en hoogteverschillen ben ik ook een groot voorstander van vergelijkbare schuifjes voor snelheid en bebouwing.

Dus bebouwing vermeiden van laag to hoog.
En vermeiden van wegen met een lage maximum snelheid zoals 30 en 60
Eventueel nog aan gevuld met de breedte van de weg van smal naar breed.
liefst nog gecombineerd met losse routevoorkueren tussen de verschillende via punten.

Maar ik heb nog geen routeplanners gevonden die deze opties hebben.
Mijn vorige Tomtom urban rider die stuurde je ook niet vaak door steden , gelukkig met de 550 wel weer ... pfffff
 
drempels vermijden ook graag. Helaas al die dingen zitten er niet in. zelf nadenken scheelt een stuk. Spannende route zuidwaarts voor mij betekend dwars door Amsterdam. Niet echt leuk spannend wel
 
Volgens mij kun je op kurviger.de kiezen hoe "zwaar" hij de verschillende criteria voor bebouwde kom e.d. moet meetellen. De route die je daar maakt kun je weer inladen in de tomtom.
 
Ik neem aan dat OnRoute Motorkaart van Waypoint software is om een route te maken voor de Garmin Zumo. zoiets al MyDrive van TomTom voor de TomTom Rider is. Maar Mydrive kan een gpx- bestand exporteren, zodat je de routeook kunt importeren in andere route-software..
De vraag is dus of Onroute Motorkaart dat ook kan
 
Foute aanname. De OMK installeer je als kaart in de XT en is bedoeld om onderweg een leuke route te maken. Je moet hierbij wel afwijkende instellingen hanteren, anders gaat het helemaal fout. Centra mijden wordt bv gedaan door de instelling: “vermijd tolwegen”. De OMK vertaald nl centra in tolwegen en leuke wegen in snelwegen.
Je kunt de XT ook op BaseCamp aansluiten en dan met de OMK een leuke route maken. Deze route kun je dan weer naar de XT sturen, maar door de afwijkende routenormen kan dit fout gaan.
 
Hoi, vriend van mij heeft deze route gemaakt in MRA. Gisteren deze rit gereden, aangekomen bij het lunch vroeg een van de jongens waarom ben je doorgereden op de A16? Ik zei ik reed wat de TomTom aangeeft. Vanochtend mijn TT550 gecheckt en inderdaad ik ben doorgereden naar de volgende afslag bij de N217 bij Oostkil en via de Randweg naar de oorspronkelijke route. Ook gecheckt bij MyDrive en dat was hetzelfde als MRA!! Dus MRA EN MyDrive gaf het goed aan. Bij exporteren uit MRA TT GPX 1.1 naar TT550 is het fout gegaan, hoe kan dat? waarom geeft mijn TT550 niet aan wat geëxporteerd is uit MRA? IMO heeft mijn TT550 voor een of ander redenen de route uit zichzelf veranderd, is dat een soort herberekening of zoiets? Ik dacht dat dat niet kon, of heb ik dat fout? De route is door mijn vriend zowel gecontroleerd in MyDrive als MRA, in MRA maakt hij gebruik van de toolkit om alles te checken, wij zijn een clubbie met TT en Garmin`s. Soms wordt je zo moe van al dat (negatieve) commentaar van leden
😂
😂
Hoop dat je voor mij de lossende antwoord hebt, anders vrees ik dat ik nooit meer voorop kan/mag rijden
😂

186540457_522947072421377_6401487820651652075_n.jpg
186540457_522947072421377_6401487820651652075_n.jpg
 
Het kan zijn dat de route een weg bevat die niet op de kaart van de Rider staat. (Of de weg staat er met erg veel weerstand (Boxtel bug))
Blijkbaar was verder over de snelweg dan het beste alternatief.
De online kaarten van MyDrive en die op het toestel zijn namelijk niet helemaal gelijk.
Een kleinere kaart laden zoals Benelux of West Europa helpt ook deze hebben meer wegen dan de volledige Europa kaart. Even testen door de route opnieuw te laden met de kleinere kaart actief.
 
Roadrider, ik heb inderdaad de kaart van Europa, helaas niet genoeg ruimte om Western Europa te downloaden, om Europa te verwijderen moet ik eerst een andere kaart downloaden, dus ik dacht de Benelux, helaas krijg ik steeds de melding Oeps, er is iets fouts gegaan. Bij het controleren zijn er twee updates, nieuwe kaart van Europa en 1x flitsupdate, ga straks nog een keer proberen. Bedankt voor de tip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan