TomTom Rider 550

Ik ben er inderdaad niet happy mee, maar ik kan er weinig aan doen lijkt mij.
Ik heb de tomtom op 19-06-2022 besteld.
Ik heb de mijne op 1-6 besteld en pas afgelopen vrijdag gekregen. Ik heb zelf in tussentijd al enkele keren aan de telefoon gehangen. Gisteren ook mailtje gehad dat de cashback in orde was.
 
Ik heb de mijne op 1-6 besteld en pas afgelopen vrijdag gekregen. Ik heb zelf in tussentijd al enkele keren aan de telefoon gehangen. Gisteren ook mailtje gehad dat de cashback in orde was.
Ik heb gisteren weer telefonisch contact gehad en zij hebben gezegd dat aan het eind van de week een nieuwe levering zou binnen komen en dat ik dan de tomtom zou krijgen🙏🙏. Ze zeiden ook dat de cashback ook geen probleem zou zijn.
 
Ik heb gisteren weer telefonisch contact gehad en zij hebben gezegd dat aan het eind van de week een nieuwe levering zou binnen komen en dat ik dan de tomtom zou krijgen🙏🙏. Ze zeiden ook dat de cashback ook geen probleem zou zijn.
Klopt.
Dit bericht gehad via de site:
 

Bijlagen

  • 94D1393B-F1E6-40F2-97E2-637984163702.png
    94D1393B-F1E6-40F2-97E2-637984163702.png
    76,6 KB · Weergaven: 21
Ik heb nu echter wel een vraagje.
Ik heb vroeger een rider 450 gehad z'n hier stonden al ritten op geprogrammeerd van tomtom zelf. Zit dat er niet meer op op de 550?
 
Ik ben geswitched naar de 550 (niet se). Net ontvangen. Daarbij krijg je alsnog een gratis tomtom hoesje. Bovendien staat op de factuur alsnog 550 SE. Dus ik heb net de 70 Euro cashback aangevraagd... Lijkt me dat de SE niet persee een ander serienummer heeft. Dus wellicht krijg ik alsnog de 70euro cashback.
 
Een GPX bestand is een container waar van alles in kan zitten.
Meestal routes, tracks, waypoints.
Alleen of in combinaties.
Als je in, bijv. MRA, een gemaakte route exporteert als GPX bevat deze standaard een route en een track van wat je gemaakt hebt.
Als je die GPX vervolgens in MyDrive inlaadt, krijg je zowel die route als de track te zien. De naam van de track versie begint ook met 'track ...'.
Als je dat nu in MyDrive niet krijgt, zou het GPX bestand dat je hebt wel eens alleen een route kunnen bevatten.

Dat je een melding krijgt om de route te voltooien sterkt mijn vermoeden.
Als ik namelijk een door mij in MRA gemaakte GPX in MyDrive inlaad, krijg ik nooit de melding om een route te voltooien.

Om een beter antwoord te krijgen, zou je de GPX inderdaad hier kunnen uploaden, dan kunnen anderen (zoals ik) er goed naar kijken en een preciezere reactie geven.
Ondertussen komen er nu meer meldingen over. Onder andere op Motorrijders groep op Facebook. Men ontvangt GPX route en Mydrive vraagt om de route te voltooien. Vervolgens keuze tussen Snelste of Spannende route. Maar niet de Exacte, en dat is toch wat je wilt.
 
ik heb het eens met een aantal gpx bestanden geprobeerd en elke keer krijg ik naast de route ook netjes de track te staan in mydrive, welke gewoon de exacte route geeft. De route daarentegen geeft me inderdaad de finish optie en dan snelste of spannendste. Wat nog steeds in lijn is met dat het een gpx zonder track zou zijn.

Blijft een gevalletje van, post het gpx bestand dan kunnen mensen kijken of ze het probleem kunnen vinden.
 
ik heb het eens met een aantal gpx bestanden geprobeerd en elke keer krijg ik naast de route ook netjes de track te staan in mydrive, welke gewoon de exacte route geeft. De route daarentegen geeft me inderdaad de finish optie en dan snelste of spannendste. Wat nog steeds in lijn is met dat het een gpx zonder track zou zijn.

Blijft een gevalletje van, post het gpx bestand dan kunnen mensen kijken of ze het probleem kunnen vinden.
Je hebt gelijk wat betreft om het gpx bestand hier te posten, echter heb ik deze niet meer op mijn mobiel of tablet. En zeker niet meer in Mydrive. Mijn vermoeden is dus ook dat de route geen track is/heeft.
 
Ik heb een 550 waar ik geregeld leuke en mooie routes rijd. Nu maak ik mijn routes in MyDrive en kan dan de mooiste routes maken (vind ik).
Als ik in een route enkele bezienswaardigheden wil aangeven dan lukt mij dat nog niet helemaal. Ik kan wel een tussen punt en een versleeppunt plaatsen (nummertje en wit bolletje)

Maar hoe kan ik bijvoorbeeld een kasteel aangeven met een vlaggetje zodat ik zie op mijn 550 dat ik bijna bij dit punt aan kom?

Enige wat ik nu kan doen is het betreffende punt als en "favoriet" maken. Maar kan dit niet makkelijk door bijvoorbeeld iets neer te zetten als een vlaggetje?

Volgens mij noem je dat dan een "hard punt" iets wat volgens mij niet voorkomt bij de TomTom systemen.

Hoe dus een goed herkenningspunt te plaatsen in routes die ik gemaakt hebt? En welke zichtbaar zijn op de 550 tijdens het rijden van de route.

Ik vraag dit omdat ik in september naar Schotland ga en ik wil, d.m.v google kijken, mooie punten zoals een kasteel of mooie brug, aangeven op mijn routes zodat ik er niet volgas voorbij rijd.
 
Ik heb gisteravond een 2e TomTom Rider 550 besteld voor mijn vrouw. We hebben er al 1 maar met 2 motoren is ieder hun eigen navigatie, zeker wanneer je elkaar kwijt zou raken, wel zo handig. Nu voor 319 euro en dan nog een keer 50 euro cashback... ik dacht een leuke verassing... Stuurt ze net dat het een onhandig/gebruiksonvriendelijk ding is :o

Nou ja... retour zenden is indien nodig gratis zal ik dan maar denken...
 
Ik heb gisteravond een 2e TomTom Rider 550 besteld voor mijn vrouw. We hebben er al 1 maar met 2 motoren is ieder hun eigen navigatie, zeker wanneer je elkaar kwijt zou raken, wel zo handig. Nu voor 319 euro en dan nog een keer 50 euro cashback... ik dacht een leuke verassing... Stuurt ze net dat het een onhandig/gebruiksonvriendelijk ding is :o

Nou ja... retour zenden is indien nodig gratis zal ik dan maar denken...
Ik zou de tomtom houden en het andere retourzenden...
 
Ik heb gisteravond een 2e TomTom Rider 550 besteld voor mijn vrouw. We hebben er al 1 maar met 2 motoren is ieder hun eigen navigatie, zeker wanneer je elkaar kwijt zou raken, wel zo handig. Nu voor 319 euro en dan nog een keer 50 euro cashback... ik dacht een leuke verassing... Stuurt ze net dat het een onhandig/gebruiksonvriendelijk ding is :o

Nou ja... retour zenden is indien nodig gratis zal ik dan maar denken...

Juist een van de makkelijkste apparaten :) (effe uitleggen :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan