TomTom Rider 550

Zit ie met een draadje aan je PC of Mac? En staat de TT aan?
Zie ook Mijn Computer ziet de TomTom Rider niet
Voor de Mac moet er nog extra's gedaan worden, namelijk het installeren van het programma Android File Transfer. Bestandsuitwisseling doe je met dit programma, aangezien de TomTom nooit in Finder zichtbaar zal worden.
 
Draadloos.
GPX importeren in MyDrive en dan aanvinken dat 'ie met je apparaat gesynchroniseerd moet worden.
Hij staat dan 'vanzelf' op je TT.
 
Ik denk er aan om een nieuwe laptop te kopen voor o.a. het maken van routes in MRA.
Ook basecamp laat ik nog niet helemaal links liggen.
Zouden beide programma,s ook goed op een Chromebook kunnen werken ?
Ook wil ik routes bedraad kunnen versturen naar mijn TT 550.

alvast bedankt
 
BaseCamp werkt alleen op Windows of MacOS, niet op een Chromebook. MRA is een website, die zou het wel moeten doen.
Bedraad versturen is met een Chromebook waarschijnlijk ook een no-go, maar dat weet ik niet zeker. Draadloos kan wel.
 
Ook MyDrive Connect werk niet op een Chromebook. Dit heb je soms nodig als WiFi niet goed werkt of om de Rider te herstellen als er iets mis is gegaan met b.v. een update.

Routes op de Rider zetten gaat het eenvoudigst via MyDrive.TomTom.com. Route maken of GPX uploaden en draadloos verzenden als track naar je Rider. Dr Rider zal deze als hij aan staat via WiFi of je gekoppelde telefoon ophalen. (Dit werk ook met een Chromebook)
 
Oke,
bedankt voor jullie snelle reacties.
Dat draadloos gebeuren is niet zo aan mij besteed.
Ik zit er altijd mee te klooien en ik moet geluk hebben als het eens een keer lukt…
Daarom de wil om te bedraden.

(Als het bij iemand draadloos perfect gaat dan is dat mooi .
Bij mij is helaas anders gebleken…)
 
Heel apart.
Dat draadloos verzenden van de TT werkt wat mij betreft nou echt briljant. Perfect gewoon.
Ik gebruik het soms ook onderweg, samen met de MyDrive site op mijn telefoon.

Natuurlijk moet je het helemaal zelf weten maar ik ben echt verbaasd en benieuwd waarom het bij jou dan niet lukt.
 
Heel apart.
Dat draadloos verzenden van de TT werkt wat mij betreft nou echt briljant. Perfect gewoon.
Ik gebruik het soms ook onderweg, samen met de MyDrive site op mijn telefoon.

Natuurlijk moet je het helemaal zelf weten maar ik ben echt verbaasd en benieuwd waarom het bij jou dan niet lukt.
Daar ben ik zelf ook benieuwd naar…
Maar ik weet dus niet waarom het niet lukt.
Alle vinkjes en schuifjes zijn aan…
Alles lijkt verbonden…
 
Is de Rider verbonden via WiFi (het betrouwbaarst) of via de smartphone.
Vooral met de iPhone zijn nog wel eens problemen. In dat geval is het verstandig om MyDrive op de telefoon niet te koppelen en alleen een bluetooth hotspot verbinding te maken.

Bij mij werk het zo stabiel dat ik niet eens controleer of een route wel is overgezet. Pas als ik ga rijden de Rider aan dan haalt hij de routes op als ik nog buiten voor de deur sta. Voordat de handschoenen aan gaan de route starten, handschoenen aan starten en rijden. Werkt tot nu toe altijd.
 
Bij mij werk het zo stabiel dat ik niet eens controleer of een route wel is overgezet. Pas als ik ga rijden de Rider aan dan haalt hij de routes op als ik nog buiten voor de deur sta. Voordat de handschoenen aan gaan de route starten, handschoenen aan starten en rijden. Werkt tot nu toe altijd.
Dat dus !
 
Is de Rider verbonden via WiFi (het betrouwbaarst) of via de smartphone.
Vooral met de iPhone zijn nog wel eens problemen. In dat geval is het verstandig om MyDrive op de telefoon niet te koppelen en alleen een bluetooth hotspot verbinding te maken.

Bij mij werk het zo stabiel dat ik niet eens controleer of een route wel is overgezet. Pas als ik ga rijden de Rider aan dan haalt hij de routes op als ik nog buiten voor de deur sta. Voordat de handschoenen aan gaan de route starten, handschoenen aan starten en rijden. Werkt tot nu toe altijd.
Ja ik heb een iPhone. Ik probeer het eens op jouw manier.
 
Dit was dus niet op orde
 

Bijlagen

  • F588253F-8D21-409A-8CFB-F1E94369F97B.jpeg
    F588253F-8D21-409A-8CFB-F1E94369F97B.jpeg
    341,8 KB · Weergaven: 40
En dan vul ik mijn wachtwoord in, en dan krijgen we dit weer…
 

Bijlagen

  • 1EFF0D47-49A2-4FDC-9679-589F0C6FA0A5.jpeg
    1EFF0D47-49A2-4FDC-9679-589F0C6FA0A5.jpeg
    342,2 KB · Weergaven: 32
En dat wachtwoord kan ik dromen….
Dat is uiteraard hetzelfde ww wat ik invul op MyDrive op mijn telefoon , ipad of pc

En dat “ oeps “ krijg ik ook steevast bij updates die dus niet lukken…
 
Heren / dames ......Wat is nou de beste volgorde om te koppelen , rider 550 , sena sf2 , en iphone (7) met mydrive app
Want geluid via helm erg slecht nu .
 
Inmiddels met mijn bestaande laptop routes kunnen importeren.
Ook updaten op deze manier: bedraad dus .
( er bleek 1 usb poort niet te werken )
 
Inmiddels met mijn bestaande laptop routes kunnen importeren.
Ook updaten op deze manier: bedraad dus .
( er bleek 1 usb poort niet te werken )
Prima, ik gebruik ook bedraad voor updates ipv die gammele TT WiFi verbinding….routes synchroniseren gaan echter wel goed. Maarja, routes rij ik niet…gewoon kronkel en gaan….:]
 
Updaten via de wifi gaat bij mij ook slecht tot heel slecht. Meestal hang ik hem na 20 keer proberen maar aan de pc. Is hier nog een makkelijkere oplossing voor?
 
Updaten via de wifi gaat bij mij ook slecht tot heel slecht. Meestal hang ik hem na 20 keer proberen maar aan de pc. Is hier nog een makkelijkere oplossing voor?

Bij mij staan de updates er altijd binnen een half uur op.
Nog nooit problemen mee gehad, en de internetverbinding is hier niet snel, 30mbps geloof ik.
 
Bij mij staan de updates er altijd binnen een half uur op.
Nog nooit problemen mee gehad, en de internetverbinding is hier niet snel, 30mbps geloof ik.
Helaas hier dus niet. Of doe ik iets verkeerd? Bij het aanzetten geeft ie aan dat er updates zijn. Daar klik ik op, sluit hem aan op stroom, start de update en dan geeft ie aan dat ik het nog eens moet proberen. En dat dus heel veel keer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan